پاسخ به:دانلود مقالات صنعتی
9: بررسي ضرورت بکارگيري تحقيق و توسعه در هنر - صنعت شيشه گري دستي در آستانه جهاني شدن
|
ملكي عليرضا، پورحسيني الهام |
همايش بين المللي مراكز تحقيق و توسعه (جهاني شدن تحقيق و توسعه) 1386;4-5 تير، 1386(1) |
کلید واژه: هنر، صنعت شيشه گري دستي، واحدهاي (کارگاه هاي) شيشه گري سنتي (دستي)، تحقيق و توسعه (R&D)، نوآوري تکنولوژيک، جهاني شدن |
خلاصه:
هنر - صنعت شيشه گري دستي در طول تاريخ کهن ايران ريشه اي بس عميق دارد؛ اما بدليل عدم بهره گيري از دستاوردهاي تحقيق و توسعه که مهمترين آن نوآوري تکنولوژيک مي باشد، دچار عقب ماندگي شده و هم اکنون با بحران جدي مواجه مي باشد.
در اين مقاله سعي بر آن است تا پس از سيري در معرفي هنر - صنعت شيشه گري دستي و بررسي تحليلي وضعيت فعلي کارگاههاي شيشه گري موجود در مقايسه با رقباي جهاني و در نتيجه شناخت چالش هاي موجود، با تبيين نقش تحقيق وتوسعه در نوآوري تکنولوژيک، بارور نمودن ظرفيت هاي معطل، دگرديسي توانمندي هاي بالقوه و استفاده از فرصتهاي موجود، راهکارهاي موثر جهت احيا اين هنر - صنعت و ورود آن به بازارهاي بين المللي در راستاي جهاني شدن ارايه گردد.
|
10: تحقيق و توسعه: اخلاق جهاني شدن يا جهاني شدن اخلاقي؟!
|
رضايي اميرحامد |
همايش بين المللي مراكز تحقيق و توسعه (جهاني شدن تحقيق و توسعه) 1386;4-5 تير، 1386(1) |
کلید واژه: |
خلاصه:
به هرصورت مقايسه تاريخ با نظريه موج هاي تافلر بيانگر اين مي باشد که به طور کلي در هر موج دست کم يک بار، نظريه جهاني شدن به طرز گسترده اي ارايه شده است و تلاشهايي در جهت به کار انداختن آن صورت گرفته است. در جهان نوين براي بررسي جهاني شدن و تجارت جهاني مي توان سه سطح کلي در نظر گرفت. در بررسي دو سطح جهاني و بين المللي در رابطه با نقش اخلاق در جهاني شدن و يا به عبارت ديگر جهاني شدن اخلاقي، به بررسي گفته ها و نظريه هاي برخي از صاحبنظران معارض از جمله ژوزف استيگليتز و فيونا رابينسون که به طور عمده بر پايه نظريه راول عنوان شده اند، پرداخته مي شود و با استفاده از اين نظرات بر اهميت رعايت اخلاق جهاني شدن در سطح سازماني تاکيد مي گردد. به منظور بررسي سطح سازماني، با بهره گيري از نظرات برخي از صاحبنظران مسايل اخلاقي سازماني مانند جيم بناچه و مقايسه اين نظرات با فرمول کاميابي جهاني ارايه شده توسط مايکل مارکوارد و نگرش هاي اصلي بازاريابي به ضرورت تقويت و گسترش تحقيق و توسعه براي رقابت جهاني سازمان ها و همچنين ضرورت در نظر گرفتن مباني اخلاقي براي سرآمد شدن سازمان ها پرداخته مي شود و بر اين نکته تاكيد مي گردد که تحقيق و توسعه در چارچوب نگرش بازاريابي اجتماعي به عنوان نگرش كاربردي مفهوم اقتصاد جهاني پايدار، پيش نياز اخلاقي جهاني شدن مي باشد و از طرف ديگر منجر به جهاني شدن اخلاقي مي گردد.
|
سه شنبه 22 فروردین 1391 4:05 PM
تشکرات از این پست