پاسخ به:دانلود مقالات حمل و نقل ریلی
24: قيمت گذاري خدمات حمل و نقل ريلي مسافر
|
سعادتي عليرضا، عرب اميري شراره، خادم ثامني ملودي |
همايش حمل و نقل ريلي 1385;17-16 آبان، 1385(8) |
کلید واژه: |
خلاصه:
تعيين ساختار تعرفه مسافري يكي از وظايف مهم واحد بازاريابي راه آهن ها مي باشد و معمولا مسووليت مستقيم آن با سرپرست واحد بازاريابي است كه ممكن است بوسيله اداره نرخ گذاري و تعرفه كمك شود. با اين حال تصميم گيري در خصوص قيمت گذاري ترافيك هاي عمده اغلب بوسيله بالاترين سطح مديريت در سازمان راه آهن اتخاذ مي گردد. شرايط مختلفي براي قيمت گذاري ترافيك مسافري بكار مي روند. مسافرين معمولا با نرخهاي كرايه منتشر شده سفر مي كنند. (كرايه منتشر شده يعني كرايه اي كه رسما در دفترچه تعرفه راه آهن چاپ شده و ممكن است سالانه تجديد نظر شود و يا نشوند و به Published fareموسومند).
|
25: تحليل هزينه - فايده گسترش خطوط مترو در تهران
|
كاظمي روح اله |
همايش حمل و نقل ريلي 1385;17-16 آبان، 1385(8) |
کلید واژه: هزينه - فايده، آلودگي هوا، هزينه اجتماعي، زمان سفر، توسعه پايدار |
خلاصه:
هدف اصلي پژوهش شناخت هزينه هاي اجتماعي و اقتصادي مصرف سوخت فسيلي در بخش حمل و نقل که باعث آلودگي هوا و تاثير بر سلامت و محيط زيست انساني مي شود و بررسي منافع اقتصادي مترو از نظر کاهش مصرف سوخت و منافع ديگري که به عنوان يک سيستم جايگزين حمل و نقل شهري دارد، مي باشد که در نهايت به محاسبه هزينه - فايده گسترش خطوط مترو در تهران پرداخته شده است. نتايج اين پژوهش نشان داد كه با توجه به هزينه هاي اجتماعي بسيار زياد ديگر وسايل حمل و نقل در شهر تهران مي توان سامانه مترو را با توجه به منافعي كه در كاهش مصرف سوخت، كاهش زمان سفر و كاهش هزينه خسارت ناشي از مصرف سوخت دارد به عنوان يك گزينه پاك كه در راستاي حمل و نقل عمومي پايدار حركت مي كند معرفي كرد كه نسبت فايده به هزينه گسترش آن بيش از يك بوده و داراي منافع اقتصادي براي جامعه مي باشد.
|
سه شنبه 22 فروردین 1391 4:45 PM
تشکرات از این پست