0

سکوی اخبار قرآنی: قرآن پژوهی،قرآن شناسی و....

 
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

آغاز ثبت نام دوره‌های تربيت‌معلم قرآن در مؤسسه ثقلين قم

آغاز ثبت نام دوره‌های تربيت‌معلم قرآن در مؤسسه ثقلين قم

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: ثبت نام دوره‌های تربيت‌معلم قرآن در مؤسسه ثقلين قم آغاز شده است و تا آبان‌ماه سال جاری ادامه می‌يابد.

مرتضی ضيايی‌نيا، مدير اجرايی مؤسسه ثقلين قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با اعلام اين خبر گفت: ثبت نام دوره‌های تربيت‌معلم روخوانی و روانخوانی قرآن از 15 مهرماه در مؤسسه ثقلين قم آغاز شده است و تا آبان‌ماه سال جاری ادامه می‌يابد.

وی در ادامه افزود: كلاس‌های اين دوره آموزشی پس از برگزاری آزمون از آبان‌ماه سال جاری آغاز می‌شود و تا سه ماه آموزشی ادامه می‌يابد.

مدير اجرايی مؤسسه ثقلين قم تصريح كرد: طيبه خدمتيان، زهرا رضايی، حسين ضيغمی و محدثه ناجيان از مربيان در نظر گرفته شده برای اين دوره‌ هستند.

وی تصريح كرد: كلاس‌های اين دوره سه جلسه آموزشی در هفته برگزار می‌شود و در پايان دوره پس از برگزاری آزمون به قبول‌شدگان گواهينامه اهدا می‌شود.

ضيايی‌نيا در پايان خاطرنشان كرد: ظرفيت پذيرش از علاقه‌مندان در اين دوره 100 نفر است كه اين طرح در 4 كلاس آموزشی 25 نفره برگزار می‌شود.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:12 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

طرح «تفسير منسجم هدايتی قرآن» در قم اجرا می‌شود

با حضور حجت‌الاسلام علی صبوحی‌؛
طرح «تفسير منسجم هدايتی قرآن» در قم اجرا می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: طرح آموزش «تفسير منسجم هدايتی قرآن كريم» 21 مهرماه جاری از سوی مؤسسه تدبر در كلام وحی استان قم در مسجد جامع خاتم‌الانبيا(ص) اين استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين علی صبوحی‌طسوجی، از پژوهشگران قرآنی

مهدی صبوحی‌طسوجی، قائم مقام مديرعامل مؤسسه تدبر در كلام وحی استان قم، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، با بيان اين خبر افزود: طرح آموزش «تفسير منسجم هدايتی قرآن كريم» از 21 مهرماه جاری از سوی مؤسسه تدبر در كلام وحی استان قم به‌صورت حضوری در مسجد جامع خاتم‌الانبيا(ص) اين استان اجرا می‌شود.

وی ضمن بيان مطلب فوق تأكيد كرد: اين طرح قرآنی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين علی صبوحی‌طسوجی، از پژوهشگران قرآنی هر هفته جمعه شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشا صورت می‌گيرد.

اين پژوهشگر قرآنی در ادامه گفت: مسجد جامع خاتم‌الانبيا(ص) در شهرك پرديسان قم ميزبان برگزاری سلسله جلسات آموزش تفسير منسجم هدايتی قرآن است.

صبوحی‌طسوجی در پايان خاطرنشان كرد: از عموم علاقه‌مندان به مباحث تفسير منسجم هدايتی دعوت می‌شود در اين جلسات شركت كنند.

يادآور می‌شود، اين طرح قرآنی با استفاده از جزوات آموزشی و كتب تأليف شده مؤسسه تدبر در كلام وحی استان قم اجرا خواهد شد.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:12 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

كتاب «10 پاسخ به 10 پرسش» از سوی مؤسسه ميقات‌القرآن تهران چاپ شد

جهت پاسخگويی به شبهات وهابيت؛
كتاب «10 پاسخ به 10 پرسش» از سوی مؤسسه ميقات‌القرآن تهران چاپ شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: كتاب اول و دوم «10 پاسخ به 10 پرسش» از سوی مؤسسه ميقات‌القرآن شهر تهران حاصل تلاش گروه تحقيق و پژوهش اين مركز قرآنی چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، كانون فرهنگی آموزش قرآن و تجويد قرآن ميقات‌القرآن تهران در سال 1381 تأسيس و همواره به اشاعه فرهنگ قرآنی در سطح جامعه می‌پردازد.

اين مركز قرآنی دارای برنامه‌های متفاوتی در حوزه دين و قرآن و همچنين انتشار كتاب‌های دينی است كه می‌توان به چاپ سری اول كتاب «10 پاسخ به 10 پرسش» پاسخگويی به شبهات در كتب وهابيت كه حاصل تلاش گروه تحقيق و پژوهش مؤسسه ميقات‌القرآن بوده است، اشاره كرد.

همچنين سری دوم از كتاب «10 پاسخ به 10 پرسش» نيز به پايان رسيده است و هم اكنون در كتابخانه موجود مؤسسه ميقات‌القرآن تهران برای استفاده همگان است.

يادآور می‌شود، اين كتاب به 10 پرسش اساسی از شبهات وهابيت به طور كامل و مفصل كه قابل فهم برای عموم است، پاسخ داده و همواره تلاش كارشناسان قرآن مؤسسه ميقات‌القرآن آن است كه از اين پس در بخش انتشارات و پژوهش به تهيه آثار علمی بپردازند.

خبرنگار: زهره ابراهيمی

 

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:14 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

4 هزار دانش‌آموز پايه اولی قائمشهر آموزش قرآن را فرا می‌گيرند

در قالب 140 مدرسه؛
4 هزار دانش‌آموز پايه اولی قائمشهر آموزش قرآن را فرا می‌گيرند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدير آموزش و پرورش قائمشهر از آموزش 4 هزار دانش‌آموز پايه اولی قائمشهر در قالب 140 مدرسه، خبر داد.

مفيد فلاحی، رئيس آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مازندران، با اشاره به اینکه رويكرد آموزش و پرورش به بركت رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری رويكرد قرآنی است، گفت: 4 هزار دانش‌آموز پايه اول در 140 مدرسه ابتدايی شهرستان قائمشهر قرآن‌آموزی را در سال تحصيلی 92-91 فرا می‌گيرند.

وی با بيان اينكه، در سال گذشته 40 مدرسه آموزش قرآن در شهرستان قائمشهر داشتيم، ادامه داد: رويكرد آموزش و پرورش در دهه‌های اخير در حوزه قرآن حركت مثبتی و ثمر‌بخش است.

رئيس آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر، تصریح كرد: ما هم اكنون توانستيم 17 هزار دانش‌آموز را در اين طرح الهی شركت دهيم و شركت‌كنندگان توانستند، گواهينامه مربوط به حفظ قرآن را كسب كنند.

وی با اشاره به اجرا طرح حفظ آیت‌الکرسی در مدارس این شهرستان، افزود: طرح حفظ آيت‌الكرسی را در سطح شهرستان در سال گذشته برپا كرديم كه 90 درصد از دانش‌آموزان توانستند، آيه‌های الهی را حفظ كنند.

فلاحی ضمن اعلام طرح حفظ دعای امام زمان(ع) در تمامی مدارس ابتدايی، بیان كرد: ادامه طرح ملی قرآن در سطح كشور در ظرف 3 ماه حفظ قرآن در مدارس ابتدايی در مقطع اول دبستان شكل می‌گيرد و دانش‌آموزان بايد برخی از آيه‌های قرآنی را همت كنند و در حفظ آن تلاش مضاعف كنند.

رئيس آموزش و پرورش شهرستان قائمشهر بيان كرد: در راستای تشويق و ترغيب عموم علاقه‌مندان برای پرداختن به امر حفظ آيات قرآن كريم و زمينه‌سازی برای دستيابی به منويات مقام معظم رهبری درباره تربيت حافظان قرآن كريم، طرح ملی آموزشی عمومی حفظ قرآن كريم در مدارس قائمشهر صورت می‌گيرد.

وی افزود: نگاه به قرآن، خود عبادت محسوب می‌شود و كسانی‌كه به مسائل قرآنی می‌پردازند، دارای ارزش و اهميت بسياری هستند.

فلاحی با مثبت و ارزشمند معرفی كردن كار قرآنی، خاطرنشان كرد: فرزندان پرورش يافته با قرآن به باطلی و بيهودگی نمی‌پردازد و از فرصت‌های زندگی نهايت بهره را می‌برد.

وی ادامه داد: عمل به قرآن مهم است و فقط صرف خواندن قرآن هيچ سود و فايده‌ای ندارد، گرچه نگاه كردن به صفحات قرآن، عبادت است.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:14 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

توزيع 400 جلد كتاب مبلغان در طرح تغذيه فكری ائمه جماعات مشهد

توزيع 400 جلد كتاب مبلغان در طرح تغذيه فكری ائمه جماعات مشهد

گروه انديشه: كارشناس مسئول امور مساجد اداره كل تبليغات اسلامی خراسان رضوی از توزيع 400 جلد كتاب مبلغان توسط امور مساجد ميان ائمه جماعات مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره كل تبليغات اسلامی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسينعلی رحمتی، كارشناس مسئول امور مساجد اداره كل تبليغات اسلامی خراسان رضوی از توزيع 400 جلد كتاب مبلغان توسط امور مساجد در ميان ائمه جماعات مشهد خبر داد و گفت: طرح تغذيه فكری ائمه جماعات مساجد مشهد توسط امور مساجد سازمان تبليغات اسلامی اجرا می‌شود.

وی تاكيد كرد: هدف از توزيع اين كتاب ارتقاء سطح معلومات و هماهنگ‌سازی ائمه جماعات در زمينه تبليغ و مسائل فرهنگی است.

كارشناس مسئول امور مساجد اداره كل تبليغات اسلامی خراسان رضوی بيان كرد: الگودهی به ائمه جماعات در ايراد سخنراني‌ها و روش‌های جذب جوانان و نوجوانان به مساجد از اهداف توزيع اين كتاب است.

وی با بیان اینکه در كتاب مبلغان كه به صورت ماهنامه اطلاع‌رسانی و پژوهشی منتشر می‌شود، به مباحث اخلاقی و اعتقادی پرداخته شده است، افزود: در این ماهنامه، سيره و روش علمای بزرگ و فرمايشات مقام معظم رهبری بيان شده است.

حجت‌الاسلام رحمتی تصريح كرد: اسوه‌های تبليغی در اين ماهنامه معرفی شده‌اند و تقويم تبليغی اين ماه نيز در آن وجود دارد.

وی خاطرنشان كرد: در پايان اين ماهنامه مسابقه‌ای طراحی شده است كه به برندگان آن نيز جوايز ارزشمندی اهدا خواهد شد.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:14 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

دگرگونی كلی سيمای ايران در گرو حس مسئوليت‌پذيری نخبگان

دانايی‌محوری؛ راه صدور انقلاب اسلامی در عصر كنونی/2
قديری ابيانه عنوان كرد:
دگرگونی كلی سيمای ايران در گرو حس مسئوليت‌پذيری نخبگان

گروه سياسی: سفير اسبق ايران در مكزيك با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبری بر توليد علم در جهت نيازهای داخلی و افزايش اقتدار ملی گفت: ارزش بودن علم‌آموزی در كشور كه ناشی از فرهنگ اسلامی است می‌تواند با وجود احساس نشاط و اميد و مسئوليت نسبت به آينده كشور در ميان نخبگان سيمای ايران را به كلی دگرگون كند.

 

محمدحسن قديری ابيانه، كارشناس عالی مديريت استراتژيك و سفير اسبق ايران در مكزيك و استراليا در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در تبيين بيانات مقام معظم رهبری در ديدار نخبگان و اينكه ايشان احساس مسئوليت نخبگان جوان نسبت به آينده كشور را فتح الفتوح انقلاب اسلامی مطرح كردند، گفت: به عقيده من نگاه مقام معظم رهبری به نخبگان كشور و به طور كلی دانشگاه‌ها و مراكز علمی و پژوهشی نگاه راه‌حلی است. به عبارتی ايشان اين اقشار را بخشی از صورت مسئله نمی‌دانند بلكه بخشی از راه‌حل و سرمايه كشور و حتی جهان اسلام تلقی می‌كنند و معتقدند كه احساس مسئوليت و نشاط و اميد به آينده در بستر همت و تلاش و استعداد ايرانيان زمينه تحولی عظيم را برای كشور فراهم می‌كند.

وی اظهار كرد: بر مبنای همين نگاه ايشان همواره جوانان را برای حركت به سمت جلو ترغيب كرده‌اند. نخبگان كشور به خصوص اگر جوان باشند طلايه‌داران پيشرفت كشور محسوب شده و می‌توانند راه را برای پيشرفت همه‌جانبه كشور به خصوص در ابعاد علمی هموار نمايند.

قديری ابيانه درباره دلايل تأكيدات فراوان مقام معظم رهبری بر دانايی‌محوری و نقش آن در افزايش توليد قدرت ملی گفت: علم بايد در خدمت مردم، عدالت، امنيت و معنويت باشد و در راستای اين چهار محور توليد قدرت كند و در حقيقت موتور پيشرفت، رفاه، سلامت و آسايش در كشور باشد.

وی ادامه داد: بنابراين توليد علم بايد توأم با هدف متعالی باشد زيرا می‌توان علم را در مسير غلط و شيطانی هم مورد استفاده قرار داد. كما اينكه شاهد هستيم كه غرب از آنجا كه ملاكش تنها قدرت‌طلبی و سلطه است از علم برای ايجاد ابزار كشتار و تحميل فقر و بيماری به ساير ملت‌ها و سلب امنيت استفاده می‌كند لذا علم‌آموزی بايد معطوف به اهداف متعالی باشد.

كارشناس عالی مديريت استراتژيك عنوان كرد: براين مبنا فعاليت‌های علمی در كشور بايد در جهت تقويت اقتدار و قدرت برای ملت و كشور باشد تا بتواند كشور را در مقابل فشارها و سلطه‌جويی‌های ديگران مقاوم سازد و كشور را به پيش ببرد و نبايد اجازه داد كه تلاش‌های علمی نخبگان ما در جهت مد نظر دشمنان كشور مورد استفاده قرار گيرد.

سفير اسبق ايران در مكزيك تصريح كرد: در نتيجه اين فعاليت‌ها بايد معطوف به رفع معضلات و مشكلات داخلی باشد تا موانع را از پيش پای ملت بردارد. لذا شناسايی اين نيازها و تمركز انرژی در اين امور لازمه پيشرفت است.

وی تأكيد كرد: غربی‌ها با گذاشتن مشوق‌ها و ايجاد مراكزی سعی می‌كنند اولا نخبگان ساير كشورها را به خدمت خود درآورند، ثانيا اگر نخبگانی هم حاضر به حضور در غرب نشدند به لحاظ رسانه‌ای و تبليغاتی مجبور سازند به قصد كسب به اصطلاح افتخارات علمی انرژی آنها را صرف اموری كنند كه نتيجه آن تلاش‌های علمی برای رفع نيازهای غرب مفيد واقع شود.

قديری ابيانه افزود: ما بايد تلاش كنيم مرزهای علمی را بشكنيم، تحريم‌ها را پشت سر بگذاريم تا سطح اقتدار كشور را افزايش دهيم و ايران اسلامی را به مهد علم در جهان تبديل كنيم. اين موقعيتی است كه زمانی جهان اسلام از آن برخوردار بوده است اما بر اثر اشتباهات مسلمانان از يك طرف و توطئه‌های دشمنان اسلام از طرف ديگر آن را از دست داد.

وی اظهار كرد: لذا حركت علمی كشور امری مبارك است كه حضرت امام خمينی(ره) هم در پيامی كه به مناسبت پذيرش قطعنامه 598 سازمان ملل صادر كردند بر آن تأكيد كرده بودند. وجود بيش از 4 ميليون دانشجو در ايران و ارزش بودن علم‌آموزی در كشور كه ناشی از فرهنگ اسلامی است و احاديث و آيات زيادی در اين رابطه ذكر شده است می‌تواند با وجود احساس نشاط و اميد و مسئوليت نسبت به آينده كشور در ميان نخبگان سيمای ايران را به كلی دگرگون كند.

ادامه دارد...

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:14 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

برپايی نشست تفسير موضوعی قرآن امروز در خانه موزه مطهری

برپايی نشست تفسير موضوعی قرآن امروز در خانه موزه مطهری

گروه فعاليت‌های قرآنی: نشست‌ موضوعی آشنايی با تفسير قرآن كريم امروز، 19 مهرماه، در خانه موزه شهيد مطهری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، در راستای نشر و ترويج مفاهيم قرآنی در بين آحاد ملت ايران اسلامی و در نتيجه گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، نشست موضوعی آشنايی با تفسير قرآن كريم در باشگاه ياران مطهر برگزار می‌شود.

بنابر اين گزارش، اين برنامه قرآنی امروز چهارشنبه، 19 مهرماه از ساعت 10 صبح تا 12 ظهر در خانه موزه استاد شهيد مرتضی مطهری برگزار خواهد شد.

در اين سلسله نشست‌های موضوعی آشنايی با تفسير قرآن كريم، اخلاق اسلامی، عقايد اسلامی از ديدگاه متفكر شهيد استاد مطهری از منظر قرآن كريم مورد بحث و بررسی قرار می‌گيرد.

اين نشست قرآنی با حضور مهدی جلالی‌خمينی از كارشناسان علوم قرآنی كشورمان برگزار خواهد شد و در پايان در مورد موضوعات مطرح شده، جلسه پرسش و پاسخ برگزار می‌شود، همچنين شركت در اين نشست برای عموم آزاد است.

يادآور می‌شود، عموم علاقه‌مندان به مباحث قرآنی می‌توانند برای شركت در اين نشست‌ امروز به خانه موزه شهيد مطهری واقع در خيابان شريعتی، خيابان دولت، نرسيده به حسينيه يزدی‌ها، نبش بن‌بست صدرا، شماره 116 مراجعه كنند.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:16 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

تبديل آستان امامزادگان به قطب فرهنگی؛ مبارزه‌ای عليه اهانت‌كنندگان به اسلام

عابد تصريح كرد:
تبديل آستان امامزادگان به قطب فرهنگی؛ مبارزه‌ای عليه اهانت‌كنندگان به اسلام

گروه اجتماعی: قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خيريه معتقد است كه اگر آستان امامزادگان و بقاع متبركه، بنا به فرموده مقام معظم رهبری به قطب فرهنگی تبديل شود، می‌تواند بزرگترين عمليات مبارزه و پاسخ گويی به اهانت‌كنندگان به ساحت پيامبر اكرم(ص) و دين مبين اسلام باشد.

عابد، قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خيريه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به بيان برنامه‌های اين سازمان برای مقابله با اهانت‌كنندگان به دين مبين اسلام پرداخت و اظهار كرد: مردم ايران بنا به فرموده پيامبر اكرم(ص) به قرآن و عترت در كنار يكديگر معتقد هستند و به آن احترام می‌گذارند.

وی با بيان اينكه 53 ميليون نفر طی تعطيلات نوروز در آستان امامزادگان و بقاع متبركه سراسر كشور حضور داشتند اظهار كرد: فضای امامزادگان برای مردم مطلوب و تأثيرگذار است و می‌توان از اين ظرفيت به خوبی برای ارائه آموزش‌های دينی نيز استفاده كرد.

عابد با بيان اينكه اگر آستان امامزادگان و بقاع متبركه بنا به فرموده مقام معظم رهبری به قطب فرهنگی تبديل شود می‌تواند بزرگترين عمليات مبارزه و پاسخ‌گويی به اهانت‌كنندگان به ساحت پيامبر اكرم(ص) و دين مبين اسلام باشد، تصريح كرد: ارائه آموزش‌های دينی و فرهنگی در آستان امامزادگان سبب بصيرت‌افزايی عده زيادی از مردم با تجميع در يك مكان معنوی می‌شود.

قائم‌مقام سازمان اوقاف و امور خيريه در بخش ديگری از سخنان خود به تشريح برنامه‌های اين سازمان برای تحقق شعار سال با عنوان «توليد ملی، حمايت از كار و سرمايه ايرانی» پرداخت و عنوان كرد: سازمان اوقاف و امور خيريه بهره‌گيری از موقوفات در عرصه‌های كشاورزی، دامداری و عمران با حجم مشخص در استان‌ها را به منظور تحقق شعار سال در برنامه خود قرار داده است.

وی با بيان اينكه اطلاعات و امكانات سازمان اوقاف و موقوفات در حال بررسی به منظور بهره‌برداری بهينه است، اظهار كرد: جذب سرمايه‌داران بخش خصوصی برای احيای موقوفات از مهم‌ترين برنامه‌های اين سازمان است. بخش خصوصی می‌تواند مشاركت خوبی با سازمان اوقاف برای احيای موقوفات داشته باشد.

عابد از سه نوع سرمايه گذاری برای احيای موقوفات خبر داد و اظهار كرد: استفاده از عوايد خود موقوفه، استفاده از عوايد موقوفه برای موقوفه ديگر و جدب سرمايه‌گذار بخش خصوصی از جمله راهكارهای اين سازمان است.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:16 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

امروز دفاع از وجود مقدس پيامبر(ص) و قرآن بر همگان يك وظيفه دينی است

آيت‌الله‌العظمی سبحانی در پيامی به مسابقات دارالقرآن امام علی(ع):
امروز دفاع از وجود مقدس پيامبر(ص) و قرآن بر همگان يك وظيفه دينی است

گروه فعاليت‌های قرآنی: آيت‌الله‌العظمی سبحانی در پيامی به مسابقات استان تهران دارالقرآن امام علی ابن ابيطالب(ع) تأكيد كرد: امروز دفاع از وجود مقدس پيامبر(ص) و قرآن مجيد بر همگان يك وظيفه دينی است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، متن پيام آيت‌الله‌العظمی سبحانی به ششمين دوره مسابقات دارالقرآن امام علی ابن ابيطالب(ع) بدين شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحيم

«قَدْ جَاءكُم مِّنَ اللّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُّبِينٌ»

قرآن مجيد در اين آيه مباركه پيامبر گرامی(ص) را نور و روشنی خوانده و می‌رساند وجود آن حضرت، برای ارائه راه سعادت و جداسازی حق از باطل اعزام شده است و برای اثبات مدّعای خود، معجزه جاودانی دارد به نام «كتاب مبين» كه بر تارك اعصار می‌درخشد، چه زيبا می‌گويد: «قَدْ جَاءكُم مِّنَ اللّهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُّبِينٌ»

حالا اگر گروهی باشند كه ديدگان آن‌ها از نور آزرده شود و نتوانند از اين نور عالمتاب بهره بگيرند، تقصير نور نيست، بلكه نارسايی در خود آن‌هاست و به قول گوينده:

هرچه هست از قامت ناساز بی اندام ماست/ ورنه تشريف تو بر بالای كس كوتاه نيست

فيلم موهن كه اخيراً در كشوری كه بر طبل آزادی می‌كوبد، ساخته شده نه تنها ضرری بر ما نرساند، بلكه سبب شد جهان اسلام يكپارچه برخيزد و بر ضد آنان شعار دهد و حاضر به جهاد و جانفشانی شود.

ساختن اين نوع فيلم حاكی از بی‌خردی دشمنان است و به تعبير معصومين: «الحمدالله الذی جعل اعداءنا حمقاه» سپاس خدا را كه دشمنان ما را بی خرد آفريده است».

شخصيت ممتاز پيامبر گرامی(ص) يك هويت ماندگار است كه تا روز قيامت حجت خدا و كتاب او، كتاب بشريت تا آخرين روز برپايی جهان است.

امروز دفاع از وجود مقدس پيامبر و قرآن مجيد بر همگان يك وظيفه دينی است، اين جانب، اين همايش را برای قاريان و حافظان كه دل در گرو آيات الهی دارند تبريك می‌گويم و از خداوند متعال خواهانم كه آنان پس از قرائت و تلاوت با مفاهيم قرآن انس بگيرند و پيوسته بكوشند دو امانت پيامبر را حفظ كنند، آنجا كه فرموده است: «إنی تارك فيكم الثقلين، كتاب الله و عترتی».

در پايان از تلاش مؤسس و دست اندركاران «دارالقرآن امام علی(ع)» كه در بسط فرهنگ قرآنی و تربيت قاريان و حافظان پيوسته تلاش می‌كنند، كمال تشكر را نموده و از خداوند متعال خواهانم، همگی را با قرآن و اهل بيت(ع) محشور سازد.

قم- موسسه امام صادق(ع)

جعفر سبحانی

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:17 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

افزايش 874 قرآن و كتاب خطی به مجموعه كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی

افزايش 874 قرآن و كتاب خطی به مجموعه كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی

گروه فعالیت‌‌های قرآنی: از ابتدای سال جاری تا پايان شهريورماه امسال، افزون بر 874 قرآن، نسخه خطی و چاپ سنگی از طريق اهدا و خريداری به گنجينه مخطوطات كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی افزوده شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی، فاضل هاشمی، رئيس اداره مخطوطات سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا پايان شهريورماه امسال، افزون بر 874 قرآن، نسخه خطی و چاپ سنگی از طريق اهدا و خريداری به گنجينه مخطوطات كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی افزوده شده است.

وی با بیان اینکه اين مجموعه بالغ بر 655 نسخه اهدايی و 219 نسخه خريداری را شامل می‌شود، ادامه داد: نسخ اهدايی از سوی ارادتمندان به علی ابن موسی الرضا(ع)، بيش از 396 كتاب خطی، 86 قرآن و جزوات قرآنی خطی، 134 نسخه كتاب چاپ سنگی و 39 نسخه دستنويس و عكسی را در بر می‌گيرد.

رئیس اداره مخطوطات سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی از جمله نسخ خطی خريداری شده،‌ به شاهنامه حكيم ابوالقاسم فردوسی اشاره كرد و توضيح داد: اين نسخه در سال 1067 هجری قمری، در دو جلد و 560 برگ به خط نستعليق به صورت چهارستون 25 سطری در ابعاد 22*37 كتابت شده است.

وی اين نسخه را مزين به 51 تصوير مينياتور و نسبتا ظريف و الوان و زر توصيف كرد و گفت: تمام اوراق اين نسخه جدول‌بندی و دارای كمندكشی و عناوين به شنگرف است.

فاضل هاشمی، از ميان نسخ اهدايی به اين مجموعه نيز، از كتاب ادعيه و زيارت نامه متعلق به قرن 9 ياد كرد و اظهار کرد: اين نسخه در سال 832، به دست محمدبن علی بن خليل قنطرانی عاملی در مشهد كتابت يافته است.

وی در ادامه، اين نسخه را با خط نسخ معرب، ‌12 سطری در 21 برگ و ابعاد 18*14 سانتی‌متر توصيف كرد.

فاضل هاشمی،‌ همچنين مرقعاتی شامل خطوط كوفی، ‌نستعليق، ‌ثلث، ‌ريحان، شكسته و نسخ از قرن 7 تا 12 هجری قمری به فارسی و عربی در 52 قطعه را از ديگر نسخ اين مجموعه ذكر كرد و گفت: شيوه كتابت آن‌ها،‌ معرب‌نويسی با قلم جلی و خفی است که اين خطوط از عالی تا ممتاز را شامل می‌شود.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:18 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

انگيزه كسب معارف در مدارس قرآن‌ افزايش يابد

معاون آموزش و پرورش كرمان خواستار شد:
انگيزه كسب معارف در مدارس قرآن‌ افزايش يابد

گروه اجتماعی: ‌در زمينه مدارس قرآن‌ به‌صورت ويژه بايد فنداسيون قرآنی ريخته شود و فضا به شيوه‌‌ای آماده شود كه انگيزه تحصيل و كسب معارف اسلامی در اين مدارس افزايش يابد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه كرمان، حميدرضا آرمان، معاون آموزش متوسطه اداره‌كل آموزش و پرورش استان كرمان‌ روز سه‌شنبه، 18 مهرماه در نشست هم‌‌انديشی گروه آموزشی و پرورشی اداره‌كل آموزش و پرورش کرمان گفت: بايد ارتباط مؤثر را به دبيران آموخت تا در ارتباط با دانش‌آموزان با مشكل مواجه نشوند.

وی با اشاره به اينكه تمام مدارس ما بايد با توجه به راهكارهای سند تحول بنيادين مدارسی قرآن باشند، بيان كرد: در زمينه مدارس قرآن به‌صورت ويژه بايد فنداسيون قرآنی ريخته شود و فضا به شيوه‌‌ای آماده شود كه انگيزه تحصيل و كسب معارف اسلامی در اين مدارس افزايش يابد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌كل آموزش و پرورش استان كرمان اظهار كرد: از اين پس حوزه آموزشی و حوزه پرورشی در كنار هم به‌عنوان دو ركن اساسی آموزش و پرورش و در راستای تحقق اهداف سند تحول گام بر‌می‌دارند.

حجت‌الاسلام علی‌اكبر مختارآبادی گفت: در زمينه مدارس قرآن‌ به‌صورت ويژه باید فنداسيون قرآنی ريخته شود و فضا به شيوه‌‌ای آماده شود كه انگيزه تحصيل و كسب معارف اسلامی در اين مدارس افزایش ‌يابد.

معاون پرورشی ـ فرهنگی اداره‌كل آموزش و پرورش استان كرمان نيز هدف از تشكيل اين نشست را تصميم‌‌گيری برای تربيت صحيح دانش‌آموزان دانست و گفت: مجموعه آموزشی و پرورشی مجموعه‌‌ای است كه در هم ادغام شده و قابل انفكاك نيست.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:19 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

سالانه 260 هزار كارگر زير پوشش تعاليم قرآنی قرار می‌گيرند

عليرضا محجوب:
سالانه 260 هزار كارگر زير پوشش تعاليم قرآنی قرار می‌گيرند

گروه فعاليت‌های قرآنی: نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئيس خانه كارگر اظهار كرد: با توجه به چشم‌انداز برنامه‌های دارالقرآن خانه كارگر بايد سالانه 260 هزار نفر از كارگران و خانواده‌های آنان در سراسر كشور زير پوشش تعاليم قرآنی در بخش‌های مختلف قرآنی قرار گيرند.

عليرضا محجوب، نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئيس خانه كارگر، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: دارالقرآن خانه كارگر چند سالی است كه فعاليت خود را در زمينه آموزش قرآن كريم به كارگران عزيز و خانواده‌های آنان آغاز كرده است.

وی در ادامه افزود: مجتمع قرآنی كارگران كشور در راستای تمركز فعاليت و امور قرآنی كارگران و خانواده‌های كارگران و نيز ساماندهی آموزش و تعاليم قرآنی در سراسر كشور بنا شده است و اميدواريم بتوانيم در اين راه هر چه بيشتر اقدام كنيم.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: با اقداماتی كه در خصوص آموزش غيرحضوری علوم قرآنی در كنار آموزش‌های حضوری در اين دارالقرآن از سال گذشته آغاز شد، اميدواريم بتوانيم ظرفيت‌های قابل قبولی را عرضه كنيم.

محجوب تصريح كرد: با توجه به چشم‌انداز برنامه‌های دارالقرآن خانه كارگر بايد سالانه 260 هزار نفر از كارگران و خانواده‌های آنان در سراسر كشور زير پوشش تعاليم قرآنی در بخش‌های مختلف قرآنی قرار گيرند تا بتوانيم اين حجم عظيم از جمعيت كشور را تحت پوشش مفاهيم قرآنی قرار دهيم.

وی گفت: تعداد كارگران كشور در حدود 10 ميليون نفر است و مجموعه كسانی كه به عنوان عضو مستقيم با خانه كارگر سر و كار دارند، بيش از دو ميليون نفر است و برای پوشش دادن اين افراد بايد تلاش و كوشش مضاعفی به كار گيريم.

رئيس خانه كارگر عنوان كرد: سالانه بيش از 150 هزار نفر به خانواده خانه كارگر اضافه می‌شود و با برنامه‌ريزی دقيق در ساليان آينده بايد به گونه‌ای حركت كنيم تا ظرفيت آموزشی دارالقرآن خانه كارگر هر ساله افزايش يابد.

محجوب بيان كرد: برای آموزش قرآن كريم به كارگران و خانواده‌های كارگران سراسر كشور بين 10 تا 15 سال زمان لازم داريم و اميدواريم با همت بلند مسئولان در بتوانيم همه كارگران را با تعاليم و مفاهيم بسيار متعالی قرآن كريم آشنا و مانوس كنيم.

وی در پايان افزود: ما سال‌های گذشته با دعوت از قاريان و حافظان به كارخانه‌های متعدد در تلاش بوديم تا تعاليم قرآن را در بين كارگران نهادينه كنيم، اما در اين راه توفيق زيادی نداشتيم، به همين خاطر دارالقرآن خانه كارگر را راه‌اندازی كرديم و خوشبختانه تاكنون موفقيت‌های بسيار خوبی نصيب خانه كارگر شده و به همين خاطر فعاليت‌های اين مركز ادامه خواهد يافت تا به كارگران در راه قرآن كريم خدمت كنيم.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:22 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

شعر حافظ ترجمه آيات قرآن است

شعر حافظ ترجمه آيات قرآن است

گروه هنر: مدرس ادبيات دانشگاه بيرجند با اشاره به اينكه ديوان حافظ الهام گرفته از آيات قرآن است، گفت: ادبيات حافظ ترجمه آيات قرآن است و در روش شعر او استفاده از اين ويژگی فراوان ديده می‌شود.

مرادعلی واعظی، مدرس ادبيات در دانشگاه بيرجند در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، با اشاره به اينكه برخی ادبيات حافظ ترجمه آيات قرآن است و در روش شعر او استفاده از اين ويژگی فراوان ديده می‌شود و خودش به اين امر افتخار كرده است، گفت: او شاعری است كه از عمق دل و وجودش سخن گفته و آن را به بركت دعای سحر می‌داند.

 

وی با اشاره به اينكه انسجام محتوايی امتيازی است كه در اشعار حافظ ديده می‌شود، افزود: حافظ درصدد اثبات اين نكته است كه جهان‌ مدار دارد و مدار آن امامت و ولايت است و او می‌گويد كه جهان هستی به دنبال امام می‌گردد و بشر نيز پيروی اين محور حركت می‌كند.

مدرس ادبيات دانشگاه بيرجند تصريح كرد: آنچه امروز در كشور ما و دنيای بشريت بايد به آن رسید و تا به آن نرسيم مشكلات جامعه بشری حل نمی‌شود اين است که امام و رهبر را بيابيم و همچون حافظ گرد شمع وجود او پروانه‌وار بسوزيم.

واعظی با بيان اينكه نبوغ و استعداد سرشار در كنار مطالعه و دانش عميق و درك ويژه از جهان پيرامون خود بر اثر سير و سلوك درونی باعث شد تا حافظ، شعری يگانه و متفاوت با پيشينيان خود به ادبيات و مخاطبان آن عرضه كند، اظهار كرد: تيزهوشی حافظ موجب شد تا او مُقلد شاعران پيشين نباشد، هرچند كه از گنجينه ادبی گذشتگان و معاصران خود به خوبی استفاده كرد.

وی ادامه داد: درك والا از شرايط روزگار و انعكاس آن در اشعار نيز باعث شد تا حافظ برای تمام اعصار حرفی برای گفتن داشته باشد. البته روزگار حافظ روزگاری بوده كه همواره در تاريخ ما تكرار شده و همين امر شعر حافظ را برای انسان معاصر شعری ملموس و قابل درك كرده است.

واعظی در رابطه با جايگاه عشق و عقل در ديوان حافظ گفت: گونه‌ای از عقل‌گريزی در روزگار حافظ و در اشعار شاعران آن وقت جلوه داشته است؛ چراكه حافظ در زمانه‌ای زيست كه هرچند سال جنگی خانمان سوز، روزگار مردم را درهم می‌ريخت و مردم شيراز بارها شاهد تغيير حكومت همراه با قتل و غارت فراوان بودند.

وی تصريح كرد: حافظ در اين ميان به عشق پناه می‌برد و آن را تنها ملجأ می‌داند؛ چراكه چنين فجايعی را عقل به هيچ وجه برنمی‌تابد.

اين مدرس ادبيات، دليل ديگر توجه بيشتر حافظ به عشق نسبت به عقل را در اين می‌داند كه عارفان در مكتب خود بر اين باور هستند كه عقل قادر به درك و تفسير اين جهان نيست و مركبی است كه جوينده را به منزل مقصود نمی‌رساند و در اين زمينه گفت: هرچند عقل می‌تواند در اين زمينه بسيار كمك حال باشد اما عشق يگانه وسيله‌ای است كه می‌توان با آن به حقيقت وجودی انسان دست يافت.

واعظی يادآور شد: از نظر عرفا تنها راه درك حقيقت كه همان يگانگی با حضرت حق است، عشق است و حافظ در اين زمينه اين‌گونه می‌سرايد:

در اين مقام مجازی به جز پياله نگير

در اين سراچه بازيچه غير عشق مباز

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:22 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

فعاليت‌های قرآنی آموزش‌ و پرورش خوزستان مصوب می‌شود

فعاليت‌های قرآنی آموزش‌ و پرورش خوزستان مصوب می‌شود
 

فعاليت‌های قرآنی: برنامه يكساله فعاليت‌های قرآنی آموزش‌ و پرورش خوزستان در گردهمايی معاونان پرورشی و كارشناس مسئولان نماز، قرآن و عترت ادارات آموزش و پرورش استان به بررسی و مصوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان، معاونت پرورشی و تربيت بدنی سازمان آموزش و پرورش خوزستان، روزهای 27 و 28 مهرماه گردهمايی معاونان پرورشی و كارشناس مسئولان نماز، قرآن و عترت ادارات آموزش و پرورش استان در حميديه برگزار می‌شود.

در اين گردهمايی برنامه يكساله بخش‌های نماز، قرآن و عترت اداره كل آموزش‌ و پرورش استان توسط علی بلاسم، رئيس اداره قرآن، نماز و عترت خوزستان به شور گذاشته می‌شود، شبهات و سؤالات كارشناس مسئولان پاسخ داده می‌شود و مسئولان مناطق برنامه‌های پيشنهادی خود را ارائه کرده و برنامه‌ها توجيه و در پايان برنامه يكساله مصوب خواهد شد.

عصر چهارشنبه، 26 مهرماه پس از اسكان كارشناسان قرآن استان در اردوگاه «دهكده» شهرستان حميديه طی جلسه‌ای كارگروه‌ها معرفی و اعضای آن مشخص می‌شود، شروع رسمی جلسات از صبح پنج‌شنبه، 27 مهرماه است و عصر جمعه، 28 مهرماه با جمع‌بندی و تصويب برنامه يكساله قرآن، نماز و عترت استان گردهمايی پايان خواهد يافت.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:27 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

شروع تكوين عفت در نص صريح قرآن از كنترل نگاه مردان شروع می‌شود

زهرا امين‌مجد:
شروع تكوين عفت در نص صريح قرآن از كنترل نگاه مردان شروع می‌شود

گروه اجتماعی: عضو هيئت علمی مركز مطالعات و تحقيقات زنان با اشاره به اينكه شروع تكوين عفت در نص صريح قرآن از كنترل نگاه مردان شروع می‌شود، گفت: اگر اين مسائل را در جامعه مطرح نكرده و فقط وظايف زنان را عنوان كنيم، يقيناً نگاه به عفت يك‌سويه و فقط متوجه زنان خواهد شد.

زهرا امين مجد، عضو هيئت علمی دفتر مطالعات و تحقيقات زنان حوزه علميه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در بخش اول سخنان خود با اشاره به اينكه از مفهوم قواميت مرد بر زن تفاسير خاصی مطرح شده است، گفت: قواميت به معنی عهده‌داری و سرپرستی امور است و در واقع مرد را در خدمت خانواده تصوير می‌كند و نشان دهنده يك الگوی رفتاری حمايت‌گرانه است.
بخش اول مصاحبه را اينجا بخوانيد!

وی در ادامه سخنان خود قواميت مرد را وظيفه‌ای دانست كه بر اساس آن مورد بازخواست قرار می‌گيرد و گفت: اگر مرد وظيفه قواميت خود را به درستی انجام ندهد و به واسطه قواميت، محيط آرامی را برای همسر و فرزندانش فراهم نكند و مصداق آيه ششم سوره تحريم كه می‌فرمايد: «یَا أَیُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا قُوا أَنفُسَكُمْ وَأَهْلِيكُمْ نَارًا؛ اى كسانى‌كه ايمان آورده‏‌ايد خودتان و كسانتان را از آتشى كه سوخت آن مردم است‏ حفظ كنيد» نباشد و همسر و فرزندانش را از آتش دوزخ نرهاند، در اين صورت مورد مأخذه قرار می‌گيرد؛ در واقع قواميت يك مسئوليت بسيار سنگين بر عهده مرد است كه در مقابلش مسئوليت كمتری از زن خواسته شده كه آن هم تمكين است.

عضو هيئت علمی دفتر مطالعات و تحقيقات زنان در مورد تمكين از سوی زن نيز عنوان كرد: در حقيقت تمكين برای زن يك استراتژی است و در قرآن وجوب تمكين در زن استراتژی است كه خداوند به زن می‌آموزد تا خانواده و همسر خود را حفظ كند.

وی وجوب تمكين در زن را به عنوان يك تكوين در كنار تشريع جذابيت زن، ابزار قدرتمند زنان در زندگی دانست و گفت: اگر رابطه صحيحی در زندگی بين زوجين برقرار شود، زندگی خانواده پايدار خواهد بود؛ خداوند به صورت تشريعی به زن جذابيت داده تا اين تشريع در كنار تكوين يعنی لزوم تمكين زن، از وی يك فرد قدرتمند برای حفظ خانواده بسازد.

 عضو هيئت علمی مركز مطالعات و تحقيقات زنان:
اگر به درستی رابطه بين حقوق و تكاليف زنان تصوير و تبيين نشود كه منافع زنان بر اساس نيازها و ويژگی‌های طبيعی كه دارند ملاحظه شده است حجاب مسئله‌ای طاقت فرسا خواهد بود

امين‌مجد با تأكيد بر اينكه شريعت اسلام تعادل را بين حقوق و تكاليف زنان كاملاً رعايت كرده است، اظهار كرد: اگر فقط وظايف زن را بگوييم دلخوری و آزردگی به وجود می‌آيد مثلاً در حوزه تبيين عفاف و حجاب اگر نگوييم شروع تكوين عفت مطابق نص صريح قرآن از كنترل نگاه مردان شروع می‌شود و كنترل مردان پيوند زده می‌شود به مسئله پاكدامنی و تأكيد می‌شود كه اگر مردان و زنان نگاهشان را كنترل نكنند، طمع و دل به دنبال چشم خواهد رفت و جامعه و روابط انسانی سالم نخواهد بود و آلوده دامنی به دنبال آن خواهد آمد، يقيناً نگاه به عفت يك‌سويه و فقط متوجه زنان خواهد شد.

وی تصريح كرد: تصويری كه اسلام در مورد لزوم عفت برای زنان و مردان ترسيم كرده نشان می‌دهد كه عفت و عفت اجتماعی يعنی از بين رفتن مظاهر جنسی در اجتماع و خارج كردن زن و مرد از حالت عقده جنسی، اما با توجه به اينكه جذابيت زن بيشتر است، سفارش به پوشش در وی نيز بيشتر مد نظر قرار گرفته اما اگر به فلسفه عفاف و حجاب توجه نشود اين دستور به صورت اجبار و يك‌طرفه برای زن تفسير می‌شود.

عضو هيئت علمی دفتر مطالعات و تحقيقات زنان مسئله عفاف و حجاب را ملاحظه اجتماعی حداكثری برای زنان دانست و گفت: دختران زودتر مكلف شده و پوشش شرعی برای آنها زودتر واجب می‌شود؛ درست است كه كودك 9 ساله متوجه نيست كه جذابيت جنسی دارد و مسلماً عامدانه تبرج نخواهد كرد، ولی چون خداوند مردان را هم خلق كرده و می‌دانسته ديدگاه آنها نسبت به زنان غالباً جنسی است و اگر جذابيت جنسی زنان در معرض ديد مردان باشد تا چه حد مهار غرايز آنها سخت خواهد بود، بر مسئله عفاف و حجاب زنان تصريح كرده تا از آنها محافظت شود.

وی تصريح كرد: مسلماً اگر زنان بدانند رعايت حجاب و اساساً منظومه عفاف كه بخشی از آن حجاب است، موجب حفظ آنها، حفظ خانواده و حفظ جامعه است، خواهد بود نگرششان به حجاب و عفاف شيرين و داوطلبانه خواهد بود.

عضو هيئت علمی دفتر مطالعات و تحقيقات زنان با اشاره به اينكه اگر به درستی رابطه بين حقوق و تكاليف زنان تصوير و تبيين نشود كه منافع زنان بر اساس نيازها و ويژگی‌های طبيعی كه دارند ملاحظه شده است حجاب مسئله‌ای طاقت فرسا خواهد بود.

وی در پايان سخنانش گفت: در آموزش‌های پيش از ازدواج بايد حقوق زنان را به مردان و حقوق مردان را به زنان بياموزيم، يعنی به هر كس حق خود را نياموزيم كه در مواجهه با طرف مقابل حالت مطالبه‌گری داشته باشد و اين روابط را از حالت عاطفی اخلاقی خارج كند بلكه حقوق طرف مقابل را به او بياموزيم تا نهايت تمركز را بر حقوق طرف مقابل و نهايت گذشت را در مقابل خود داشته باشد تا مدل خانواده مطلوب اسلامی كه يك خانواده اخلاقی - عاطفی محور است به وجود بيايد.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

چهارشنبه 19 مهر 1391  11:30 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها