پایگاه اینترنتی جشنواره نوآوری تبلیغ دینی راه اندازی شد
|
مدیر اجرایی «جشنواره نوآوری تبلیغ دینی» همزمان با رونمایی از پایگاه اینترنتی این جشنواره گفت: جشنواره فراخوان داده است و امیدواریم مبلغان نوآور اما گمنام عرصه دین، شناسایی و مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.
|
منبع خبر: www.farsnews.com |
حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی مدیر اجرایی جشنواره نوآوری تبلیغ دینی در نشست خبری جشنواره با حضور اصحاب رسانه با بیان اینکه امروزه عرصه تبلیغ، عرصه گسترده ای است و عوامل متعدی در تاثیرگذاری و افزایش اثرگذاری تبلیغ وجود دارند، اظهار داشت: شناسایی این عوامل به ما کمک می کند تا موفقیت در عرصه تبلیغ دینی دو چندان شود، لذا عرصه تبلیغ عرصه گسترده ای است و منحصر به منبر نیست و عرصه های دیگری هم هست که شناخت ابزار جدید به همراه تلاش برای نوآوری گام مستحکمی برای گسترش و اشاعه امر تبلیغ دینی است.
وی با اشاره به اینکه مبلغان فراوانی در نقاط مختلف کشور حضور دارند که کار تبلیغی را با محتوای دینی انجام می دهند و طی تجربه ای که در سالیان تبلیغ کسب کرده اند، دست به نوآوری هایی می زنند که اگر شناسایی و ساماندهی و به دیگر مبلغان معرفی شوند، می توان در جاهای دیگر این تجربیات را به کار بست، افزود: به همین خاطر جشواره نوآوری های تبلیغ دینی به منظور پیگیری، شناسایی، پردازش و ساماندهی نوآوری ها و ایده های نوین در امر تبلیغ دینی در دستور کار قرار گرفته است.
حجت الاسلام ثنایی همزمان با رونمایی از سایت جشنواره با بیان اینکه بعد از شناسایی و ساماندهی نوآوری ها در عرصه تبلیغ، هم تقدیر و هم تشویق، حمایت و پشتبانی از آن ها می شود تا با تقویت روحیه ابتکار و خلاقیت این نوآوری ها گسترش پیدا کنند، ابراز داشت: قلمروی این طرح شامل کلیه نوآوری های اجراشده توسط حوزویان و غیرحوزویان که چه در داخل و چه در خارج از کشور ارائه شده را شامل می شود، منتهی این طرح 3 شرط اساسی دارد، شرط اول این است که روش پیاده شده مرتبط با تبلیغ دینی باشد و دوم اینکه با ارزش های اسلامی و ساختار حوزه و روحانیت منافاتی نداشته باشد.
وی با اشاره به شرط سوم، ادامه داد: شرط سوم این است که روحانی محور باشد؛ یعنی روحانیون بتوانند این کار تبلیغی را انجام دهند، لذا این جشنواره دارای چهار محور اصلی است که محور ابتدایی آن، محتوای تبلیغی است که این محتوا تمامی ابتکارات و نوآوری های انجام شده را در راستای موضوعات موردنیاز مخاطبان شامل می شود، محور دوم این جشنواره عرصه های محیطی و زمانی تبلیغ است که در هر محیطی غیر از مسجد و حسینیه و همچنین غیر از زمان های ایام تبلیغی محرم، صفر و ماه رمضان رایج امکان تبلیغ داشته باشد.
مدیر اجرایی جشنواره نوآوری تبلیغ دینی با تاکید بر اینکه طرحی باید بیاید که منحصر به زمان و عرصه خاصی نباشد، ادامه داد: سومین محور روش های تبلیغی اعم از شفاهی، مکتوب و مجازی است و چهارم ابزارهای تبلیغی شامل کلیه ابزارهای سنتی و نوین است که برای رساندن پیام مبلغ به مخاطب بتوان از آن استفاده کرد که در این گزینه جای می برد.
وی با بیان اینکه سازمان ها و نهادهای حوزوی و دولتی عبارت از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، سازمان اوقاف و امورخیریه و جامعةالمصطفی العالمیه هستند و زمان تقریبی برگزاری این جشنواره نیز اواخر اردیبهشت ماه سال 91 است، خاطرنشان کرد: براساس برنامه زمان بندی شده از اوایل دی ماه فراخوان این همایش صورت می گیرد و مدت فراخوان نیز 3 ماه است، لذا این جشنواره فرصت مناسبی می تواند باشد تا مبلغان نوآور عرصه دینی که در نقاط مختلف کشور حضور دارند و به نوعی گمنام هستند، شناسایی و مورد تشویق و حمایت قرار گیرند.
حجت الاسلام ثنایی با اشاره به اینکه این جشنواره برای اولین بار برگزار می شود، اظهار داشت: بنا داریم که هر دو سال یک بار این جشنواره را در سطح ملی و بین المللی برگزار کنیم، کمیته داوران هم بعد ارسال طرح های ارسالی و به حد نصاب رسیدن آنها تشکیل خواهد شد.
علاقه مندان جهت شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را تا تاریخ 28 اسفند ماه سال جاری به نشانی قم، چهارراه شهدا، ساختمان مرکزی دفتر تبلیغات اسلامی، طبقه دوم، دبیرخانه جشنواره، کدپستی 37157991811 ارسال کنند.
همچنین به منظور کسب اطلاعات بیشتر شماره تلفن 02517832955 و پست الکترونیکی info@jntsmta.com پیش بینی شده و جهت دسترسی به فرم فراخوان نیز باید به نشانی www.samta.ir و www.jntsamta.com مراجعه کرد.
|