0

دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 40: بررسي چگونگي حذف مكانيزم Anti-Roll در بوژي واگنهاي مسافري نوع فرانسوي
دارابي بابك، فضلي وهاب
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه: 
خلاصه:

در اين مقاله سعي شده است يكي از مكانيزم هاي مهم كه در برخي از بوژي هاي واگنهاي مسافري بنا به ملاحظاتي تعبيه شده است، تشريح گردد. در ادامه به بيان برخي مشكلات ايجادشده در بهره برداري از مكانيزم Anti-Roll در بوژي واگنهاي فرانسوي كه باعث عملكرد منفي آن شده است پرداخته مي شود.
راه حل مبني بر چگونگي حذف اين مكانيزم به نحوي كه حداقل تاثير در عملكرد سيستم را داشته باشد از ديگر مطالبي است كه ارايه مي گردد.
در خاتمه با تحليل نرم افزاري و مدلسازي واگن و بوژي در نرم افزار Adams-Rail حالات مختلف مقايسه و تاثيرات حذف اين مجموعه (مكانيزم) بررسي مي گردد و نهايتا نتيجه گيري مي شود كه با اعمال تغييراتي خاص مي توان آنرا حذف نموده و به تبع آن مشكلات نگهداري و تعميرات و احتمال افزايش سايش چرخ نيز مرتفع خواهد شد.

 41: تنش هاي تماسي بين چرخ و ريل و انتخاب پروفيل بهينه با توجه به تنشهاي تماسي
ميرچي غلام حسين، صادقي مهر محسن
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه: 
خلاصه:

انتخاب پروفيل بهينه و راه حل دستيابي به آن از موضوعات مورد علاقه راه آهن هاي كشور هاي مختلف مي باشد، در اين مقاله به بررسي تنش هاي تماسي در بين چرخ و ريل جهت پروفيل هاي مختلف پرداخته شده است و تلاش شده تا رويه انتخاب پروفيل بهينه با توجه به شرايط خط  (نوع پروفيل ريل، شيب زير خط، مقدار دِور) ارايه گردد، در ابتدا جهت آشنايي، مقدماتي ارايه شده، سپس به تعريف مساله و روش حل آن و در انتها به بررسي نتايج بدست آمده پرداخته شده است.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:50 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 42: شبيه سازي عملكرد سوپاپ توزيع (سوپاپ سه قلو) سيستم ترمز واگن هاي مسافري
اوحدي امين، رضواني محمدعلي، سعيدي حسين
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  سوپاپ توزيع (Distributor Valve)، شبيه سازي، سيستم ترمز، قطار مسافري
خلاصه:

يکي از اجزاي حساس و بحراني در ايجاد اطمينان از عملکرد درست يک وسيله نقليه ريلي، سيستم ترمز آن مي باشد. در اين مقاله به شبيه سازي عملكرد سوپاپ توزيع به عنوان مغز فرمان دهنده در انجام عمليات ترمز گيري در واگن هاي مسافري پرداخته شده است. شبيه سازي از طريق مدل كردن فرمول هاي حاكم بر جريان سيالات و با استفاده از نرم افزار MATLAB انجام گرفته است. مزيت اين روش عدم استفاده از معادلات فضاي حالت مي باشد که باعث ايجاد سهولت و سادگي در پياده سازي سيستم هاي نيوماتيکي پيچيده اي نظير سوپاپ توزيع گرديده است. نتايج شبيه سازي به صورت دياگرام هاي فشار بر حسب زمان مي باشد كه از مقايسه اين گراف ها با گراف هاي بدست آمده از تست عملي که توسط آزمايشگاه تست ترمز دانشکده مهندسي راه آهن دانشگاه علم صنعت ايران و دستگاههاي تست شرکت کنور بدست آمده اند، مي توان دقت شبيه سازي انجام شده را به اثبات رساند. نتيجه بدست آمده را مي توان در کاربردهايي نظير بهينه سازي ساختار سيستم ترمز، تعيين دقيق زمان تعمير و نگهداري و تعويض قطعات, خطا يابي و تاثير عوامل مختلف در پروسه ترمز گيري و همچنين تعيين دقيق تاثير خرابي هر کدام از قطعات بر عملکرد سيستم ترمز و تغيير در خط ترمز قطار استفاده نمود.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:50 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 45: پيش بيني ميزان آلودگي صوتي در مسير روزميني خط يک متروي تهران و مقايسه آن با شاخص NEF
دهقاني سانيج حميدرضا
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  آلودگي صوتي، مترو، راه آهن شهري، تراز فشار صوت،NEF
خلاصه:

انسان سالم محور اصلي توسعه پايدار است و بنابراين محيط زيست سالم ضامن سلامتي آن است. مخاطرات مختلفي در محيط زندگي انسان سلامت او را به خطر مي اندازد و يا باعث آزردگي شده و حتي نارضايتي عمومي را بوجود مي آورد.
سر و صداي ناشي از وسايل حمل و نقل عمومي در شهرها و محيطهاي مسکوني يکي از اين مخاطرات است و همواره مورد توجه مسوولين ميباشد.
به منظور پايش اين مخاطره از نقطه نظر ميزان آزردگي و نارضايتي در جوامع شهري و مسکوني و حتي تجاري، صنعتي و يا آموزشي و تفريحي ناشي از منابع متحرک، شاخص NEF يا شاخص پيش بيني مواجهه با صدا تعريف شده است.
در اين مقاله ميزان شاخص NEF ناشي از حرکت قطارهاي مترو در خط يک (مسير روزميني) محاسبه و مورد ارزيابي قرار گرفته است. شاخص NEF در فاصله 10 متري26.8 dB  در فاصله 50 متري20.78 dB  و در فاصله 80 متري22.11dB  تعيين گرديد. نتيجه محاسبات نشان داده است که حداقل فاصله تا مرکز خط، با توجه به شاخص NEF (فاصله امن)، ميبايست 25 متر در نظر گرفته شود.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:50 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 43: طراحي و شبيه سازي يک پايدارساز وفقي فازي براي شبکه 25kV راه آهن برقي
نزهتي شعاري مهرداد
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  کنترلرهاي PID، کنترل کننده هاي FPID، پايدارسازي در سيستمهاي قدرت
خلاصه:

پايدارسازهاي متداول PID سالها براي حذف نوسانات سيستمهاي قدرت و جلوگيري از ناپايداري اين سيستمها در شرايط رخداد اختلالهاي مختلف استفاده شده اند. اين پايدارسازها ضرايب ثابتي دارند که عملا کارايي آنها را براي فقط شرايط خاصي از خطا محدود ميکنند. اين پايدارسازها عملا براي شبکه هايي که احتمال خطاي پاييني داشته باشند يا اينکه همواره احتمال وقوع نوع خاصي خطا خيلي بيشتر از بقيه انواع آن باشد، مناسب هستند. در اين مقاله يک کنترلرPID  فازي (FPID) معرفي ميشود که در آن ضرايب يک کنترلرPID بصورت وفقي تعيين ميشود. عملا اين کار بازدهي پايدارساز را در شرايط مختلف کاري و انواع مختلف خطاها بهبود ميدهد.

 44: شبيه سازي و تحليل روشهايي بلاک بندي خطوط راه آهن در سيستم سيگنالينگ بلاک ثابت
ميرآبادي احمد، قنادپور سيدفريد، صنديدزاده محمدعلي
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه: 
خلاصه:

در اين مقاله روشهاي مختلف گزارش مقدمه اي بر بلاک بندي خطوط راه آهن و تاثير آنها بر سرفاصله و هدوي در خطوط مورد بررسي قرار گرفته اند. روشهاي بلاک بندي خطوط در سيستمهاي دو نمايي، سه نمايي، چهار نمايي و چند نمايي مورد تحليل قرار گرفته و شبيه سازي شده اند. اثرات پارمترهاي سرعت و سرفاصله در مرحله طراحي خطوط و همچنين در مرحله بهره برداري مورد اشاره قرار گرفته اند.
سيستمهاي کنترل و سيگنالينگ بلاک ثابت و بلاک متحرک ارايه شده و قابليتها و محدوديتهاي هر يک از لحاظ سرفاصله و ظرفيت مورد بررسي قرار گرفته است.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:50 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 46: برنامه ريزي منابع در شرايط بحران با استفاده از الگوهاي رياضي
رباني مسعود، ضيايي محسن، معنوي زاده ندا
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  بحران، الگوهاي رياضي، برنامه ريزي بحران، برنامه ريزي منابع
خلاصه:

برنامه ريزي، سازماندهي و هدايت منابع در هنگام بحران از موضوعات اساسي در مديريت بحران قلمداد مي شود. در مقاله حاضر براي سه وضعيت بحران و با استفاده از برنامه ريزي رياضي اقدام به تخصيص منابع شده است. مي توان مديريت منابع را از منظر بحرانهاي طبيعي، بحرانهاي صنعتي مورد توجه قرار داد. لذا ضرورت برنامه ريزي و آمادگي قبلي بعنوان بخشي از اقدامات پيشگيرانه مطرح مي باشند. در اين مقاله سه استراتژي براي وضعيتهاي بحران ارايه شده است. در كليه موارد محدوديتهايي پيش بيني و مساله در استراتژيهاي مختلف فرموله شده است. مثالهاي عددي در خصوص كارآيي مدلها در قسمت انتهايي مدلها ارايه شده است.

 47: تعيين، تعريف و اندازه گيري شاخصهاي بهره وري در واگنهاي باري به منظور برنامه ريزي براي بهبود آنها
موحدي محمدمهدي، تودرباري علي اصغر
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  روند (trend)، بهره وري، راه آهن، وا گن، شاخص، کارايي
خلاصه:

اندازه گيري و ارزيابي بهره وري مقدمه برنامه ريزي براي بهبود آن به شمار مي رود. وقتي بهبود مستمر مورد نظر باشد، اندازه گيري و ارزيابي بهره وري مي تواند نقطه شروع و بخشي از آن باشد. براي اينکه ارزيابي درست باشد، بهتر است به جاي يک دوره روند دوره ها و به جاي يک شاخص چند شاخص مهم بررسي شوند در اين مقاله سعي شده تا با ارايه مدلي در اين زمينه به اندازه گيري و بررسي چندين شا خص بهره وري طي سالهاي گذشته پرداخته در اين مقاله پنج شاخص بهره وري در نظر گرفته شده و با در نظر گرفتن اطلاعات عملکرد راه آهن طي سالهاي 1370الي1383 روند کلي بهره وري نعيين و مورد تحلِل قرار گرفته است. با استفاده از نتايج حاصله، پيشنهاداتي براي افزايش بهره وري راه آهن جمهوري اسلامي ايران در سالهاي آينده ارايه شده است.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:50 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 48: ابعاد کيفيت خدمات فناوري اطلاعات راه آهن جمهوري اسلامي ايران
قصيري كيوان، پيشداد سارا
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  ارزيابي کيفيت خدمات، فناوري اطلاعات، SERVQUAL، حمل و نقل، تحليل عاملي، تحليل شکاف
خلاصه:

خدمات درون سازماني نقشي غير قابل انکاري در جهت گيري استراتژي هاي سازماني ايفا مي کند و از جمله اين خدمات که اخيرا مورد توجه قرار گرفته است، خدمات فناوري اطلاعات (IT) مي باشد که هزينه قابل توجهي را از مجموع هزينه هاي سازمان به خود اختصاص مي دهد. بنابراين سنجش عملکرد واحدهاي عرضه کننده اين خدمات، به صورت يکي از جنبه هاي مهم نظارت سازماني درآمده است. در اين تحقيق، با استفاده از دو مدل SERVQUAL و WebQUAL در راه آهن جمهوري اسلامي ايران به ترتيب کيفيت خدمات پشتيباني IT و سايت آن ارزيابي مي شود. با انجام تحليل عاملي نتيجه گيري مي شود که خدمات IT بر ابعاد مدل هاي ارزيابي کيفيت خدمات تاثيرگذار است و در نتيجه آن ابعاد جديدي معرفي خواهد شد. ابعاد جديدي که براي خدمات پشتيباني IT معرفي گرديده اند به ترتيب عبارتند از: اطلاع رساني، اطمينان و امنيت، همدلي، نماي واحد IT و تعهد زماني. همچنين ابعاد جديد کيفيت سايت شامل: نماي اوليه، راحتي و اطمينان، شفاف بودن تعاولات، اطلاعات، موضع گيري سايت و ارايه اطلاعات، هستند.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:51 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 50: تکنيکي نوين براي استخراج پارامترهاي قوس از داده هاي GPS در GIS راه آهن
فتوحي اردكاني محمد، صفايي كفاش عباس، جندقي علايي عباس، مرادي بهرام، نادري حسين
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  GPS, GIS, RFGPS (Radius finding from GPS data), DGSRail (Data Gathering System for iranian Railway)، شعاع قوس، خيز قوس
خلاصه:

يکي از پر هزينه ترين مراحل ساختاردهي به اطلاعات و راه اندازي سيستم GIS توليد و گردآوري اطلاعات (80-70% از کل هزينه راه اندازي) مي باشد از طرفي سيستم تعيين موقعيت جهاني GPS، بعنوان يکي از کارآمدترين، سريعترين، ارزانترين و متداولترين روش هاي برداشت اطلاعات (با توجه به دقت قابل استحصال) شناخته شده است.
قوسها يکي از مهمترين و حساس ترين نقاط در شبکه ريلي هستند که دامنه وسيعي از اطلاعات را شامل مي شوند، ساختاردهي (تهيه شناسنامه)، يکپارچه سازي و مديريت بهينه، شناسايي و تهيه بانک اطلاعاتي از اطلاعات اين قوس ها جهت برنامه ريزي، تصميم گيريهاي مديريتي به منظور تعمير و نگهداري و برآورد هزينه منطقي تر آن و اصلاح مسير مي تواند کمک شاياني به اين ساختار نمايد.
در اين تحقيق با انجام پروژه راهنما اطلاعات 5 قوس از مسير تهران - تبريز با شعاع هاي 300 ،300، 400 ، 500 و 1000 متر انتخاب و اطلاعات قوسها به روش هاي نقشه برداري، GPS، خيز برداشت گرديد و از طرفي نقشه پروفيل آنها مطالعه و مقايسه گرديدند و برنامه اي کامپيوتري به منظور تعيين پارامترهاي قوس از داده هاي GPS تدوين شد و نتايج مقايسه نشان مي دهد در صورت اتومايز کردن استخراج پارامترهاي قوس از جمله شعاع قوس مي توان به سرعت، با دقت قابل قبول (از ديد مديريت اطلاعات) و با کيفيت مناسب و هزينه کم، اطلاعات قوسها را استخراج و سپس به بانک اطلاعاتي نرم افزار DGSRail جهت نمايش و گزارشگيري وارد نمود.
نتايج اين مطالعه نشان مي دهد داده هاي GPS گردآوري شده توسط تيم GIS در سالهاي 84 و 83 قابل اطمينان بوده و توصيه مي شود با توجه به قابليت نمايش اطلاعات و تصاوير قوسها در نرم افزار DGSRail اطلاعات شعاع قوس در بخشي از شبکه که در حال حاضر اطلاعات مکاني آن برداشت و اطلاعات توصيفي آن در حال تکميل مي باشد استفاده شود. از جمله نقاط قوت اين روش، عدم نياز به حضور در سايت و فعاليت ميداني، سهولت محاسبات و کار با نرم افزار، ارزاني، سرعت بالا و دقت قابل قبول مي باشد.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:52 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 49: مدل سازي انتخاب قطار با استفاده از مدل لوجيت چندگانه
شاهي يوسف، ممدوحي اميررضا، افروغ نامدار
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  انتخاب قطار، مدل لوجيت چندگانه، توابع مطلوبيت
خلاصه:

برنامه ريزي و سياست گذاري در سيستم حمل و نقل ريلي بدون در نظر گرفتن مكانيزم هاي رفتاري مسافرين در قبال گزينه هاي مجموعه انتخاب (قطارهاي موجود) و ميزان تاثيرگذاري عوامل مختلف بر انتخاب مسافرين، قابل اعتماد نمي باشد. هدف اين مقاله مدل سازي انتخاب قطار و تعريف و بررسي عوامل تاثيرگذار بر انتخاب مسافرين از بين قطارهاي موجود با استفاده از مدل هاي انتخاب لوجيت چندگانه است. در اين مطالعه مجموعه انتخاب هاي ممكن، كليه قطارها با درجه ها و سطوح مختلف خدمات در مسير تهران - مشهد مي باشد. داده هاي مورد استفاده در اين مطالعه، ارجحيت هاي اظهار شده مسافران مي باشد كه از طريق پرسشنامه و انجام پرسشگري جمع آوري شده است. كليه قطارها در هفت گروه طبقه بندي و مدل نهايي نيز براي اين 7 گزينه ارايه شده است. روش پرداخت مدل انتخاب قطار از نوع درست نمايي بيشينه مي باشد. متغيرهاي متفاوتي از خصوصيات گزينه ها و مشخصات اقتصادي - اجتماعي افراد با ضرايب مختلف در مدل معني دار است كه تحليل اين متغيرها مي تواند ابزار كارآمدي در سياستگذاري هاي عرضه و مديريت تقاضا و يا شناسايي مكانيزم هاي انتخاب انواع مختلف قطار باشد.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:52 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 51: تهيه نرم افزار محاسبات ترمز واگن هاي باري استاندارد
حساس دليرخواه فاطمه، شاهرخي محمدرضا، رضواني محمدعلي
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  ارزيابي ترمز، محاسبات، نيروي ترمزي، درصد ترمز، راه ترمز
خلاصه:

همان گونه که افزايش سرعت سير قطار و بهبود کيفيت حرکت آن بسيار مهم است، کاهش سرعت و توقف قطار در کوتاهترين زمان ممکن براي جلوگيري از سوانح نيز اهمين بالايي دارد. از ايستادن قطار تحت تاثير نيروهاي مقاوم در برابر حرکت صورت مي گيرد، ولي ميزان اين نيروها به اندازه اي نيست که موجب توقف قطار در فاصله کوتاهتري گردد. بنابراين افزايش نيروهاي مقاوم بايد به صورت مصنوعي صورت پذيرد، اين فرآيند ترمز ناميده مي شود. بنابراين ارزيابي و تخمين نيروهاي ترمزي در وسايط نقليه ريلي به عنوان معياري از سيستم ترمز و همچنين صحت عملکرد ا زاهميت به سزايي برخوردار است.
در اين مقاله به بررسي روند انجام محاسبات ترمز و معرفي نرم افزار محاسبات ترمز واگن هاي باري که حجم بالايي از طراحي توليد داخلي واگن را به خود اختصاص مي دهد، پرداخته مي شود.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:52 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 52: سيستم برنامه ريزي منابع سازمان در راه آهن جمهوري اسلامي ايران
يقيني مسعود، نوري مهدي، قلي پورثمين مسعود
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  فناوري اطلاعات، برنامه ريزي منابع سازمان، يکپارچگي اطلاعات
خلاصه:

در قرن بيست و يکم، يکي از احتياجات حياتي هر سازمان، استفاده بهينه از فناوري اطلاعات و به خدمت گرفتن توانمندي هاي فناوري اطلاعات در جهت توسعه و بهبود خدمات به مشتريان مي باشد. صنعت حمل و نقل ريلي ايران نيز از اين بازار رقابتي عقب نمانده و به منظور جذب و حفظ مشتريان خود، به مکانيزه نمودن سيستمهاي سنتي و دستي توجه خاصي نموده، و در اين راستا اقدامات قابل توجهي نيز صورت گرفته است. با توجه به ارتباطات تنگاتنگ بسياري از اين سيستم ها و اهميت اطلاعات توليد شده توسط هر يک، بدون در نظر گرفتن ارتباطي يکپارچه و کارا هيچ يک از سيستم هاي راه اندازي شده کارايي مناسب را نداشته و نمي توان از اطلاعات آن در بخشهاي ديگر راه آهن استفاده نمود. در سالهاي اخير برنامه ريزي منابع سازمان (ERP) به عنوان بهترين راه حل به منظور يکپارچه کردن کليه اطلاعات سازمانها مطرح شده است. اين مقاله حاصل يک پروژه تحقيقاتي 7 ماهه از بهمن 84 تا مرداد 85 به منظور طراحي سيستم برنامه ريزي منابع سازمان براي راه آهن جمهوري اسلامي ايران، همچنين چگونگي فراهم نمودن شرايط لازم جهت اجراي موفق ERP در راه آهن ايران مي باشد.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:52 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 53: تحليل و انتخاب مناسبترين سيستم تغذيه الكتريكيAC در راه آهن برقي بين شهري
مصطفي توفيق داوود، نصيري محمدعلي
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  راه آهن برقي، سيستم تغذيه، شبكه بالا سري، پست كششي، سيم تماس ، (AT(Auto transformer و (BT(Booster transformer
خلاصه:

براي تامين انرژي الكتريكي مورد نياز لوكوموتيوبرقي با تغذيه AC معمولا از سه نوع سيستم تغذيه: ساده (BT,(SF (بوستر ترانسفورمر) و (Auto transformer) AT استفاده مي شود. از مزاياي سيستم AT نسبت به سيستمهاي ديگر كاهش اثرات القايي ناشي از جريان شبكه بالا سري و جريان نشتي ريل روي تجهيزات مخابراتي مجاور، كاهش امپدانس موثر و كاهش افت ولتاژ در طول خط مي باشد. اين مزيت به ما اجازه ميدهد كه فاصله پستها را تا دو الي سه برابر سيستمهاي ديگر در نظر بگيريم كه با توجه به بالا بودن هزينه احداث پست در اقتصادي بودن اين سيستم تاثير زيادي دارد.
ما در اين مقاله ضمن مدلسازي خط برقي AT، رفتار الكتريكي آنرا با كمك نرم افزار مطلب تحليل خواهيم كرد. و در پايان ضمن حل يك مثال واقعي از خط تغذيه برقي باسيستم BT، نتايج شبي سازي نشان خواهد داد كه اگر سيستم تغذيه خط مذكور بصورت AT باشد، افت ولتاژ خط و ولتاژ ريل به حد بسيار مطلوبي كاهش خواهد يافت.

 54: بررسي و ارايه مدل مناسب براي شاخص کيفيت روسازي خطوط ريلي ايران
ميرمحمدصادقي سيدجواد، كوثري حسين
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  نگهداري و تعمير (نت)، شاخص كيفيت روسازي، هندسه خط، ادوات خط
خلاصه:

داشتن شاخص كيفيت روسازي خطوط اهميت ويژه اي در شناخت وضعيت كيفي خط دارد. امروزه روش دقيقي در تعيين شاخص كيفيت خط در خطوط ريلي كشور كه كليه موارد خط اعم از ادوات و هندسه خط را در برگيرد، وجود ندارد. آنچه در اين تحقيق آمده است بررسي اهم شاخص هاي ادوات خط و هندسه خط در عرصه جهاني و ارزيابي آنان با وضعيت خطوط كشور و در نهايت ارايه مدلي مناسب جهت تعيين شاخص كيفيت خط ميباشد.
اين مدل نقش كليدي در پياده سازي سامانه مديريت نگهداري خطوط ريلي ايران دارد.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:53 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 58: تحليل کاربردي و آناليز اجزا محدود صفحات فولادي موجدار در افزايش بار محوري پلها
حاجي عبدالرزاق پريسا
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  افزايش بارمحوري، صفحات فولادي موجدار، آناليز اجزا محدود، تقويت، مقاومسازي
خلاصه:

از جمله راهکارهاي افزايش ظرفيت خطوط راه آهن به ويژه خطوط باري، استفاده از قطارهاي سنگين تر و طويل تر مي باشد. در راستاي افزايش ظرفيت خطوط راه آهن، در سالهاي اخير بررسي روشهاي افزايش بار محوري خطوط و پلها، يکي از عمده سرفصل هاي مورد بحث در جامعه حمل و نقل ريلي بوده است. در اين مقاله به کمک آناليز اجزا محدود تقويت پلهاي کوچک تيپ کامپساکس توسط صفحات فولادي موجدار با استفاده از نرم افزار PLAXIS، امکان افزايش ظرفيت اين پلها مورد تحليل و بررسي دقيق قرار گرفته است.
براي نيل به يک طرح بهينه و اقتصادي، تقويت يک نمونه پل با دهانه 4 متر به کمک صفحات فولادي موجدار مدلسازي شده و تغيير نوع و ضخامت صفحات در تغيير تنش ها و تغيير شکلهاي پل آناليز شده است و نهايتا با استفاده از نتايج حاصله و مقايسه آنها، روش انتخاب نوع و ضخامت صفحات ارايه گرديده است.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:53 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 60: طراحي و شبيه سازي سنسورهاي فيبر نوري Fabry Perot و Bragg Gratting جهت استفاده در آشکارسازي عيوب خطوط ريلي
ميرآبادي احمد، نادري فشتالي حسين
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  براگ گريتينگ، سنسورهاي فيبر نوري، سنسورهاي تداخل سنج Fabry Perot
خلاصه:

در اين مقاله پس از معرفي سنسورهاي فيبر نوري و كاربردهاي آنها در راه آهن، قابليتها و محدوديتهاي سنسورهاي Fabry Perot و Bragg Gratting و پارامترهاي موثر آنها جهت استفاده در راه آهن معرفي گرديده اند. در ادامه مراحل طراحي و شبيه سازي اين سنسورها مورد اشاره قرار گرفته و عملکرد آنها در شرايط مختلف بررسي شده است. در اين مقاله به منظور انتخاب مناسبترين نوع سنسور جهت استفاده در راه آهن، واكنش ريل در اثر عبور قطار شبيه سازي شده و دو نوع سنسور فيبر نوري مذکور که يكي مبتني بر اختلاف فاز و ديگري مبتني بر طول موج ميباشند با دقت يكسان شبيه سازي شده و با يكديگر مقايسه شده اند. در نهايت مشخصات سنسوري با قابليت اندازه گيري وزن قطار عبوري، با دقت کمتر از 100 كيلوگرم، پيشنهاد گرديده است.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:53 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 55: سيستم FRA in SCADA در پستهاي فوق مدرن تراکشن
منيري همداني عليرضا، فرشاد سيامك
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه: 
خلاصه:

تحويل مطمئن انرژي در ناوگان حمل و نقل ريلي يک نياز مبرم محسوب ميگردد که حتي در مواردي مانند قطارهاي زير زميني به مهمترين اصل براي دستيابي به يک سيستم امن تبديل شده است. ترانسفورماتورهاي قدرت از کليدي ترين عناصر پستهاي تراکشن محسوب ميشود و خرابي اساسي آنها باعث ايجاد وقفه در پيوستگي کارکرد و توليد هزينه هاي گزاف خواهد شد. از اين رو روشهاي متعددي وجود دارد تا بتوان بصورت پيوسته ترانسفورماتور را مورد آزمايش قرار داده تا از بروز خطاهاي جدي و ناگهاني جلوگيري نمود. در بين انواع روشهاي تست ترانسفورماتور تحليل پاسخ فرکانسي (FRA) به عنوان روشي جديدتر و کارآمدتر شناخته شده است که سيستمهاي ديجيتالي و کامپيوتري امروزه امکان مکانيزه کردن اين روش تست را بصورت اتوماسيون در سطح فيلد ميسر ساخته است.
در مقاله حاضر به معرفي روش FRA پرداخته ايم و چگونگي تشخيص انواع خطاهاي ترانس به کمک اطلاعات دريافتي از اين روش بيان شده است. در انتها نيز يک روش هوشمند به کمک منطق فازي ارايه شده است تا بتوان بدون نياز به حضور انسان يک سيستم کامپيوتري خود تشخيص خطاي بوجود آمده را کشف کرده و به صورت اتوماتيک نتايج را براي تصميم گيري هاي بعدي استخراج نمايد.

 56: كاهش ارتعاشات در خطوط راه آهن با استفاده از دالهاي شناور
عابدپور ماني، عسكري حسين، كلانتري مهدي
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه: 
خلاصه:

امروزه به منظور كاهش سر و صدا و ارتعاشات در ساختمانهاي نزديك تونل هاي راه آهن از سيستم هاي پيشرفته جديد جرم و فنر استفاده مي شود. در اين مقاله پس از ارايه مقدمه اي كوتاه در زمينه تئوري ديناميكي چنين سيستم هايي، خصوصيات استاتيكي و ديناميكي مصالح و اجزاي به كار رفته، شرح داده شده است. در ادامه، مدل سازي سيستم  دال بتني خط يك متروي شهر شيراز که بصورت سيستم جرم و فنر با تکيه گاه پيوسته طرح شده است ذكر گرديده است. اين ارزيابي ها مي تواند به معيارهاي طراحي و شاخص هايي براي مدل هاي محاسباتي سيستم هاي جرم و فنر آينده، منجر  شود.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:53 PM
تشکرات از این پست
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی

 57: تاثير پروفيل بر ديناميک و روند سايش چرخ هاي قطار
حضرتي ايمان، نيك ساي فرشاد، اوحدي امين، رضواني محمدعلي
همايش حمل و نقل ريلي  1385;17-16 آبان، 1385(8)
کلید واژه:  تماس، سايش، عدد سايش، نرخ سايش، پروفيل چرخ، شبيه سازي، راه آهن
خلاصه:

اهميت و هزينه هاي ناشي از سايش بر خطوط ريلي و تاثير پروفيل هاي چرخ و ريل بر ديناميک وسيله نقليه همواره مورد توجه متخصصين مرتبط با اين صنعت از نقطه نظر تئوري و عملي بوده است. يکي از پيش فرض هاي بررسي پديده سايش از ديدگاه تئوري چگونگي مدلسازي تماس چرخ و ريل مي باشد که روز به روز در حال تغيير و بهبود يافتن است. با بکارگيري اين تئوري ها به همراه تئوريهاي سايش مي توان بخشهاي مختلفي از طول عمر يک چرخ يا ريل را شبيه سازي نمود. در اين مقاله با شبيه سازي جرخ در واگنهاي خط 2 متروي تهران و استفاده از مشخصات ناوگان و خط، روند تغييرات عدد سايش به عنوان شاخصي از نرخ سايش خط و همچنين تاثير پروفيل در عدد سايش و ديناميک مجموعه چرخ و محور مورد بررسي قرار گرفته است. در اين بررسي مشاهده گرديد که نرخ سايش با ادامه روند سايش افزايش مي يابد و قوسهاي بحراني نيز خود نقش به سزايي در افزايش نرخ سايش خواهند داشت.

 
 
سه شنبه 22 فروردین 1391  4:54 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها