0

سکوی اخبار قرآنی: قرآن پژوهی،قرآن شناسی و....

 
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

فعاليت‌های مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر تشريح شد

گروه خبرنگاران افتخاری / حسینعلی شیخ: مدير مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر با اشاره به اينكه اين مدرسه علميه از سال 1379 راه‌اندازی شده است، گفت: در حال حاضر 80 طلبه و 24 استاد در اين مدرسه علميه مشغول به فعاليت هستند و 24 نفر نيز فارغ‌التحصيل داشته‌ايم.

 

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)در گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمين محسن گلوی، مدير مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر، ششم آبان‌ماه، با اشاره به تاريخچه مدارس علميه سفيران هدايت، گفت: مدارس علميه سفيران هدايت دوره پنج ساله‌ای است كه با دستور رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شد چرا كه روحانيون پس از رجوع به قم كمتر به شهر خود باز می‌گشتند و به همين دليل اين مدارس پايه‌ريزی شد تا طلاب پس از طی مراحل تحصيل به روستاها و شهرهای خود بازگشته و به امر مقدس تبليغ بپردازند.

وی با اشاره به اينكه مدارس سفيران هدايت فقط داوطلبان ديپلم را جذب خواهد كرد، افزود: طلاب در اين دوره پنج ساله بايد 192 واحد را گذرانده و پس از اتمام اين واحدها، پايان‌نامه ارائه دهند.

مدير مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر با بيان اينكه طلاب پس از گذراندن 150 واحد می‌توانند ملبس شوند، عنوان كرد: بيش از 90 درصد از اين عزيزان پس از اتمام تحصيل در روستاها مشغول به تبليغ شده و مابقی در ادارات و مدارس امين فعاليت می‌كنند.

حجت‌الاسلام گلوی افزود: طلاب سفيران هدايت تعهد دارند پس از اتمام دروس، 5 سال به تبليغ بپردازند.

وی با اشاره به اينكه مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر از سال 1379 راه‌اندازی شده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر 80 طلبه و 24 استاد در اين مدرسه علميه مشغول به فعاليت هستند و 24 نفر نيز فارغ‌التحصيل داشته‌ايم.

مدير مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر بيان كرد: نظارت بر كارهای معاونين آموزش، پژوهش، تهذيب و اجرايی، انجام امور محوله از سوی مديريت حوزه علميه استان، ساماندهی طلاب فارغ‌التحصيل، برنامه‌ريزی برای برگزاری مراسم و گردهمايی برای طلاب، تلاش برای ارتقای سطح علمی و معنوی طلاب، انتخاب اساتيد مناسب، ارتباط با مسئولان و ائمه جماعات شهر، تشكيل هيئت‌امنا، تهيه 4000 متر زمين برای ساخت ساختمان جديد، دريافت مجوز تدريس پايه پنجم برای مدرسه، دريافت مجوز دائم مدرسه از سوی شورای گسترش حوزه‌های علميه، جلسه با معاونان در هر هفته و ... برخی از كارهايی است كه انجام پذيرفته و يا در دست انجام است.

حجت‌الاسلام گلوی يكی از برنامه‌های اين مدرسه علميه را آموزش قرآن كريم، بيان احكام و مشاوره عنوان كرد و ادامه داد: طلاب از سال سوم در اين كلاس‌ها شركت كرده و روش بيان احكام، ارتباط با جوانان، مشاوره و تدريس قرآن را فرا می‌گيرند.

وی با بيان اينكه در حال حاضر 13 نفر از طلاب اين مدرسه علميه در مدارس مشغول به تبليغ هستند، تصريح كرد: از برنامه‌های ما برای طلاب سال پنجم، اعزام برای تبليغ در ماه‌های محرم و رمضان است تا بتوانند تجربيات لازم را كسب كرده و آشنايی بيشتری با مردم و جامعه پيدا كنند.

مدير مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر با اشاره به اينكه از اهداف ما بالا بردن سطح علمی طلاب است، افزود: با انتخاب اساتيد مناسب، برنامه‌ريزی، جلسات منظم با اساتيد و فعال كردن شورای علمی و گرو های علمی در صدد ارتقاء علميت طلاب هستيم.

 حجت‌الاسلام والمسلمين محسن گلوی:
نظارت بر كارهای معاونين آموزش، پژوهش، تهذيب و اجرايی، انجام امور محوله از سوی مديريت حوزه علميه استان، ساماندهی طلاب فارغ‌التحصيل، برنامه‌ريزی برای برگزاری مراسم و گردهمايی برای طلاب، تلاش برای ارتقای سطح علمی و معنوی طلاب، انتخاب اساتيد مناسب، ارتباط با مسئولان و ائمه جماعات شهر، تشكيل هيئت امنا، تهيه 4000 متر زمين برای ساخت ساختمان جديد، دريافت مجوز تدريس پايه پنجم برای مدرسه، دريافت مجوز دائم مدرسه از سوی شورای گسترش حوزه‌های علميه، جلسه با معاونان در هر هفته و ... برخی از كارهايی است كه انجام پذيرفته و يا در دست انجام است

حجت‌‌الاسلام گلوی اظهار كرد: گروه‌های علمی ادبيات عرب، تفسير و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه و كلام و مهارت‌ها، گروه‌های علمی است كه برای اساتيد تشكيل داده تا در اين گروه‌ها به جمع‌بندی‌های علمی رسيده و برنامه‌ها را برای طلاب پياده كنند.

وی يكی از برنامه‌های فرهنگی مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر را پاسخگويی به سؤالات شرعی مردم به صورت تلفنی و پيامكی عنوان كرد و ادامه داد: ارسال حديث هفته به صورت منظم به ادارات و مراكز شهری، اعزام مبلّغ به مدارس و روستاهای اطراف، برگزاری اردوهای زيارتی به مشهد مقدس و قم، برگزاری مسابقات كتاب‌خوانی قرآن كريم و ..... برخی از برنامه‌های فرهنگی اين مدرسه علميه است.

مدير مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر برگزاری جلسه اخلاق در دوشنبه هر هفته را از برنامه‌های اين مدرسه علميه دانست و گفت: در تلاشيم تا بتوانيم از اساتيد اخلاق خوب استفاده كنيم تا به اهداف تهذيبی خود دست پيدا كنيم.

حجت‌الاسلام گلوی در ادامه آموزش پژوهش محور را بسيار ضروری دانست و خاطرنشان كرد: آموزش زمانی همراه با نتيجه خواهد بود كه پژوهش را به دنبال داشته باشد و در همين راستا كارهايی همچون تجهيز كتابخانه، خريد ميز مطالعه برای طلاب، برنامه‌ريزی برای كارهای پژوهشی و در اختيارقرار دادن اينترنت برای اين مهم، انجام داده‌ايم.

وی يكی از مشكلات اين مدرسه علميه را نداشتن استاد دانست و تصريح كرد: از ديگر مشكلات ما نداشتن كتاب‌های مناسب برای نوشتن پايان نامه توسط طلاب است.

مدير مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر در توصيه‌ای به طلاب جوان، بيان كرد: طلاب بايد قدر طلبگی خود را دانسته و پيرو ولايت‌فقيه باشند و در زندگی سعی كنند قرآن را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند تا بتوانند هم در تربيت خود و هم در تربيت جامعه موفق باشند.

حجت‌الاسلام گلوی با بيان اينكه مردم داری يكی از اصولی است كه طلاب بايد به آن مقيد باشند، خاطرنشان كرد: طلاب بايد ارتباط تنگاتنگی با مردم داشته و دانستن مشكلات آنان بسيار مهم است.

وی با اشاره به اينكه طلاب بايد آگاه به زمان باشند، بيان كرد: آگاه بودن به مسائل اجتماعی، دينی، سياسی، علمی و ..... از ضرورياتی است كه طلاب بايد به دنبال آن باشند.

مدير مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر ادامه داد: احترام به استاد يكی از ملزومات طلاب است كه توصيه هميشگی ما به آنان است.

حجت‌الاسلام گلوی يكی از برنامه‌های درسی مدرسه علميه سفيران هدايت را تدريس 15 جزء از قرآن كريم دانست و گفت: طلاب بايد سعی كنند با اين كتاب رحمت مأنوس شوند.

وی راه‌اندازی مديريت‌های استانی را بسيار خوب ارزيابی كرد و گفت: با راه‌اندازی اين مركز، ما شاهد پيشرفت مدارس علميه استان بوده‌ايم.

مدير مدرسه علميه سفيران هدايت آزادشهر اظهار كرد: افتتاح واحدهای قرآنی در روستاها و شهرهای همجوار از سوی اين مدرسه علميه از فعاليت‌هايی بوده كه انجام پذيرفته و مرتب از اين واحدها سركشی می‌كنيم.

حجت‌الاسلام گلوی در پايان با اشاره به راه‌اندازی شورای طلاب، يادآور شد: با را‌ه‌اندازی اين شورا، طلاب مشكلات خود را جمع‌بندی كرده و به ما انتقال می‌دهند.

 

شنبه 6 آبان 1391  10:16 PM
تشکرات از این پست
javid1000 hamed_yurdum
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

آزمون جامع «حافظان قرآن ناجا» در اراك برگزار می‌شود

فعاليت‌های قرآنی: مدير دارالقرآن نيروی انتظامی استان مركزی از برگزاری آزمون جامع حافظان قرآن ناجا‌ يك‌شنبه، 7 آبان‌ماه جاری در اين اداره خبر داد.

 

محمد شريفی، مدير دارالقرآن عقيدتی ـ سياسی نيروی انتظامی استان مركزی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، گفت: آزمون جامع حافظان قرآن ناجا ويژه كاركنان پايور، اعضای خانواده‌های كاركنان پايور، كاركنان وظيفه و سربازان اين نهاد برگزار می‌شود.

وی افزود: اين آزمون در مرحله شفاهی و در رشته‌های حفظ يك جز و حفظ 3 جزء ويژه كليه مقاطع سنی در دو بخش برادران و بانوان برگزار می‌شود.

مدير دارالقرآن نيروی انتظامی استان مركزی تصريح كرد: برای افراد شركت‌كننده در آزمون كه بتوانند حدنصاب تعيين شده را كسب كنند، هدايايی در نظر گرفته شده است.

شريفی با تأكيد بركسب حداكثر 160 از 200 امتياز نمره آزمون شفاهی توسط شركت‌كنندگان، افزود: نفرات برگزيده در مقطع كاركنان پايور ناجا و خانواده‌هاي آنها در رشته حفظ يك جزء، مبلغ سه ميليون ريال و در مقطع كاركنان وظيفه و سربازان نيز يك ميليون ريال و در رشته حفظ سه جزء در مقطع كاركنان مبلغ 6 ميليون ريال و در مقطع سربازان وظيفه نيز مبلغ يك ميليون و پانصد هزار ريال در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز زمان ثبت نام شركت كنندگان از ابتدای تيرماه سال‌ جاری، اظهار كرد: تاكنون بيش از 140 نفر از علاقه‌مندان جهت شركت در آزمون ثبت‌ نام كرده و روند ثبت نام از علاقه‌مندان تا زمان برگزاری آزمون ادامه دارد.

مدير دارالقرآن نيروی انتظامی استان مركزی با اشاره به شركت حافظان ناجا در آزمون كتبی، اضافه كرد: آزمون كتبی حافظان قرآن به‌صورت جامع با تعامل سازمان تبليغات در استان مركزی برگزار و تعدادی از حافظان ناجا در رشته‌های 5، 10 ،15،20 جزء و كل قرآن‌ در اين آزمون مشاركت داشتند و در صورتی‌كه عده‌ای موفق به كسب حد نصاب نمره شوند پس از اعلام اسامی آنان به اين مركز،‌ نفرات برگزيده با اهدای جوايز تقدير می‌شوند.

اين مقام مسئول در پايان اضافه كرد: آزمون مرحله شفاهی‌ صبح يك‌شنبه، 7 آبان‌ماه سال ‌جاری در محل ساختمان عقيدتی ـ سياسی فرماندهی انتظامی استان مركزی در دو بخش آقايان و خواهران نيز در نمازخانه راهبر اين مركز برگزار می‌‌شود.

 

شنبه 6 آبان 1391  10:17 PM
تشکرات از این پست
javid1000 hamed_yurdum
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

برگزاری مسابقه كتابخوانی قرآنی در دانشگاه آزاد منطقه 6

 

گروه اجتماعی: مسابقه كتابخوانی قرآنی با محوريت كتاب «شيعه پاسخ می‌دهد» در دانشگاه‌های آزاد اسلامی منطقه 6 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان، مسابقه كتابخوانی قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

منبع اين مسابقه كتاب «شيعه پاسخ می‌گويد» تأليف آيت‌الله مكارم شيرازی است. ماهانه 10 پرسش از اين كتاب طرح مي‌شود و علاقه‌مندان از جمله كاركنان، استادان و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 می‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 6 به نشانی www.nahad6.ir نسبت به دريافت پرسش‌ها و پاسخ‌دهی به آنها اقدام كنند.

اين مسابقه از نيمسال نخست سال تحصيلی 92-91 شروع شده است و اولين مسابقه آن از فصول 1- 3 اين كتاب‌ برگزار می‌شود.

 

شنبه 6 آبان 1391  10:17 PM
تشکرات از این پست
faghaghia javid1000 hamed_yurdum
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

ميزان تأثيرگذاری قصه‌های قرآنی به ظرفيت و نوع پيام مستتر در آيات وابسته است

نفر اول جشنواره قصه‌گويی قرآنی آيات:
ميزان تأثيرگذاری قصه‌های قرآنی به ظرفيت و نوع پيام مستتر در آيات وابسته است

گروه فعاليت‌های قرآنی: نفر اول دومين جشنواره قرآنی آيات در بخش قصه‌گويی قرآنی اظهار كرد: شكل پردازش به قصه‌ها و نحوه ورود به مقوله‌ای به نام قصه‌گويی با محوريت قرآن قطعاً می‌تواند مؤثر باشد مشروط به اينكه زبان و بيان متناسب با ظرفيت آيات و نوع پيامی كه مستتر در آيات است، انتخاب شود.

اسماعيل عسگری، نفر اول دومين جشنواره قرآنی آيات در بخش قصه‌گويی قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ضمن بيان اين مطلب به بيان نحوه آشنايی خود با اين جشنواره پرداخت و گفت: من از طريق فراخوانی كه از طرف جشنواره به كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان ارسال شد آشنايی مختصری با جشنواره پيدا كردم و به واسطه نوع ارتباط كاری كه با كانون داشتم در جشنواره حضور يافتم.

وی در ادامه عنوان اثری كه به اين جشنواره ارائه داده بود را «قصه آسمانی‌ها» معرفی كرد و افزود: اين قصه برگرفته از آيه هشتم سوره مباركه انسان است و دارای مضمونی تحت عنوان دستگيری مستمندان است و پس از بازآفرينی به اجرا در آمد كه توانست رتبه اول كشوری را به دست بياورد.

عسگری با تأكيد بر اينكه تاكنون در جشنواره‌های مختلفی رتبه‌های برتر قصه‌گويی را به دست آورده است، تصريح كرد: امسال در جشنواره قصه‌گويی رضوی شركت كردم و توانستم رتبه اول اين جشنواره را در بخش قصه‌‌گويی به دست بياورم.

نفر اول دومين جشنواره قرآنی آيات در رشته قصه‌گويی قرآنی در مورد ميزان تأثير برگزاری چنين جشنواره‌هايی بر ارتباط هنرمندان با قرآن، اظهار كرد: اگر قرار باشد تنها به همين ظرفيت قصه در قرآن اكتفا كنيم من فكر می‌كنم اينقدر غنی و قوی هست كه بتوان از آن درس گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان كرد: شكل پردازش به قصه‌ها و نحوه ورود به مقوله‌ای به نام قصه و قصه‌گويی با محوريت قرآن قطعاً می‌تواند مؤثر باشد مشروط به اينكه زبان و بيان متناسب با ظرفيت آيات و نوع پيامی كه مستتر در آيات است انتخاب شود. در اين صورت قصه قطعاً به عنوان يك زبان گويا و يك شكل بيان مناسب می‌تواند مؤثر باشد و يك تأثير واقعاً مؤثر داشته باشد.

اسماعيل عسگری در ادامه در رابطه با ميزان استقبال قصه‌پردازان از اين بخش در جشنواره گفت: من فكر می‌كنم كه چون در بخش قصه‌گويی اولين دوره اجرای آن بود و نوع برگزاری آن هم اولين تجربه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود جا داشت كه در اطلاع‌رسانی مقداری جامع‌تر عمل كنند و ايراد ديگر نيز تفكيك نكردن دو مقوله با محوريت قصه بود.

نفر اول دومين جشنواره قرآنی آيات در بخش قصه‌گويی قرآنی افزود: دوستان ما در مجموعه ارشاد بحث قصه‌گويی را با قصه‌خوانی جمع كرده بودند و در قالب يك جشنواره ارائه داده بودند و حال اينكه قصه‌گويی و قصه‌خوانی دو مقوله متفاوت از هم هستند. درست است كه در نوع داوری‌ها با هم داوری نمی‌شدند ولی كنار هم بودنشان در قالب يك جشنواره خيلی متناسب نيست.

وی در ادامه تصريح كرد: بنابراين يكی از سردرگمی‌ها اين بود كه مردمی كه مراجعه می‌كردند نمی‌دانستند كه قصه‌گويی يعنی چه و قصه‌خوانی به چه معناست و تفاوت اين دو در چيست و از اين جهت به نظر من اقبال به خاطر اين ابهام تحت شعاع قرار گرفته بود.

اسماعيل عسگری در ادامه در مورد فعاليت‌های فعلی خود خاطرنشان كرد: در حال حاضر مربی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان هستم و نزديك 16 سال سابقه كار در اين مجموعه را دارم و به غير از اين عمده كار هنری من همكاری با كانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

منبع:ایکنا

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

شنبه 12 اسفند 1391  8:28 PM
تشکرات از این پست
hamed_yurdum
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

برپايی محفل انس با قرآن در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم‌ الحسنی(ع)

برپايی محفل انس با قرآن در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم‌ الحسنی(ع)

گروه فعاليت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن كريم اين هفته آستان مقدس حضرت عبدالعظيم‌ الحسنی(ع) با حضور احمد ابوالقاسمی قاری بين‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، آخرين محفل انس با قرآن كريم آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) در سال 92، جمعه 25 اسفند، پس از نماز مغرب و عشاء با حضور احمد ابوالقاسمی قاری بين‌المللی قرآن كريم و با اجرای هادی صلح‌جو برگزار خواهد شد.

براساس اين گزارش، در محفل انس با قرآن اين هفته آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) كه به همت مركز آموزش قرآن كريم آستان مقدس و با حضور اساتيد و چهره‌های قرآنی در مصلای ری برگزار خواهد شد، اختتاميه نوزدهمين دوره مسابقات قرآنی نيز برگزار می‌شود.

همچنين، مراسم دعای كميل اين هفته آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) نيز پنج‌شنبه 24 اسفند پس از نماز مغرب و عشاء با مداحی منصور نورايی در مصلی ری برگزار خواهد شد.

گزارش ايكنا حاكی است، مراسم دعای ندبه اين هفته آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) نيز جمعه 25 اسفند از ساعت 7 صبح با مداحی حسن اخباری در مصلی ری برگزار می‌شود.

بنابراين گزارش، جلسه تفسير قرآن كريم نيز ساعت 8 صبح روز چهارشنبه 23 اسفند در مصلی ری برگزار خواهد شد و جلسه تجويد و صوت و لحن قرآن كريم نيز چهارشنبه 23 اسفند پس از نماز مغرب و عشاء توسط حجت‌الاسلام والمسلمين درچه‌ای در مسجد جامع آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسنی(ع) برگزار می‌شود.

 

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 23 اسفند 1391  12:42 AM
تشکرات از این پست
hamed_yurdum
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

كارگاه «هنر تلاوت قرآن» امروز در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود

كارگاه «هنر تلاوت قرآن» امروز در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: كارگاه «هنر تلاوت در قرآن كريم» با حضور استاد احمد ابوالقاسمی امروز در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، در راستای ارتقاء سطح تلاوت قاريان قرآن كريم فرهنگ‌سرای قرآن اقدام به برگزاری كارگاه «هنر تلاوت قرآن كريم» با حضور استاد احمد ابوالقاسمی، قاری بين‌المللی كشورمان كرده است.

بنابر اين گزارش، اين كارگاه قرآنی ويژه قاريان سراسر كشور، امروز، سه‌شنبه، 22 اسفند‌ماه، از ساعت 17 تا 20 عصر در سالن هدی فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود.

كارگاه هنر تلاوت قرآن كريم بيش از پنج سال است كه با حضور استاد و قاری بين‌المللی كشورمان «احمد ابوالقاسمی» در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود و قاريان مشتاقی كه با اصول اوليه تلاوت قرآن كريم آشنا هستند، به صورت تخصصی آموزش و تعليم می‌دهد.

همچنين به منظور اهميت بخشيدن به مقوله نماز در بين كودكان و نوجوانان فرهنگ‌سرای قرآن اقدام به برگزاری جشن‌های باشكوه عبادت با عنوان «دوست من نماز» برای مكلفين كرده است.

اين مراسم كه با هماهنگی واحد هنری فرهنگ‌سرای قرآن و مدارس شهر تهران برپا می‌شود، روزی به يادماندنی و خاطره‌انگيز را برای دختران 9 ساله رقم می‌زند.

برپايی اولين نماز جماعت، نقاشی كشيدن در ايستگاه‌های فرهنگی، ديدن برنامه‌های نمايشی، شركت در مسابقات قرآنی و علمی و برنامه‌های شاد و متنوع ديگر از بخش هايی خواهد بود كه كودكان در اين مراسم تجربه خواهند كرد، اين ويژه برنامه از 19 اسفندماه آغاز شده و تا 24 اسفندماه ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای شركت در اين برنامه‌ها می‌توانند به فرهنگ‌سرای قرآن واقع در خيابان قزوين، نرسيده به ميدان شمشيری، نبش خيابان شهيد كاظمی مراجعه كنند.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 23 اسفند 1391  12:42 AM
تشکرات از این پست
hamed_yurdum
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

مركز آموزش مجازی حفظ قرآن كريم در ايام نوروز تعطيل است

مركز آموزش مجازی حفظ قرآن كريم در ايام نوروز تعطيل است

گروه فعاليت‌های قرآنی: مركز آموزش مجازی حفظ قرآن كريم كه به منظور تربيت مجازی حافظان در طرح تربيت حافظان قرآن كريم فعاليت دارد، همزمان با ايام نوروز تعطيل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) براساس اطلاعيه‌ای كه از سوی مركز آموزش مجازی حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه منتشر شده، اين مركز كه به تربيت مجازی حافظان در طرح تربيت حافظان قرآن كريم می‌پردازد، همزمان با ايام نوروز تعطيل بوده و خدمات خود را برای حافظان و قرآن‌آموزان ارائه نمی‌كند.

بنابراين گزارش، كارشناسان مركز مجازی حفظ قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه از 28 اسفند تا 13 فروردين 91 با قرآن‌آموزانی كه از طريق اين مركز به حفظ قرآن كريم می‌پردازند تماس نخواهند داشت و شروع ارتباط كارشناسان اين مركز با قرآن‌آموزان و حافظان قرآن از 14 فروردين 92 خواهد بود.

گزارش ايكنا حاكی است، تاكنون هزار و 300 نفر در طرح مجازی تربيت حافظان قرآن كريم ثبت نام داشته‌اند و تمامی اين افراد هم‌اكنون تحت پشتيبانی و آموزش‌های مجازی طرح تربيت حافظان قرآن كريم قرار دارند و استاد پشتيبان هفته‌ای يك بار با آنان تماس می‌گيرد و طی تماس‌هايی كه با قرآن‌آموزان گرفته می‌شود برنامه‌ای نيز به آنان ارائه می‌شود تا براساس اين برنامه به حفظ قرآن بپردازند.

هم‌اكنون نزديك به 15 استاد پشتيبان برای ارائه مشاوره تلفنی در مركز آموزش مجازی حفظ قرآن كريم حضور دارند كه اين اساتيد هر روز در دو شيفت صبح و بعد از ظهر با قرآن‌آموزان تماس می‌گيرند و به ازای هر 100 قرآن‌آموزی كه به اين طرح اضافه شود يك استاد پشتيبان نيز اضافه می‌شود.

همچنين، علاوه بر تماس‌هايی كه از سوی اساتيد پشتيبان با قرآن‌آموزان گرفته می‌شود، بانك سوالات نيز در سايت مركز مجازی طرح تربيت حافظان قرآن كريم پيش‌بينی شده كه در اين بانك، 12 هزار پرسش طراحی شده تا قرآن‌آموزان با پاسخ دادن به اين پرسش‌ها ميزان توانمندی و محفوظات خود را بسنجند و بتوانند خود را برای آزمون‌های شفاهی و كتبی طرح تربيت حافظان قرآن كريم آماده كنند.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 23 اسفند 1391  12:42 AM
تشکرات از این پست
hamed_yurdum
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

انس با قرآن و تقرب به درگاه الهی نجات‌بخش انسان است

مديركل زندان‌های استان ايلام:
انس با قرآن و تقرب به درگاه الهی نجات‌بخش انسان است

گروه فعاليت‌های قرآنی: مديركل زندان‌های استان ايلام گسترش فرهنگ انس با قرآن را در زندان‌های استان رو به رشد تلقی كرد و افزود: انس با قرآن و تقرب به درگاه الهی نجات‌بخش انسان از دام نفس است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی اداره كل زندان‌های استان ايلام، سيدمحمد موسوی، مديركل زندان‌های استان ايلام با اشاره به محافل انس با قرآن در زندان‌های استان و ابراز رضايت از تأثيرات آن‌ها در سطح زندان، گفت: در زندان‌های استان فرهنگ انس با قرآن گسترش يافته و حضور فعال زندانيان را به دنبال داشته است.

وی در ادامه افزود: فعاليت‌های مذهبی و قرانی در زندان‌ها يكی از عوامل كاهش آسيب رفتارهای پرخطر زندانيان محسوب می‌شود.

موسوی تصريح كرد: همراهی با قرآن موجب آزادی انسان از قيد و بندها و اسارت‌ها می‌شود و انسان آزاد كه اسير دنيا و شهوات آن نيست، احساس آرامش می‌كند و قرآن كريم به انسان‌ها قوت قلب می‌دهد و از زبونی و سستی رهائی می بخشد.

موسوی ضمن اشاره به آثار قرآن در روح و روان زندانيان، اظهار كرد: ذكر خدا و ياد خدا كه هدف عبادت است، دل را جلا می‌دهد و صفا می‌بخشد و آن را آماده تجليات الهی قرار می‌دهد.

موسوی عنوان كرد: در قرآن نيروی معنوی وجود دارد كه در نفس انسان تأثيری شگرف بر جای می‌گذارد، اين نيرو باعث بيداری وجدان و تيزی احساس و شعور و صيقل روح انسان می‌شود و ادراك و تفكرش را بيدار و بصيرتش را جلا می‌بخشد، به همين دليل است كه انسان پس از اين كه در معرض تأثير قرآن قرار می‌گيرد، ناگهان تبديل به انسانی می‌شود كه گويا تازه آفريده شده است.

مديركل زندان‌های استان ايلام فعاليت‌های فرهنگی، تربيتی در زندان‌ها را با رويكردی قرآنی پر اهميت تلقی كرد و گفت: ايمان، نيرويی است كه بايد برای كمك به انسان، در زندگی وجود داشته باشد، فقدان ايمان، زنگ خطری است كه ناتوانی انسان را در برابر سختی‌های زندگی اعلام می‌دارد.

وی در پايان افزود: اصولا آرامش و استقرار و امنيت نفس برای مومن متحقق می‌شود، زيرا ايمان راستينش به خداوند او را نسبت به كمك و حمايت و نظر لطف خداوندی اميدوار می‌سازد.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 23 اسفند 1391  12:42 AM
تشکرات از این پست
hamed_yurdum
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

فعاليت 12 مؤسسه و 2 خانه قرآن در جم

فعاليت 12 مؤسسه و 2 خانه قرآن در جم

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان جم از فعاليت 14 مركز قرآنی در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المملی قرآن (ايكنا) به نقل از روابط عمومی اداره كل تبليغات اسلامی بوشهر، حجت‌الاسلام سيدحسين سادات با اعلام اين خبر گفت: در راستای نيل به اهداف سازمان در آموزش همگانی قرآن كريم كار ثبت مراكز قرآنی به منظور برنامه‌ريزی بهتر و منسجم‌تر در حوزه فعاليت‌های قرآنی در دستور كار قرار گرفت و با تلاش كارشناس قرآن اين اداره تاكنون 14 مركز قرآنی در سطح شهرستان به ثبت رسيده است.

حجت‌الاسلام سادات از ثبت 12 خانه قرآنی و دو موسسه قرآنی در طول يك سال گذشته خبر داد و خاطرنشان كرد: فعاليت در حوزه قرآن با توجه به كثرت نهادهای متولی نيازمند برنامه‌ريزی دقيق و هماهنگی كامل دستگاه‌های متولی است تا از موازی كاری و اتلاف وقت و هزينه صرفه‌جويی شود.

رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان جم در ادامه خواستار افزايش سهميه دوره‌های قرآنی متناسب با مراكز قرآنی شد و تصريح كرد: از همكاری دارالقرآن استان در ثبت موسسات و مراكز قرآنی شهرستان جم قدردانی می‌كنم.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 23 اسفند 1391  12:43 AM
تشکرات از این پست
hamed_yurdum
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

سومين جلسه كميته موسسات قرآنی 26 اسفند برگزار می‌شود

با حضور مديرعامل اتحاديه تشكل‌های قرآنی كشور؛
سومين جلسه كميته موسسات قرآنی 26 اسفند برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: سومين جلسه از كميته موسسات قرآنی سراسر كشور، 26 اسفندماه سال جاری در ستاد سامان‌دهی سازمان‌های مردم‌نهاد شورای اسلامی تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی اتحاديه تشكل‌های قرآنی كشور، كميته موسسات قرآنی سراسر كشور شش ماه است كه فعاليت خود را آغاز كرده و تاكنون دو جلسه از آن برگزار شده است كه فعالان قرآنی و اعضای ستاد سامان‌دهی شورای شهر در اين جلسات حضور دارند.

بنابر اين گزاش، از ميان افرادی كه در اين جلسه حضور دارند، 10 نفر به عنوان فعال قرآنی انتخاب شده‌اند كه در شورای مركزی ستاد به فعاليت می‌پردازند، همچنين از جمله مسائلی كه در اين جلسه به آن پرداخته خواهد شد، ويژه موسسات قرآنی بوده كه در ميان آنها توجه به دغدغه‌ها، مشكلات و انتظارات موسسات قرآنی بيشتر خواهد بود و در اين جلسات شورای مركزی تشكيل و آئين‌نامه داخلی نوشته خواهد شد.

اهداف ستاد سامان‌دهی سازمان‌های مردم‌نهاد شورای اسلامی شهر تهران شناسايی تمامی سازمان‌های مردم‌نهاد بوده و از طرفی ستاد به عنوان پل ارتباطی ميان سازمان‌های مردم‌نهاد و دولتی محسوب می‌شود.

يادآور می‌شود، حسن‌محمدی، مديرعامل اتحاديه تشكل‌های قرآنی كشور يكی از اعضای اين كميته بوده كه در جلسه جاری حضور خواهد داشت.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 23 اسفند 1391  12:43 AM
تشکرات از این پست
hamed_yurdum
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پيشنهاد تشكيل شورای راهبردی برای خلق ايده‌های جديد و مؤثر قرآنی

در جلسه هيئت مديره اتحاديه تشكل‌های قرآنی مطرح شد؛
پيشنهاد تشكيل شورای راهبردی برای خلق ايده‌های جديد و مؤثر قرآنی

گروه فعاليت‌های قرآنی: تشكيل شورايی برای خلق ايده‌های جديد و مؤثر با عنوان شورای راهبردی يكی از مسائلی بود كه در آخرين جلسه هيئت مديره سال 91 در ميان اعضا پيشنهاد شد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی اتحاديه تشكل‌های قرآنی كشور، آخرين جلسه هيئت مديره سال 91روز گذشته، 21 اسفندماه برگزار شد كه در اين جلسه هيئت مديره اتحاديه گزارشی از سيدمرتضی نيكزاد، مديرعامل بنياد قرآن روشندلان اصفهان در خصوص همايش بين‌المللی قرآن نابينايان در استانبول و نيز گزارشی از فعاليت‌های اتحاديه در ماه گذشته توسط مديرعامل ارائه شد.

در آخرين جلسه هئيت مديره در سال 91 مصوب شد تا دفاتر منطقه‌ای از نحوه هزينه بودجه طرح ملی حفظ قرآن در آموزش و پرورش گزارشی تهيه و به اتحاديه ارائه كنند.

همچنين در اين جلسه عضويت موسسات نورالمبين چالخاماز آذربايجان غربی، مياندوآب، قرآن و عترت نماد قرآن، خورسيد آل‌ياسين درود، مصباح‌النجاه نور اليگودرز، بيت‌الاسراء درود، سيد الشهداء و امام‌رضا(ع) كرمان در اتحاديه تصويب شد.

احراز دو سال فعاليت موسسات داوطلب عضويت با بررسی از سوی مديران مناطق به صورت مكتوب، توافق در خصوص در اختيار داشتن يك طبقه از ساختمان خيابان شهيد نظری تا پايان خردادماه سال آينده از ديگر مصوبات آخرين جلسه هيئت مديره اتحاديه تشكل‌های قرآنی كشور در سال جاری بود.

يادآور می‌شود، ادامه جلسه در بعد از ظهر ديروز با مديريت نايب رئيس جلسه، محمدرضا داودآبادی ادامه يافت كه موضوع تشكيل شورای راهبردی مطرح و اعضای آن به تصويب رسيد.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 23 اسفند 1391  12:43 AM
تشکرات از این پست
hamed_yurdum
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

آغاز مرحله دوم طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف از خرداد 92

آغاز مرحله دوم طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف از خرداد 92

گروه فعاليت‌های قرآنی: مرحله دوم طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه به منظور تربيت يك ميليون حافظ قرآن از خرداد 92 در امامزادگان و بقاع متبركه سراسر كشور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا)، طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه كه در راستای تحقق منويات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تربيت 10 ميليون حافظ قرآن كريم در كشور از اوايل سال 91 در امامزادگان و بقاع متبركه سراسر كشور آغاز شده، هم‌اكنون با نزديك شدن به پايان سال جاری، مرحله نخست خود را پشت سر می‌گذارد و آزمون‌های شفاهی اين طرح اوايل اسفند برگزار شده و آزمون‌های كتبی اين طرح نيز ارديبهشت 92 به منظور سنجش توانمندی حافظان قرآن و اعطای گواهی حفظ به آنان برگزار خواهد شد.

براساس اين گزارش، با پايان يافتن مرحله نخست طرح تربيت حافظان قرآن كريم در امامزادگان و بقاع متبركه، معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خيريه به عنوان متولی اجرای اين طرح، دستورالعملی را برای اجرای طرح در مرحله دوم تدوين كرده كه با ارسال اين دستورالعمل به استان‌ها، مرحله دوم اجرای اين طرح از خرداد 92 در امامزادگان و بقاع متبركه سراسر كشور آغاز خواهد شد.

بنابراين گزارش، معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خيريه در طرح تربيت حافظان قرآن كريم خبر از تربيت يك ميليون حافظ قرآن طی چهار سال داد كه براين اساس تربيت 250 هزار نفر از اين حافظان در مرحله نخست اجرای طرح كه هم‌اكنون در حال انجام است محقق خواهد شد و در مرحله دوم طرح نيز كه از خرداد 92 آغاز خواهد شد برنامه‌ريزی به منظور تربيت 250 هزار حافظ قرآن انجام می‌شود و در نهايت در يك برنامه چهار ساله يك ميليون حافظ قرآن كريم تربيت خواهد شد.

در اجرای طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه، سه گروه حفظ يك جزء، حفظ دو جزء و حفظ سه جزء تعريف شده كه بر اين اساس، گروه سنی 7 تا 12 سال به حفظ يك جزء، گروه سنی 13 تا 18 سال به حفظ دو جزء و گروه سنی بالای 18 سال نيز به حفظ 3 جزء قرآن می‌پردازند.

همچنين، اجرای طرح تربيت حافظان قرآن كريم سازمان اوقاف و امور خيريه در مرحله دوم نيز همانند مرحله نخست اين طرح، به دو صورت حضوری و غيرحضوری خواهد بود كه شكل حضوری اجرای اين طرح، برگزاری كلاس‌های حضوری در امامزادگان و بقاع متبركه است كه با حضور مربيان تربيت شده در مركز تربيت مربی قم برگزار می‌شود و آموزش‌های غيرحضوری نيز از طريق مركز آموزش مجازی سازمان اوقاف و امور خيريه كه در تهران مستقر است انجام می‌شود؛ به اين صورت كه كارشناسان مستقر در اين مركز هفته‌ای يك بار با قرآن‌آموزان تماس گرفته و آنان را در جهت حفظ غيرحضوری قرآن پشتيبانی می‌كنند.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 23 اسفند 1391  12:35 PM
تشکرات از این پست
hamed_yurdum
abbasshafie
abbasshafie
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1389 
تعداد پست ها : 295
محل سکونت : تهران

پاسخ به:سکوی اخبار قرآنی ( هر گونه اخبار در مورد قرآن پژوهی،قرآن شناسی و...... را در این قسمت قرار د

بسمه تعالی

روح خود را با سخنان گهربار حضرت علی علیه السلام نیز صیقل دهید :

" ای مردم ، پيش از آنكه آيندگان از وضع شما "درس عبرت" گيرند شما از وضع گذشتگان پندگیرید و با بی اعتنایی از کنار دنیا بگذرید. "

 

عاقل به کنار جوی راهی می جست              دیوانه پا برهنه از آب گذشت

سه شنبه 3 اردیبهشت 1392  7:50 PM
تشکرات از این پست
javid1000 AliFanoodi hamed_yurdum
09303495228
09303495228
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 8721
محل سکونت : خراسان جنوبی

پاسخ به:سکوی اخبار قرآنی ( هر گونه اخبار در مورد قرآن پژوهی،قرآن شناسی و...... را در این قسمت قرار د

فراخوان مسابقات ترتيل نيمه دوم ماه رمضان اعلام می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: رئيس سازمان دارالقرآن‌الكريم با اشاره به برگزاری نخستين دوره مسابقات ترتيل از سوی اين سازمان، اظهار كرد: فراخوان اين دوره از مسابقات كه برای عموم بوده، نيمه دوم ماه مبارك رمضان اعلام می‌شود.

مهدی قره‌شيخ‌لو، رئيس سازمان دارالقرآن‌الكريم در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اشاره به برگزاری نخستين دوره مسابقات تلاوت از سوی سازمان دارالقرآن‌الكريم، اظهار كرد: نخستين دوره مسابقات تلاوت دارالقران‌الكريم با سبك جديد و در دو رشته قرائت ترتيل و حفظ قرآن كريم برگزار می‌شود.

رئيس سازمان دارالقرآن‌الكريم درباره ويژگی‌های اين مسابقات گفت: برای نخستين دوره مسابقات تلاوت ويژگی‌هايی در نظر گرفته شده كه بر اين اساس در رشته قرائت، قاری بايد حافظ قرآن نيز باشد و زمانی كه قرار است تا آياتی از قرآن كريم را در اين مسابقه قرائت كنند، بايد اين آيات را از حفظ قرائت كنند كه البته اين كار با هدف فرهنگ‌سازی حفظ قرآن در ميان قاريان و تشويق علاقه‌مندان به حفظ قرآن است.

قره‌شيخ‌لو ادامه داد: همچنين قاريانی كه حافظ آيات منتخب قرآن بوده و در اين مسابقه شركت می‌كنند، بايد بر مفاهيم آيات نيز مسلط باشند، زيرا از آنان علاوه بر سوالات قرائت، سوالات مفاهيمی نيز پرسيده می‌شود و برای موفقيت در اين مسابقات بايد بتوانند سوالات مفهومی را نيز پاسخ دهند.

وی درباره ويژگی‌هايی كه شركت‌كنندگان رشته حفظ بايد در اين دوره از مسابقات داشته باشند، گفت: در آزمون‌های حفظ نخستين دوره مسابقات ترتيل نيز بخشی از سوالات به صورت مفهومی بوده و حافظ علاوه بر متن قرآن بايد بر ترجمه قرآن نيز مسلط باشد و حتی ممكن است در آزمون‌ها مفهوم و ترجمه آيه قرائت شده و از حافظ قرآن خواسته شود كه آيه مورد نظر هر ترجمه را قرائت كند.

رئيس سازمان دارالقران‌الكريم ادامه داد: در نخستين دوره مسابقات ترتيل سبك جديدی را تجربه می‌كنيم كه در آن هم فضای حفظ پررنگ بوده و هم فضای مفاهيم و معانی آيات پررنگ شده است.

وی در پايان با يادآوری اين كه فراخوان اين مسابقات به صورت عمومی اعلام می‌شود، گفت: هر كس كه احساس می‌كند ويژگی‌های اعلام شده در اين مسابقات را داشته و می‌تواند در رقابت‌ها شركت كند، امكان ثبت نام را داشته و محدوديتی برای شركت‌كنندگان نداريم.

يادآور می‌شود، مسابقات ترتيل سازمان دارالقرآن‌الكريم در مراحل شهرستانی، استانی و كشوری برگزار می‌شود كه پس از برگزاری مراحل شهرستانی و استانی، مرحله كشوری اين مسابقات زمستان 92 برگزار می‌شود.

جمعه 14 تیر 1392  10:56 AM
تشکرات از این پست
yarabyarabyarab javid1000 hamed_yurdum
drmjgholami
drmjgholami
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آذر 1392 
تعداد پست ها : 253
محل سکونت : مازندران

پاسخ به:سکوی اخبار قرآنی ( هر گونه اخبار در مورد قرآن پژوهی،قرآن شناسی و...... را در این قسمت قرار د

دعوای فاطمیه برسر یک فلسفه سیاسی و حق حاکمیت الهی است

 

 

شهید پیچک جمله معروفی دارد : «مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است. بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به نام حکومت خمینی، که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد. ما از سرنگونی نمی ترسیم… از انحراف می ترسیم…» این که رهبری در مورد نهضت عدالتخواهی، ریزش و رویش ها، عوام و خواص، عبرت های عاشورا، نهضت نرم افزاری، گفتند و در مواردی مثلا محافظه کاری، عدم تحقق نهضت نرم افزاری را قتلگاه انقلاب نامیدند و یا از عدم حضور خواص در لحظه های تاریخ ساز و بی عدالتی به عنوان عوامل استحاله انقلاب نام بردند ریشه اش همین خطر است. اگر موقعی امام مقابل برداشت های انحرافی از اسلام، اسلام ناب را مطرح کردند و خط و راه امام به عنوان مبین این دو اسلام مطرح شد امروز که حتی در مورد خط امام هم دعوا پیش آمده و هر گروهی با هر وجهه ای تلاش دارد تا خود را خط امامی بنامد، بازخوانی دوباره مولفه های اسلام ناب و خط امام ضرورت دو چندان یافته است. این بحث سیرت و صورت که رهبری در علم و صنعت مطرح کردند هم همین است، اگر همه جا پسوند اسلامی روی افراد و کارها و برنامه ها باشد، اما همه این ها بدون روح و سیرت انقلاب باشد. ما انقلاب نکردیم که صرفا ریشوها، یقه گردها، آخوندها و چادری ها، به جای سه تیغه ها، کراواتی ها و فکلی ها به قدرت برسند. سه مولفه انقلاب اسلامی: اسلام ناب و اسلام امریکایی و استضعاف و استکبار، مردمی بودن، رهبری دینی حضور پر رنگ تفکر اسلامی و تعریف دو خط (اسامی که می گویم عین کلمات امام است که اکثرا در جلد ۲۱ صحیفه آورده شده مسئولیتش هم با گوینده اصلی آن یعنی امام است) خط اول:« خط سازش و فرومایگی، ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایى، اسلام سلطنتى، اسلام سرمایه دارى، اسلام مستکبرین، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان و فرصت طلبان، اسلام اشرافیت و ابوسفیان، اسلام التقاط و تحجر و غربزدگی، اسلام نکبت و ذلت، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام مقدس نماهای بی شعور و متحجرحوزه های علمی و دانشگاهی، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه دارن بر مظلومین و پابرهنه ها، اسلام رفاه و تجمل، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مقدس نماهای متحجر و سرمایه داران خدانشناس و مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام امریکایى» در «مقابل خط انبیا و اولیا و رشته ی تعهد به اسلام و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و دیکتاتوری و قدرت های شیطانی، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم اور محرومیت ها، اسلام مبارزه، اسلام فقرای دردمند، اسلام عزت و جهاد و شهادت، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پابرهنگان زمین، اسلام مستضعفین، اسلام رنج دیدگان تاریخ، اسلام پاک طینتان عارف، اسلام ائمه هدی، اسلام فقرای دردمند و در یک کلمه اسلام ناب محمدی» است. عنصر مهم دوم این انقلاب مردمی بودن آن بود، این انقلاب متعلق به هیچ حزب و دسته و طبقه ای حتی روحانیت نبود، یعنی نقش روحانیت نقش صنفی و طبقه ای نبود آن ها به عنوان حاملان گفتمان اسلام ناب بر اساس تکلیف به صحنه آمدند و اقشار هم بر اساس تکلیف دینی به آنان پیوستند.(اساسا یک شاخصه مهم اسلام ناب و خط امام همین غیر اشرافی و استعلایی بودن، مردم گرایی، و اهمیت و اعتقاد به توانایی مردم و ملت ها و اصل دانستن آن است). عنصر مهم سوم رهبری بود که آن هم بر اساس تکلیف دینی وارد صحنه شد و مردم هم بر اساس تکلیف دینی نه ترس از قدرت و ثروت، و نه به خاطر کاریزما و ویژگی خاص (که از جانب روشن فکران برای استحاله انقلاب مدام تکرار می شود) وارد صحنه شدند و نه کنش عاطفی، که کنش معطوف به ارزش و هدف آن هم نه هدف عقلانیت ابزاری که هدف اقامه قسط و عدل صورت گرفت. دعوای اصلی هم سر همین مباحث است. دعوی سر این نگاه و نظام جدید است، که همه شرق و غرب علیه آن بسیج شده اند. همین نظامی که مبتنی بر اسلام است و آن هم نه هر برداشت شخصی و فردی و مطابق مطامع فردی و جمعی و متاثر از عوامل جامعه شناختی و روان شناختی که بر اساس برداشت ناب از متن مقدس، متناسب با شرایط زمان و مکان، نه با زدودن از هسته اصلی و اصول. اسلام ناب یک مفهوم درون دینی وهسته مرکزی ان چون در فضای فاطمیه هستیم به نظر می رسد که بهترین گزینه این است که از فاطمه زهرا در این مورد درس بگیریم، و اسلام ناب را از ان بانوی بزرگوار بگیریم. ویژگی یک رهبر دینی هم این است که در نظر و عمل بر اساس همین هسته های مرکزی دین کنش داشته باشد. کما این که امام هم این گونه بود حتی همین اسلام ناب هم مثلا یک الگوگیری از برداشت نبود. دعوای اصلی سر یک فلسفه ی سیاسی است مسئله فاطمیه صرف حمله و ظلم نبود و خطبه معروف فاطمیه که به غلط به فدکیه تعبیر شده سر فدک نبوده و نیست. و تقلیل قیام فاطمی به دفاع ازاموال شخصی غلط است، گرچه حفظ حیثیت مومن و کرامت انسانی ان قدر واجب است که در همان نامه امام رضا به مامون در مورد اسلام ناب حضرت اشاره می کند که و من قتل دون ماله فهو شهید. این خیلی مهم است،همین نگاه دینی است که دیدگاه اسلامی را به ضرورت توحید می رساند که قائل شدن کرامت انسان احتیاج به مبنا و ضمانت اجرایی دارد مسئله ای که حضرت زهرا را بیرون می کشد در قیام فاطمی، دفاع از همین فلسفه سیاسی و حق حاکمیت الهی بود نه فدک، فدک به عنوان یک نماد و سیله ای بود که حضرتا بتواند مسئله را باز کند. چنان که وقتی هارون خواست نمایش محب اهل بیت بودن بدهد و فضا را به نفع خویش تغییر دهد از امام کاظم در مورد محدوده فدک پرسید تا ان را باز پس بدهد، امام هم محدوده ای گفت که محدوده کل حاکمیت اسلامی ان روز بود. همین دعوایی که در سال های اخیر و مشخصا در طول ۸ ماه فتنه از ۲۲ خرداد تا ۲۲ بهمن پی گیری شد. اصلا دعوا سر انتخابات نبود، دیدید در تهران از همان روز اول شعارها به مرگ بر اصل ولایت فقیه و حمله به فلسفه سیاسی اسلام آغاز شد و شعار داده شد دین از سیاست جداست! در این نگاه دعوا بر سر حق حاکمیت خداست(ان الحکم الا لله) و اتفاقی که در سقیفه افتاد بدعت فلسفه سیاسی بر غیر حکم خدا بود. بر رای اکثریت هم نه، بر اساس رای جمعی از نخبگان سیاسی. که اقلیت به صرف ادعای نخبگی می تواند نظرات خود را بر اکثر یت تحمیل کند. همین اتفاقی که بعد از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری افتاد همین بود. اکثریتی رای داده بودند، اقلیت که بیش تر از این که بگویند ما اکثریتیم حرف شان این بود که ما نخبه ایم باید بر اساس نظر ما نظرات تنظیم شود. یعنی عدول از لیبرال دموکراسی به دموکراتیک لیبرالیسم. این جاست که حضرت زهرا به میدان می اید و در قیام فاطمی و در ۳-۴ خطبه و مشخصا خطبه فاطمیه به بازخوانی دوباره اصول اسلام ناب می پردازد.

شنبه 9 آذر 1392  12:47 AM
تشکرات از این پست
javid1000 hamed_yurdum
دسترسی سریع به انجمن ها