0

اخبار حوزه دین و اندیشه

 
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی سبط النبی(ع) آغاز به کار کرد

اولین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی سبط النبی حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور رئیس مرکز حوزه های علمیه سراسرکشور، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نمایندگان نهادهای برگزار کننده کنگره، برگزار شد.

 اولین جلسه شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی سبط النبی حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضور آیت الله حسینی بوشهری، رئیس مرکز حوزه های علمیه سراسرکشور، آیت الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و نمایندگان نهادهای برگزار کننده کنگره، برگزار شد.
 
در این جلسه ضمن محکومیت اقدام آمریکایی- صهیونیستی اخیر و توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) مسئولان بخش های مختلف کنگره مشخص شدند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علم الهدی مدیر حوزه علمیه و امام جماعت مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن(ع) به عنوان دبیر، حجت الاسلام والمسلمین لکزایی معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) به عنوان مسئول کمیته علمی و حسین شمسایی مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(ع) به عنوان مسئول کمیته اجرایی انتخاب شد.
 
در این جلسه که مسئولان موسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(ع) و نمایندگان نهاد های مشارکت کننده چون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه تهران و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران حضور داشتند مقرر شد جلسات شورا به صورت ماهانه برگزار شود.

کنگره بین المللی سبط النبی حضرت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه رمضان سال جاری اعلام موجودیت کرد و قرارست جشنواره فرهنگی هنری با موضوع امام مجتبی (ع) طی اعلام فراخوان برگزار شود.
شنبه 25 شهریور 1391  1:25 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

بیست و یکمین شماره فصل‌نامه معارف عقلی (منطق) منتشر شد

به همت مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیست و یکمین شماره از فصل‌نامه معارف عقلی (منطق) منتشر شد.

 در این شماره مقالات متنوعی چاپ شده است: شرایط مقدمات برهان در ترازوی تحلیل از محمدامین ابوالحسنی، نقد و بررسی دیدگاه فخر رازی مبنی بر استحاله منطقی تعریف نوشته رحمت‌الله رضایی ازجمله این مقالات است.

بازنگری در حملیة مردده‌ المحمول و بررسی پاره‌ای نقدها تألیف عسکری سلیمانی امیری، نسبت‌های میان مفاهیم کلی از محمدرضا محمدعلیزاده، منطق موجهات خونجی و گزاره‌های همیشه صادق نزد او نوشته ابوذر قاعدی فرد نیز از دیگر مقالات این شماره است.
 
منطق و مباحث زبانی محمدباقر ملکیان و تصحیح رساله «الوظائف فی المنطق» و مقدمه و تعلیقه بر آن به قلم ابراهیم نوئی هم از مقالات منتشره این شماره است.
شنبه 25 شهریور 1391  1:26 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توهین به ساحت مقدس پیامبر(ص) را محکوم کرد

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بیانیه‌ای اقدام نفرت‌انگیز کارگردان آمریکایی- صهیونیستی در ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام را محکوم و تأکید کرد: بهترین پاسخ به این اهانت‌ها وحدت امت و استراتژی واحد امت اسلامی در برابر پروژه‌های استکبار جهانی است.

  در ابتدای این بیانیه آمده است: باردیگر دولت‌های مستکبر باساخت فیلم اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر اعظم(ص) ضعف و عدم اراده خود را در مقابل قدرت روزافزون اسلام در منطقه و جهان به معرض نمایش قرار دادند. در پشت پرده این اقدام شنیع و گستاخی وقیح، مقاصد شوم عوامل صهیونیستی و آمریکای غاصب برای بازداشتن موج بیداری اسلامی و استکبارستیزی مسلمانان وجود دارد تا در پناه شعار آزادی اندیشه خود مروج ترور و اعمال مخالف حقوق بشر باشند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به پیش بینی های خردمندانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تأکید شده است: به راستی که امام خمینی(ره) به درستی تشخیص داده بودند، که تهاجم به مقدسات اسلام، یک سیاست راهبردی مشترک است که مثلث شوم آمریکا ، انگلیس و صهیونیست‌ها آن را در پیش گرفته‌اند تا مسلمانان را از حرکت‌های انقلابی و آزادی‌خواهانه‌ای که به رها شدن آنها از یوغ استعمارگران و نوکران دیکتاتور داخلی آنها منجر می‌شود، پشیمان کنند.

در پایان این بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن محکوم کردن حرکت‌های اسلام ستیزانه آمریکا، صهیونیست و دیگر سران استکبارجهانی که موجب خشم و نفرت جهان بشریت به ویژه میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان گردیده، اعلام کرده است: بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان، زنگ خطری برای استکبار به صدا درآورده که آینده آن نابودی رژیم‌های سلطه و اسرائیل جنایتکار خواهد بود و بهترین پاسخ به این اهانت‌ها وحدت امت و استراتژی واحد امت اسلامی در برابر پروژه‌های استکبار جهانی است.

شنبه 25 شهریور 1391  1:26 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

فیلم موهن بیانگر دیدگاه دولت آمریکا نیست!

وزیر دفاع آمریکا در گفتگوی تلفنی با همتای مصری خود اعلام کرد فیلم موهن و ضد اسلامی پخش شده در آمریکا بیانگر رای و اندیشه ملت و دولت این کشور نیست.

لئون پانتا شب گذشته در گفتگوی تلفنی با "عبدالفتاح السیسی" همتای مصری خود اظهار داشت: توهین به پیامبر اسلام (ص) تجاوز به اسلام محسوب می شود.

وی ضمن مخالفت خود با پخش فیلم موهن و ضد اسلامی در آمریکا و با بیان اینکه این فیلم تنها بیانگر رای و اندیشه تولید کنندگان آن است، گفت: واشنگتن خواهان توسعه روابط نظامی با قاهره است.

پانتا مدعی شد: ملت و دولت آمریکا به تمام ادیان آسمانی به ویژه دین اسلام احترام می گذارند و ما معتقدیم باید مانع از تکرار چنین اقدامات توهین آمیزی شویم.

شنبه 25 شهریور 1391  1:27 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

شماره جدید فصلنامه رهیافت انقلاب اسلامی منتشر شد

به همت دانشگاه امام صادق(ع) شماره 18 فصلنامه علمی ـ ترویجی رهیافت انقلاب اسلامی (خط اول) ویژه بهار 1391 منتشر شد.

در این شماره مقالات سیاست خارجی ج.ا.ایران در قبال فلسطین از منظر سازه‌انگاری نوشته سید جلال دهقانی فیروزآبادی، نسیبه شهبازی و احمد فریدونی و نقد روانشناسی راوی(شخصیت) در کتاب «دا» براساس آرای کارل رانسوم راجرز از یحیی طالبیان و احمدرضا بیابانی آمده است.
 
همچنین بررسی دیدگاه‌های انقلابی از منظر اندیشمندان مکاتب فرانسه و ایتالیا و تطبیق آن با انقلاب اسلامی ایران نوشته سیدجواد امام‌جمعه‌زاده و سیدعلی مرتضوی امامی زواره، بازشناسی صفات مسئولان در نظام اسلامی با رویکردی بر سیره امام خمینی(ره) از لطف الله فروزنده دهکردی و محمد ترکمنی و تأثیر روحانیت بر فرهنگ سیاسی شیعی- ایرانی نوشته امیرمسعود شهرام‌نیا، مجید نجات‌پور و علی خواجه و بازخوانی رویکرد پوزیتویستی در اندیشه سیاسی مهندس بازرگان به قلم ناصر جمالزاده و سجاد چیت‌ساز، قوم‌گرایی از نگاه قرآن از عباس اشرفی وسید ابوالقاسم پرواسی هم از دیگر مقالات منتشر شده است.
 
نشریه رهیافت انقلاب اسلامی به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی دکتر عبداله عبدالمطلب و سردبیری دکتر سیدجلال دهقانی فیروز آبادی منتشر می‌شود.

علاقمندان جهت تهیه این نشریه می‌توانند با شماره تلفن 66482285 (نشر شولا) تماس حاصل نمایند. آدرس پست الکترونیکی مدیرمسئول این نشریه، abdollah-ab@yahoo.com است.
شنبه 25 شهریور 1391  1:27 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

بیانیه مشترک کلیساهای آشوری کلدانی در اعتراض به توهین به پیامبر(ص)

کلیساهای آشوری کلدانی در پی ساخت و پخش فیلمی در توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) با صدور بیانیه‌ای این اقدام سخیف و موهن را محکوم کردند.

 از طرف روحانیون و مسیحیان آشوری کلدانی انتشار فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی و اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) که با استدلال بر آزادی بیان اکران گردیده را شدیدا محکوم و بدین وسیله انزجار خود را از این اقدام غیراخلاقی و مخالف با موازین و تعالیم ادیان توحیدی اعلام می داریم.

این متن به امضای خلیفه گری آشوری کلدانی کاتولیک تهران (اسقف اعظم رمزی گرمو)، کلیسای شرق آشوری ایران(اسقف مار نرسای بنیامین) و کلیسای شرق آشوری تهران (کشیش نینوس مقدس نیا) رسیده است.

شنبه 25 شهریور 1391  1:27 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

معیارهای علمی و فرهنگی همسران/ ازدواج پیوند اندیشه و دلهاست

گروه دین و اندیشه: بی اعتبار شدن جایگاه والدین از دید فرزندان، عدم ثبات شخصیت و رفتارهای دوگانه فرزندان از جمله پیامدها و نتایج همسطح نبودن آگاهی و علم والدین است.

معیارهای علمی و فرهنگی همسران

بخشی از ویژگی هایی که برخورداری از آنها برای ثبات و ماندگاری زندگی مشترک ضروری است و سعادت زن و شوهر را تامین می کند، ناظر به معیارهای علمی و فرهنگی است. مقصود ما از معیار علمی، برخورداری همسران از سطح و نصابی معقول در سطح تحصیلات کلاسیک است و مردمان از معیار فرهنگی مقتضیات محیطی و خانوادگی آنان. ااینک به بررسی این ویژگی ها می پردازیم.

علم و سطح آگاهی

تاکید بر ارزش و جایگاه علم از آموزه های افتخار آفرین اسلام است. به گونه ای که به اذعان بسیاری از اندیشه وران در هیچ دین و آیینی به اندازه اسلام به علم آموزی تاکید نشده است. به استناد آموزه های کتاب و سنت، مرزهای جنسیت، جغرافیا و زمان برای فراگیری علم برداشته شده و صدها آیه و روایت به ستایش علم و عالمان اختصاص یافته است.

خداوند نیز گفتار قرانی اش را با وازه "إقرَا" آغاز کرده و به قلم و آنچه می نگارند، سوگند خورده است. تا آنجا که یکی از اهداف آفرینش، علم و آگاهی معرفی شده و اعلام شده که خواب عالم برتر از عبادت عابد است و نگریستن به چهره و درب خانه عالم، عبادت است و افزون به فرشتگان، تمام هستی برای جوینده علم، دعا و استغفار می کنند و فرشتگان بال های خود را به یمن حضور آنان در مجلس علم آموزی می گسترانند و سرانجام آنکه نعمت های بهشتی بر اساس مراتب علمی اشخاص در اختیار آنان قرار می گیرد.

علم و آگاهی مورد نظر کتاب و سنت مفاهیم و مصادیقی دارد که علوم و دانش های دینی و بشری را در بر می گیرد. از این جهت بخشی از حوزه معنایی، آن را علم با معنای امروزین تشکیل می دهد.

مقصود ما از شرط "علم و آگاهی" همین معنای مصطلح امروزین است؛ یعنی در شرایط کنونی دختر و پسری که قصد ازدواج دارند، باید افزون بر برخورداری از توانایی نوشتن و خواندن، از سطح قبولی از علم و آگاهی برخوردار باشند.

نزدیک بودن سطح تحصیل آثار مثبتی دارد، از جمله تقویت پیوند معنوی و توفیق بیشتر در تربیت فرزندان.

- تقویت پیوند معنوی و فکری میان زوجین

ازدواج بیش از آنکه پیوند دو جسم و بدن باشد، پیوند دل ها، روح ها و اندیشه هاست و زن و شوهر - به استثنای ماه های اول زندگی که تحت تاثیر جاذبه های جنسی هم هستند - با کم رنگ شدن جذبه ها و جاذبه های جنسی به تدریج به جنبه های روحی و فکری و شخصیتی یکدیگر روی می آورند. یکی از مهمترین ابعاد شخصیت هر انسان را بعد فکری او تشکیل می دهد.

از سوی دیگر نمی توان انکار کرد که میزان سطح آگاهی و سال های ارتباط مستقیم و مستمر با درس و کتاب، در جهت دادن، تقویت و ارتقای شخصیت فکری تاثیر دارد. دختران و پسرانی که سطح علم و آگاهی هم سطح یا نزدیک به هم دارند، وقتی به ساحت فکری یکدیگر روی می آورند، به خاطر نزدیک بودن سطح اندیشه و افق دید، احساس هم سنخی رضایت بخش به آنان دست می دهد و در کنار برخورداری بیشتر از لذت زندگی مشترک، روز به روز به استحکام زندگی زناشویی افزوده خواهد شد.

آنان وقتی در خلوت خود، در زمینه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی گفتگو می کنند در می یابند که اندیشه های هر یک برای دیگری قابل فهم و هضم است، هر چند ممکن است لزوما دیدگاه های آنان برابر نباشد، حال اگر قضیه عکس شود یعنی افق فکری آنان به خاطر تفاوت زیاد سطح آگاهی سازگار نباشد، ممکن است زندگی مشترک آنان با چالش هایی روبرو شود.

- توفیق بیشتر در تربیت فرزندان

از اصول اولیه تعلیم و تربیت نبود تناقض و اختلاف میان آموزش ها است، به این معنا که نباید آموزه های تربیتی، آموزه های دیگر را نقض کند.

بر این اساس، وجود تناقض و اختلاف میان دیدگاه همسران، در عمل تعلیم و تربیت فرزندان را از کارایی مناسب می اندازد.

فرض کنید معلمی در سر کلاس، ضرورت رعایت حجاب کامل را به دانش آموزان گوشزد کند؛ اما در برابرمعلمی دیگر در کنار رعایت نکردن حجاب اسلامی، حجاب اسلامی را مربوط به عصر پیامبر (ص) بداند و به دانش آموز بگوید امروز حجاب ضرورتی ندارد. آیا دانش آموزان مخاطب این دو معلم، سردرگم نخواهند شد؟

فرض کنید معلمی به خاطر مطالعات گسترده پیوسته دانش آموزان را به مطالعه، تحقیق و پژوهش توصیه کند و معلم دیگر که خود به این امر علاقه ای ندارد و عمر خود را پیوسته برای برنامه ها و سرگرمی های تلویزیون صرف می کند، دانش آموزان را به دیدن فیلم ها، مجموعه ها و سرگرمی های تلویزیونی تشویق کند، آیا این دو رفتار سردرگمی دانش آموزان و ضایع شدن تلاش تحسین برانگیز معلم نخستن نخواهد شد؟

حال و وضع پدر و مادری که با سطوح مختلف علمی و با فاصله زیاد افق فکری، وظیفه تربیت فرزندان را به عهده گرفته اند، نیز چنین است به ویژه آن که فرزندان در سالهای اولیه زندگی بیشتر از هر عالم دیگر، تحت تاثیر تربیت والدین قرار دارند و این تاثیر پذیری تا سال های جوانی استمرار می یابد.

افزون بر ضرورت هم سطحی معنوی و دینی، هم سطحی فکری والدین نیز در توفیق تربیت شایسته فرزندان موثر است.

بی اعتبار شدن جایگاه والدین از دید فرزندان، عدم ثبات شخصیت و رفتارهای دوگانه فرزندان از جمله پیامدها و نتایج عدم همسطحی آگاهی و علم والدین است. شاید از روایاتی که درباره صفات همنشین و زیان همنشین عالم با جاهل رسیده است، نیز بتوان لزوم هم سطحی در اندیشه و آگاهی زن و شوهر را استفاده کرد.

شنبه 25 شهریور 1391  1:28 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

اتحادیه رادیوهای قرآنی و اسلامی اهانت آمیز به ساحت پیامبر (ص) را محکوم کرد

دبیرخانه اتحادیه رادیوهای قرآنی و اسلامی مستقر در رادیو قرآن و نیز دست اندرکاران و برنامه سازان رادیو قرآن طی بیانیه ای ساخت فیلم اهانت آمیز به ساحت قدسی پیامبر (ص) را محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: یک بار دیگر دشمنی و اسلام ستیزی آمریکا و اسرائیل در قالب اثری ضد بشری و منافی با بدیهی ترین اصول انسانی و اخلاقی جلوه گر شد.
 
این بار فیلمی به تهیه کنندگی یک اسرائیلی صهیونیست در آمریکا تولید و پخش گردید که در آن به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) توهین می شود. پیامبری که پیام اصلی دین خود را محبت و دوستی و خوشبختی بشریت می داند و قرآن معجزه این پیامبر، هدایت و درستکاری را از سوی خداوند برای انسانها به ارمغان می آورد.
 
این اقدام نفرت انگیز آمریکایی به هیچ وجه از سوی مسلمانان و پیروان آن حضرت قابل بخشش نیست و اعتراض شدید مسلمانان سراسر جهان به این جسارت در روزهای گذشته بیانگر این واقعیت است.
 
از این رو اتحادیه رادیوهای قرآنی و اسلامی مستقر در رادیو قرآن و نیز دست اندرکاران و برنامه سازان رادیو قرآن، ضمن محکومیت ساخت این فیلم موهن ضد اسلامی، به بانیان این حرکت نابخشودنی هشدار می دهد که تبعات این اقدام ضد اسلامی و توهین آمیز گریبانگیر آنان خواهد شد.

همچنین شایسته است کلیه اعضای عضو اتحادیه رادیوهای قرآنی و اسلامی با محکومیت این حرکت مشمئزکننده، به انعکاس احساسات جریحه دار شده یک و نیم میلیارد مسلمانان دنیا بپردازند.
شنبه 25 شهریور 1391  1:28 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

مرکب های لجام گسیخته و مرکب های آرام صاحبان خود را به کجا می برند؟

گروه دین و اندیشه: گناهان و خطاها همچون مرکب هاى سرکش و لجام گسیخته‏اى هستند که‏ گناهکاران بر آنها سوارند و آنان را در قعر دوزخ سرنگون خواهند ساخت، اما تقوا همانند مرکب هاى راهوار و آرامى است که صاحبانشان بر آنها سوارند و زمامشان را به دست دارند و تا دل بهشت آنان را پیش مى‏برند!
امام علی(ع) خطبه شانزدهم نهج البلاغه را هنگامى که مردم مدینه با ایشان بیعت کردند ایراد فرمود که در آن سرانجام کار مردم را خبر مى‏دهد و آنها را به گروه هایى تقسیم مى‏کند. این نخستین خطبه‏اى است که امام(ع) در مدینه پس از قبول خلافت‏ ظاهرى ایراد فرموده است. ایشان می فرمایند: آنچه مى‏گویم ذمه‏ام در گرو آن است و خود ضامن آنم، کسى که از اعمال‏ و کردار گذشتگان و عواقب سوء آن عبرت گیرد، تقوا وى را از فرو رفتن در آن گونه‏ بدبختی ها باز دارد!
 
آگاه باشید! تیره ‏روزی ها درست همانند زمان بعثت پیغمبر(ص) بار دیگر به شما روى‏آور شده، (همان اختلاف و پراکندگى و دشمنی ها که پیش از اسلام در میان شما رواج داشت‏ امروز از سر گرفته شده) سوگند به کسى که پیامبر(ص) را به حق مبعوث کرد، به سختى مورد آزمایش قرار مى‏گیرید و غربال مى‏شوید و همانند محتویات دیگ هنگام جوشش، زیر و رو خواهید شد، آنچنان که بالا، پائین و پائین و بالا قرار خواهد گرفت. آنان که به ‏راستى در اسلام سبقت داشتند و کنار رفته بودند، بار دیگر سر کار خواهند آمد و کسانى که ‏با حیله و تزویر خود را پیش انداخته بودند عقب زده خواهند شد.
 
به خدا سوگند! هرگز حقیقتى را کتمان نکرده‏ام و هیچ گاه دروغى نگفته‏ام و از نخست مرا به وضعى که امروز دارم خبر داده بودند. آگاه باشید! گناهان و خطاها همچون مرکب هاى سرکش و لجام گسیخته‏اى هستند که‏ گناهکاران بر آنها سوارند و آنان را در قعر دوزخ سرنگون خواهند ساخت (و این خاصیت اجتناب‏ناپذیر گناه است که هرگز تحت کنترل در نیاید و از گناهى گناهان دیگر مى‏زاید!)
 
اما تقوا همانند مرکب هاى راهوار و آرامى است که صاحبانشان بر آنها سوارند و زمامشان را به دست دارند و تا دل بهشت آنان را پیش مى‏برند! حقى داریم و باطلى، براى هر کدام طرفدارانى است، اگر باطل حکومت ‏کند، جاى تعجب نیست، از دیر زمانى چنین بوده و اگر پیروان حق کم هستند، چه بسا افزوده گردند (مراقب باشید حق را از دست ندهید چه اینکه) کمتر مى‏شود چیزى از دست ‏برود و بار دیگر به دست آید.
 
سید رضى مى‏گوید: در این سخن که از نزدیک ترین سخن ها به فصاحت است، لطائفى ‏نهفته است، که کسى از سخن سنجان به پایه، آن نمى‏رسد و بیش از آنچه ما از آن در شگفتى فرو می رویم ‏«شگفتى‏» از آن به تعجب مى‏آید! و در این سخن علاوه بر همه اینها ریزه کاری هایى است از فصاحت که نه زبان قادر به شرح آن است و نه هیچ انسانى می تواند از دره‏هاى ژرف آن بگذرد و نه آنچه را که من می گویم، جز آنان که در فصاحت پیشگامند و ریشه‏دار، می توانند درک کنند(و ما یعقلها الا العالمون)
 
در قسمتى از این خطبه امام علی(ع) مردم را به سه گروه تقسیم مى‏کند: آن کس که به بهشت و دوزخ کاملا ایمان دارد. از اعمالى که در آنجا نفعى نبخشد رویگردان است (مردم در این راه سه گروه هستند): یا به سرعت‏ به سوى حق پیش مى‏روند اینها اهل‏ نجات هستند و یا به کندى گام برمى‏دارند، باز امید نجات درباره آنها مى‏رود، اما آنان که‏ کوتاهى مى‏کنند(نه جزء دسته اول و نه دومند) در آتش سقوط می کنند! انحراف به راست ‏و چپ گمراهى و ضلالت است، راه مستقیم و میانه جاده وسیع حق است، قرآن و آثار نبوت ‏همین طریق را توصیه می کنند و سنت پیامبر(ص) نیز به همین راه اشاره مى‏نماید و سرانجام، همین ‏جاده مقیاس کردار همگان است، راه همه باید به آن منتهى گردد.
 
آن کس که به ناحق ادعا کند هلاک گردد و هر آن کس که با دروغ و افتراء پیش رود بیچاره و بدبخت‏ شود و آن‏ کس که(در بین مردم نادان) حق را اظهار کند از نظر بیفتد، در نادانى انسان‏ همین بس که قدر خویش را نشناسد (و به ارزش خود پى نبرد) آنچه براساس تقوا بنا گردد، نابودى نپذیرد و بذرى که در سرزمین تقوا پاشیده شود هرگز تشنگى احساس نکند، در خانه‏ها پنهان شوید (و در دسته بندی هاى منافقون و تفرقه‏اندازان شرکت نجوئید) دلهاى ‏پراکنده را به هم نزدیک کنید و با هم آشتى دهید و به دنبال لغزش ها و گناهان توبه کنید(در برابر نعمت ها)غیر از خدا را نباید ستایش کنید و(در مقابل مشکلات و ناراحتى‏ها) تنها باید خویش را سرزنش نمائید.
 
ابن ابى الحدید مى‏نویسد، این خطبه از جمله خطبه‏هاى‏ مشهور و پرارج امام علی(ع) مى‏باشد که همه آن را نقل کرده‏اند، خطبه‏اى مفصل‏ بوده که قسمتى از آن را سیدرضى نقل نفرموده است، اما ابو عثمان جاحظ در کتاب ‏«البیان و التبیین‏» تمام آنرا نقل کرده است و در پاورقى شرح ابن‏ ابى الحدید چاپ جدید مى‏خوانیم: جاحظ آن را در جلد 2 صفحه 50-52 کتاب‏ مذکور آورده است و نیز اضافه مى‏کند که ابن‏«قتیبه‏» آن را در«عیون الاخبار» جلد 2 صفحه‏ 236 ذکر کرده است.»
 
«و ابن عبدربه‏»« در عقد الفرید جلد 2 صفحه 162 و عسکرى در«الاوائل‏» و کلینى در اصول و روضه کافى و شیخ مفید در ارشاد و شیخ الطائفه در«امالى‏» آن را نقل کرده‏اند.(استناد نهج البلاغه صفحه 24)
 

«ذمتى بما اقول رهینه»، یعنى ذمه‏ام در گرو گفتارم است: این‏ سخن اشاره به این است که هر سخن مخصوصا اگر از رهبر باشد باید ضامن ‏اجرا داشته باشد، امام خود ضمانت اجراى سخنهاى خویش را به عهده‏ مى‏گیرد. «الاوان بلیتکم...» این گفته اشاره به اختلافات و دسته بندی ها و تعصبات قبیله‏اى است که پس از قتل عثمان به وجود آمده بود و امام(ع) آنها را از این عوامل مخرب بر حذر می دارد.
 
«اسفلکم اعلاکم...؟» مقصود این است که با سر کار آمدن ‏امام(ع) کارهاى حکومتى مخصوص افراد پاک و آنان است که سابقه خدمت ‏بیشتر در اسلام داشته‏اند، نه اینکه جنبه‏هاى قومى و رفاقت و دوستى مؤثر باشد. «و لقد نبئت ‏بهذا المقام...» این سخن اشاره به این است که تمام ‏این حوادث و جریان و سرانجام وضعى که هم اکنون دارم، همه را پیغمبر(ص) براى من پیشگوئى کرده است.
 
«شغل من الجنه...» یعنى‏ «هر کس به بهشت و جهنم معتقد است از تمام‏ کارهاى خلاف بر کنار است‏» اشاره به این است که: اعتقاد صحیح و محکم ‏به آخرت همچون اعتقاد به سوزندگى آتش، روح احساس مسؤلیت را در انسان بیدار مى‏کند و غالبا به خاطر سستى ایمان است که به گناهان آلوده مى‏شویم.
 
«ابدى صفحته...» اشاره به این است که در برابر افراد جاهل‏ و نادان و آنان که به حق اعتقاد ندارند و نمى‏توانند آن را درک کنند، اگر اظهار حقى شود، شخصیت گوینده از بین خواهد رفت و بى ارزش جلوه خواهند کرد، امام(ع) در جاى دیگر مى‏فرماید: «مردم دشمن آنند که نمى‏دانند.» (الناس اعداء عما جهلوا) «کفى بالمرء جهلا...»اشاره به این حقیقت است که انسان بایدارزش خویش را بشناسد، زیرا اگر انسان بداند خود چیست؟ و ارزشش چه ‏مقدار است، هرگز خود را به گناهان و خواسته‏هاى بى ‏ارزش آلوده نمى‏سازد. 
شنبه 25 شهریور 1391  1:28 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

مؤسسه الاقصی نسبت به حفاری های زیر مسجدالاقصی هشدار داد

مؤسسه وقف و میراث الاقصی نسبت به عمیق ترین و طولانی ترین حفاری های اخیر رژیم اشغالگر اسرائیل زیر پایه های مسجدالاقصی هشدار داد.

  مؤسسه وقف و میراث الاقصی با بیان اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل زیر پایه های مسجدالاقصی حفاری می کند، اظهار داشت که طی روزهای اخیر عمیق ترین و طولانی ترین حفاری ها را زیر پایه های مسجدالاقصی در بخش جنوب غربی و زیر مدرسه تنکزی نزدیک باب سلسله انجام می دهد.

این مؤسسه با بیان اینکه در این بخش از مسجدالاقصی آثار تاریخی متنوعی موجود است، این حفاری ها را خطری جدی برای مسجدالاقصی هم از نظر عمرانی و هم از نظر تاریخی و باستانی خواند.

مؤسسه الاقصی با تأکید بر اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل حفاری های عظیمی را زیر پایه های مسجدالاقصی انجام می دهد که ادامه آن به زیر باب المغاربه می رسد، افزود: ادامه این حفاری ها به زیر دیوار غربی مسجدالاقصی خواهد رسید که خطرناک بوده و عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد.
شنبه 25 شهریور 1391  1:28 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

رهبر مسیحیان لبنان اهانت به رسوم اکرم (ص) را محکوم کرد

رهبر مسیحیان لبنان پخش فیلم اهانت آمیز به رسول اکرم (ص) را به شدت محکوم کرد.

  بشاره الراعی رهبر مسیحیان لبنان پخش فیلم آمریکایی - اسرائیلی را که در آن به ساحت مقدس نبی اکرم (ص) اهانت شده بود را محکوم و آن را اهانت به تمامی ادیان آسمانی خواند.

وی از سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی خواست تا اهانت به ادیان ابراهیمی را به هر شکلی متوقف کنند. 

لازم به ذکر است که یک گروه معاند اسلام در آمریکا فیلمی موهن علیه رسول گرامی اسلام(ص) ساخته اند و با حمایت دولت آمریکا آن را پخش کرده اند، گفته می شود این فیلم را گروهی از قبطی های مقیم آمریکا ساخته اند. برای تولید این فیلم موهن 5 میلیون دلار از 100 یهودی آمریکایی دریافت شد تا چهره مسلمانان جهان خدشه دار شود.

شنبه 25 شهریور 1391  1:29 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

قم قطب صنایع فرهنگی جهان اسلام/ توجه به سند توسعه فرهنگی استان

خبرگزاری مهر: سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم، این استان را در آینده قطب صنایع فرهنگی جهان اسلام ترسیم کرده است ولی با وجود اینکه بیش از دو ماه از رونمایی این سند گذشته است، هیچ اراده‌ای برای عملیاتی کردن آن از طریق تشکیل ستاد یا کارگروه مشاهده نمی شود.

 روند تدوین سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم به دلیل بومی بودن آن حدود سه سال به طول انجامید و آن طور که مسئولان امر گفته‌اند برای اینکه راهبردها و اهداف این سند اجرایی شود نیازمند تشکیل کارگروه و مشارکت دستگاه‌های استان است اما درست بعد از رونمایی این سند، اهداف راهبردی و راهکارهای اجرای آن به بایگانی رفته است.

استراتژی توسعه صنایع فرهنگی استان به کارفرمایی سازمان تبلیغات اسلامی استان و همکاری آموزش و پژوهش استانداری قم تدوین و در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای استان قرار گرفته است اما بیم آن می‌رود که عدم تحرک جدی برای عملیاتی کردن اهداف این سند، تلاش‌های سه ساله دست اندرکاران امر و هزینه‌های تدوین این سند هدر رود، چراکه به اعتقاد مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی تاکنون هیچ کارگروه یا ستادی برای عملیاتی کردن این سند تشکیل نشده است.

بر اساس آنچه که در چشم انداز صنایع فرهنگی استان متصور شد، صنایع فرهنگی قم چنان توسعه خواهد یافت که قم در میان مدت (10 تا 15 سال آینده) به قطب صنایع فرهنگی جهان اسلام و در بلندمدت (20 تا 25 سال آینده) به یکی از چند قطب اصلی صنایع فرهنگی در جهان تبدیل شود.

پرظرفیت‌ترین شاخه‌های صنایع فرهنگی

در این سند پرظرفیت‌ترین شاخه‌های صنایع فرهنگی استان قم از جمله گردشگری زیارتی، چاپ و نشر، صنایع دستی و رسانه‌های دیجیتال مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت چشم‌انداز و اهداف راهبردی توسعه صنایع فرهنگی استان قم تدوین شد.

در بخش گردشگری زیارتی، مرقد مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران مهم‌ترین مکان‌های زیارتی استان به شمار می‌روند که سالانه زمینه سفر هزاران زائر و گردشگر خارجی را به استان مهیا کرده‌اند. همچنین بیش از 400 امامزاده در قم مدفون هستند که به جاذبه‌های زیارتی قم افزوده است.

آن گونه که در سند توسعه صنایع فرهنگی استان مورد اشاره قرار گرفته، در سال 87 حدود 369 هزار و 180 نفر گردشگر خارجی وارد استان شده‌اند. در همان سال تعداد نفر شب اقامت گردشگران در استان، 10 هزار و 899 نفر برآورد شده است.

در سال 88 نیز 320 هزار و 900 نفر صرفا از بیت حضرت امام خمینی(ره)، خانه ملاصدرا و قره تپه قمرود بازدید کرده‌اند. در همان سال موزه آستانه مقدسه به تنهایی 38 هزار و 938 نفر بازدیدکننده داشته است.

قم دومین استان کشور در چاپ و نشر

دومین شاخه صنایع فرهنگی در این سند چاپ و نشر مطرح شده است که به دلیل وجود حوزه علمیه و مراکز فرهنگی و اسلامی متعدد، بخش اعظمی از صنعتگران بخش چاپ و نشر کشور در استان قم متمرکز شده‌اند. در حال حاضر استان قم در حوزه نشر و چاپ، دومین استان کشور شناخته می‌شود.

این استان در انتشار کتاب‌های دینی مقام اول کشور را داراست و تقریبا سالانه بیش از سه هزار عنوان کتاب در قم منتشر می‌شود.

شاخه دیگر صنایع فرهنگی در استان صنایع دستی محسوب می‌شود که از شاخص‌ترین صنایع دستی در قم می‌توان به سفالگری، سنگ تراشی و حکاکی اشاره کرد. در استان قم همچنین فرش‌های نفیس و باارزشی بافته می‌شود که محبوبیت خاصی در بازارهای فرش دنیا دارند.

از دیگر صنایع دستی مشهور قم، منبت‌کاری، کنده کاری و مشبک کاری بر روی چوب است. تاکنون 140 رشته صنایع دستی شناسایی شده که 100 رشته آن در این استان فعال است و منبع اشتغال بیش از 18 هزار نفر می‌باشد. در مجموع 3252 کارگاه صنایع دستی در استان به ثبت رسیده است.

تولید 1500 محصول کامپیوتری

چهارمین شاخه صنایع فرهنگی در این سند، رسانه‌های دیجیتال است که شامل سه حوزه سایت‌ها، وبلاگ‌ها و نرم‌افزارهای اسلامی می‌شوند که از این میان تولید نرم‌افزارهای اسلامی توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

به تازگی اتحادیه تولیدکنندگان رسانه‌های دیجیتال در قم شکل گرفته و احداث شهرک فناوری اطلاعات به مساحت 50 هکتار، متمرکز سازی خانه‌های فرهنگی دیجیتال و دایرکردن دفاتر فروش نرم افزارهای اسلامی در کشورهای دیگر از جمله موارد مهم در دست اقدام است.

به بیان نظام صنفی رایانه‌ای استان قم نزدیک به 40 موسسه تولید نرم افزار کامپیوتری در قم وجود دارد که تاکنون بیش از 1500 محصول تولید کرده‌اند و سالانه حدود 150 تا 200 محصول دیگر به این مقدار اضافه می‌شود.

همچنین نزدیک به 500 موسسه پژوهشی در قم فعالیت می‌کنند که سالانه حدود 300 خروجی خود را به صورت نرم افزار منتشر می‌کنند. علاوه بر این بیش از 2 هزار سایت در قم ثبت شده‌اند.

قم، برترین کلانشهر فرهنگی در جهان اسلام

مهم‌ترین هدف راهبردی صنایع فرهنگی استان، تبدیل قم به قطب صنایع فرهنگی جهان اسلامی است که همزمان با تحقق این هدف، قم به برترین کلانشهر فرهنگی در جهان اسلام تبدیل خواهد شد.

همچنین ایجاد خوشه فرهنگی در استان یکی دیگر از اهداف راهبردی این سند است که خوشه فرهنگی یکی از مولفه‌های کلیدی در اقتصاد فرهنگی محسوب می‌شود و شامل همه بنگاه‌ها و سازمان‌هایی می‌شود که با تولید و توزیع کالاها و خدمات فرهنگی سروکار دارند. از دیدگاه فیزیکی، ایجاد خوشه فرهنگی به معنای تجمیع صنایع فرهنگی یک مکان واحد است.

توسعه فضاهای فرهنگی شهر قم هم مورد هدف این سند است به طوری که نسبت جمعیت به فضاهای فرهنگی آن، برتر از سایر شهرهای فرهنگی در جهان اسلام باشد.

دستیابی به نرخ رشد اشتغال سالانه حداقل 6.5 درصد در صنایع فرهنگی، افزایش تعداد بنگاه‌های فعال در صنایع فرهنگی استان حداقل به دو برابر و صدور حداقل 35 درصد از کالاها و خدمات فرهنگی تولید شده در استان به خارج از کشور و 35 درصد به داخل کشور از دیگر اهداف راهبردی این سند است.

ناگفته نماند که همه این اهداف راهبردی قابل اندازه گیری هستند اما پاره‌ای از این اهداف با نگرش به وضع موجود برخی از کلانشهرهای فرهنگی مطرح جهان همچون لندن و سنگاپور تعیین شده‌اند و فرض بر این است که قم در 15 سال آینده دست کم باید به جایگاه امروزین این کلانشهر برسد.

این مطلقا به معنای دست کم گرفتن قابلیت‌های بالفعل و بالقوه استان در حوزه صنایع فرهنگی نیست، بلکه بیشتر باید نوعی واقع گرایی به شمار آید زیرا بیشتر شهرهایی که امروز به عنوان شهرهای فرهنگی مطرح در سطح جهانی شناخته می‌شوند، سرمایه گذاری در صنایع فرهنگی را از دهه‌ها پیش آغاز کرده‌اند و این یک رویکرد هدف گذاری مرسوم است.

البته عامل دیگری نیز وجود دارد که این گونه هدف گذاری مقایسه‌ای را ضروری می‌سازد و آن فقدان اطلاعات آماری دقیق از وضع موجود و سوابق صنایع فرهنگی در سطح استان است.

سند توسعه صنایع فرهنگی استان قم برای نخستین بار در کشور تدوین شده و هدف آن ارائه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی حاکم بر آن به صورت انبوه است ولی هنوز دستگاه‌های استان فعل «خواستن» را در استفاده از این سند و تحقق راهبردهای آن صرف نکرده‌اند.

آموزش و پژوهش استانداری می‌بایست با اشراف به دستگاه‌های مختلف، مسئولیت یا دبیری این کارگروه را به عهده بگیرد و دستگاه‌هایی همچون صنعت و معدن، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه علمیه، شهرداری، نمایندگان بخش خصوصی مرتبط با صنایع فرهنگی و... هر کدام ایفای نقش کنند.

 

شنبه 25 شهریور 1391  1:29 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

ساخت فیلم موهن لکه ننگ دیگری در پرونده سیاه دولتمردان آمریکاست

سازمان اوقاف و امور خیریه در پی ساخت و پخش فیلمی در توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) با صدور بیانیه‌ای با محکومیت شدید این اقدام سخیف و موهن، آن را لکه ننگ دیگری در پرونده سیاه دولت‌مردان آمریکایی دانست.

 سازمان اوقاف و امور خیریه در این بیانیه با اشاره به جنبش‌های گسترده بیداری ملت‌های مسلمان در کشورهای اسلامی و خیزش عظیم مسلمانان در کشورهای تحت سلطه آمده است: صهیونیست‌های غاصب و سردمداران نژادپرست باندهای قدرت و ثروت و رسانه با درماندگی و عجز تمام در برابر این موج عظیم که به فضل خداوند تبارک و تعالی به زودی دودمان صهیونیست‌ها را بر باد خواهد داد به سخیف ترین و مشمئزکننده‌ترین روش‌ها برای مقابله با بنیانگذار شریعت ناب محمدی (ص) روی آورده و ماهیت پلید و باطن کریه و روی سیاه و روش فاقد منطق و تعقل خود را به جهانیان نشان دادند.

در ادامه این بیانیه با بیان اینکه مسلمانان جهان و دوستداران و شیفتگان پیامبر اعظم (ص) در اقصی نقاط جهان به ویژه در کشورهای مصر، لیبی، تونس و ... به خوبی به وظیفه اسلامی و دینی خود عمل کردند خواستار تداوم اعتراض‌ها به این اقدام موهن در سراسر جهان و محکومیت عوامل و مسببان این حرکت خیانت‌آمیز شد.

سازمان اوقاف و امور خیریه در این بیانیه با اشاره به سوابق سیاه دولتمردان آمریکایی در محاکمه نکردن عوامل جنایات قبلی توهین به ساحت مقدس قرآن کریم آمده است: اگر مدعیان حقوق بشر و فرهنگ لیبرالی در هیأت حاکمه امریکا «تری‌جونز» کشیش خودخواه و متفرعن را در دادگاهی بین‌المللی به جرم اهانت به مقدسات میلیاردها مسلمان محاکمه می‌کردند، دیگران به خود اجازه تکرار این جسارت و اهانت را نمی‌دادند.

سازمان اوقاف و امور خیریه، ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور، اصحاب وقف و هیأت‌های امنا بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر کشور با محکومیت شدید این خیانت از مراجع حقوقی و بین‌المللی، به ویژه دولت آمریکا می‌خواهد سریعاً عوامل و مسببان ساخت این فیلم موهن را به پای میز محاکمه بکشاند تا مرهمی بر آلام میلیاردها مسلمان باشد.

شنبه 25 شهریور 1391  1:30 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

گزارش تصویری / بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل (ع)

بقعه متبرکه امامزاده اسماعیل (ع) در خیابان قلهک، خیابان امامزاده، انتهای پارک زرگنده قرار دارد. گفته می شود که ایشان از نوادگان امام زین العابدین(ع) هستند و در سال 85 ق وفات یافته اند. بنای بقعه با مساحت 250 متر مربع به صورت چهار ضلعی است و ضریح فلزی آن با اشعار و کتیبه های قرآنی تزیین شده است. این بقعه دارای دو ایوان ستوندار است که بر روی دیوارهای آن کتیبه های کاشیکاری قرار دارد. گنبد کوچک این بنا دارای کاشی های سبز و لاجوردی و کتیبه ای قرآنی است که دور تا دور پایین گنبد را پوشانیده است.

 

پنج شنبه 13 مهر 1391  2:12 PM
تشکرات از این پست
siasport23
siasport23
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1391 
تعداد پست ها : 16696
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

برگزاری بزرگترین دعای کمیل ایرانیان در مدینه/ توافق امنیتی ایران و عربستان

بزرگترین دعای کمیل ایرانیان با حضور بیش از 19 هزار زائر ایرانی سرزمین وحی فردا شب در شهر پیامبر رحمت (ص) برگزار می شود.

مجید آخوندزاده در مدینه منوره با بیان اینکه یکی از بزرگترین دعاهای کمیل ایرانیان فرداشب 13 مهر ماه در مدینه با حضور زائران ایرانی بیت الله الحرام برگزار می شود، گفت: در این دعای کمیل بیش از 19 هزار زائر ایرانی حضور می یابند.

مشاور نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری با اعلام اینکه این دعا از ساعت 21:30 تا 22:30 دقیقه فردا شب برگزار می شود، تصریح کرد: برگزاری دعای کمیل همزمان با فرا رسیدن موسم حج همواره مورد تاکید سفارش حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب بوده است.

دبیر ستاد برگزاری دعای کمیل در مدینه منوره با تاکید بر اینکه همواره حضور در دعای کمیل مدینه منوره یکی از آرزوهای دینی مردم ایران بوده است، اظهار داشت: این مراسم دعا با مشارکت مردم، زائران بیت الله الحرام و مسئولان برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتظامات برگزاری این مراسم دعا از بین زائران داوطلب انتخاب شده است، بیان کرد: در حال حاضر هیچگونه مشکلی برای برگزاری این دعای کمیل وجود ندارد.

وی با یادآوری اینکه زائران برای حضور در دعای کمیل مدینه منوره باید به برخی از مسائل توجه کنند، تبیین کرد: آوردن کارت شناسایی، رعایت بهداشت و نظافت محل برگزاری مراسم، استفاده از دوربین‌های بزرگ و همراه آوردن کیف های حجیم توسط زائران خانم ممنوع است.

آخوندزاده با بیان اینکه در شرایط فعلی هماهنگی لازم با مسئولان انتظامی و امنیتی شهر مدینه منوره برای برگزاری این دعای کمیل انجام شده است، تاکید کرد: از زائران درخواست می شود در حین برگزاری دعای کمیل از سر دادن هرگونه شعار پرهیز کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با فرمانده پلیس مدینه برای برگزاری دعای کمیل، گفت: استقرار نیروهای انتظامی مدینه در حاشیه برگزاری این دعای کمیل صرفا در جهت حفظ امنیت زائران ایرانی بوده و زائران سرزمین وحی نباید با دیدن پلیس و مسئولان امنیتی نگرانی داشته باشند.

مشاور نماینده ولی فقیه در بعثه مقام معظم رهبری کل زمان برگزاری این دعای کمیل را حدود یک ساعت اعلام کرد و افزود: با تفاهم نامه هایی که بین مسئولان ایران و عربستان سعودی امضا شده است جای هیچگونه نگرانی برای برگزاری دعای کمیل وجود ندارد.

پنج شنبه 13 مهر 1391  2:12 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها