پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی
90: زمان بندي بهينه تعميرات و نگهداري واحدهاي شركت هاي توليدي در فضاي رقابتي با استفاده از الگوريتم ژنتيك
|
اشراق نياي جهرمي عبدالحميد، مديرشانه چي حسن، رجبي مشهدي حبيب |
کنفرانس ملي نگهداري و تعميرات 1384;شهريور 1384(3) |
کلید واژه: زمان بندي تعميرات، قيمت بسته شدن بازار، قابليت اطمينان، الگوريتم ژنتيك |
خلاصه:
در اين مقاله از الگوريتم ژنتيك جهت زمان بندي بهينه تعميرات واحدهاي يك شركت توليدي در فضاي رقابتي استفاده شده است. اين زمان بندي با استفاده از يك الگوريتم نو و ابتكاري صورت مي گيرد. در اين الگوريتم پيشنهادي شركت توليديj به صورت مستقل زمان بندي تعميرات خود را با هدف ماكزيمم كردن سود، به كمك تخمين قيمت بسته شدن بازار و محاسبه هزينه هاي بهره برداري و تعميرات، انجام مي دهد و سپس نتايج حاصله را به بهره بردار مستقل سيستم تسليم مي كند. با اين زمان بندي سود نهائي شركت توليدي j ماكزيمم شده و مقدار آن مشخص مي شود. بهره بردار مستقل سيستم نيز با توجه به تابع هدف خود، كه تراز كردن قابليت اطمينان در سرتاسر هفته هاي يكسال مي باشد زمان بندي واحدها را انجام داده و قيمت بسته شدن بازار را به عنوان معيار مرجع جهت محاسبه سود از دست رفته شركت توليدي j در مرحله نقض قيود محاسبه مي كند. در نهايت بهره بردار مستقل سيستم با توجه به زمان بندي انجام شده توسط شركت توليدي j قابليت اطمينان سيستم و قيود خود را كنترل مي كند اگر در حد قابل قبول باشد، زمان بندي از ديدگاه شركت توليدي j تاييد مي شود ولي اگر غير از اين باشد، بهره بردار مستقل سيستم واحدهاي غير مجاز را شناسائي كرده و از شركت توليديj درخواست زمان بندي مجدد واحدهاي غير مجاز را مي كند. با انجام زمان بندي مجدد توسط شركت توليدي j در راستاي برآورده شدن هدف بهره بردار مستقل سيستم، سود شركت توليدي j كاهش مي يابد. پس از تاييد زمان بندي مجدد شركت توليدي، اختلاف سود حاصل شده در مرحله اول زمان بندي شركت توليدي و مرحله آخر، با توجه به معيار مرجع توسط بهره بردار مستقل سيستم محاسبه شده و در انتهاي سال از مصرف كننده ها دريافت و به شركت توليدي j پرداخت مي شود كه مقدار اين هزينه با توجه به تعداد كل مصرف كننده ها بسيار ناچيز مي باشد.
|
سه شنبه 29 فروردین 1391 7:50 PM
تشکرات از این پست