0

سکوی اخبار قرآنی: قرآن پژوهی،قرآن شناسی و....

 
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

اجرای طرح پشتيبان حفظ قرآن در آذبایجان غربی آغاز می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: معاون آموزشی و پژوهش موسسه دارالحافظين قرآن‌ كريم آذربايجان‌ غربی از اجرای طرح پشتيبان حفظ قرآن كريم برای نخستين بار در آبان ماه جاری در استان خبر داد.

مژگان يگانه، معاون آموزشی و پژوهش موسسه دارالحافظين قرآن‌ كريم آذربايجان‌ غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان غربی، گفت: در راستای فرمايشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربيت ده ميليون حافظ قرآن‌ كريم در كشور، طرح جديدی با عنوان پشتيبان حفظ قرآن كريم از آبان‌ماه سال جاری برای نخستين مرتبه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اينكه تربيت حافظان كلام وحی از اولويت‌های جدی اين موسسه است، تصريح كرد: هم‌اينك 60 نفر از قرآن‌آموزان موسسه، حفظ آيات وحيانی را به‌صورت جدی ادامه می‌دهند و در اين راستا 15 مربی مجرب قرآن تدريس دوره‌های اين موسسه را بر عهده دارند.

يگانه با بيان اينكه اين دوره‌ها در زمينه آموزش روخوانی، تجويد، محتوای كودكان، مفاهيم، معارف قرآن و حفظ، در رده‌های مقدماتی، متوسطه و تخصصی برگزار می‌شود، ابراز كرد: تمامی اين دوره‌ها با حضور اساتيد مجرب علوم قرآنی برگزار خواهد شد.

به گفته وی پس از اتمام ترم تابستان و برگزاری مراسم پايان دوره آموزشی آن دوره و استقبال بی‌نظير خانواده‌ها برای شركت فرزندان خود در ترم پاييز، ثبت نام اين دوره‌ها تا تاريخ 11 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و كلاس‌ها نيز از تاريخ 14 آبان‌ماه آغاز می‌شود.

به گفته معاون آموزش و پژوهش موسسه دارالحافظين قرآن كريم آذربايجان‌ غربی اين دوره تا پايان دی‌ماه ادامه خواهد داشت و در پايان به كسانی كه اين دوره‌های را با نمره قبولی به پايان برسانند گواهينامه اهدا می‌شود.

جمعه 5 آبان 1391  8:13 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

عرفه؛ روز هدايت انسان به سوی رستگاری و بخشودگی از گناهان

گروه انديشه: استاد حوزه علمیه مياندوآب گفت: در روز عرفه هر چقدر شناخت انسان نسبت به خداوند افزايش يابد همان‌قدر نيز ارزش و معنويت انسان در مقابل خداوند افزايش يافته و به سوی رستگاری و بخشودگی از گناهان هدايت می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا كبيری، استاد حوزه و دانشگاه مياندوآب در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، شعبه آذربايجا ن‌غربی، گفت: روز نهم ذی‌الحجه روز عرفه و از اعياد عظيم است، عرفه روزى است كه حق تعالى بندگان خويش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره‌های لطف و احسان خود را براى ايشان گسترانيده است.

وی در ادامه افزود: همان‌طور كه از كلمه عرفه مشخص است عرفه به معنای عرفان و شناخت حقيقی خداوند متعال است كه در اين روز انسان‌ها مخصوصا مسلمانان در صحرای عرفات مشغول راز و نياز و درد و دل با خداوند می‌شوند.

وی افزود: در روز عرفه هر چقدر شناخت انسان نسبت به خداوند افزايش يابد همان‌قدر نيز ارزش و معنويت انسان در مقابل خداوند افزايش يافته و به سوی رستگاری و بخشودگی از گناهان هدايت خواهد يافت.

حجت‌الاسلام كبيری در ادامه با اشاره به مضامين بسيار ارزشمند دعای عرفه خاطرنشان كرد: دعای عرفه مضامين بسيار بلند و باارزشی دارد كه دعای امام حسين(ع) در سفر خود به كربلا در این روز نیز بسيار سفارش شده است.

وی در ادامه گفت: دعای عرفه با حمد و ثنای خداوند شروع شده و شيوه‌های خلقت انسان را توضيح می دهد؛ و اين دعا راز و نياز يك انسان كامل با خداوند است.

به گفته وی؛ اجتماع و گردهمايی مسلمانان در اين روز بسيار عظيم و بزرگ نشانه وحدت، همدلی و صميميت ميان مسلمانان اسلام و سراسر جهان اسلام است و هر اتحادی میان مسلمانان باعث به لرزه انداختن و دلهره دشمنان است و همچنين دعای روز عرفه انسان را در مقابل دشمنان آگاه می‌كند.

استاد حوزه علمیه مياندوآب در پايان افزود: دعای روز عرفه و خود روز عرفه از حضرت آدم شروع شده و به پيامبران ديگر نيز انتقال يافته است که به همین دلیل اين روز، برای مسلمانان روز بسيار مقدسی است.

جمعه 5 آبان 1391  8:13 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

حمايت از فقرا و دل بريدن از تعلقات دنيوی؛ مهمترین كاركردهای عيد قربان

گروه حوزه‌های علميه: حجت‌الاسلام سيدكريمی با اشاره به جايگاه عيد قربان در انديشه اسلامی بيان كرد: مسلمانان برای به يادآوردی خاطره توحيدی حضرت ابراهيم(ع) اين روز را بزرگ می‌دارند؛ دل كندن از تعلقات دنيوی و حمايت از فقرا از كاركردهای عيد قربان در نظام تربيت اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعباس سيدكريمی حسينی(قزوينی)، مدرس درس خارج حوزه، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در مورد پيشينه تاريخی و جايگاه عيد سعيد قربان در اسلام بيان كرد: عيد قربان پيشينه‌ای قديمی دارد و به حضرت ابراهيم (ع) باز می‌گردد، آن زمانی كه حضرت ابراهيم(ع) در آيه شريفه « فَلَمَّا بَلَغَ مَعَهُ السَّعْیَ قَالَ یَا بُنَیَّ إِنِّی أَرَى فِی الْمَنَامِ أَنِّی أَذْبَحُكَ فَانظُرْ مَاذَا تَرَى قَالَ یَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِی إِن شَاء اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِينَ» مامور شد از طرف خداوند اسماعيل(ع) را طبق رويايی كه ديده بود قربانی كند.

اين استاد عالی حوزه تصريح كرد: زمانی كه حضرت ابراهيم (ع)ماجرا را به اسماعيل(ع) گفت، حضرت اسماعيل نيز كه تسليم محض بود قبول كرد؛ مسئله جالب اين قضيه رابطه ابراهيم و اسماعيل بود، ميان حضرت ابراهيم و اسماعيل علقه‌های فرزندی و پدری بود كه البته اين علقه‌ها را در نحوه به دنيا آمدن اسماعيل بايد جستجو كرد.

وی ادامه داد: اينكه حضرت ابراهيم(ع) به عنوان پيامبر خدا تا نود سالگی فرزند نداشت و بچه‌دار نمی‌شد در اين ماجرا بسيار مهم است و اين كه حضرت اسماعيل(ع) بعد از نود سال به دنيا آمد نيز برای درك ماجرا بسيار مهم است؛ وقتی اين مسائل را مد نظر قرار می‌دهيم به رابطه عميق عاطفی بين پدر و پسر پی می‌بريم، كه هر چه اين ارتباط عميق‌تر باشد قطعا كار حضرت ابراهيم(ع) نيز سخت‌تر خواهد بود.

سيد كريمی با بيان اينكه اين امتحان حضرت ابراهيم(ع) در حقيقت امتحان توحيد برای او بود تصريح كرد: امتحانی كه خداوند در آن می‌خواست شدت علاقه ابراهيم(ع) به دنيا را به او بفهماند، می‌خواست ببيند آيا ابراهيم(ع) حاضر است همه آنچه خداوند به او داده است برای او قربانی كند؟ آيا ابراهيم نيز مانند ديگران اسير حب شهوت، فرزند، زن و تمايلات دنيايی شده است؟

اين مدرس درس خارج حوزه اظهار كرد: اما حضرت ابراهيم(ع) به شايستگی از اين امتحان بيرون آمد؛ او برای قربانی كردن اسماعيل به منا رفت. در اين راه شيطان سه بار به سراغ ابراهيم آمد و خواست هر بار با بهانه‌ای او را از دستور خداوند باز دارد؛ اما شيطان در هر سه بار توسط ابراهيم(ع) رانده شد و به تأسی از همين رانده شدن شيطان توسط ابراهيم (ع) است كه در حج و در جمرات رمی جمرات سه گانه داريم.

وی ادامه داد: حضرت ابراهيم پدر بود، دلش نيامد پسر را برای قربانی كردن روی خاك بخواباند؛ زيراندازی را انداخت و حضرت اسماعيل(ع) را روی آن خواباند، چاقو را كه به گلوی اسماعيل نزديك كرد و كشيد متوجه شد كه چاقو نمی‌برد و در اين زمان بود كه خداوند قوچی را برای قربانی فرستاد و حضرت ابراهيم(ع) نيز با سربلندی از اين امتحان سخت بيرون آمد.

اين استاد عالی حوزه ابراز كرد: در برخی از منابع اسلامی - شيعی آمده است زمانی كه چاقوی حضرت ابراهيم(ع) نبريد، ندا آمد كه ابراهيم دست نگهدار ما قربانی خود را برای پيامبر آخرالزمان، حضرت محمد(ص)، قرار داده‌ايم؛ اين قربانی قرار است حسين(ع) باشد. «وَفَدَیْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ» و اين آيه را نيز در احاديث اينگونه بيان كرده‌اند كه ما اسماعيل(ع) را با ذبح بزرگتری جايگزين كرده‌ايم.

وی با اشاره به جايگاه عيد قربان در انديشه اسلامی بيان كرد: طبيعتا مسلمانان برای به ياد آوردی اين امتحان بزرگ و اين خاطره توحيدی حضرت ابراهيم(ع) اين روز را بزرگ می‌دارند؛ قربانی كردن چند خاصيت دارد اول اينكه قربانی كردن باعث دل كندن از مال دنيا می‌شود كه اين يك تربيت اسلامی است، دل كندن از مال دنيا خيلی سخت است حتی برای بعضی‌ها از جان كندن هم سخت‌تر است.

سيد كريمی ادامه داد: دوم حمايت از فقرا است؛ اين عيد به عنوان يك رسم مذهبی برای احترام به فقرای مسلمان است و اينكه مسلمانان به ياد فقرا باشند و بدانند كه كسانی هستند كه ممكن است توانايی خريد گوشت نداشته باشند، سومين خاصيت قربانی كردن بزرگداشت اين روز بزرگ و يادآوری توحيد حضرت ابراهيم(ع) است.

وی در پاسخ به اين سوال كه چرا اسلام به عيد قربان و قربانی كردن تاكيد دارد؟ عنوان كرد: اصولا در اسلام عيد در جايی است كه تكليف مهم و سختی بوده است و انسان پيروز از آن بيرون آمده است، روزه گرفتن سی روزه ماه رمضان سخت است، مخصوصا تابستان كه بسيار مشكل است و عيد فطر شادی و خوشحالی بيرون آمدن از اين امتحان بزرگ است. جشن و شادی در اين روزه‌ها در حقيقت اعلام به موفقيت به اين بندگی است؛ حضرت ابراهيم(ع) هم وقتی از اين امتحان بزرگ سر بلند بيرون می‌آيد، خوشحال می‌شود و جشن می‌گيرد.

اين مدرس عالی حوزه اظهار كرد: بنابراين هر گاه ما تكليفی داشتيم و آن را به خوبی انجام داديم آن روز عيد است حضرت اميرالمومنين(ع) در مورد روز عيد می‌فرمايند: «هر روزی كه بنده در آن روز گناه نكند آن روز عيد است»؛ لذا عيد و شادی و جشن برای سربلندی در امتحان و تكليف است.

وی ادامه داد: يكی از نكات جالب اين روز عيد قربان اين است كه شارع روزه گرفتن را در آن حرام كرده است؛ خداوند خواسته كه بنده‌ای كه از تكليف الهی سربلند بيرون آمده شادی كند و شاد باشد و مانند ديگر مردم بخورد و بياشامد و از نعمت‌های خدا استفاده كند.

سيد كريمی با اشاره به اعياد اسلامی تصريح كرد: در اسلام دو عيد بزرگ داريم كه روزه گرفتن در آن ممنوع است و آن روز عيد قربان و عيد فطر است كه هر دو عيد بعد از انجام يك تكليف سخت و بزرگ است؛ شايد بتوان اينگونه گفت كه كاری كه حضرت ابراهيم(ع) انجام داد برای بريدن از مال و دنيا به خاطر خدا سرلوحه‌ای است برای همه مسلمانان و مومنان و خداوند مژده شادی را برای همه كسانی خواهد دارد كه بتوانند مانند حضرت ابراهيم(ع) همه چيز خود را برای خدا فدا كنند.

وی ادامه داد: تجلی عيد قربان در مكه است، در منا است؛ آنجايی آن همه جمعيت هماهنگ و يك صدا تكبير می‌گويند و رمی جمرات می‌كنند و قربانی می‌كنند، آنجاست كه انسان آن وحدت و يكپارچگی را می‌بينيد؛ قربانی كردن و عيد قربان از نمونه‌های بارز وحدت ميان مسلمانان است همه از هر جايی كه آمدند با هر انديشه و عقيده و از هر مذهبی كه هستند دارند يك كار را انجام می‌دهند.

جمعه 5 آبان 1391  8:13 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

اتحاد و وحدت ملی در برابر دشمنی‌ها امری ضروری است

گروه سياسی: امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهميت وحدت ملی در مقابل دشمنی‌ها گفت: امروز در جهانی كه به پيامبر(ص) با ساختن فيلم‌های موهن اهانت می‌كنند و در دنيايی كه می‌خواهند امام هادی(ع) را كوچك كنند، حمايت از اسلام و خاندان وحی امری ضروری است كه اين نياز به همدلی امت اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، آيت‌الله محمد امامی كاشانی، امام جمعه موقت تهران صبح امروز، 5 آبان ماه در خطبه‌های نماز عيد قربان ضمن تبريك فرارسيدن اين عيد اظهار كرد: عيد قربان درس‌های فراوانی دارد كه سر و مكتب يكی از آن درس‌ها فداكاری و ايثار و روشن شدن رمز و راز امتحان و ابتلاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز عيدی است كه خاطره حضرت ابراهيم خليل(ع) و اسماعيل(ع) را كه در سه هزار و پانصد سال پيش در سرزمين منا اتفاق افتاد، تجديد می‌كند؛ خاطره‌ای كه در تمام دوران تابلويی است برای نشان دادن آن پدر و فرزند و آن امتحان.

وی با بيان اينكه امتحان در محنت‌ها آسان‌تر از امتحان در نعمت‌هاست، گفت: امتحان برای ترسيم كردن خط زندگی است؛ خطی كه از ولادت شروع می‌شود و پس از آن مرگ و برزخ و قيامت است تا به زندگی ابدی انسان ختم می‌شود؛ اين زندگی ابدی بايد خودش را با انديشه و فكر و رفتار و عمل نشان دهد؛ اگر نشان ندهد حيات نمی‌تواند ادامه پيدا كند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان كرد: هزاران سال زندگی ابدی ادامه عمر دنياست و بهشت و جهنم پاداش و كيفر اعمال است و اين بايد در دنيا خودش را به عمل نشان دهد؛ سنت خدا بر اين است كه انسان زندگی كند و كمال خود را نشان دهد كه آن كمال، زيبايی است كه اين زيبايی، تجلی زيبايی مطلق خداست.

وی ادامه داد: ابتلا و امتحان خدا گاه در خوبی‌هاست تا انسان شكر كند و گاه در گرفتاری‌هاست تا انسان صبر و استقامت كند؛ محنت مقتضی صبر است و نعمت مقتضی شكر است و اين بساط عالم است. امتحان استعدادهای انسان را شكوفا می‌كند و بر همين اصل امتحان رمز زندگی و خلقت است و كسی نتوانسته آن را انكار كند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جريان قربانی شدن حضرت اسماعيل(ع) گفت: انسان خودش را به خدا وصل كند و از اين سمع و بصر ظاهر بيرون بيايد سير به سماء كند و با اتصال به خدا خودش را بزرگ كند.

آيت‌الله امامی كاشانی در خطبه دوم نماز عيد قربان با اشاره به تقارن عيد قربان با روز جمعه گفت: در زمان اميرالمؤمنين (ع) اين تقارن اتفاق افتاد كه ايشان فرمودند نماز عيد قربان را می‌خوانيم و نماز جمعه را هركس بماند می‌خواند؛ بنابراين نماز عيد اصل است و نماز جمعه فرع است.

وی با بيان اينكه نماز عيد قربان از اهميت بالايی برخوردار است، گفت: خواندن نماز جمعه پس از نماز عيد قربان مانعی ندارد اما در عين حال نماز واجب عينی است و هر كس بخواهد می‌تواند آن را بخواند؛ اما آنچه بسيار اهميت دارد، جماعت است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حديثی از پيامبر اكرم(ص) گفت: ايشان در آخرين حجی كه مشكرين نيز در آن حضور داشتند، آن را حج اكبر خواندند كه برخی مفسران معتقدند به دليل اينكه در آن حج هم مسلمانان و هم مشركين حضور داشتند و جمعيت بسياری می‌شدند، آن را حج اكبر دانستند.

وی با اشاره به اهميت اجتماع در برابر بيگانگان اظهار كرد: اگر امت اسلامی در برابر دشمنان اسلام همه با هم باشند، می‌توانند بيش از اينها پيشرفت كنند؛ امروز در جهانی كه به پيامبر اكرم(ص) با ساختن فيلم‌های موهن اهانت می‌كنند و در دنيايی كه می‌خواهند امام هادی(ع) را كوچك كنند، حمايت از اسلام و خاندان وحی امری ضروری است كه اين نياز به همدلی امت اسلامی دارد.

وی به اهميت تقويت اتحاد در كشور نيز پرداخت و گفت: ضرورت دارد پيوندمان در برابر دشمنی كه ما را احاطه كرده محكم باشد.

آيت‌الله امامی كاشانی خاطرنشان كرد: ايرانی كه در زمان طاغوت به حساب نمی‌آمد، امروز با عزت و عظمت شده و شكر اين عزت و عظمت لازم است؛ البته مشكلاتی در كشور وجود دارد اما بايد مسئولان در هر رده‌ای با برنامه‌ريزی‌های مناسب از اين نعمت‌ها استفاده كنند؛ مملكتی با اين ثروت و جوانان خوب و مبتكر با ملت ايثارگر و بيدار می‌تواند با همه تحريم‌ها مقابله كند و به جلو برود.

جمعه 5 آبان 1391  8:13 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

تلاش القاعده برای ايجاد فتنه مذهبی در عربستان

گروه بين‌الملل: منابع مطلع در منطقه شرقی عربستان(منطقه شيعه‌نشين) از طرح عناصری از شبكه تروريستی القاعده برای ترور شيخ حسن الصفار، انديشمند شيعی عربستان با هدف شعله‌ور كردن فتنه مذهبی و قومی در اين كشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از شبكه خبری راصد، دادگاه مبارزه با تروريسم در عربستان هفته گذشته 15 سعودی و يك يمنی را به حبس از 3 تا 25 سال محكوم كرد. اين افراد محكوم به حمله به تأسيسات نفتی و ترور شخصيت‌های سعودی از جمله شيخ حسن الصفار، انديشمند و روحانی برجسته شيعی اين كشور هستند.

دستور ترور شيخ حسن الصفار، توسط يكی از اعضای القاعده در سوريه به نام ابووليد صادر شده بود و هدف از اين اقدام برانگيختن شيعيان برای ايجاد ناآرامی و اقدام به عمليات‌های انتقام‌جويانه از نيروهای امنيتی عربستان بوده است.

براساس گزارش اين منابع مطلع، اين گروهك تروريستی وابسته به القاعده اقدام به گردآوری جزئيات اطلاعات مكان سكونت شيخ الصفار و دفتر وی كرده و قصد ترور وی را داشتند.

گفتنی است، اين گروهك تروريستی دو راه برای ترور شيخ الصفار در نظر گرفته بودند كه يكی به رگبار بستن خودروی وی و ديگری مسموم كردنش با سيانور بوده است و برای انجام اين عمليات تروريستی تصاوير و نقشه های خود را از طريق لوح فشرده برای ابووليد در سوريه ارسال كرده بودند.

گروهك مزبور علاوه بر عمليات‌های تروريستی قصد خرابكاری در تأسيسات نفتی «بقيق» و ايجاد پايگاه‌های نظامی برای اعضای القاعده در داخل عربستان را داشتند.

جمعه 5 آبان 1391  8:13 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

مدل‌های بومی پرستاری برآمده از ارزش‌های اسلامی چشم انتظار حمايت دولتی

گروه سلامت: رئيس دانشكده پرستاری دانشگاه علوم پزشكی شهيد بهشتی گفت: به كارگيری مدل‌های بومی پرستاری برآمده از ارزش‌های اسلامی و عرضه آن به جامعه و تبديل آن به فن‌آوری، نيازمند حمايت به ويژه حمايت دولتی در اين بخش است.

عباس عباس‌زاده، رئيس دانشكده پرستاری دانشگاه شهيد بهشتی و عضو شورای عالی نظام پرستاری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با اشاره به ضرورت حمايت از مدل‌های بومی پرستاری در كشور، گفت: موضوع توليد مدل‌های بومی مبتنی بر ارزش‌های فرهنگ اسلامی و ايرانی، سال‌ها است كه مورد توجه دانشجويان و محققان پرستاری در كشور قرار گرفته است، ولی هنوز زمينه عرضه آنها به جامعه پزشكی و پرستاری و يا تبديل آنها به فن‌آوری فراهم نشده ‌است.

وی با اشاره به ويژگی‌های مدل‌های داخلی و بومی در پرستاری، گفت: اين مدل‌ها سال‌ها است كه مورد توجه دانشجويان مقاطع كارشناسی ارشد، دكتری و پژوهشگران پرستاری قرار گرفته‌است كه با توجه به نياز بيماران به مدل‌ها و خدمات منطبق بر فرهنگ بومی و اسلامی بايد زمينه كاربردی شدن و عرضه آنها در نظام سلامت كشور فراهم شود.

 عباس عباس زاده:
با توجه به نياز بيماران به مدل‌ها و خدمات منطبق بر فرهنگ بومی و اسلامی بايد زمينه كاربردی شدن و عرضه آنها در نظام سلامت كشور فراهم شود

عباس‌زاده افزود: بايد با كاربرد و عرضه اين مدل‌ها، زمينه تعالی نظام سلامت و رضايت بيماران در كشور بيش از پيش فراهم شود.

عباس‌زاده با اشاره به اينكه اين مهم، نيازمند افزايش حمايت به ويژه در بخش‌های دولتی است، افزود: چندين مدل بومی پرستاری توسط پژوهشگران و دانشجويان پرستاری توليد شده است و برخی از آنها چندين بار مورد استفاده در پژوهش‌های بعدی قرار گرفته‌اند، اما هنوز حمايت‌های لازم از آنها انجام نشده و زمينه كاربرد انها به وجود نيامده است كه اميدواريم به زودی اين امكان فراهم شود.

وی با اشاره به اينكه در سال‌های گذشته به ويژه در سال جاری كه به نام سال توليد ملی،‌ حمايت از كار و سرمايه ملی نام‌گذاری شده است، شاهد حركت جديدی به نام مدل‌سازی در پرستاری، بوده‌ايم، گفت: حركت جديدی به نام مدل‌سازی به ويژه بر اساس پژوهش‌های علمی ارزش‌مدار برآمده و منطبق با فرهنگ ايرانی و اسلامی آغاز شده است، اما چون اين پژوهش‌ها به‌صورت پراكنده بوده و مورد حمايت قرار نگرفته امكان پيگيری و عملياتی شدن آنها فراهم نشده‌است.

عباس زاده گفت: دانشجويان و مولدين اين پژوهش‌ها پس از فارغ التحصيل شدن، امكان پی‌گيری برای عملياتی كردن تحقيقات خود را ندارند اگرچه در برخی موارد اين پی گيری‌ها نيز انجام شده است، افزود: بايد در سال جاری و با توجه به منويات مقام معظم رهبری در راستای تحقق شعار سال، امكان عرضه و تبديل شدن اين مدل‌ها به فن‌آوری فراهم شود كه اين مسئله صرفه‌جويی‌های اقتصادی و كارآمدی بيشتر را نيز بريا نظام سلامت به دنبال دارد.

وی با اشاره به ضرورت حمايت‌های دولتی از پزوهش‌های بومی برآمده از ارزش‌های اسلامی در پرستاری، گفت: اين نقيصه‌ای است كه بايد مرتفع شود تا با كامل شدن زنجيره تحقيقات علمی ارزشمدار، امكان تبديل علم به عمل بيش از اين در بخش‌های مختلف كشور به ويژه نظام سلامت فراهم شود.

جمعه 5 آبان 1391  8:13 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

سی و پنجمين دوره مسابقات قرآن اوقاف بانوان استان تهران آغاز شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: مرحله استانی سی و پنجمين دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خيريه ويژه بانوان از امروز، پنجم آبان ماه، در مجتمع فرهنگی بصيرت حكيميه تهران برگزار ‌شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا)، رقابت‌های استانی در بخش بانوان از صبح امروز، جمعه، پنجم آبان‌ماه با حضور 172 نفر از بانوان زير 16 سال(شكوفه‌ها) و بالای 16 سال(بزرگسالان) آغاز شد و تا دهم آبان ماه ادامه دارد.

اداره كل اوقاف و امور خيريه استان تهران سی و پنجمين دوره مسابقات سراسری قرآن كريم سازمان اوقاف، از پنجم تا دهم آبان‌ماه در دو بخش بانوان و آقايان و در دو مقطع سنی شكوفه‌ها و بزرگسالان و با حضور 393 متسابق رقابت‌‌های قرآنی را برگزار می‌كند.

بخش بانوان با حضور الهام منگلی داور رشته حسن حفظ، مريم وفادار رشته تجويد، زينب آقايی رشته لحن، نرگس صفوی‌نيا رشته صوت و طاهره بابايی رشته وقف و ابتدا برگزار می‌شود.

در رشته حفظ كل قرآن بانوان، 25 نفر بزرگسال، چهار نفر شكوفه در رشته حفظ 20 جزء 28 نفر بزرگسال، چهار شكوفه در رشته حفظ 10 جزء قرآن 29 نفر بزرگسال، 11 نفر شكوفه در رشته حفظ پنج جزء فقط در بخش شكوفه‌ها 21 نفر به رقابت خواهند پرداخت.

همچنين بانوان قاری بزرگسال 17 نفر و شكوفه‌های قاری دو نفر و بانوان مرتل قرآن 24 نفر و شكوفه‌های مرتل هفت نفر به رقابت خواهند پرداخت تا برترين‌ها به مرحله كشوری معرفی شوند.

اين رقابت‌ها در مجتمع فرهنگی بصيرت، واقع در حكيميه، بلوار شهيد بابائيان، بلوار افق، بن بست مهر برگزار می‌شود.

در بخش آقايان، رقابت‌ها از هشتم تا دهم آبان‌ماه برپا خواهد شد.

جمعه 5 آبان 1391  8:13 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

عيد قربان، «عيد بندگی» از شبكه قرآن و معارف سيما

گروه فعاليت های قرآنی: «عيد بندگی»، مجموعه مستند دو قسمتی است كه به صورت تركيبی به مناسبت عيد قربان برای شبكه قرآن و معارف سيما تهيه شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی شبكه قرآن و معارف سيما، «عيد بندگی» برنامه ای تركيبی است كه به مناسبت عيد قربان از شبكه قرآن و معارف سيما پخش می شود.

«عيد بندگی»، شامل تصاويری از حج و عرفات و قسمت های كوتاه همراه با نريشن است كه در دو قسمت 26 و 30 دقيقه ای به تهيه كنندگی محمد علی زارع شريفی آماده شده است.

عيد بندگی در روز عيد قربان، ساعت 20:30 به روی آنتن شبكه قرآن و معارف سيما می رود.

جمعه 5 آبان 1391  8:13 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

عيد قربان؛ روز عنايت رحمانى به بندگان مؤمن

گروه اجتماعی: عيد قربان، مجراى فدا كردن عزيزترين‌ها برای خدا است و عيد قربان، مجراى فيض الهى و بهانه عنايت رحمانى به بندگان مومن و مسلم و مطيع محسوب می‌شود.

خداوند در سوره «حج» ضمن بيان فريضه بزرگ حج سخن از «أیّام مَعْلُومات» گفته است كه مؤمنان بايد در آن به ياد خدا باشند، يكى از تفسيرهاى معروف «أیّام مَعْلُومات» كه در روايات نيز آمده است، ده روز اول ماه ذى‌الحجه است.

در بعضى از روايات آمده است، شب‌هاى ده گانه‌اى كه قرآن در سوره «وَالْفَجْرِ، وَلَیَالٍ عَشْرٍ» به آن سوگند ياد كرده است، شب‌هاى دهه اوّل ماه ذی الحجه است و اين سوگند به خاطر عظمت آن است.

در حديثى از رسول خدا(ص) مى‌خوانيم كه عبادت و كار نيك در هيچ ايامى به اندازه اين ده روز اول ماه ذى‌الحجه فضيلت ندارد، افزون بر اين، هم صدا شدن با زوار خانه خدا در اين ماه و ياد و خاطره مراسم باشكوه حج و معنويت و بركات آن، حال و هواى ديگرى به انسان مى‌دهد.

در هر شب از دهه اول ميان نماز مغرب و عشاء دو ركعت نماز بجا آورد، در هر ركعت پس از حمد سوره «توحيد» و سپس اين آيه را بخواند: «وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِينَ لَیْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَیْلَةً وَقَالَ مُوسَى لأَخِيهِ هَارُونَ اخْلُفْنِی فِی قَوْمِی وَأَصْلِحْ وَلاَ تَتَّبِعْ سَبِيلَ الْمُفْسِدِينَ» تا شريك ثواب حاجيان شود، بدون اينكه از ثواب آنان چيزی كاسته شود.

روز دهم ماه قمری ذی‌الحجه، مصادف با عيد قربان از گرامی‌ترين عيدهای مسلمانان است كه به ياد ابراهيم(ع) و فرزندش اسماعيل، توسط بسياری از مسلمانان جشن گرفته می‌شود.

عيد قربان كه از جمله تعطيلات رسمی مسلمانان است، از يك تا چهار روز جشن گرفته می‌شود و در طی آن مردم با پوشيدن بهترين پوشاك خود، پس از انجام عبادات، به ديد و بازديد و جشن و سرور می‌پردازند.

البته برگزار كردن مراسم قربانی در اين عيد بر همه واجب نيست و تنها بر زائران كعبه در مراسم حج واجب است، اما بسياری از مسلمانان در سراسر جهان در اين روز، گوسفند، گاو و يا شتری را قربانی كرده و گوشت آن‌را بين همسايگان و مستمندان تقسيم می‌كنند.

حاجيان در اين روز پس از به پايان رساندن مناسك حج، حيوانی را ذبح می‌كنند.

با توجه به اينكه حج، يكی از عبادت‌های بسيار مهم در اسلام است، توانايی به انجام رساندن آن نيز برای هر مسلمانی بسيار شادی‌آور بوده در نتيجه، روزی كه پس از انجام وظايف‏ سنگين حج، به عنوان جايزه الهی و اتمام احرام پيش می‌آيد را عيد می‌دانند.

در روايت‌های مكرری نقل شده كه در روز عيد قربان، قربانی كنيد تا گرسنگان و بيچارگان نيز به خوراك برسند.

سنت قربانی كردن در دين اسلام كاملاً پذيرفته شده است و اگر ابراهيم خليل(ع)، در اجراى فرمان پروردگارش، خنجر بر حنجر اسماعيل مى‌نهد، اگر اسماعيل ذبيح، پدر را در اجراى امر خدایى، تشويق و ترغيب مى‌كند، اگر شيخ‌الانبيا(ع) در نهادن كارد بر حلقوم فرزندش، لحظه‌اى ترديد و توقف نمى كند؛ همه و همه، نشانه مسلمانى آن پدر و پسر و شاهد صداقت در عقيده و عشق، و وفادارى در قلمرو بندگى است.

عيد قربان نماد فداكاری، ايثارگری و عشق در راه خدا، عيد تزكيه نفس و هواهای انسانی است كه مردم به شكرانه حج ابراهيمی در نماز سياسی، عبادی قربان حضوری فعال دارند.

عيد قربان، مجراى فدا كردن عزيزترين‌ها برای خدا است و عيد قربان، مجراى فيض الهى و بهانه عنايت رحمانى به بندگان مومن و مسلم و مطيع محسوب می‌شود.

جمعه 5 آبان 1391  8:14 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

برپايی دعای عرفه از هر مانور سياسی - اجتماعی بزرگتر و باشكوه‌تر است

گروه حوزه‌های علميه: رئيس جامعة‌المصطفی(ص) العالميه مشهد مقدس در جمع طلاب غيرايرانی تصريح كرد: اگر امروز رسانه‌ها را رصد كنيد خواهيد ديد كه برپايی دعای عرفه از هر مانور سياسی - اجتماعی در جهان بزرگتر و باشكوه‌تر است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين محمد حسين مهدوی مهر، رئيس جامعة‌المصطفی(ص) العالميه مشهد مقدس، پنج‌شنبه، 4آبان‌ماه، در مراسم روحانی دعای عرفه كه با حضور طلاب ايرانی و غير ايرانی در جامعة‌المصطفی(ص) العالميه مشهد مقدس برگزار شد؛ گفت: اگر امروز رسانه‌ها را رصد كنيد خواهيد ديد كه برپايی دعای عرفه از هر مانور سياسی - اجتماعی در جهان بزرگتر و باشكوه‌تر است.

وی با ترجمه و تفسير فرازهايی از دعای عرفه گفت: اينكه چرا تجلی انقلاب درونی امام حسين (ع) در روز نهم ذی الحجه بوده و مثلا در روزهايی همچون تاسوعا چنين حالتی در اباعبدالله(ع) ديده نشده؛‌ نشان دهنده اسرار و ويژگی‌های منحصر به فرد روز عرفه و اين دعاست.

مهدوی مهر افزود: امام حسين(ع) به جای ماندن در عرفات و حضور در منی و مشعر و زدن چند ريگ به شيطان فرضی و طواف خانه خدا به جنگ شيطان واقعی رفتند و به جای زيارت خانه خدا برای زيارت خود خدا احرام بستند.

جامعة‌المصطفی(ص) العالميه مشهد مقدس با بيان روايتی كه می‌فرمايد امام حسين (ع) همزمان با خواندن دعای عرفه همچون آبی كه از مشك سرازيز می‌شود؛ اشك می‌ريختند، تصريح كرد: ما هم اگر شناخت و معرفت اباعبدالله (ع) را داشتيم همچون ايشان اشك می‌ريختيم.

مهدوی مهر بيان كرد: دعا در حق ديگران مستجاب است، چون دعای در حق خود؛ بر اساس مصالحی ممكن است مستجاب بشود و يا نشود؛ اما در آموزه‌های دينی ما تاكيد شده است كه با دعای ما در حق ديگران؛ خداوند يكی از ملائك را مامور دعا در حق ما می‌كند و دعای آنها اجابت شده است.

وی روز عرفه را روز جبران ناميد و اظهار كرد: برخی اعمال مختص حج و صحرای عرفات است؛ اما دعای عرفه از اين قاعده مستثنی است و امروز مردم در همه جای دنيا؛ دعايی را می‌خوانند كه مولايشان اباعبدالله(ع) در روز عرفه قرائت كردند.


جمعه 5 آبان 1391  8:14 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

نقش مهم شركت كنندگان در جشنواره های قرآنی دانشجويان برای جاری شدن انديشه دينی در جامعه

گروه فعاليت های قرآنی: رئيس جهاد دانشگاهی گفت: دانشجويانی كه در مسابقات قرآنی شركت می‌كنند در مرحله اول برای تقويت انديشه دينی خودشان و در فرصت دوم برای جاری شدن انديشه دينی با محوريت قرآن در جامعه نقش بسزايی را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی مركز قرآن و عترت بسيج دانشجويی، محمدحسين يادگاری، رئيس جهاد دانشگاهی، در گفت‌وگو با ستاد خبری بيست‌وهفتمين جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجويان كشور گفت: جشنواره موقعيتی فراهم می‌آورد كه بتوان در مورد بصيرت دينی و بصيرت قرآنی جلسات پرسش و پاسخی را با دانشجويان برگزار كرد.

رئيس جهاد دانشگاهی افزود: تجمع دانشجويان قرآنی فرصتی است تا بتوانيم در مورد بصيرت سياسی، فرهنگی و اجتماعی و دستورات قرآنی در اين زمينه‌ها را با دانشجويان مطرح كرده و از حضور اساتيدی در اين جلسات استفاده كنيم.

وی در ادامه گفت: اين جشنواره‌های ملی قرآنی همچنين زمينه‌ای ديگر را ممكن می‌سازد كه بتوان كادرسازی در مباحث قرآنی را انجام داد و با يك ارتباط دائمی يك شبكه‌ از فعالان قرآنی را ترسيم كرد.

يادگاری خاطرنشان كرد: دانشجويانی كه در مسابقات قرآنی شركت می‌كنند در وهله اول برای تقويت انديشه دينی خودشان و در وهله دوم برای جاری شدن انديشه دينی با محوريت قرآن كريم در جامعه نقش بسزايی را بر عهده دارند.

رئيس جهاد دانشگاهی تاكيد كرد: در صورتی جشنواره‌های قرآنی از تاثيرات مقطعی فراتر خواهد رفت كه محتوای مسابقات از غنای لازمی برخوردار باشد و بصيرت‌افزايی دانشجويان در زمينه‌های مختلف با محوريت قرآن را سبب شود.

وی همچنين در پايان، استفاده از تجربه‌های دستگاه‌هايی مانند جهاددانشگاهی و بسيج اساتيد كه در زمينه برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی فعاليت دارند را باعث اثرگذاری بيشتر مسابقات در بين دانشجويان عنوان كرد.

جمعه 5 آبان 1391  8:14 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

بهره‌گيری از ديدگاه‌های دانشجويان در جشنواره ملی قرآن برگزاری مناسب جشنواره را به دنبال دارد

گروه فعاليت قرآنی: معاون دانشجويی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم، طرح سوالات و مطالبی كه مشوق نسل جديد باشد، ايجاد فضای رقابتی سالم و پويا، بهره‌گيری از ديدگاه‌های دانشجويان در چگونگی برگزاری جشنواره و برخوردهای مناسب با دانشجويان را از عوامل تاثيرگذار در برگزاری هر چه بهتر جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجويان ارزيابی كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع رسانی مركز قرآن و عترت سازمان بسيج دانشجويی، حجت‌الاسلام شاهين، معاون دانشجويی، فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم، در گفت‌وگو با ستاد خبری بيست‌وهفتمين جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجويان كشور گفت: ايجاد زمينه‌های آشنايی با قرآن و معارف بلند آن گامی مهم در ارتقای فرهنگ قرآنی بر دانشگاه‌ها محسوب می‌شود و برگزاری جشنواره‌های قرآنی يكی از راه‌های رسيدن به اين هدف ميان مدت مهم است.

معاون فرهنگی، دانشجويی و اجتماعی دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم در ادامه افزود: طرح موضوعات مختلف قرآنی در قالب سوالات و ايجاد حس رقابت بين دانشجويان می‌تواند آنها را به طرف معارف قرآنی بكشاند و وجود مشوق‌های اساسی و در خور شأن اين جشنواره نيز دانشجويان را به معارف قرآنی جذب خواهد كرد.

وی همچنين با بيان اينكه برگزاری جشنواره يعنی ايجاد وضعيتی متفاوت از قبل كه در آن وضعيت، دانشجو احساس مسئوليت و رقابت دارد و در اين راستا با معارف قرآنی نيز آشنا می‌شود، گفت: برپايی يك جشنواره احترام و ارزش قائل شدن برای دانشجو را تداعی می‌كند تا او بتواند در يك فضای سالم به رقابت بپردازد و در اين فضای معنوی با معارف قرآنی آشنا شود.

حجت‌الاسلام شاهين طرح سوالات و مطالبی كه مشوق نسل جديد باشد، ايجاد فضای رقابتی سالم و پويا، بهره‌گيری از ديدگاه‌های دانشجويان در چگونگی برگزاری جشنواره و برخوردهای مناسب با دانشجويان را از عوامل تاثيرگذار در برگزاری هر چه بهتر جشنواره ارزيابی كرد.

اين مقام مسئول در دانشگاه علوم و معارف قرآن كريم در پايان تصريح كرد: از سازمان بسيج دانشجويی كه دو اسم مهم بسيج و دانشجو را در خود دارد انتظار می‌رود جشنواره‌ای را برگزار كند كه پرشور و متخلق به اخلاق حسنه و بسيجی‌وار، تلاش برای رسيدن به قله‌های علم و معرفت و دارای جنبشی هدفمند باشد.

جمعه 5 آبان 1391  8:14 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

فروش مجازی بازی‌های ايرانی اسلامی در پايگاه سرآمد

گروه فضای مجازی: تعدادی از بازی‌های ايرانی، اسلامی، در پورتال فناوری اطلاعات و رسانه‌های ديجيتال به صورت اينترنتی به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، فروشگاه مجازی، يكی از بخش‌های پورتال فناوری اطلاعات و رسانه‌های ديجيتال به شمار می‌رود كه تعدادی از بازی‌های ايرانی، اسلامی را به منظور آشنايی كاربران با بازی‌های رايانه به فروش می‌رساند.

مبارزه در خليج عدن، سياوش و گرشاسب از جمله بازی‌های رايانه‌ای ايرانی، اسلامی به شمار می‌رود كه در فروشگاه مجازی پورتال فناوری اطلاعات و رسانه‌های ديجيتال به فروش می‌رسد.

بازی «مبارزه در خليج عدن»، جديدترين بازی توليد ايرانی با همكاری مركز رسانه‌های ديجيتال و ارتش جمهوری اسلامی تهيه و توليد شده است كه با بهای سه هزار و پانصد تومان به صورت اينترنتی به فروش می‌رسد.

اين بازی، روايت نبرد تكاورهای ارتش جمهوری اسلامی ايران با دزدهای دريايی خليج عدن است. منطقه خليج عدن كه در كشور سومالی است، گرفتار درگيری‌های داخلی است و حتی برخی از مناطق آنجا در اختيار دزدان دريايی است و نيروهای آن ها در آن منطقه‌ها مستقر هستند.

بازی رايانه‌ی سياووش توليد شده با 100 درصد دانش فنی داخلی و با اقتباس از شاهنامه حكيم ابوالقاسم فردوسی هم اكنون پس از 36 ماه تلاش و پشت كار توليد و آماده شده است.

گيم پلی اصلی بازی، مبارزه و استفاده از سلاح‌های مختلف برای مقابله با دشمنان است. در بخش‌هايی از بازی نيز مأموريت‌های فرعی گنجانده شده است. استفاده از مهارت‌های بدست آمده در جريان بازی نيز تأثير زيادی در حفظ جذابيت بازی در طول مدت اجرای بازی دارد.

بازی سياووش در دومين جشنواره بازی های رايانه‌ای تهران موفق به كسب عنوان بهترين بازی سال و بهترين دست آورد فنی شده است.

بازی ميرمهنا، بازی سبك اول شخص با گرافيك بسيار زيبا توليد شده كه با بهای شش هزار تومان برای كاربران اينترنتی عرضه می‌شود.

در بازی ميرمهنا بازی‌كننده در نقش يك جوان جنوبی كه برای نجات خواهرش حنانه با ياران ميرمهنا همسو و همراه می‌گردد و با متجاوزان به وطن مبارزه و ايفای نقش خواهد كرد.
برای مشاهده اينجا كليك كنيد!

جمعه 5 آبان 1391  8:14 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

شناسنامه مساجد شهرستان سبزوار در پورتال ملی مساجد كشور ثبت می‌شود

گروه فضای مجازی: شناسنامه مساجد شهرستان سبزوار همزمان با سراسر كشور در پورتال ملی مساجد كشور ثبت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، طرح پورتال ملی مساجد كشور با تأييد و حمايت اداره كل امور مبلغان و مساجد سازمان تبليغات اسلامی، به همت مؤسسه فرهنگی تبيان دفتر مشهد طراحی و در سراسر كشور به اجرا درآمده است.

در اين طرح، ابتدا كاربران، كه كتباً از سوی هيئت امناء مساجد به ادارات تبليغات اسلامی شهرستان‌ها معرفی می‌شوند با ورود به سايت مذكور، اقدام به تكميل فرم‌های مربوطه می‌نمايند و پس از تأييد اطلاعات اين مساجد از سوی اداره تبليغات اسلامی شهرستان، كليه فعاليت‌ها و اطلاعات فرهنگی، عمرانی، هنری، تبليغی و مذهبی مسجد خود را ثبت می‌كنند.

همچنين ارزيابی فعاليت مساجد و هيئت امناء آن به همت ادارات مربوطه و همچنين ارتباط مسجد با ادارات و نهادها، تنها از طريق همين پورتال انجام خواهد شد.

كاربران مساجد شهرستان سبزوار می توانند برای كسب اطلاعات بيشتر به آدرس اينترنتی: www.tebyan-masajed.ir و يا به صورت حضوری به اداره تبليغات اسلامی شهرستان سبزوار مراجعه كنند.

جمعه 5 آبان 1391  8:14 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

برگزاری مراسم «شبی با شعر و قرآن» در بابل

گروه هنر: مراسم شب شعر با عنوان «شبی با شعر و قرآن» شب گذشته پنج‌شنبه، 4 آبان‌ماه در محل هشتمين نمايشگاه فرهنگی ـ قرآنی صحيفه سبز بابل واقع در مصلی جمعه بابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مازندران، نمايندگی بابل، مراسم شبی با شعر با عنوان «شبی با شعر و قرآن» شب گذشته پنج‌شنبه، چهارم آبان ماه 1391 در محل هشتمين نمايشگاه فرهنگی ـ قرآنی صحيفه سبز بابل واقع در مصلی جمعه بابل برگزار شد.

در اين محفل كه از سوی انجمن شهر بابل برگزارشد، شاعرانی چون مهدی مرتضوی، شاعر برجسته و دارای رتبه برتر مسابقات كشوری شعر، قطعاتی از شعر خود را با موضوعات دفاع مقدس، شهدا، موضوعات دينی و مذهبی با محوريت قرآن قرائت كردند.

در اين مراسم علی‌پور، مسئول بسيج هنرمندان مازندران، حسينی، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل، قاسم عزيززاده گرجی، مدير كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانا مازندران حضور داشتند و پس از اتمام مراسم به شاعران جوايزی نفيس اهدا شد.

لازم به ذكر است؛ هشتمين نمايشگاه فرهنگی قرآنی صحيفه سبز بابل تا روز یکشنبه، هفتم آبان ماه91 در مصلی جمعه بابل ادامه دارد.

جمعه 5 آبان 1391  8:14 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها