0

اخبار حوزه دین و اندیشه

 
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

درسگفتارهای مؤسسه مطالعات سیاسی اقتصادی پرسش اعلام شد

در ادامه درسگفتارهای پائیزه مؤسسه مطالعات سیاسی اقتصادی پرسش، زمان برگزاری درسگفتار بازخوانی تراژدیهای یونانی، پدیده شناسی تجربه حدی (اندیشه دلوز) و درسگفتار هنر و انقلاب، انقلاب خاموش در زیبایی شناسی از واگنر تا رانسیر اعلام شد.

 در ادامه درسگفتارهای پائیزه مؤسسه پرسش و در هفته سوم مهرماه درسگفتار بازخوانی تراژدیهای یونانی، با تدریس محمد رضایی راد، سه شنبه ها از18 مهرماه از ساعت 17-19 برگزار می شود.

همچنین درسگفتار پدیده شناسی تجربه حدی (اندیشه دلوز) با مدرسی عادل مشایخی، چهارشنبه ها از 19 مهرماه از ساعت 16-18 برگزار می شود.

درسگفتار هنر و انقلاب: انقلاب خاموش در زیبایی شناسی از واگنر تا رانسیر، با تدریس صالح نجفی، دوشنبه ها از 17 مهرماه ساعت 17-19 انجام خواهد شد.

یک شنبه 16 مهر 1391  2:23 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

تعداد زائران ایرانی سرزمین وحی از مرز 35 هزار نفر گذشت

همزمان با ورود بیش از 624 زائر به عربستان سعودی، تعداد کل زائران ایرانی وارد شده به سرزمین وحی تا بامداد یکشنبه شانزدهم مهر ماه از مرز 35 هزار نفر گذشته است.

تعداد زائران ایرانی وارد شده به سرزمین وحی تا بامداد امروز یکشنبه شانزدهم مهر ماه، به 35 هزار و 500 زائر رسید.

بر این اساس از این تعداد زائر ایرانی تاکنون حدود 29 هزار نفر به وارد مدینه منوره شده اند و بقیه وارد فرودگاه جده‌ شده‌ و مستقیما به مکه مکرمه رفته اند.

در حال حاضر حدود 17 هزار و 500 نفر زائر ایرانی در مدینه منوره اقامت دارند و 11 هزار و 500 نفر نیز پس از اقامت یک هفته‌ای، مدینه منوره را به مقصد مکه مکرمه ترک کرده‌اند.

در همین حال تاکنون هفت هزار و 500 نفر زائر ایرانی بیت الله الحرام، مستقیماً از جده به مکه مکرمه عزیمت کرده‌اند که پس از اتمام مناسک حج برای زیارت مسجد حضرت رسول(ص) به عنوان زائران مدینه بعد وارد مدینه منوره خواهند شد.
 
از سوی دیگر آمارهای رسمی وزارت حج عربستات سعودی حاکی از آن است که تعداد زائرانی که از ابتدای ذی‌القعده تا روز جمعه وارد عربستان شده‌اند، به 624 هزار و 333 نفر رسیده است.
 
از این تعداد، 614 هزار و 177 نفر زائر از مسیر هوایی، سه هزار و 74 نفر از مسیر زمینی و هفت هزار و 82 نفر از مسیر دریایی وارد عربستان شده‌اند.
 
اعزام زائران ایرانی برای انجام فریضه حج تمتع از 9 ذیعقده برابر با چهارم مهرماه آغاز و تا 29 مهرماه برابر با پنجم ذیحجه ادامه خواهد داشت.
یک شنبه 16 مهر 1391  2:23 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

انبیاء(ع) با تعلیم الهی از غیب آگاه می شوند/ بررسی علم غیب نبوی

اطلاع پیامبر(ص) از امور نهفته و غیبی از مسائل غیرقابل انکار است، گرچه علم غیب بالذات از آن خداوند است، ولی به اذن الهی، انبیاء و اولیاء نیز با تعلیم الهی از آن آگاه می شوند.

یکی از پرسش های مطرح درباره پیامبر اسلام(ص) این است که آیا آن حضرت غیب می دانسته است؟ اگر جواب مثبت است، پس چرا در برخی از آموزه های وحیانی علم غیب از او نفی شده است؟

در این باره جای بحث بسیار است، ولی به اختصار باید گفت اینکه در قرآن کریم از قول پیامبر(ص) نقل شده که فرمود: «اگر غیب می دانستم قطعا خبر بیشتری می اندوختم.»(اعراف/188)ناظر به نفی علم غیب ذاتی از پیامبر(ص) است و نه منطق علم غیب، به دلیل اینکه در جای دیگر قرآن کریم با اشاره به علم غیب خداوند فرمود: «دانای نهان است و کسی را بر غیب خود آگاه نمی کند، جز پیامبری را که از او خشنود باشد.»(جن/26ـ 27) از جمع بین این دو آیه به دست می آید که علمم غیب بالاصالة و بالذات از آن خداوند متعالی است، ولی انسان کامل با تعلیم الهی و غیب علم پیدا می کند.(ر.ک: المیزان، ج 20، ص 129)
 
از این رو در حکمت امام خمینی(ره) در این باره گفته شده: دینداران نمی گویند که پیغمبر یا امام از پیش خود بی تعلیمات خدایی غیب می گویند. آنها هم بشری هستند که اگر راه تعلیمات عالم غیب به آنها بسته شود از غیب بی خبرند و این آیات شریفه که می گوید: پیغمبر بشری است که غیب نمی گوید، همین معنی را گوشزد می کند وگرنه ما گواه داریم از قرآن خدا که با تعلیم خدایی پیغمبران بلکه غیر آنها غیبگویی می کردند و از امور پنهان و گذشته و آینده خبر می دادند ... در قرآن برای غیب گویی عمومی پیغمبران و غیب گویی خصوصی بعضی از آنها آیاتی نازل شده است.(کشف الاسرار، ص 50)
 
در حکمت سنائی در باب علوم غیبی پیامبر(ص) نکته های بسیاری اشاره شده از جمله آمده است: اندر آمد بخوی خوش عاطر/نخست علم غیب در خاطر*گفت دیدم بهشت مأوی را/ سدره و عرض و لوح و طوبی را*هرچه مکنون غیب حضرت بود/ به کم از ساعتی مرا بنمود... (حدیقة الحقیقة، ص 201ـ202)
 
در این اشعار سنائی نیز همان کلام امام(ره) از یک سوی بر غیبدانی پیامبر(ص) تصریح و تأکید شده و از سوی دیگر بر نفی علم غیب و این در واقع بازتاب همان نکته ای است که در آموزه های وحیانی بیان شده که پیامبر(ص) گرچه از نزد خود غیبی نمی دانست، ولی با تعلیم الهی از امور غیب آگاه می شده است. در تحلیل عقلی این مسأله توجه به دو نکته درک این مطلب را آسان خواهد نمود:
 
نکته اول: اینکه شناخت امور غیب در حال خواب، حقیقتی غیر قابل انکار است، زیرا جای تردید نیست که بسیاری از مردم برخی حوادث گذشته و یا آینده را به نحوی در عالم خواب و رؤیای صادقه مشاهده کرده و یا با تواتر از کسانی شنیده اند. بنابراین وقوع چنین علمی در حال بیداری برای برخی انسانها هیچ منع و محذور عقلی ندارد و ممکن است بعضی افراد شایسته و پاک طینت در پی تهذیب نفس و عبادت به مقامی برسند که علمی از سوی خداوند به آنها افاضه شود که بتوانند از امور غیبی آگاه شوند.
 
 
نکته دوم: درباره سر اطلاع بر امور غیبی در این باره باید گفت: در علوم الهی (حکمت فلسفی و عرفانی) ثابت شده که حقایق و پدیده هایی که در نشئه هستی رخ داده و یا در آینده به وجود خواهند آمد، در خزاین علم حق تعالی وجود دارند و در این رابطه در آموزه های وحیانی بسیار سخن گفته شده(حج/21) از سوی دیگر نفس ناطقه انسان از شأن و استعدادهایی برخوردار است که می تواند به مقام و منزلتی برسد که با خزائن علم الهی اتصال و ارتباط پیدا کند.
 
تنها مانعی که برای چنین ارتباطی ممکن است وجود داشته باشد، اشتغال نفس به تدبیر امور بدن است. هرگاه اندک فراغتی از این اشتغال برای نفس حاصل شود، می تواند در پی اتصال با خزائن علم الهی از امور ثبت شده در آنجا آگاه شود و چنین تجزیه ای در حال خواب برای بسیاری از مرام پدید آمده است، اما باید توجه داشت که در حالت بیداری نیز کسانی که از نفس ناطقه قوی و قدرتمند برخوردارند، به آسانی ممکن است در پی مشاهده مبادی عالیه(خزائن علم الهی و عقول مجرده) و اتصال به حضرت الهیه، بسیاری از حقایق غیبی بر آنها افاضه گردد و در پی توجه کامل به سوی جناب قدس الهی، از همه حوادث گذشته و آینده با خبر شوند. نفس قدسی نبوی دارای این قدرت و ویژگی است که همه حقایق امور غیبی به اذن خداوند می تواند در آن نقش بندد.(ر.ک: الاشارات والتنبیهات، ج 3، ص 399؛ شرح نهج البلاغه(بحرانی)، ج 1، ص 84،(مقدمه)
 
با توجه به این دو نکته درک این مسأله که پیامبر(ص) دارای علم غیب و به اذن الهی از تمام آنچه در فراسوی عالم غیب جریان دارد آگاه بوده، به آسانی میسور است. از این روست که امام صادق(ع) با اشاره به آیه پیش گفته در باب علم غیب فرمود: «مگر بعضی از فرستادگان که مورد رضای او، به خدا سوگند که پیامبر از این دسته اند.»(الکافی، ج 1، ص 256) و در قرآن کریم آیات بسیاری آمده که خداوند اموری را که پیامبر(ص) نمی دانست به او خبر می داده است.
ازجمله اینکه پیامبر(ص) سخنی را با یکی از همسران خود گفت. او آن سخن محرمانه پیامبر را به زنی دیگر بازگو نمود. خداوند پیامبر(ص) را در جریان ماجرا قرار داد و حضرت از همسرش پرسید که چرا آن سخن مرا با دیگران گفتید؟ همسر او گفت: شما از کجا می دانید که من سخن شما را به دیگران گفته ام؟ حضرت فرمود: «نبأنی العلیم الخبیر»(تحریم/3) و ر.ک: المیزان، ج 19،ص 331)
 
بنابراین اطلاع پیامبر(ص) از امور نهفته و غیبی از مسائل غیرقابل انکار است، گرچه علم غیب بالذات از آن خداوند است، ولی به اذن الهی، انبیاء و اولیاء نیز با تعلیم الهی از آن آگاه می شوند. از این رو در حکمت امام(ره) و سنائی در عین نفی علم غیب ذاتی از پیامبر(ص)، اطلاع از غیب با تعلیم الهی برای او اثبات شده است. پس اینکه در کلام سنائی آمده غیبدان در نظام هستی تنها خالق هستی است و پیامبر(ص) غیبدان نبود و در عین حال تصریح نموده که نسخه علم غیب نزد پیامبر(ص) بود و از همه اسرار هستی آگاهی داشته است، ناظر به همین مسأله یعنی نفی علم غیب ذاتی و اثبات علم غیبی با تعلیم الهی است.

 

دوشنبه 17 مهر 1391  10:32 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

تحقیقات متناسب با معیارهای بومی و اسلامی ارزیابی شوند/ ISI ملاک کاملی نیست

معاون فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان اینکه در شرایط فعلی نباید با تحرک علمی ولو با معیار ISI بی تفاوت باشیم، گفت: باید به این سمت حرکت کنیم که شبکه مستقلی را تعریف کنیم که در آن موضوع، روش و نتایج تحقیق متناسب با معیارهای بومی و اسلامی مورد ارزیابی و قضاوت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند، معاون فرهنگستان علوم اسلامی قم در پاسخ به این سؤال که آیا ملاک تعداد مقالات منتشر شده در ISI، ملاک خوبی برای رشد علمی کشور است، گفت: حداقل دو ملاک در مقالات تعیین کننده است تا بتواند رتبه و امتیاز علمی لازم را برای انتشار در مقالات ISI را أخذ کنند؛ اول اینکه به موضوع قابل توجهی پرداخته باشد، یعنی به مسأله مهمی پرداخته باشد که پاسخ دادن به آن مرزهای دانش را تغییر داده باشد. 

وی افزود: دوم اینکه در پرداختن به آن موضوع هم از روش علمی مناسبی بهره برده باشد. سوم اینکه نتایجی که مقاله به آن دست پیدا کرده باید متفاوت باشد با نتایجی که پیشینیان نسبت به مسأله گرفتند. متفاوت بودن اعم از اینکه در موضوعات مورد بررسی گذشته به نتیجه جدیدی رسیده و یا اصلا از موضوع و زاویه جدیدی به موضوع پرداخته است.

این محقق و استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش اظهار داشت: مجموعه این عوامل باعث می شود که یک مقاله علمی امتیاز لازم را برای چاپ در ISI أخذ کند، در همه این موارد صرف نظر از تسلیم شدن به وضعیت موجود به صورت آزادتری مسأله را مورد واکاوی قرار دهیم ممکن است به نتایج متفاوتی برسیم؛ ازجمله پایه سؤال از اینجا آغاز می شود که سؤالات و مسائل علمی مورد تأیید و اولویت دار در جامعه علمی هر کشور ازجمله ایران اسلامی چه سؤالاتی است. آیا این سؤالات لزوما سؤالاتی است که فراگیر، مشترک و جهانی هستند و یا می تواند متناسب با نیازمندی های هر کشوری متفاوت باشد.

پیروزمند در ادامه سخنانش بیان کرد: وقتی در قالبی بین المللی به این شکل عمل می کنیم و می خواهیم از آنجا تأییدی بگیریم به صورت تلویحی پذیرفتیم و اجازه دادیم که فعالیت علمی ما در صورتی مورد تأیید قرار بگیرد که ملاکهای جهانی اولویت، اهمیت و تأثیر این موضوع را مورد تأیید قرار دهد با توجه به اینکه مدیریت آن مجموعه در اختیار ما نیست طبیعی است که تسلیم تشخیص دستگاه مدیریتی حاکم بر ISI خواهیم شد. بنابراین اگر این پیش فرض را پذیرفته باشیم که نظام نیازمندی های جامعه ما متفاوت است نظام موضوعات و مسائل علمی مبتلا به متفاوت است. در این صورت ممکن است به موضوعی بپردازیم که آنها این موضوع را اصلا پیش پا افتاده قلمداد کنند یا برای اصل موضوع، اعتبار علمی قائل نباشند، اما وقتی از زوایه ملاکهای خودمان به این موضوع توجه می کنیم یک امر کاملا علمی قلمداد شود که نیاز ماست.

وی با اشاره به اینکه وقتی می گویند مسائل ما متفاوت است، معنی اش این نیست که عنوان مسأله متفاوت است، تأکید کرد: وقتی که در توصیف موضوع هم به گونه ای دیگر موضوع را توصیف می کنیم باز همان نتیجه را به ارمغان خواهد آورد، یعنی اولا در موضوعات اشتراک تام و تمامی نداریم. دوم اینکه معنی عرض بنده این نیست که موضوع مشترکی را در بررسی های علمی نخواهیم پیدا کرد اما در روند کلان تولیدات علمی اگر قدری اشتراک غالب بود باید نسبت به مسیر علمی که افتخار می کنیم تردید قائل شویم.

وی با بیان اینکه مطلب دوم که بیشتر مورد غفلت قرار می گیرد، موضوع روش پژوهش است، تصریح کرد: وقتی که ما در میدان جهانی عمل می کنیم آنها براساس روش علمی مورد تأیید خودشان نسبت به پژوهش ها قضاوت می کنند. عملا ما وقتی در آنجا مورد تأیید قرار می گیریم که روش آنها را به رسمیت شناخته باشیم و براساس همان معیار به نتیجه برسیم؛ چه در روش تحقیق های کمی و چه در روش تحقیق های کیفی. سؤال دوم این است که روش تحقیق به عنوان یک دانش از کجا تولید شده است؟ از چه پشتوانه ای برخوردار است؟ روش تحقیق چه پیوندی با فلسفه روش، معرفت شناسی و فلسفه علم دارد؟ و اگر در آن زیربناهای روش نظریه های متفاوتی را ابراز کردیم آیا تأثیری در تغییر روش تحقیق خواهد داشت یا نخواهد داشت؟ در بعد کیفی روش چه تأثیری می گذارد؟ آیا در بعد کمی روش هم تأثیری می گذارد؟ اینها مواردی است که به صورت جدی به آنها نپرداختیم و آنها را مفروض گرفتیم.

معاون فرهنگستان علوم اسلامی قم بیان کرد: اگر در این مورد دوم یعنی روش تحقیق هم این احتمال را تقویت کنیم که روش تحقیق مبتنی بر یک نگره بینشی، فلسفی و معرفت شناسی، هستی شناسی شکل گرفته است که وقتی فرهنگ اسلامی در آن تزریق شود ممکن است نتایج متفاوتی به بار بیاورد، طبیعتا ولو اینکه ما هنوز این روش را متأسفانه در اختیار نداریم اما بر فرض اینکه در اختیار داشته باشیم و به کار بگیریم و به نتایجی برسیم طبیعی است که از نظر آنها علمی قلمداد نشود، اما در جامعه علمی ما می تواند مورد تأیید قرا گیرد.

وی افزود: مسأله سوم این است که معیار دیگری که در قضاوت علمی وجود دارد نتیجه و دستاوردی است که بعد از انتخاب موضوع و روش تحقیق پیدا می شود این نتیجه ای که از تحقیق حاصل شده، هم مورد سؤال سومی است و آن این است که این نتیجه به دست آمده چه اندازه در پیشرفت اسلامی ایرانی کشور مؤثر است؟ و چه اندازه با معارف دینی و مذهبی مسلم و مورد مقبول ما توافق دارد و یا آنها را تأیید می کند؟ اگر در این بررسی جواب مثبتی نگیریم، ولو اینکه بگوئیم از نظر اسلوب علمی، تحقیق خوبی است اما از نظر امتیاز ثمربخشی و فایده مندی در ایجاد توسعه پیشرفت اسلامی ایرانی نمره خوبی نمی آورد، در چنین فرضی حق داریم به این چنین مقاله ای، امتیاز یک مقاله پژوهشی داده نشود. هر حرفی ولو اینکه دارای تأثیر مثبتی نباشد برای ما از اهمیت و اولویت برخوردار نیست.

حجت الاسلام پیروزمند تصریح کرد: حال اینکه در قضاوت ISI دقیقا برعکس است و غالبا در صورتی مورد تأیید قرار می گیرد که دغدغه های جامعه غرب را بتواند پاسخ بگوید و بتواند گره ای از مشکلات آنها را بتواند حل کند تا احساس کند این مقاله گامی به جلو محسوب می شود، ولو اینکه این عرض بنده در انبوه مقالات مختلف در موضوعات مختلف تشخیص این مسأله بسیار دشوار است و ممکن است چنین به نظر برسد که دستگاه مدیریت حاکم بر این تشکیلات صرف علمی برخورد می کنند و کاری به اینکه گره ای از چه جامعه ای برداشته ندارند. ولیکن به نظر می رسد اگر پذیرفته باشیم که تولید دانش قابل مدیریت شدن است و در مقیاس جهانی هم اتفاق می افتد، به هر میزان هم اگر پذیرفته باشیم؛ باید توجه کنیم که اینها از اهرم ها و ابزارهایی مسأله محسوب می شود.

وی با بیان اینکه باید به سمت این روند حرکت کنیم که شبکه مستقلی را تعریف کنیم که در آن موضوع، روش تحقیق و نتایج تحقیق متناسب با معیارهای بومی و اسلامی مورد ارزیابی و قضاوت قرار گیرد، افزود: تا مجبور نباشیم برای بالا رفتن رتبه علمی کشور تسلیم جریان حاکم و موجود شویم، اما با همه این تفاسیر با در نظر داشتن محدودیت هایی که در وضعیت فعلی داریم و اینکه به هر حال متأسفانه الان آنها حاکم هستند و براساس معیارهای خودشان به کشورها رتبه و امتیاز می دهند و ما را براساس معیار خودشان رتبه می دهند در شرایط فعلی نباید تحرک علمی ولو با معیار ISI موجود و حضور در جامعه علمی و از این طریق بی تفاوت باشیم. در عین اینکه ولو با معیارهای آنها باید با قوت حضور پیدا کنیم اما به موازات باید به استقلال هم فکر کنیم.

دوشنبه 17 مهر 1391  10:33 PM
تشکرات از این پست
prompet
prompet
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 4609
محل سکونت : خراسان جنوبی

کشیش کره ای مسلمان شد و به حج رفت

به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از عربستان سعودی حاکی از آن است که یک کشیش از کشور کره جنوبی که اخیرا به دین مبین اسلام گرویده، عازم عربستان شد تا در مراسم حج امسال شرکت کند.

گفته می شود این کشیش سابق، پس از مسلمان شدن، نام خود را به «عبدالوهاب جان» تغییر داد. وی پیش از مسلمان شدنش تعداد زیادی از کتب اصول و عقاید اسلامی را مطالعه کرده بود و اکنون به این کار ادامه می دهد تا بر اطلاعات دینی خود بیافزاید.

او طی اظهاراتی در مورد مسلمان شدنش گفت: پس از مطالعات زیادی که در زمینه اصول و عقاید اسلامی داشتم، متوجه شدم که دین "اسلام" دین حق است.

گفتنی است حکومت سعودی پس از اینکه خبر مسلمان شدن این کشیش کره ای را شنید و متوجه شد که علاقه زیادی دارد به حج برود، او را به عربستان دعوت کرد. او امسال مهمان «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی است از همین رو هزینه های کامل حج او را وزارت حج عربستان پرداخته است.

در همین حال «أحمد البراک» سفیر عربستان در کره جنوبی ضمن تأیید این خبر گفت: امسال 39 شهروند کره ای به دین مبین اسلام گرویدند.
 

چهارشنبه 19 مهر 1391  9:14 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

مشارکت 500 مهمان داخلی و خارجی در همایش رسول‌اکرم (ص)

همایش بین‌المللی "رسول اکرم (ص) و عزت مسلمین در مکتب اهل بیت" با مشارکت حدود 500 مهمان داخلی و خارجی از کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی به میزبانی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.

حسن خاکرند با بیان اینکه همایش بین‌المللی "رسول اکرم (ص) و عزت مسلمین در مکتب اهل بیت" امروز شنبه 22 مهر ماه با مشارکت اندیشمندان، علما و دانشمندان کشورهای مختلف مسلمان به میزبانی بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.

دبیر کنفرانس همایش بین‌المللی "رسول اکرم (ص) و عزت مسلمین در مکتب اهل بیت" با اعلام اینکه این همایش با مشارکت 500 مهمان داخلی و خارجی برگزار شد، تصریح کرد: بر این اساس اندیشمندان و علمایی از کشورهای مختلف جهان اسلام همچون ترکیه، نیوزلند، آلمان، بلژیک، هلند، تاجیکستان، پاکستان، هند، افغانستان، عراق، روسیه، نیجریه، کامرون، سنگال، یمن، ساحل عاج، ترکمنستان و چندین کشور آفریقایی در این گردهمایی حضور داشتند.

این مقام مسئول همچنین از سخنرانی شیخ محمدتقی مولا رئیس بعثه عراق، آیت الله هادونی تهرانی عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت در این همایش خبر داد و افزود: علاوه بر این حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی از دیگر سخنرانان کلیدی این همایش در مدینه منوره بود.

به گفته وی دکتر محمد نقوی استان دانشگاه و محقق دینی از پاکستان، دکتر عبدالله کامل عباس از کامرون و دکتر اکرم ترک علی از ترکیه از دیگر سخنرانان این همایش به شمار می روند.

به گزارش مهر، پیامبر اعظم از دیدگاه اهل بیت (ع)، عصمت پیامبر (ص) در مکتب اهل بیت، نقش پیامبر در تمدن بشری و تحولات فرهنگی، علمی و اخلاقی جهان اسلام، ویژگی‌های مکتب اهل بیت در ظلم ستیزی و عدالت محوری از مهمترین محورهای اصلی این گردهمایی بین المللی یک روزه به شمار می رود.

پیش بینی می‌شود همزمان با فرارسیدن موسم حج سالجاری همایش‌هایی در مدینه و مکه مکرمه با موضوع همایش منزلت زن و اهل بیت(ع)، همایش تقریب المذاهب الاسلامی، قدس و ایرانیان خارج از کشور برگزار شود.

شنبه 22 مهر 1391  3:33 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

کنگره سراسری امام محمدتقی(ع) برگزار می‌شود

کنگره سراسری امام محمدتقی(ع) جواد‌الائمه، 25 مهر مصادف با 29 ذیقعده سالروز شهادت این امام همام در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

 این کنگره سراسری به‌ همت اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان همزمان با سالروز شهادت این امام همام در سالن همایش‌های جهاد کشاورزی استان لرستان در شهر خرم‌آباد برگزار می‌شود.

محورهای این کنگره سراسری شامل زندگانی و سیره علمی وعملی امام جواد(ع)، شخصیت امام جواد(ع) از دیدگاه دانشمندان، مناظرات امام جواد(ع)، گرداب‌های اعتقادی عصر امام جواد(ع)، امامت از نظر قرآن و روایات، سیاست و حکومت در سیره امام جواد(ع)، کرامات و مناقب امام جواد(ع)، وقف از دیدگاه قرآن و عترت، نقش بقاع متبرکه در ترویج فرهنگ نماز و حجاب، نقش بقاع متبرکه در مقابله با تهاجم فرهنگی اعلام شده است.

تاکنون بیش از 40 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره سراسری جواد‌الائمه(ع) ارسال شده است. سال 90 کنگره ملی امام هادی(ع) و سال 89 نیز کنگره ملی امام حسن‌ عسکری(ع) به‌ همت اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان برگزار شد.

شنبه 22 مهر 1391  3:34 PM
تشکرات از این پست
prompet
prompet
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 4609
محل سکونت : خراسان جنوبی

معنویت در جامعه در حال کاهش است

نشست هیات عمومی دیوان عالی کشور صبح روز سه شنبه برگزار شد. آیت‌الله محسنی‌گرکانی در این نشست با انتقاد از افزایش بداخلاقی‌ها در سطح جامعه، ایجاد وحدت بین اقتصاد و اخلاق و ادب را خواستار شد و تاکید کرد که همه مسوولان در این مسیر وظیفه دشواری بر عهده دارند.

به گزارش ایسنا‌، رییس دیوان عالی کشور در ابتدای این نشست ضمن تسلیت هفتم ذی الحجه سالروز شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر (ع) گفت: اکنون در روزهای مبارک و ارزشمند دهه ذی حجه هستیم و فضیلت عبادت و نیایش در این ایام بسیار بالاست. بویژه برای کسانی که از بلاد مسلمین برای زیارت خانه خدا به مکه مکرمه مشرف گردیده‌اند. کعبه نخستین خانه‌ای ست که خداوند برای مردم و نیایش آنها قرار داده است. همان خانه‌ای که در سرزمین مکه، حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهما السلام پایه‌های آنرا بالا بردند. در حقیقت خانه کعبه پیش از حضرت ابراهیم بلکه از زمان حضرت آدم بر پا شده بود. خانه‌ای که دارای برکات فراوان و مایه هدایت جهانیان است.

وی در ادامه افزود: یکی از فضیلت‌ها در دهه ذی‌حجه مواعده و مکالمه خداوند با جناب موسی در کوه طور است. حضرت موسی در این ایام توفیق پیدا کرد در کوه طور با خدا سخن بگوید. از دیگر فضیلت ها در این ماه پربرکت، عید سعید غدیر خم است که عید امامت و عید ولایت است.

محسنی‌گرکانی خاطرنشان کرد: علامه مجلسی از شیخ صدوق در کتاب من لایحضره الفقیه روایتی نقل کرده است از امام صادق (ع) که، حضرت موسی از جبرئیل سؤال کرد کسانی که به زیارت خانه خدا می‌آیند، اجر و پاداش و مزدشان چیست؟ جبرییل فوری جواب نداد و بیان داشت باید از خداوند سؤال کنم. و پس از دریافت پاسخ، پیام خداوند را به حضرت موسی ابلاغ کرد که خداوند تبارک و تعالی می فرمایند «زیارت کننده کعبه را در عالی‌ترین مقام اعلی قرار می دهم و با پیامبران و صدیقین و شهداء و صالحین آنها را محشور می کنم و اینها چه هم نشینان خوبی هستند».

رییس دیوان عالی کشور افزود: بنابراین زیارت خانه خدا و اماکن مقدسه به طور کلی موجب ارتقاء فرهنگ جامعه است و عامل مهمی برای پیشگیری از جرایم است.

وی با بیان این سؤال که در مقطع کنونی راه حل آشتی دادن جامعه و مسئولان با اخلاق اسلامی و برون رفت از وضعیت موجود چیست؟ بیان داشت: همه ما با فرهنگ دین و قرآن بزرگ شده‌ایم اما متأسفانه جامعه ما در سراشیبی سقوط دین و اخلاق حرکت می‌کند و معنویت در جامعه در حال کاهش است. اگر ما بخواهیم مدینه فاضله را ایجاد کنیم باید سطح فرهنگ عمومی، مخصوصا در مسئولین و سپس در میان مردم و جوانان بالا برود وتازمانی که این اتفاق نیفتد، ما همچنان با چالش‌های جدی روبرو هستیم.

رییس دیوان عالی کشور تصریح کرد: اکنون که کشور دچار تحریم‌های دشمن از یک طرف و تشتت ها از طرف دیگر شده است، مسئولان کشور باید به دو نکته مهم و اساسی توجه کنند: اولا معیشت مردم و اقتصاد کشور و ثانیا تدبیری اتخاذ کنند که بازار اقتصاد و اخلاق اسلامی توأما رواج پیدا کند. این کار باید از بالا شروع شود. ما نباید به بیان این مساله بسنده کنیم که مقام معظم رهبری فرمایشات خوب و راه گشایی را بیان می کنند. ما هم باید از روش و اخلاق و سخنان ایشان پیروی کنیم. بنابراین سران سه قوه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، اساتید دانشگاه‌ها، روحانیون، ائمه جمعه و بویژه آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی در این راستا به عهده دارند و همه اینها مسئولند.

وی تاکید کرد: بنده هم مسئولم و همه ما مسئولیم زیرا ساختار تربیت و انسان سازی جوان‌های این ممکلت به عهده این نهادها است و اینها باید به پا خیزند. باید تربیت و اخلاق و اقتصاد را توأما ببینند و دنبال کنند و اگر این وحدت اتفاق بیفتد مطمئن باشیم دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند. منتهی نقص در خود ماست. ما باید اول خودمان را بسازیم و جامعه مان را متشکل به شکل اخلاقی و اسلامی بکنیم. آنگاه جوان‌ها هم دنبال ما خواهند آمد. امیدوارم ان شاء الله خداوند به همه مسئولین و خصوصاً مسوولان قوه قضاییه که در اجرای عدالت پیشگام است توفیق روز افزون عطاء کند.

سه شنبه 2 آبان 1391  6:22 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

بهبود روابط ایران- کویت در حج/ توهین به مقدسات مشکل جدید جهان اسلام

سرپرست حجاج ایرانی در سرزمین وحی با اشاره به بهبود سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و کویت، اعلام کرد: مقام معظم رهبری در فتوایی شرعی اهانت به مقدسات اهل سنت را حرام شرعی اعلام کردند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی در سرزمین وحی و محمد مولا رئیس بعثه کویت درباره آخرین تحولات جهان اسلام در مکه مکرمه بحث و تبادل نظر کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در دیدار با رئیس بعثه کویت با بیان اینکه سابقه این دو کشور مسلمان و روابط دیپلماسی‌شان نشان می‌دهد که همواره به عنوان دو کشور مسلمان با هم ارتباطی دوستانه داشته‌اند، گفت: سفر اخیر رئیس جمهور ایران به کویت و حضور مقامات بلند پایه کویتی در اجلاس غیرمتعدها که در تهران برگزار شد، بیانگر همین روابط امیدوارکننده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اعلام اینکه امیدواریم که این ملاقات‌ها بتوانند در تعمیق روابط موثر باشند، تصریح کرد: توهین به مقدسات ادیان، یکی از مشکلات بزرگ امروز است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دشمنان با تمام توان در پی تخریب چهره اسلام هستند، اظهار داشت: پس از چاپ کاریکاتورهای موهن از پیامبر اکرم (ص)، چندی پیش شاهد بودیم که در آمریکا یک کشیش جاهل، اقدام به قرآن سوزی کرد و اخیرا هم فیلم موهن به پیامبر اعظم (ص) و زوجات ایشان ساخته شد.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر کشورهای اسلامی باید با هم فکری برای این مسائل چاره اندیشی کنند اصولا باید تدبیری اتخاذ شود تا هیچ کس، به مقدسات ادیان دیگر توهین نکند.

وی، افزود: چندی پیش مقام معظم رهبری در فتوایی شرعی اهانت به مقدسات اهل سنت را حرام شرعی خواندند که این موضوع ثابت می‌کند احترام متقابل دغدغه جمهوری اسلامی ایران است.


سه شنبه 2 آبان 1391  9:51 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

جشنواره نماز و نیایش به گزینش آثار محتوایی و غنی اهتمام داشته باشد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آثار دینی و جذاب ماندگار می‌شود گفت: جشنواره نماز و نیایش باید به گزینش آثار پر محتوا و غنی دینی اهتمام داشته باشد.

  حجت ‌الاسلام محمود رجبی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ دینی در جامعه ابراز کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به فرهنگ ‌سازی فرهنگ دینی در کشور اهتمام داشته باشد.
 
 وی با بیان اینکه جای خالی برخی مبانی دینی مانند نماز و نیایش در فرهنگ جامعه حس می‌شود تصریح کرد: باید برای غنی سازی فرهنگ دینی در سطح جامعه کوشا باشیم.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید نسبت به بالا بردن معرفت در جامعه تلاش کرد عنوان داشت: بالا بردن معرفت نقطه آغازین نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه است.
 
رجبی تاکید کرد: با معرفی آثار و فواید نماز و جایگاه آن می توان گام بعدی را در فرهنگ ‌سازی نماز برداشت.
 
وی با ضروری عنوان کردن شناخت و آگاهی از مبانی دینی در جامعه اظهار کرد: این شناخت می‌تواند به نهادینه کردن فرهنگ نماز و نیایش در جامعه کمک شایانی داشته باشد و جامعه را به سمت معنویت هدایت کند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: استفاده از نمادهای عبادی در فضاها و محیط ‌های گوناگون می‌تواند در فرهنگ سازی دینی در جامعه نقش موثری ایفا کند.
 
رجبی اذعان کرد: بهترین ابزار موثر برای فرهنگ ‌سازی در یک جامعه بهره بردن از ابزار هنر و ابزارهای فرهنگی در یک جامعه است.
 
وی به نقش صدا و سیما در زمینه فرهنگ‌ سازی فرهنگ دینی در جامعه  اذعان داشت: صدا و سیما باید با تولید برنامه‌ ها و فیلم‌ هایی که جلوه‌ های نماز و نیایش را به تصویر می‌کشد نسبت به فرهنگ ‌سازی فرهنگ دینی در جامعه سرمایه گذاری کند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین در قم اشاره و عنوان کرد: این جشنواره‌ ها باید بر پایه گزینش محتوای غنی، جذاب و ماندگار پیش برود تا بتواند بیش از گذشته تاثیرات مطلوبی در فضای فرهنگی جامعه برجای بگذارد.

 

سه شنبه 2 آبان 1391  9:51 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

نشست «دقیقه ای در باب نسبی گرایی، مطلق گرایی و عینیت باوری» برگزار می شود

نشست علمی تخصصی با موضوع «دقیقه ای در باب نسبی گرایی، مطلق گرایی و عینیت باوری» توسط گروه الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت مؤسسه آموزش عالی حوزوی اندیشه، یکشنبه 7 آبان ماه، در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهر مقدس قم برگزار می گردد.

حجت الاسلام احمدرضا صفا، مدیر گروه الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت مؤسسه آموزش عالی حوزوی اندیشه، گفت: نسبی‌گرایی، مطلق‌گرایی و عینیت‌باوری، مفاهیمی هستند که در تاریخ فلسفه به‌طور عام و فلسفه علم به‌طور خاص بسیار مورد رجوع و بحث بوده‌اند. این بحث به معرفی مفاهیم مذکور از مناظر گوناگون پرداخته و هر تعریف در هر منظر را ارزیابی نموده است.
 
وی افزود: دامنه نسبی‌گرایی، بسیار مبسوط بوده، شاید تنوع آن به هزار نوع برسد و چه بسا به‌نحو مضمون و ناآگاهانه بر عادات شناختی پژوهشگر مؤثر شود. در این بحث به عینیت‌باوری (که در تقابل با نسبی‌گرایی بوده و گونه‌ای مطلق‌گرایی است) نیز پرداخته شده و نشان داده می شود که این گرایش میراث تفکر نیوتنی ـ دکارتی است و گرایشات جدید فلسفه‌ی علم، آنرا پشت سر گذارده است.
 
 
 
وی ادامه داد: در این نشست علمی تخصصی سیدمرتضی نبوی و دکتر محمدحسین ملایری به عنوان سخنران ایراد سخنرانی خواهند کرد همچنین دو استاد برجسته حجج اسلام والمسلمین دکتر علیرضا قائمی نیا و دکتر عبدالحسین خسروپناه نیز به عنوان ناقد حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است نشست دقیقه ای در باب نسبی گرایی، مطلق گرایی و عینیت باوری، صبح یکشنبه 7 آبانماه 91 با حضور صاحبنظران در این زمینه، دانشجویان و دانش پژوهان و اصحاب رسانه و مطبوعات در تالار معرفت پژوهشگاه به آدرس قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می گردد و حضور در این نشست برای عموم علاقه مندان بلامانع است.
سه شنبه 2 آبان 1391  9:51 PM
تشکرات از این پست
m_erfani
m_erfani
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 52
محل سکونت : خراسان رضوی

توسعه حفظ قرآن کریم ،شبیخون، تهاجم فرهنگی وجنگ نرم دشمنان را از بین خواهد برد.

مسئول اداره اوقاف وامور خیریه جغتای گفت توسعه حفظ قرآن کریم،شبیخون،تهاجم وجنگ نرم دشمنان  اسلام را از بین خواهد برد.

به گزارش جغتای نیوز ، احمد محمدیان در گفتگو با خبرنگار افتخاری ما در محل برگزاری آزمون مرحله دوم طرح ملی حفظ قرآن کریم، افزود: این آزمون امروز نهم اسفندماه همزمان با کل کشور با حضور ۳۰۰ حافظ قرآن کریم در محل مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان جغتای برگزار شد

وی اظهار داشت: اداره اوقاف جغتای در راستای تحقق جنبش قرآنی در کشور تاکنون ۳۱۷ نفر را در سه مقطع ۷ تا ۱۲ سال، ۱۳ تا ۱۸ سال و ۱۹ سال به بالا ثبت‌نام کرده که از این تعداد ۳۰۰ نفر در دومین مرحله آزمون طرح ملی حفظ قرآن کریم در رشته های،۱ جزء ۲جز، ۳جزء،۵جزء،۱۰ جزء وحفظ کل قرآن کریم شرکت کردند.

مسئول اداره اوقاف و امور خیریه جغتای اضافه کرد: این تعداد قرآن‌آموز توسط ۱۷ مربی در ۱۷ کلاس به‌عنوان زیرمجموعه چهار مرکز فرهنگی قرآنی بقاع متبرکه شهرستان جغتای ثبت‌نام شده‌اند که ۴۰ نفر از این تعداد در کلاس‌های حفظ غیرحضوری قرآن کریم شرکت داشتند. وی ادامه داد:قرآن کریم برقلب پیامبر گرامی اسلام نازل شد وبه صورت لوح مکتوب نازل نشد،فلذا محل نگهداری وحفاظت از قرآن کریم لبه طاقچه و داخل گنجه نیست بلکه قلب انسانها محل وجایگاه حفظ قرآن کریم می باشد

وی تصریح کرد: زمانی که انسان کلام خداوند را حفظ کند، کلام الهی در گوشت، خون، اعضا و جوارح آن آمیخته و با تدبر در قرآن و عمل به آموزه‌های قرآنی ،تفکر قرآنی در کشور حاکم وبا توسعه حفظ قرآن کریم شبیخون،تهاجم فرهنگی، وجنگ نرم دشمنان اسلام را از بین خواهد برد.

محمدیان بیان کرد: نور کلام وحی مانند دژی محکم و محافظی الهی حافظان قرآن کریم را از وسوسه های شیطانی محافظت و مکر دشمنان را خنثی وچشم دشمنان اسلام را کور و آنها را نابود می‌کند.

مسئول اداره اوقاف وامور خیریه جغتای خاط نشان کرد:به برکت قرآن، وخون شهداء انقلاب اسلامی ،ارزشها ومعالم دین احیا شد ، وپرچم قرآنی در کشور ما در عمر انقلاب اسلامی توسط حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (حفظه الله) رهبر فرزانه انقلاب برافراشته وحمایت شده است.

محمدیان تصریح کرد:فرمان تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم یک نقشه راه است که جامعه و کشور را بیمه و دسیسه‌ها و حملات دشمنان را خنثی وجامعه را در مسیر جامعه توحیدی قرارخواهد داد. وی ادامه داد: این وعده پروردگار در قرآن کریم است که منافقین ودشمنان اسلام نخواهند توانست نور کلام وحی را بافوت دهانشان خاموش کنند« یُرِیدُونَ أَنْ لیُطْفئِوُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ الله مُتّمُ نُورِهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»( سوره‌ی صف، آیه‌ی ۸) خدای متعال به عنوان قانونی کلّی وهمیشگی می‌فرماید: « وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ»(سوره‌ی صف، آیه‌ی )۸٫ خداوند بر خلاف میل کافران نور خود را تتمیم و تأیید می‌کند.

مسئول برگزاری مرحله دوم طرح ملی حفظ قرآن کریم در شهرستان جغتای طرح ملی حفظ قرآن کریم را یک فرصت برای مسئولین دانست وگفت:مسئولین اگر می خواهند فردای قیامت شرمنده حضرت ولی عصر نشوند وسرشان را مقابل ائمه اطهار بالا نگه دارند وبرگ زرینی در طول عمر خودشان داشته باشند که به آن افتخار کنند،به عنوان یک وظیفه شرعی ودینی باید به توسعه قرآن عزیز در جامعه همت کنند.

وی ادامه داد:با توجه به استقال قرآن آموزان عزیز در سال۹۲،برنامه های قرآنی اداره اوقاف جغتای در سال ۹۳ با حمایت وهمکاری دیگر ادارت توسعه خواهد یافت ودر پایان از حجت الاسلام والمسلمین موحدی پور امام جمعه ،حجت الاسلام والمسلمین وحیدی رئیس دادگستری وحجت الاسلام والمسلمین قمصری مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی  شهرستان جغتای جهت بازدید و حضور در محل برگزاری آزمون حفظ قرآن که باعت دلگرمی خادمان وحافظان قرآن بود تقدیر وتشکر کرد.

دوشنبه 12 اسفند 1392  1:41 AM
تشکرات از این پست
m_erfani
m_erfani
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 52
محل سکونت : خراسان رضوی

ما باید در مقابل حجمه های دشمن بیشتر به قرآن احتمام ورزیم

حجت السلام والمسلمین محمد وحیدی رئیس دادگستری شهرستان جغتای در بازدید از مرحله ی دوم آزمون کتبی حفظ قرآن کریم اداره اوقاف جغتای بیان کرد:

هر چه جوانان و نوجوانان ما به قرآن کریم مانوس تر باشند قطعا از صدمات تهاجم فرهنگی دشمن مصون خواهند بود و قرآن کریم نسل پاک جوانان  و نوجوانان را در مقابل وسوسه شیطانی جنی و انسی واکسینه خواهند کرد.

 

به گزارش جغتای نیوز ، وی افزود: دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون با دین اسلام و نماد آن که قرآن است کینه و عداوت شدیدی داشته و دارند و قطعا ترویج قرآن و انس جوانان و نوجوانان با قرآن دشمنان را   نا امید و با شکست مواجه خواهد کرد.

وحیدی ادامه داد: در سخنان ناپلئون که در سفر به مصر و با آشنایی با قرآن و مطالعه قرآن گفته بود که تا زمانی که  مسلمانان به این کتاب آسمانی عمل کنند هیچگاه تحت مستعمره استکبار قرار نخواهند گرفت.

رئیس دادگستری جغتای گفت : قرآن کریم نسخه شفا بخش بیماری های روحی، روانی  واخلاقی جامعه است و سعادت جوانانمان وابسته آنان به انس با قرآن کریم است.

حجت السلام والمسلمین محمد وحیدی رئیس دادگستری شهرستان جغتای گفت : از کلیه ی مسئولین فرهنگی کشور تقاضا دارم که تمام جدیت و تلاش خود را در راستای پرورش و تربیت نسل جوانانمان و ترویج فرهنگ قرآنی به کار گیرند و دانش آموخته گان قرآنی را تشویق نمایند و بودجه های فرهنگی ویژه ای برای آموزش و حفظ قرآن کریم تخصیص و نخبگان این رشته های معنوی و مذهبی را ویژه تشویق نمایند که قطعا تشویق در سوق جوانان به سوی قرآن موثر خواهد بود.

وی در پایان گفت : واقعا حضور گسترده و عالی است و فکر نمی کردم این تعداد شرکت کننده در این آزمون حضور داشته باشند.

 وحیدی در پایان از اجرا کننده گان دومین مرحله آزمون کتبی حفظ قرآن کریم در شهرستان جغتای به ویژه احمد محمدیان مسئول اداره اوقاف و امورخیریه جغتای تقدیر و تشکر کرد.

دوشنبه 12 اسفند 1392  1:44 AM
تشکرات از این پست
m_erfani
m_erfani
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 52
محل سکونت : خراسان رضوی

قرآن کریم نسخه شفا بخش بیماری های روحی، روانی و اخلاقی جامعه است

قرآن کریم نسخه شفا بخش بیماری های روحی، روانی و اخلاقی جامعه است

حجت السلام والمسلمین علی اکبر موحدی پور امام جمعه شهرستان جغتای در بازدید از مرحله ی دوم آزمون کتبی حفظ قرآن کریم اداره اوقاف جغتای بیان کرد:

طرح ملی حفظ قرآن کریم طرح بسیار جالب و خوبی است و این آزمون ها باعث میشه استعدادها شکوفا و درخشان بشوند.

 

movahedi-vahidi-entezami

به گزارش جغتای نیوز ، حجت الاسلام موحدی پور در ادامه افزود : استقبال گسترده ی خانم ها و آقایان نشان دهنده ی ارق دینی و مذهبی مردم است و حرکت بسیارخداپسندانه ایی است.

موحدی پور ادامه داد: دشمنان در صدد هجوم به مقدسات ما برامده اند، به قرآن حمله می کنند و احکام قصاص، احکام جهاد، احکام شهادت و امثال آن ها را زیر سوال می برند، این نشان دهنده ی تاثیر آیات قرآن کریم در تصمیم گیری انسانهاست ، ما باید در مقابل حجمه های دشمن بیشتر به قرآن احتمام بورزیم .

وی گفت : در یکی از دوره ها اعلام کردم اگر کسی خطبه ی غدیر را حفظ کند یک سکه بهار آزادی می دهم ، در یک حرکت گسترده ۲۹ نفر از خانم ها خطبه ی غدیر را حفظ کردند که این نشان دهنده  علاقه دینی و مذهبی خانم ها است و الان هم حضور گسترده خانم ها در حفظ قرآن کریم بسیار چشمگیر است.

حجت السلام والمسلمین موحدی پور امام جمعه  شهرستان جغتای بیان کرد : از مسئولین فرهنگی  در سطح کل کشور تقاضا می شود به قرآن بیشتر بهاء بدهند، از اعتبارات قرآنی کم نکنند بلکه تقویت هم بکنند و حافظین قرآنی را مورد تشویق قرار بدهند .

موحدی پور افزود : در دوره های گذشته به قرآن کریم کمتر بهاء داده می شد ولی مدت زیادی است که با حمایت های مقام معظم رهبری و برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم در سراسر کشور الحمدالله حافظان زیادتری تحویل جامعه اسلامی داده شده است.

دوشنبه 12 اسفند 1392  1:46 AM
تشکرات از این پست
seyed1390
seyed1390
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : خرداد 1391 
تعداد پست ها : 54
محل سکونت : هرمزگان

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

 

 

سلام

رمضون داره تموم میشه

از این دو سه روز آخر حداکثر استفاده رو انجام بدیم ان شاءالله

یادمون بمونه
خدایا ! خروج از ماه مبارک را برای ما مقارن با خروج از تمامی گناهان قرار بده
امیدوارم در این ماه عـــزیز
همگی به حاجت های دلتون برسین
التــماس دعــــا

 

چهارشنبه 24 تیر 1394  4:02 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها