0

همدان-یك فعال عرصه انیمیشن (پویانمایی) گفت: حركت و تحرك از عناصر زیبایی شناسانه پویانمایی است.

 
hamed_yurdum
hamed_yurdum
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 35378
محل سکونت : آذربایجان غربی-سولدوز

همدان-یك فعال عرصه انیمیشن (پویانمایی) گفت: حركت و تحرك از عناصر زیبایی شناسانه پویانمایی است.

 
 

حركت از عناصر زیبایی شناسانه پویانمایی است

همدان-یك فعال عرصه انیمیشن (پویانمایی) گفت: حركت و تحرك از عناصر زیبایی شناسانه پویانمایی است.

حركت از عناصر زیبایی شناسانه پویانمایی است

'محمد علی صفورا' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیالوگ یكی از عناصر سینما و انیمیشن است و باید مثل تمامی عناصر، در جای خودش و درست استفاده شود و هر چه كمتر استفاده شود، یعنی توانایی بیان به وسیله تصویر و حركت بیشتر شده است.

وی اظهار داشت: نباید ضعف های خود در فیلم زنده و در فیلم انیمیشن حتی در كارهای تلویزیونی و سینمای جدی و سینمای بلند و سینمای كوتاه و تجربی را با تصویر و حركت پوشاند به دلیل اینكه هر چه از گفت و گو كمتر استفاده شود بهتر است زیرا به زبان اصلی سینما نزدیك تر است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: انیمیشن یكی از انواع سینما است و تمام عناصر بیانی سینما را دارد با این وجود فیلمنامهی انیمیشن افزون بر اصول فیلمنامه نویسی زنده باید وجوه تازه ای نیز داشته باشد.

صفورا ادامه داد: فانتزی و تخیل وجوه تازه پویانمایی است كه هم می توان به این فانتزی ساده انگارانه نگاه كرد و هم می توان به نوعی فانتزی تازه در محیط فیلم نامه نویسی دست پیدا كرد.

وی بیان كرد: شكل نوشتن فیلمنامه انیمیشن با فیلمنامه سینمای زنده فرقی نمی­كند با این وجود محتویات آن متفاوت است و این محتویات است كه بر اساس امكانات بیانی سینمای انیمیشن باید در اختیار فیلم نامه نویس قرار گیرد و فیلم نامه نویس باید بتواند آنها را در فیلم نامه خود منعكس كند.

صفورا در ادامه با اشاره به افزایش كمی تولیدات انیمیشنی در 15سال اخیر گفت: با وجود این رشد، به لحاظ كیفی در فیلم نامه اتفاقات خوبی نیافتاده است و همین افزایش حجم تولیدات باعث شده كه تمركز از تولیدات برداشته شود.

وی افزود: رایانه یكی از رسانه هایی است كه در آن از انیمیشن بطور گسترده استفاده می­شود و باید ارتباط نزدیكی با انیمیشن داشته باشد و ویژگی­های خاص خود را دارد كه فیملنامه نویس حوزه كامپیوتری را از دیگران متفاوت می كند.

وی اضافه كرد: در حال حاضر درصد بسیاری از بازی­های كامپیوتری به شكل كلیشه ای تولید می شود كه با ورود شخصیت های تازه و اتفاق­های تازه می توان به یك سناریو تازه رسید.

گفتنی است محمدعلی صفورا، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در رشته تصویر متحرك (انیمیشن) و سازنده­ فیلم های كوتاهِ «شوك»، «اولین نیلوفر»، و «اكولوژی»؛ مستند «روزنامه»؛ و فیلم «خوابهایی كه دیدیم» است.


پل ارتباطی :  daniz_0443@yahoo.com

جمعه 21 بهمن 1390  2:37 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها