0

اخبار حوزه دین و اندیشه

 
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

باورهای دينی در سطح شهر و رفتار شهروندان متجلی شود

گروه سياسی و اجتماعی: معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری اصفهان با بيان اين‌كه مبحث شهر اسلامی و دستيابی به آن دغدغه مسئولان شهری است، تأكيد كرد: در يك شهر اسلامی باورهای دينی بايد در سطح شهر و رفتار شهروندان متجلی شود و هويت مذهبی آنان را نشان دهد.

حبيب‌الله تحويل‌پور، معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اصفهان، گفت: در يك شهر اسلامی باورهای دينی بايد در سطح شهر و رفتار شهروندان متجلی شود و هويت مذهبی آنان را نشان دهد. اميد است برنامه‌های عملياتی در اين مورد نيز توسط اصفهان تهيه و در اختيار كلانشهرهای كشور قرار گيرد.

وی با بيان اين‌كه مبحث شهر اسلامی و دستيابی به آن مدت‌ها است دغدغه مسئولان شهری است، با تأكيد بر اين‌‌كه اسلام الگوی همه فعاليت‌ها و عملكردها است، اظهار كرد: معتقديم در يك شهر اسلامی بايد محلات اسلامی و در پی آن منزل اسلامی داشته باشيم.

وی تصريح كرد: جامعه ما مملو از احساسات دينی است و از آنجايی كه عالم محضر خداست، اين‌كه باورهای دينی در شهر و شهروندان تقويت شود می‌تواند بسياری از مسائل و مشكلات جامعه اسلامی را رفع كند و وقتی فرد خود را در محضر خدا حس كند، آسيب‌های اجتماعی و جرم و بزه در جامعه كاهش می‌يابد.

تحويل‌‌پور با اشاره به ويژگی‌های شهر اسلامی گفت: شهر اسلامی، شهری است كه به محض ورود به آن اسلامی بودنش احساس می‌شود و در برنامه اصفهان ۹۵ نيز تحقق اين چنين شهری مدنظر است؛ لذا ما بايد برای تحقق اين شهر احساسات دينی را به معرفت دينی تبديل كنيم.

وی تربيت دينی را نهادينه‌شدن يك رفتار در فرد خواند و با تأكيد بر اين‌كه اين تربيت موجب ايجاد ثبات در جامعه می‌شود، افزود: شهروندی كه در مكتب دين تربيت شده و رشد يافته حقوق شهروندی را رعايت كرده و با فراز و فرود‌ها تغيير نمی‌كند.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری اصفهان با بيان اين‌كه در اين خصوص حركت‌هايی در شهر شروع شده و در حال اجراست، يادآور شد: يكی از شاخصه‌های مهم شهر اسلامی اين است كه در همه موضوعات به‌ويژه حوزه رفتار شهروندان، شاخصه‌های اسلامی ديده شود.

وی با بيان اين‌كه توجه به رشد باورها در بحث مديران شهری موجب ايجاد رابطه خادم و مخدوم می‌شود، گفت: اگر كاركنان دستگاه‌ها به ناظر بودن خدا توجه داشته باشند، بسياری از مشكلات اداری شامل كم‌كاری‌ها و يا عدم تكريم ارباب رجوع مشاهده نمی‌شود.

تحويل‌پور در پايان خاطرنشان كرد: در موضوعات عبادی مثل نماز و روزه و ايامی كه به‌ مناسبت‌های ويژه مربوط هستند، بايد به سمت تربيت دينی حركت كرد.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:51 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

اعزام 50 مبلغ در ايام رمضان به حاجی‌آباد

گروه سياسی و اجتماعی: رئيس اداره تبليغات اسلامی حاجی‌آباد از اعزام 50 مبلغ به شهر و روستاهای شهرستان حاجی‌آباد در ايام ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه هرمزگان، حجت‌الاسلام اسماعيل فواديان، رئيس اداره تبليغات اسلامی حاجی‌آباد صبح امروز، سوم مردادماه در جمع خبرنگاران با اعلام خبر اعزام 50 مبلغ به شهر و روستاهای شهرستان حاجی‌آباد گفت: ماه رمضان فرصتی است تا بتوانيم توشه‌ای برای خود در آخرت مهيا كنيم.

وی با تبريك به‌مناسبت ماه مبارك رمضان، حضور روحانيان و مبلغان در مساجد را امری ضروری دانست و افزود: ماه رمضان ماه بندگی و خودسازی و تزكيه‌ نفس در مقابل هواهای نفسانی است، در اين ماه انسان بايد با كسب حداكثر معنويات، سعی در حفظ و پرورش آن‌ها بعد از ماه رمضان كند.

فواديان با بيان اينكه بايد تمامی مناطق استان و كشور را از لحاظ فرهنگی و اعتقادی پرورش دهيم، گفت: حضور روحانيان و علمای دينی در شهرها و روستاها بيش از پيش احساس می‌شود كه اين احساس نياز در روستاها و شهرهای كوچك‌تر بيشتر وجود دارد.

رئيس اداره تبليغات اسلامی شهرستان حاجی‌آباد در شمال هرمزگان با اشاره به اعزام مبلغان دينی و روحانيان به مناطق مختلف اين شهرستان گفت: در ماه مبارك رمضان 50 مبلغ برای نشر، توسعه و ترويج فرهنگ غنی معارف اسلامی و دينی به اين شهرستان اعزام شدند.

وی با ابراز خرسندی از تأثير حضور و اعزام روحانی در سطح روستاها به‌عنوان يك زيرساخت فرهنگی، گفت: حضور روحانی و مبلغ درخصوص رفع اختلافات، تغيير نگرش عامه مردم، وحدت و برگزاری مراسم مختلف بسيار تأثير‌گذار است.

فواديان در پایان با اشاره به برنامه‌های اين مبلغان در شهرستان خاطرنشان كرد: اقامه نماز جماعت، برنامه‌های قرآنی، احكام، مسائل دينی و فرهنگی از جمله برنامه‌هايی است كه در ماه مبارك رمضان توسط مبلغان اعزامی و با مشاركت گسترده مردم برگزار می‌شود.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:52 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

قديری ابيانه:
ايران توان خود را برای بسيج جهان اسلام مقابل نسل‌كشی مسلمانان ميانمار به‌كار گيرد

گروه سياسی: يك كارشناس عالی مديريت استراتژيك معتقد است ايران بايد عليه نسل‌كشی مسلمانان در ميانمار اقدام كرده و از همه توان خود برای بسيج جهان اسلام عليه اين جنايت استفاده كند و با را‌يزنی‌ زمينه تشكيل جلسه ويژه سازمان كنفرانس اسلامی را فراهم كند.

محمدحسن قديری ابيانه، كارشناس عالی مديريت استراتژيك در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با اشاره به اقدام وحشيانه و قرون‌وسطايی بودايی‌های ميانمار عليه مسلمانان اظهار كرد: هر چند در عصر مدرن قرار داريم، اما روحيات نسبت به قرون وسطا تغيير نكرده، اين ابزارهاست كه تغيير كرده‌اند.

سفير اسبق ايران در مكزيك و استراليا افزود: در گذشته جنايات فجيعی در گوشه گوشه جهان صورت می‌گرفت امروز نيز اين جنايات فجيع در قالب‌های جديدی انجام می‌شود و چه بسا وحشيانه‌تر از گذشته رخ می‌دهد؛ بمب اتمی كه كشورهای غربی به داشتن آن افتخار می‌كنند يك ابزار كشتارجمعی است؛ در گذشته اگر می‌خواستند عده بسياری را از بين ببرند، بايد وقت زيادی را صرف می‌كردند، اما امروزه با فشار دادن يك دكمه خيل بسياری از مردم كشته می‌شوند.

وی با بيان اينكه مدعيان حقوق بشر در طول تاريخ بيشترين جنايت‌ها عليه بشريت مرتكب شده‌اند، گفت: كشتاری كه در كشورهای افغانستان، پاكستان، عراق و فلسطين صورت گرفته، بيش از كشتار مردم در ميانمار است، اما در ميانمار شاهد يك پديده وحشيانه‌ای هستيم كه در طول تاريخ توسط غربی‌ها و حاميان و مزدوران آنها بسيار تكرار شده است.

قديری ابيانه با اشاره به حمايت برندگان جايزه صلح نوبل از كشتار مسلمانان در ميانمار خاطرنشان كرد: افرادی همچون دالايی‌لاما و «آنگ سان سوچی» كه به عنوان حاميان صلح و آزادی از سوی به جهانيان معرفی شده‌اند، از جناياتی كه در ميانمار صورت گرفته حمايت كرده‌اند و اعلام می‌كنند مسلمان‌ها را بايد از اين كشور اخراج كرد.

وی ادامه داد: چنين افرادی همچون شيرين عبادی دست نشانده غرب هستند؛ كسانی‌كه بمب هسته‌ای آمريكا را خطری برای بشريت نمی‌دانند و كشتار مسلمانان در ميانمار را تأييد و حمايت می‌كنند.

كارشناس عالی مديريت استراتژيك با تأكيد بر اينكه يك نسل‌كشی توسط غرب عليه مسلمانان راه افتاده است، گفت: سال‌هاست كه اين نسل‌كشی مسلمانان توسط غرب به صورت مستقيم و يا توسط عاملان و مزدورانش صورت می‌گيرد كه يكی از آنها كشتار مسلمانان در ميانمار است؛ جالب اينكه اين جنايت بعد از سفر وزير امور خارجه ايالات متحده به اين مناطق صورت گرفته است؛ يعنی عاملان و مزدوران غرب وقتی مطمئن می‌شوند كه غرب همراهی می‌كند، دست به جنايات خود می‌زنند.

وی از قوای سه‌گانه، همه دستگاه‌ها و آحاد مردم خواست تا برای توقف كشتار مسلمانان در ميانمار وارد عمل شوند و اين جنايت را به عنوان طبل رسوايی غرب به جهانيان نشان دهند.

وی همچنين اظهار كرد: در حالی‌كه سازمان‌های بين‌المللی و مدعيان حقوق بشر در برابر اين جنايت سكوت كرده‌اند، ما بايد عليه اين جنايت اقدام كرده و جهان اسلام را بر عليه اين جنايت بسيج كنيم؛ گرچه اين توان را داريم كه غير مسلمان‌ها را نيز برای اقدام عليه اين جنايت بسيج كنيم.

سفير اسبق ايران در مكزيك تصريح كرد: معتقدم كشورهای اسلامی حق دارند برای برخورد با اين جنايات بسيج نظامی اعلام كرده و برای توقف اين جنايات دخالت نظامی كنند؛ چرا كه سازمان ملل به وظايف خود در قبال اين كشتارها عمل نمی‌كند.

وی در مورد اقداماتی كه جمهوری اسلامی ايران می‌تواند در قبال كشتار مسلمانان در ميانمار انجام دهد، گفت: ايران تلاش می‌كند با را‌يزنی‌های خود اجلاس بين‌المللی كنفرانس اسلامی جلسه ويژه‌ای برگزار كند تا اين مسئله رسيدگی شود؛ همچنين در اجلاس كشورهای عضو جنبش غيرمتعهدها اين مسئله را مطرح خواهد كرد تا بتواند اين كشتار را متوقف سازد و عاملان آن را مجازات كنند.

اين كارشناس مسائل سياسی با بيان اينكه قوه قضاييه نيز می‌تواند عليه مسئولان ميانمار اعلام جرم كند، گفت: دولت ميانمار مسئول جان مسلمان‌های اين كشور است و نمی‌تواند بی‌تفاوت از كنار آن بگذرد؛ قوه قضاييه می‌تواند حكم توقيف مسئولان ميانمار را به دليل ارتكاب جنايت عليه بشريت و نسل‌كشی صادر كند.

وی افزود: ايران همچنين بايد تلاش كند با همكاری كشورهای اسلامی و اعضای جنبش غيرمتعهدها قطعنامه‌ای در شورای امنيت عليه اين جنايات به تصويب برساند؛ در صورتی‌كه هر يك از كشورهای دارای حق وتو آن را وتو كنند، نقض اسناد حقوقی خواهد بود.

قديری ابيانه بستن تنگه هرمز به روی كشتی‌های ميانماری را برای مقابله با جنايت عليه مسلمانان اين كشور عنوان كرد و گفت: ايران می‌تواند بستن تنگه هرمز به روی كشتی‌های ميانمار را مورد بررسی قرار دهد و نيز از مسئولان مصر بخواهد اجازه عبور كشتی‌های ميانماری از كانال سوئز را ندهد.

اين كارشناس عالی مديريت استراتژيك در ادامه اين گفت‌وگو به سكوت برخی كشورها در قبال كشتار مسلمانان در ميانمار اشاره كرد و گفت: برخی كشورها، اسلامی هستند اما حكومت‌های اسلامی ندارند، هرچند ادعای مسلمانی داشته باشند؛ به‌گونه‌ای كه از تروريست‌هايی حمايت می‌كنند كه در سوريه دست به جنايت می‌زنند و گاه به اسرائيل برای جنايت در لبنان و فلسطين ياری می‌رسانند؛ اينها مزدوران كشورهای غربی هستند كه در كشورهای اسلامی حاكم شده‌اند.

قديری ابيانه خاطرنشان كرد: امروز همّ و غمّ حاكمان عربستان جنايات عليه مردم مسلمان بحرين، سوريه، فلسطين، لبنان و يمن است كه اين امر در راستای مأموريتی است كه استكبار به آنها سپرده است.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:52 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

بسته شدن راه‌های نفوذ شيطان در ماه رمضان/3
حجت‌الاسلام رضایِی اظهار كرد:
«شیَاطِينَ مَغْلُول»؛ تمثيل منع شيطان از اغواگری به‌واسطه بندگی انسان

گروه انديشه و علم: «وَ الشَّیَاطِينَ مَغْلُولَةٌ» كه فرازی از خطبه شعبانيه است، نوعی تشبيه و تمثيل است بدين معنا كه بندگان در ماه رمضان، بواسطه انجام امور عبادی، شياطين را به بند می‌كشند.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن‌رضا رضایِی، مديرگروه علوم قرآن و حديث مركز مطالعات و پاسخگويی به شبهات حوزه عليمه قم و عضو هيئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان، پيرامون در غل و زنجير بودن شيطان در ماه رمضان با بيان مقدمه‌ای تصريح كرد: شيطان لفظی عربی به معنی خبيث، پست و دورشدن است و به هر موجود سركش و متمرد نيز شيطان می‌گويند؛ از اين رو در قرآن بر انسان، جن و جنبندگان ديگر نيز شيطان اطلاق شده است.

وی با تصريح به اينكه شيطان معنای عام دارد و هر موجود ضرر زننده از نگاه قرآن روايات به معنای شيطان است، بيان كرد: واژه شيطان در قرآن 70 مرتبه به صورت مفرد و 18 مرتبه به صورت جمع(شياطين) آمده است. شيطان از جن و خلقت يافته از آتش است؛ چنانكه در قرآن آمده است: «قَالَ أَنَا خَیْرٌ مِّنْهُ خَلَقْتَنِی مِن نَّارٍ وَخَلَقْتَهُ مِن طِينٍ، گفت من از او بهترم مرا از آتش آفريده‏‌اى و او را از گل آفريده‏‌اى» (ص/ 76).

اين قرآن‌پژوه افزود: در متون دينی ما شيطان شامل نفس اماره نيز هست: «وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ،‌ و من نفس خود را تبرئه نمى‏‌كنم چرا كه نفس قطعا به بدى امر مى‏‌كند» (يوسف/ 53) و همچنين شامل قوای واهمه، تخيل نفسانی، لذات دنيوی، رياست وهميه و ... می‌شود. لذا می‌توان اين عوامل گمرا‌ه‌کننده را از لشكريان شيطان دانست.

مديرگروه علوم و قرآن حديث مركز مطالعات و پاسخگويی به شبهات حوزه علميه قم با بيان اينكه شياطين و جنيان هرگز نمی‌توانند اراده و آگاهی انسان را سلب كنند، اضافه كرد: از آيات قرآن چنين برمی‌آيد كه شياطين تنها دعوت‌كننده به بدی هستند و انسان‌ها با اختيار و اراده خود، دعوت آنها را می‌پذيرند، چنانكه در آيه 100 سوره نحل فرموده است: «إِنَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَى الَّذِينَ یَتَوَلَّوْنَهُ» تسلط شيطان تنها بر كسانی است كه او را به سرپرستی خود برگزينند. اين معنا در آيه 42 سوره حجر «إِنَّ عِبَادِی لَیْسَ لَكَ عَلَیْهِمْ سُلْطَانٌ إِلاَّ مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغَاوِين، در حقيقت تو را بر بندگان من تسلطى نيست مگر كسانى از گمراهان كه تو را پيروى كنند» نيز آمده است.

نويسنده كتاب جهان‌شناسی در قرآن ادامه داد: براساس اين آيات، شيطان تسلطی بر انسان‌ها ندارد چرا كه انسان‌ها اشرف مخلوقات و برخوردار از قدرت اختيار و اراده هستند. در آيه «وَمَا كَانَ لِیَ عَلَیْكُم مِّن سُلْطَانٍ إِلاَّ أَن دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ»(22/ابراهيم) از شيطان نقل شده است كه تنها دعوتگر انسان‌ها بوده و از طريق وسوسه آنها را می‌فريبد. شهيد مطهری نيز در اين باره می‌گويد قلمرو شيطان تشريع است نه تكوين. به اين معنا نفوذ او تنها در انديشه و خيال آدمی است. بدين‌گونه كه كارهای خلاف و زشت را برای انسان زينت می‌دهد و كار او زينت دادن امور باطل است كه آيه «وَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ، و شيطان اعمالشان را برايشان آراسته» (24/نمل) به اين موضوع اشاره دارد.

رضايی گفت: آنچه از آيات قرآن استفاده می‌شود، آن است كه وسوسه شيطان بسيار ضعيف است: «إِنَّ كَیْدَ الشَّیْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا، نيرنگ شيطان [در نهايت] ضعيف است» (نساء/ 76). زمان تسلط وسوسه شيطانی بر انسان مطابق آيات قرآنی، زمان دوری از ذكر خدا است: «إِنَّمَا سُلْطَانُهُ عَلَى الَّذِينَ یَتَوَلَّوْنَهُ» يعنی انسان‌هايی كه از خدا دور شوند و به سوی شيطان روی آورند. اين امر با اختيار و اراده انسان منافات ندارد؛ چراكه راه‌های صواب نيز گشوده است و انسان می‌تواند آنها را برگزيند چنانكه قرآن می‌فرمايد: «إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا، ما راه را به او نشان داديم خواه شاكر باشد و پذيرا گردد يا ناسپاس» (انسان/3).

عضو هيئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامی با اشاره به وی‍ژگی‌های شيطان گفت: شياطين دارای قوه عقل، علم، درك و تشخيص حق از باطل، قدرت منطق و استدلال، حشر و نشر(معاد)، زبان و قدرت تكلم و مكلف به اعمال هستند. شيطان همچنين می‌تواند به صورت انسان تمثل پيدا كند؛ چنانكه در روايات زيادی داريم كه شيطان در جنگ بدر، در ماجرای دارالندوه و در داستان ايوب به صورت انسان تمثل پيدا كرد.

رضايی ادامه داد: در فرازی از خطبه شعبانيه كه از امام رضا(ع) از پدران خودشان، از پيامبر اسلام(ص) نقل شده در فضيلت ماه رمضان چنين آمده است: «وَ الشَّیَاطِينَ مَغْلُولَةٌ فَاسْأَلُوا رَبَّكُمْ أَنْ لَا یُسَلِّطَهَا عَلَیْكُمْ» (شياطين در اين ماه در زنجير هستند، از پروردگارتان بخواهيد آنها را بر شما مسلط نسازد). سؤالات زيادی درباره اين حديث مطرح است؛ آيا امكان دارد شيطان كه از جنس آتش است، به بند كشيده شود؟ اگر چنين است چرا افراد زيادی مرتكب گناه می‌شوند؟

وی عنوان كرد: كلمه «مغلول» در اصل به معنی منع شدن و بازداشته‌شدن است. بعدها اين كلمه به معنای بستن دست با زنجير به كار رفته است. در آيه 64 سوره مائده آمده است: «وَقَالَتِ الْیَهُودُ یَدُ اللّهِ مَغْلُولَةٌ، و يهود گفتند دست‏ خدا بسته است». مرا از مغلول‌بودن دست خدا در آيه آن است كه به ما نعمت و بركت نمی‌دهد و در خطبه مراد از مغلول بودن شيطان آن است كه شيطان در ماه مبارك رمضان از اغواگری منع می‌شود.

نويسنده كتاب جهان‌شناسی در قرآن ادامه داد: مطلب ديگری كه از اين حديث می‌توان استخراج كرد آن است كه واژه شيطان معنای عام دارد كه يكی از معانی آن، همان ابليس اغواگر و وسوسه‌گر است و اين واژه شامل تمام عواملی است كه انسان را گمراه می‌سازند و به معنويت وی ضرر می‌رسانند.

وی افزود: يكی از روش‌های قرآن و روايات آن است كه برای انتقال بهتر مفاهيم وحيانی از تشبيه و تمثيل استفاده می‌كند. اين روش برای ارتباط و آشنايی بيشتر مردم با مفاهيم است. در بيان حديث «شيطان مغلول» نوعی تشبيه به كار رفته و معنای آن چنين است كه شيطان و پليدی‌ها با كارهای خوب شما، به زنجير كشيده می‌شوند.

مديرگروه علوم قرآن و حديث مركز مطالعات و پاسخگويی به شبهات حوزه علميه قم با ارائه مثالی گفت: چنانچه بانوان با رعايت حجاب همه افراد مزاحم را به زنجير می‌بندند و اجازه مزاحمت را از آنها می‌گيرند، در ماه رمضان نيز، بندگان بواسطه انجام امور عبادی، تمام شياطين را به بند می‌كشند و اين اعمال و رفتار آنهاست كه شياطين را به زنجير می‌كشد.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:52 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

لاريجانی خواستار شد؛
ارائه اصول اخلاق پزشكی متناسب با فرهنگ اسلامی و برگرفته از وحی و فقه شيعی

گروه سلامت: رئيس دانشگاه علوم پزشكی تهران با بيان اينكه ارائه اصول اخلاق پزشكی متناسب با فرهنگ اسلامی و برگرفته از وحی و فقه شيعی يك ضرورت است، اظهار كرد: بايد با همكاری حوزه و دانشگاه ضمن استنباط اصول تصميم‌گيری اخلاقی، باب تحليل‌های فلسفی و نظريه‌پردازی‌ گشوده شود.

محمد باقر باريجانی، رئيس دانشگاه علوم پزشكی تهران

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، محمدبا‌قر لاريجانی، رئيس دانشگاه علوم پزشكی تهران در دومين روز از سلسله‌ نشست‌های طرح ضيافت اين دانشگاه در سخنانی پيرامون مبحث اخلاق پزشكی اظهار كرد: اخلاق حرفه‌ای است كه سعی دارد اخلاقيات را به صورت كاربردی در حيطه عمل پزشكان و كادر پزشكی و نيز در حوزه‌ تصميم‌‌گيری‌های اخلاقی در طب وارد كند، سابقه اين موضوع نيز به قدمت خود پزشكی است چنان كه در ادبيات پزشكی تمدنهای بين النهرين، يونانی، هندی، مسيحی و اسلامی نمونه‌های زيادی از اصول اخلاقی و سوگندنامه‌های پزشكی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به ماهيت طبابت، عملكرد بالينی مطلوب در پزشكی هميشه نيازمند رعايت مبانی و اصول اخلاقی بوده است كه توجه به اصولی همچون رضايت بيمار، حقيقت گويی، رازداری، و ساير حقوق بيمار همواره در سرلوحه كار پزشكان قرار داشته است؛ در طی قرون گذشته اصول ثابتی برای عمل اخلاقی يك پزشك معين می‌شد كه غالبا هم در سوگندنامه‌های پزشكی از آنها ياد می‌شود.

لاريجانی ادامه داد: اما امروزه، عواملی مانند پيشرفت دانش و فناوری‌های نوين پزشكی، ايجاد سؤالات و مباحث اخلاقی جديد، افزايش آگاهی‌های عموم مردم، تحول در رابطه بين پزشك و بيمار وگذر از دوره پدرسالاری پزشك به دوره احترام به اختيار فردی و تجاری شدن برخی خدمات پزشكی و ايجاد دشواری‌های صنفی جديد رويكردی‌های نوين را در اخلاق پزشكی گشوده است.

رئيس دانشگاه علوم پزشكی تهران ظهور اخلاق پزشكی به عنوان يك رشته علمی و آكادميك را به دهه 1960 ارزيابی كرد و افزود: در اين دهه، هم‌زمان با جنبش حقوق مدنی و طرح موضوعاتی چون عدالت و حقوق بشر، اخلاق پزشكی به‌عنوان يك رشته علمی مطرح شد و در حال حاضر نيز اخلاق زيستی، به عنوان يك علم ميان رشته‌ای، در مقاطع كارشناسی ارشد و دكترا ((PhD در ده‌ها دانشگاه معتبر جهان ارائه می‌شود.

 رئيس دانشگاه علوم پزشكی تهران:
بحث كرامت انسانی در اخلاق پزشكی اسلامی با فرهنگ و مبانی اخلاق سكولار در غرب بسيار متفاوت است كه بديهی است اين امر به تفاوت‌های اساسی در مبانی و مفاهيم و رويكردهای اخلاقی منجر خواهد شد

وی اضافه كرد: ماهيت بين رشته‌ای اخلاق پزشكی امری بديهی است و آبشخور اصلی معارف آن به اتفاق آرای صاحب نظران حوزه‌های پزشكی، فلسفه، حقوق، جامعه‌شناسی، اخلاق و الهيات است، اخلاق پزشكی نوين صرف بيان صفات اخلاقی پسنديده برای پزشكان، يا نحوه برخورد پزشك با بيمار، و يا صرفاً تدوين قوانين حرفهای در باب آداب معاشرت طبيب، و يا بيان قواعد مذهبی به تنهايی نيست، بلكه فعاليتی تحليلی است كه طی آن افكار، عقايد، تعهدات، روش رفتار، احساسات، استدلالات و بحثهای مختلف در حيطه تصميم گيريهای اخلاقی پزشكی به صورت دقيق و انتقادی بررسی می شود و در موارد لازم دستورالعمل‌هايی صادر می‌شود.

رئيس شورای سياست‌گذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزرشكی در ادامه سخنان خود اخلاق پرشكی نوين را دارای سه هدف ايجاد درك عميق و درست مسائل حاصل از دستاوردهای بيوتكنولوژی مدرن، طرح سئوالات عميقتر فلسفی و پرداختن به جوانب و لايه های زيرين تر اخلاقی موضوعاتی همچون ارزش حيات و همچنين سياست‌گذاری عمومی و كنترل و جهت دهی در اين حوزه معرفی كرد.

لاريجانی به مباحث اخلاق پزشكی از منظر اسلام اشاره كرد و گفت: تكميل مكارم اخلاق بر اساس بيان نبی مكرم اسلام(ص) از غايات و اهداف اساسی بعثت برشمرده شده است، از سوی ديگر، طبابت در اسلام از قداست ويژه‌ای برخوردار است به طوری كه علم را بر دو دسته دانسته و علم الابدان را در كنار علم الاديان آورده‌اند.

رئيس دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه كرد: از آنجا كه موضوع بحث در اخلاق پزشكی «انسان» است، اخلاق پزشكی با عنايت به جايگاه انسان و شان و كرامت انسانی اهميت ويژه‌ای می‌يابد، اما بحث كرامت انسانی در اخلاق پزشكی اسلامی با فرهنگ و مبانی اخلاق سكولار در غرب بسيار متفاوت است كه بديهی است اين امر به تفاوت‌های اساسی در مبانی و مفاهيم و رويكردهای اخلاقی منجر خواهد شد.

 رئيس دانشگاه علوم پزشكی تهران:
يكی از تفاوت‌های اساسی اسلام با ديدگاه سكولار در غرب اعتقاد به حيات پس از مرگ و جاودانگی و بقاء روح انسانی است، فراموشی روز حساب امری است كه به برخی تصميم گيری‌ها همچون آزادی سقط جنين در جهان غرب انجاميده است

وی به برخی از تفاوت‌های اين حوزه اشاره كرد و گفت: يكی از تفاوت‌های اساسی اسلام با ديدگاه سكولار در غرب اعتقاد به حيات پس از مرگ و جاودانگی و بقاء روح انسانی است، فراموشی روز حساب امری است كه به برخی تصميم گيری‌ها همچون آزادی سقط جنين در جهان غرب انجاميده است.

رئيس شورای سياست‌گذاری وزارت بهداشت در بخش ديگری از سخنان خود مباحثی همچون تعهد حرفه‌ای و ارتباطات بين پزشك و بيمار، حقوق انسان قبل از تولد، خاتمه حيات انسانی، تصميم گيری در افراد فاقد ظرفيت، پيوند عضو و بافت و فناوری‌های نوين و اخلاق پزشكی را به عنوان مباحث مطرح شده در اخلاق پزشكی نوين معرفی كرد.

لاريجانی با بيان اينكه در فلسفه و فرهنگ اسلامی ما بايد به دنبال چارچوب‌های كاملتر و قابل قبولتری در اين حوزه باشيم، به دلايل خود برای طرح اين موضوع اشاره كرد و گفت: كرامت انسان و مبدا و معاد او، آنگونه كه منظور نظر اسلام است، در فلسفه غرب لحاظ نشده است و احترام به اختيار فرد در تفكر، انديشه و تصميم‌گيری‌ها، يك اصل اخلاقی مهم در جوامع غربی است، پزشك بايستی حقوق بيمار را در آزادی عمل برطبق ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی خود ملحوظ دارد. اما محدوده اختيار فردی در اسلام با آنچه فلسفه غرب معتقد است تفاوت دارد.

رئيس دانشگاه علوم پزشكی تهران ادامه داد: همچنين در بحث سود و ضرر در نظام اخلاقی اسلام، صرفاً سود و ضرر دنيوی و مادی مطرح نيست بلكه منافع معنوی و آخرتی افراد به صورت اولی مطرح است، از سويی ديگر عدالت و تعريف و چگونگی تبيين آن در شرايط مختلف بايستی مشخص شود بايست بدانيم در اسلام ارزش اخلاقی عمل اختياری انسان تابع تأثيری است كه اين عمل در رسيدن انسان به كمال حقيقی او خواهد داشت.

وی تاكيد كرد: لذا ارايه اصول اخلاق پزشكی متناسب با فرهنگ اسلامی و برگرفته از وحی و فقه شيعی يك ضرورت است، كه اين مهم بايد با همكاری حوزه و دانشگاه پيگيری شود و ضمن استنباط اصول و مبانی تصميم گيری اخلاقی از بستر غنی معارف اسلامی، باب تحليلهای فلسفی و نظريه‌پردازی‌های انديشمندان مسلمان گشوده شود.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:52 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

انحطاط فرهنگی نخستين پيامد برنامه‌های رسانه‌های غربی است

گروه اجتماعی: رئيس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربايجان ‌غربی، افول فرهنگ ايرانی و اسلامی را از جمله پيامدهای همه‌گير و عمومی برنامه‌های رسانه‌های غربی كه دشمن آن را مهمترين دستاويز خود برای به انحطاط كشاندن جوامع اسلامی می‌داند، دانست.

سرهنگ علی جديدی، رئيس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربايجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان غربی،افزود: ماهواره‌ا يكی از ابزار جنگ نرم دشمنان برای تضعيف باورهای دينی مسلمانان است و با توجه به اينكه پايه‌های هر جامعه ريشه در ارزش‌ها و نظام عقيدتی دارند، بنابراين برای تسلط هر جامعه فرهنگ آن را تضعيف می‌کنند تا افراد به از خودبيگانگی دچار شده و برخلاف آنچه كه حقيقت فرهنگی رسانه‌های‌ غربی است، عمل كنند.

وی با اشاره به اينكه مهمترين هدف مبارزه فكری و روانی دشمنان نظام، سرمايه‌های اصلی كشور يعنی جوانان هستند، تصريح كرد: اصحاب رسانه به‌ويژه خبرنگاران در اين برهه زمانی می‌توانند در زمره افسران جنگ نرم دشمنان قرار داشته باشند چرا كه آنها علاوه بر بهره‌گيری از ابزار رسانه‌ای خود می‌توانند با تنوير افكار عمومی در جامعه، خنثی‌كننده توطئه‌های نرم دشمنان در كشور باشند.

به گفته جديدی، تخريب مبانی فرهنگ خودی، تغيير باورها و ارزش‌ها، كم رنگ كردن باورهای دينی، غرب‌گرايی، مصرف‌زدگی و تجمل‌گرايی، اضطراب، بی‌قراری و افسردگی از پيامدهای مخرب برنامه‌های شبكه‌های ماهواره‌ای است.

رئيس اداره اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی آذربايجان غربی با تاكيد بر اينكه رسانه‌های غربی به عنوان عاملی پيش رو در انتشار فرهنگ ضد دينی و اخلاقی قلمداد می‌شوند، اظهار كرد: برنامه‌های غیر اخلاقی غرب كه نوعی سلاح ضد فرهنگی محسوب می‌شوند، در حال حاضر به جای هزاران سلاح و نيروی نظامی اخلاق و فرهنگ، جوامع را به غارت و چپاول برده و در نتيجه لازم است خانواده‌ها با آگاهی از مضرات و عواقب شوم آن، راه ورود آن را به حريم خصوصی خانه‌های خود مسدود كنند.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:52 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

حجت‌الاسلام تقی قرائتی:
نيازمند 500 هزار طلبه در كشور هستيم

گروه فرهنگ و هنر: استاد حوزه و دانشگاه لرستان گفت: امروز با توجه به ترويج و تبليغ‌های منفی در مقابل اسلام و تشيع به 250 هزار مسجد و 500 هزار طلبه نياز داريم.

حجت‌الاسلام والمسلمين تقی قرائتی، مدير مؤسسه مسجد

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمين تقی قرائتی، از اساتيد حوزه و دانشگاه و مدير مؤسسه مسجد، شامگاه دوشنبه، دوم مردادماه در جمع دانشجويان پسر شركت‌كننده در طرح ضيافت انديشه قرآنی در دانشگاه آزاد حضور يافت و به پرسش‌های دانشجويان پاسخ داد.

وی از اسلام به‌عنوان دين كامل و تمام نام برد كه در همه ابعاد زندگی به‌ويژه ازدواج، خوردن، تولد و مرگ برای انسان برنامه دارد.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به این‌که در دیگر کشورهای اسلامی به ازای هر 500 نفر یک مسجد وجود دارو اين در حالي است كه به ازای هر سه هزار نفر یک مسجد فعال در ايران وجود دارد، گفت: قبل از انقلاب تعداد علما در حوزه‌های علميه 3000 نفر بود كه اين تعداد در مساجد و حوزه‌های علميه به تدريس می‌پرداختند اما امروز با توجه به ترويج و تبليغ‌های منفی در مقابل اسلام و تشييع به 250 هزار مسجد و 500 هزار طلبه نياز داريم.

وی با اشاره به این‌که ایران به ساخت و احداث 250 هزار مسجد نیاز دارد، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و جمعیتی در کشور ما باید به ازای هر 250 نفر یک مسجد وجود داشته باشد ولی در حال حاضر به ازای هر سه هزار نفر یک مسجد فعال وجود دارد.

مدیر مؤسسه مسجد در مورد وضعیت سایر کشورهای اسلامی از نظر ساخت مساجد اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای اسلامی بیشترین بودجه‌ای که در مسائل فرهنگی هزینه می‌شود، مربوط به بودجه مساجد است، در این کشورها وقتی شهرک جدیدی بنا می‌شود، مسئولان قبل از هر چیزی به فکر احداث مسجد هستند ولی در کشور ما در بخش فرهنگی، موضوع ساخت و ساز مساجد مورد بی مهری واقع می‌شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آيات قرآن كه فرموده است طيبات برای شما حلال و زشتی‌ها برای شما حرام است، گفت: از اين آيه نتيجه می‌گيريم كه هر شيرينی حلال و هر تلخی حرام است، از نظر قرآن شيرينی از نظر عقل شيرين است كه هميشه و برای همه شيرين باشد، هر شيرينی كه هميشه شيرين است يا واجب است يا حلال و هر تلخی كه هميشه و برای همه تلخ باشد حرام است، اين دو مقياس را اگر در زندگی داشته باشيم دیگر مشکلی نداريم.

وی روزه‌، رضای خداوند، قرآن و محاسن اخلاقی از جمله شيريني‌هايی برشمرد كه شيرينی آنها هميشه و برای همه كس لذت‌بخش است.

حجت‌الاسلام قرائتی خاطرنشان كرد: دين اسلام راحت‌ترین دين در مورد ازدواج است و راحت‌ترين حكم‌ها در مورد ازدواج در تشيع است و اساس اسلام بر حلاوت و شيريني است و شيرينی كه حرام باشد ما در اسلام نداريم.

مدير مؤسسه مسجد تصريح كرد: اسلام دين كامل و تمامی است، اگر يك‌جا چيزی كم آورديم بايد ببينيم كجا كم آورده‌ايم و هر جا كه زياد آورديم ببينيم كجا زياد آورديم، الان 80 درصد از زندانيان ما كساني است كه به‌طور عمد كار خلاف كرده‌اند. پس باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:53 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

برگزاری كلاس‌های آموزشی ماه رمضان در خانه‌های سلامت 374 محله تهران

گروه سلامت: معاون اداره كل سلامت شهرداری تهران گفت: همزمان با شروع ماه مبارك رمضان كارگاه‌های مختلفی از قبيل سلامت معنوی، عوارض روزه بدون سحری، تاثير روزه بر سلامت جسم و روان، ارتباط عبادت با سلامت روان و ... در خانه‌های سلامت 374 محله تهران بر پا شده است.

مهدی اميری، معاون اداره كل سلامت شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با اشاره به آغاز ماه مبارك رمضان به تشريح برنامه‌های اين مجموعه پرداخت و افزود: همزمان با شروع ماه مبارك رمضان، در خانه‌های سلامت كارگاه‌های مختلفی از قبيل سلامت معنوی، تغذيه سالم، شيردهی در ماه مبارك رمضان، پيشگيری از مشكلات گوارشی، عوارض روزه بدون سحری، روزه و ضعف بينايی، روزه و اهدای خون، تاثير روزه بر سلامت جسم و روان، ارتباط عبادت با سلامت روان، بهداشت روزه‌داری، تاثير روزه بر كاهش چربی خون، افطاری مناسب برای سالمندان بر پا شده است.

وی يادآور شد: پيش از آغاز ماه مبارك رمضان نيز در 25 تير‌ماه يك برنامه آموزشی و توجيهی برای دبيران كانون‌ها، خادمان محلات و مساجد در سطح 374 محله شهر تهران برگزار شد كه طی آن با كمك كارشناسان حوزه سلامت، سازمان آتش‌نشانی و سازمان انتقال خون كلاس‌ها و كارگاه‌های آموزشی سلامت محور برای ارتقاء سطح سلامت شهروندان با موضوعات مختلف از قبيل برگزاری دوره‌های مشاوره‌ای تغذيه و موضوع ديابت و روزه‌داری برگزار شد.

اميری ادامه داد: در اين دوره‌های مشاوره تغذيه نكاتی كه بايد حتی افراد سالم در ماه رمضان مورد توجه قرار دهند عنوان شد و هم اكنون با فرا رسيدن ماه مبارك رمضان برنامه‌های مختلفی از قبيل برگزاری جشنواره‌های افطاری و برگزاری مسابقات در خانه‌های سلامت مناطق 22 گانه شهر تهران به انجام می‌رسد.

وی همچنين از همكاری اداره سلامت شهرداری تهران با سازمان انتقال خون خبر داد كه طی آن در چهار نقطه از شهر پايگاه ويژه اهدای خون راه‌اندازی شده كه اين پايگاه‌ها هم اكنون در حرم حضرت عبدالعظيم در منطقه 20، آستان امامزاده صالح در منطقه يك، مصلای تهران در منطقه 7 و هيات رزمندگان غرب تهران در منطقه 2 قرار دارند.

معاون اداره كل سلامت شهرداری تهران افزود: علاوه بر اين چهار پايگاه ويژه اهدای خون در مناطق 22 گانه شهر تهران پايگاه‌های اهدای خون راه‌اندازی شده كه بعد از افطار فعاليت خود را آغاز كرده و پذيرای شهروندان هستند.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:53 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

نمايشگاه اختصاصی حوزه‌های علميه برپا شود

گروه خبرنگاران افتخاري / جلال بیطرفان: مدير حوزه‌های علميه خواهران استان تهران، گفت: با توجه به ظرفيت‌های حوزه علميه و عدم آشنايی مردم با آثار توليدی حوزه، ضروری است كه سالانه نمايشگاه اختصاصی حوزه‌های علميه برپا شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به گزارش خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدرضا آقا ميری، مدير حوزه‌های علميه خواهران استان تهران با اشاره به ظرفيت‌های قرآنی حوزه‌های علميه، برپايی نمايشگاه قرآن را مورد توجه قرار داد و اظهار كرد: شركت حوزه در نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم، گام‌های مسرت بخشی است اما متأسفانه اين گام‌ها ابتدايی است.

وی افزود: در حوزه‌های علميه، غير از مدارس علميه هر استان، شهر و منطقه كه خود يك مؤسسه بزرگ هستند، بيش از 800 مؤسسه و مركز فعال علمی و پژوهشی وجود دارد، اما كسی از فعاليت‌ها و آثار توليدی آن اطلاع ندارد.

عضو هيئت منصفه مطبوعات، با بيان اين كه حوزه‌های علميه بايد نمايشگاه اختصاصی غير از نمايشگاه قرآن داشته باشند، بيان كرد: از مجموع فعاليت‌های حوزه در كشور، كسی خبر ندارد و بايد سالانه و در ايام خاص، نمايشگاه اختصاصی از آثار مراكز و مؤسسات علمی و پژوهشی حوزه برپا شود تا مردم با اين فعاليت‌ها آشنا شوند.

وی افزود: حوزه‌های علميه خواهران دارای ظرفيت بسيار گسترده‌ای هستند و اين ظرفيت در طی 12 سال اخير تا كنون، روز به روز، رونق بيشتری پيدا كرده است.

مدير حوزه‌های علميه خواهران استان تهران گفت: هزاران رساله و پايان‌نامه در حوزه‌های علميه خواهران در موضوعات مختلف از جمله قرآن وجود دارد كه بايد آنها را در معرض ديدی جامعه علمی كشور قرار دهيم.

وی با بيان اين كه يكی از مدارس علميه خواهران استان تهران، دائرة‌المعارف حضرت خديجه(س) را با 4 هزار حديث توليد كرده است، گفت: نمايشگاه‌ها می‌توانند معرض خوبی برای درك ظرفيت‌های حوزه‌های علميه باشند.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:54 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

هدف فرقه‌های نوظهور، ترويج اهداف سياسی بيگانگان است

گروه خبرنگاران افتخاري / جلال بیطرفان: يك استاد حوزه و دانشگاه، اول مردادماه، گفت: برخی فرقه‌های نوظهور انحرافی، با تمام شعارهايشان، زيستن در كنار بيگانگان را بر زيستن در زير پرچم اسلام ترجيح می‌دهند و به همين دليل ضمن حمايت مالی از سوی بيگانگان، در ترويج اهداف سياسی و غير سياسی آنان گام برمی‌دارند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از مركز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمد قائم‌مقامی، استاد حوزه و دانشگاه، اول مردادماه، در نشست تخصصی «آسيب‌شناسی فرقه‌های انحرافی» كه در محل سالن نشست‌های تخصصی بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در مصلی امام خمينی(ره) تهران برگزار شد، با بيان اين كه در بسياری از موارد دينی، شاهد متناظر سازی‌های گوناگونی هستيم، گفت: وقتی دين را بررسی می‌كنيم به حقايقی بر می‌خوريم اما می‌بينيم در جاهای ديگر نظير آن‌ها يافت می‌شود.

وی افزود: در پرتو دين به آرامش روحی می‌رسيم، اما می‌بينيم كه گاهی حركت‌های مقابل دين، در تلاش هستند تا به اين آرامش لذت بخش روحی برسند و برای اين منظور به بازسازی و متناظرسازی در موارد مختلف دينی می‌پردازند.

اين استاد حوزه و دانشگاه افزود: انسان به عروج معنوی و روحی نياز دارد و در دين هم امكان رسيدن به آن پيش بينی شده است، اما مشاهده می‌شود كه حركت‌های مقابل دين، مواد مخدر را كه پست‌ترين نوع رسيدن به عروج است، در مقابل آن معرفی می‌كند.

حجت‌الاسلام قائم‌مقامی در ادامه سخنان خود يادآور شد: مبنای فرقه‌سازی در دنيای امروز ناشی از نياز و حقايق اصيلی است كه چون افراد از راه اصلی‌اش وارد نشده، بلكه از راه شيطانی وارد آن شدند، به اين نقاط رسيدند.

وی با بيان اين كه شيعيان معقتدند دين دارای دو پايه به نام‌های قرآن و عترت است، تصريح كرد: در يك دين با مبنای حق، تنوع و تكثر ديده می‌شود، اما همين پديده تكثر و تنوع وقتی از راه صحيح خود به دست نيايد، به برخی از فرقه‌های انحرافی منتهی می‌شود.

اين استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه فرقه‌ها سعی می‌كنند حرف‌های تازه بزنند و حتی گاهی می‌گويند دين‌هايی مانند اسلام حرف‌هايی كهنه دارد كه مال آدم‌های قديمی است.

وی با بيان اين كه فرقه‌های انحرافی به نسبت فاصله‌شان با دين اسلام متفاوتند، گفت: برای مثال فرقه‌ای در قرن 19 و 20 ميلادی به نام بهائيت با بهره‌گيری از معارف به حق قرآن، گفتند قرآن ديگر قديمی شده است.

حجت‌الاسلام قائم‌مقامی اظهار كرد: برخی از فرقه‌های نوظهور انحرافی با تمام شعارهايی كه می‌دهند، زيستن در كنار بيگانگان را بر زيستن در زير پرچم اسلام ترجيح می‌دهند و به همين دليل ضمن حمايت مالی از سوی بيگانگان، در ترويج اهداف سياسی و غير سياسی آنان گام برمی‌دارند.

يادآور می‌شود، نشست علمی «آسيب‌شناسی فرقه‌های انحرافی» به همت وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری برگزار می‌شود.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:54 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

بزرگداشت آيت‌الله ميرمحمدی زرندی در انجمن مفاخر برگزار می‌شود

گروه انديشه: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در راستای پاسداشت مفاخر علمی و فرهنگی، مراسم بزرگداشت آيت‌الله سيدابوالفضل ميرمحمدی زرندی، مفسر و مؤلف نامدار قرآن كريم را برگزار می‌كند.

 

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در راستای پاسداشت مفاخر علمی و فرهنگی، مراسم بزرگداشت آيت‌الله سيدابوالفضل ميرمحمدی زرندی، مفسر و مؤلف نامدار قرآن كريم را با حضور مقامات كشوری، اساتيد، انديشمندان و صاحب نظران علوم حوزوی در يكی از روزهای نيمه دوم ماه مبارك رمضان برگزار می‌كند.

آيت‌الله سيدابوالفضل ميرمحمدى زرندى در سال‌ 1302 هجرى‌ شمسى‌ در بخش‌ زاويه‌ زرند از توابع‌ شهرستان‌ ساوه‌ در خانواده‌اى‌ مذهبى‌ به دنيا آمد. تحصيلات‌ ابتدایى‌ را در زادگاهش‌ به‌ پايان‌ رساند. در سال‌ 1320 و در ايامى‌ كه‌ كيان‌ حوزه‌های‌ علميه‌ در خطر بود و كمتر كسى‌ رغبت‌ به‌ تحصيل‌ علوم‌ حوزوى‌ داشت‌، روحيه‌ و علاقه‌ وافرش‌ به‌ تحصيل‌ علوم‌ دينى‌ او را به‌ حوزه‌ مقدس‌ علميه‌ قم‌ كشاند.

وی‌ پس‌ از فراگيرى‌ علوم‌ اوليه‌ صرف‌، نحو، معانى‌ بيان‌ و منطق‌ در سال‌ 1325 جهت‌ زيارت‌ عتبات‌ عاليات‌ و ادامه‌ تحصيل‌ عازم‌ عراق‌ شده‌ و توسط‌ آيت‌الله‌ حاج‌ ميرزا‌يحیى‌ زرندى‌ (دایى‌ مرحوم‌ والدش‌) كه‌ از مجتهدين‌ مقيم‌ آن‌ ديار بود، در شهر كربلا حجره‌اى‌ اختيار كرد؛ ولى‌ با اصرار پدر به‌ بازگشت‌، به‌واسطه وابستگى‌ عاطفى‌،‌ ناچار در حوزه علميه قم به ادامه تحصيل پرداخت.

پس‌ از گذراندن‌ دروس‌ مقدماتى‌ در سطوح‌ عاليه‌ حوزه‌، رسائل‌ را از محضر مرحوم‌ آيت‌الله‌ حاج‌ شيخ‌ موسى‌ زنجانی، مكاسب‌ را از محضر مرحوم‌ آيت‌الله‌ سيدحسين‌ قاضی، كفايه‌ را از محضر حضرات‌ آيات‌ سيدشهاب‌الدين‌ مرعشى‌ نجفى‌ و علامه‌ سيدمحمدحسين‌ طباطبايی‌ و شرح‌ تجريد را از محضر مرحوم‌ آيت‌الله‌ حاج‌ ميرزااسحاق‌ آستارايی‌ تلمذ كرد.

آيت‌الله ميرمحمدى زرندى همچنين در حدود سال‌های 29 ـ 1328 از درس‌ خارج‌ فقه‌ و اصول‌ حضرات‌ آيات‌ عظام‌ حجت‌ كوه‌كمره‌اى‌ و بروجردی‌ حدود دو سال‌ بهره‌ برد. سپس‌ آيت‌الله‌‌العظمى‌‌ حاج‌ سيدمحمد محقق‌ داماد را به‌ عنوان‌ استاد درس‌ خارج‌ به‌ نحو مستمر اختيار كرد و طى‌ 15 سال‌ يك‌ دوره‌ كامل‌ اصول‌ و چندين‌ كتاب‌ فقهی‌ را از محضر او ستفاده كرد.

ايشان‌ در مقاطع‌ مختلف‌ تحصيل‌ حوزوى‌ تدريس‌ مقطع‌ پايين‌تر را به‌ عهده‌ گرفته‌ و بيش‌ از 20 سال‌ به‌ تدريس‌ دروس‌ سطح‌ عاليه‌ حوزه‌ از قبيل‌ رسائل‌، مكاسب‌ و كفايتين‌ پرداخته‌ است‌. همچنين ايشان بيش‌ از 10 سال‌ نيز در دانشگاه‌ اقدام‌ به‌ تدريس‌ فقه‌ و علوم‌ قرآنى‌ در مقطع‌ دكتری‌ و كارشناسى‌ ارشد كرده و استاد راهنماى‌ رساله‌هاى‌ مختلف‌ دوره‌ دكترى‌ در حوزه و دانشگاه‌ بوده‌ است‌.

مباحثه‌ تفسير قرآن‌ را از حدود سال‌ 1326 در روزهاى‌ پنجشنبه‌ و جمعه‌ هر هفته‌ با دوستان‌ صميمى‌ و همدوره‌اى‌ خود همچون‌ حضرات‌ آيات‌ مرحومان حاج‌ سيدمهدى‌ روحانى‌، حاج‌‌ شيخ‌ على‌ احمدى‌ ميانجى‌، حاج‌ شيخ‌ احمد آذرى‌ قمى‌، حاج‌ سيدعبدالكريم‌ موسوى‌ اردبيلى‌، حاج‌ سيداسماعيل‌ موسوى‌ زنجانى‌، حاج‌ شيخ‌ محمد حقى‌، حاج‌ شيخ‌ احمد پايانى‌، حاج‌ ميرزا محمد امين‌ رضوى‌ و... آغاز كرد.

علاوه بر مشاغل‌ و فعاليت‌هاى‌ قبل‌ و بعد از پيروزی‌ انقلاب‌، تأليفاتی چون «بحوث‌ فى‌ تاريخ‌ القرآن‌ و علومه»، «تاريخ‌ و علوم‌ قرآن»، «تلاث‌ دراسات‌ فى‌ الفقه‌ و المشتبه»، «هل‌ يجوز التعزير بالحبس‌ او بالمال»، «زندان‌ و زندانى‌ در اسلام» و «تفسير قرآن» از آيت‌الله ميرمحمدى زرندى به چاپ رسيده است. تفسير جزءهاى‌ 20 تا 30 قرآن‌ كريم‌ از جمله تأليفات ايشان است كه تنها جزء سی‌ام‌ آن‌ توسط‌ سازمان‌ تبليغات‌ اسلامى‌ در يك‌ جلد به‌ چاپ‌ رسيده‌ و باقی مجلدات‌ آن نيز آماده‌ چاپ‌ است.

همچنين مقالات‌ متعددی از ايشان در موضوعات‌ فقه‌، علوم‌ قرآنى‌، قضا، گزينش‌، تراجم‌ و اصطلاحات‌ علوم‌ قرآنى‌ در مجلات‌ «نور علم»‌ جامعه‌ مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌، فصل‌نامه‌ دادگسترى‌ جمهورى‌ اسلامى‌، نشريات‌ دانشكده‌ الهيات‌ و معارف‌ اسلامى‌ دانشگاه‌ تهران‌، هيئت‌ عالى‌ گزينش‌، سازمان‌ اوقاف‌ و امور خيريه‌ و... به چاپ رسيده است.

آيت‌الله ميرمحمدى زرندى در حال‌ حاضر به‌ عنوان‌ عضو جامعه‌ مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌ و نماينده‌ مردم‌ استان‌ مركزى‌ در مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ است.

يادآور می‌شود، مراسم بزرگداشت آيت‌الله سيدابوالفضل ميرمحمدی زرندی، مفسر و مؤلف نامدار قرآن كريم در يكی از روزهای نيمه دوم ماه مبارك رمضان در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود و اخبار تكميلی برگزاری اين مراسم، متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:55 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

در نمايشگاه قرآن؛
«نقشه راه تحول علوم انسانی» بررسی می‌شود

گروه انديشه: بخش تحول علوم انسانی بيستمين نمايشگاه قرآن كريم امروز، سوم مردادماه، ميزبان حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پيروزمند، قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی است كه به ارائه مقاله‌ای با عنوان «نقشه راه تحول علوم انسانی» خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، بخش تحول علوم انسانی بيستمين نمايشگاه قرآن كريم، امروز، سه‌شنبه سوم مردادماه، ميزبان حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پيروزمند، قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی است كه به ارائه مقاله‌ای با عنوان «نقشه راه تحول علوم انسانی» خواهد پرداخت.

بخش تحول علوم انسانی در نمايشگاه امسال با حضور 13 مؤسسه فعال در حوزه تحول علوم انسانی شامل فرهنگستان علوم اسلامی قم، بنياد بين‌المللی علوم وحيانی اسراء، مؤسسه آموزشی ـ پژوهشی امام خمينی(ره)، مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحديث، انديشكده يقين (مركز بررسی های دكترينال) برگزار می‌شود.

اين گزارش می‌افزايد، جامعةالمصطفی(ص)العالمية، مؤسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ايران، مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی مشهد، بنياد دكتر احمد فرديد، موسسه فتوح انديشه قم، مركز تحقيقات قرآن كريم المهدی، مدرسه دانشجويی قرآن و عترت دانشگاه تهران و بنياد پژوهشی فرهنگی سمات از ديگر مؤسسات فعال در حوزه تحول علوم انسانی هستند.

بر اساس اين گزارش، بخش تحول علوم انسانی در زمان برگزاری نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم به برگزاری بيش از 40 نشست با موضوعات مرتبط با تحول علوم انسانی و توليد علم خواهد پرداخت كه شامل ارائه مقالات جديد اساتيد، رونمايی از چند اثر مهم در حوزه تحول علوم انسانی و ميزگردهای چند جانبه پيرامون موضوعات مرتبط با تحول علوم انسانی است.

«بررسی تطبيقی مفهوم امنيت فرهنگی در نگاه دينی و عرفی» با سخنرانی فاطمه براتلو، «شاخص‌های مدير اسلامی و مدير غربی» با سخنرانی حجت‌الاسلام حسين الله ياری و «وضعيت علم در حيات طيبه» با سخنرانی حجت‌الاسلام رهدار، بخشی از برنامه‌های بخش تحول علوم انسانی است كه تا كنون در محل نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم برگزار شده است.

يادآور می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پيروزمند، قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی در ساعت 19 عصر امروز در بخش تحول علوم انسانی بيستمين نمايشگاه قرآن كريم به ارائه مقاله‌ای با عنوان «نقشه راه تحول علوم انسانی» خواهد پرداخت.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:55 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

كتاب «اخلاق و آداب در تبليغ» منتشر شد

گروه خبرنگاران افتخاري / حسام مشرفی نبی‌کندی: كتاب «اخلاق و آداب در تبليغ» اثر حجت‌الاسلام حافظ نجفی‌زنجانی، همزمان با ماه مبارك رمضان، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، همزمان با ماه مبارك رمضان، كتاب «اخلاق و آداب در تبليغ» اثر حجت‌الاسلام والمسلمين حافظ نجفی‌زنجانی توسط پژوهشكده باقرالعلوم(ع)، منتشر شد.

اين كتاب معتقد است كه تبليغ در اسلام، موضوع با اهميتی است. از اين رو درك اصول، شرايط، ويژگی‌ها و ابزار تبليغ اسلامی راهگشای مبلّغ در اين عصرند. چنانچه پيامبر اكرم(ص) با بكارگيری سيره تبليغی منسجم و هماهنگی توانستند ايده‌های ناب و زلال الهی را به گوش جهانيان برسانند. بر اساس يافته‌های اين محقق در كتاب، تبليغ، محتاج الگويی سالم است كه در صورت فقدان آن هرگونه فعاليت تبليغی، نوعی ضد تبليغ محسوب می‌شود و تبليغ موفق و كارآمد بايد از دلايل متقن علمی و اصول و مؤلفه‌های قوی برهانی، برخوردار و از پايه و مايه محكم، برای اقناع انديشه و روح پرتلاطم حقيقت‌طلبان، بهره‌مند شود.

كتاب «اخلاق و آداب در تبليغ» در 10 فصل كليات، بايسته‌های اخلاقی و معنوی تبليغ، اهداف و رسالت‌های تبليغ دينی، عوامل و شرايط موفقيت در تبليغ، شيوه‌های نوين تبليغی، ويژگی‌های عملی مبلّغان، بايسته‌های اخلاقی مبلّغان، اخلاق اجتماعی مبلّغان، آسيب‌شناسی تبليغات دينی و آسيب‌شناسی مبلّغان دينی را می‌كاود.

يادآور می‌شود، نخستين چاپ كتاب اخلاق و آداب در تبليغ به قلم حجت‌الاسلام حافظ نجفی‌زنجانی در قطع وزيری، 432 صفحه، با شمارگان 1100 نسخه و به بهای 14 هزار ريال به‌تازگی از سوی پژوهشكده باقرالعلوم(ع) و توسط شركت چاپ و نشر بين‌الملل منتشر شده است.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:55 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

همايش «عاشوراپژوهی» از سوی انجمن تاريخ اسلام برگزار می‌شود

گروه انديشه: انجمن تاريخ اسلام، هم‌زمان با ايام عاشورای حسينی در سال جاری، همايش «عاشوراپژوهی» را در محورهای مختلف برگزار می‌كند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، عاشورا و هنر، عاشورا و تاريخ، عاشورا و تاريخ نگاری، عاشورا و منابع سده‌های مختلف، عاشورا و تحقيقات معاصر، عاشورا و تحقيقات مستشرقين، عاشورا و فرهنگ و عاشورا و سياست از جمله محورهای مختلف همايش «عاشوراپژوهی» معرفی شده است.

بنابر اين گزارش، عاشورا و همايش‌ها، عاشورا و نمادها، عاشورا و جنبش‌ها، عاشورا و ادبيات و برخی مباحث مختلف ديگر از جمله محورهای همايش «عاشوراپژوهی» محسوب می‌شود كه در سال جاری و هم‌زمان با عاشورای حسينی از سوی انجمن تاريخ اسلام برگزار می‌شود.

يادآور می‌شود، از كليه علاقه‌مندان و پژوهشگران دعوت شده تا چكيده و اصل مقالات خود را به نشانی پست الكترونيكی انجمن (info@sih.ir) ارسال كنند. همچنين اخبار تكميلی و تفصيلی درباره جزئيات اين همايش متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:56 PM
تشکرات از این پست
javid1000
javid1000
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 53859
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:اخبار حوزه دین و اندیشه

پخش ويژه‌برنامه «ماه مهربونی» از سيمای استان مركزی

گروه فرهنگ و هنر: معاون سيمای استان مركزی از پخش ويژه برنامه ماه مهربانی در ايام ماه مبارك رمضان از شبكه آفتاب استان خبر داد.

 

مرتضی فراهانی، معاون سيمای استان مركزی در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی گفت: ماه مهربونی عنوان ويژه برنامه ای است كه در ايام ماه مبارك رمضان مهمان سفره های افطار مخباطبان سيمای شبكه آفتاب استان است.

وی بيان كرد: اين برنامه با مضمونی دينی و عرفانی با هدف گسترش و تعميق اخلاق اسلامی در بين مخاطبان، ارتقای سطح آگاهيهای عمومی وظايف و تكاليف دينی و آموزش‌های اخلاقی و رفتاری تلاش می‌كند در فرصتی محدود و با شيوه‌ای نوين اولويت‌های اجتماعی مذهبی را در برنامه مطرح كند.

فرهانی در ادامه تصريح كرد: اين برنامه به تهيه كنندگی محمد گندمی و با آيتم‌های متنوعی ازجمله مسابقه مفاهيم قرآنی، گزارش ازآداب رسوم مردم استان درماه رمضان، گزارش مشاغل، طريق سالكان، گفت‌‌وگوی صميمانه با ميهمان برنامه، پخش گزارش مستند ميهمانان برنامه و پخش زنده اذان از استوديو سيمای آفتاب تهيه و پخش می‌شود.

معاون سيمای استان در ادامه ديگر عوامل برنامه رادستيار تهيه احمد غلامی، كارگردان تلويزيونی محمد علی يزدان پرست، تصويربرداران نوذر خويی، حميدرضا فرحی و مظاهر فتاحی نسب، نورپردازان نوذر خويی و حميدرضا فرحی، صدابردار محمد تقی زيولايی، مجری عليرضا محبی، منشی صحنه احمد غلامی وتدوين عليرضا اسكندی عنوان كرد.

اين مقام مسئول در پايان افزود: ويزه برنامه بزم ربانی از ابتدای ماه مبارك رمضان هر روز قبل از اذان مغرب بصورت زنده بمدت 60 دقيقه از شبكه آفتاب پخش مي‌شود.

مدیریت:تالارهای دانشگاه،دانشجو

مدیریت سابق تالارهای تلفن همراه

صفحه اختصاصی:

civilica.com/p/98085

اولین مدرسه عشق که تأسیس شد  /  درس عشق علی و فاطمه تدریس شد
گـل ادم چـو سـرشـتن به کاه ازلــی  /  اولـین کلمه که آمـوختند علـی بود علـی

پنج شنبه 5 مرداد 1391  10:56 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها