|
تعاونی های روستایی همدان با شیوه های نوین بازاریابی آشنا شدند
همدان-مدیر تعاون روستایی استان همدان گفت: تعاونی های روستایی این استان با حضور در دوره های آموزشی ، شیوه های بازاریابی نوین را فراگرفتند.
|
|
|
'رضا عباسی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از هشت هزار نفر روز از اعضای تعاونی های روستایی استان از ابتدای سال جاری تاكنون آموزش های نوین بازاریابی را فرا گرفته اند.
وی ادامه داد: شیوه های صادرات، آشنایی با مسایل روز، مشاركت در معامله های بورس، خرید و فروش های جدید و معامله های مجازی در این دوره های آموزشی به شركت كنندگان آموزش داده شد.
وی اضافه كرد: با ارایه این آموزش ها اعضای تعاونی های روستایی می توانند در سامانه خرید و فروش محصولات كشاورزی به صورت اینترنتی شركت كنند و امكان تبادل اطلاعات و كالا را دارند.
وی بر اهمیت برگزاری این دوره های آموزشی برای ارتقا سطح آگاهی و به روز شدن مدیران تشكل های بخش كشاورزی تاكید كرد و گفت: این دوره ها باید متناسب با انجام نیازسنجی در سطوح مختلف برگزار شود.
مدیر تعاون روستایی استان همدان در ادامه بیان كرد: باتوجه به رویكرد دولت و اجرای طرح هدفمندی یارانه ها زمینه خوداتكایی تشكل های بخش كشاورزی فراهم شده و منجر به فعالیت آنان در حوزه بازرگانی شد.
عباسی با اعلام اینكه حضور تشكل ها در خریدهای توافقی محصولات كشاورزی از دستاوردهای خوداتكایی این تشكل ها است افزود: 55 قلم كالا از محصولات كشاورزی استان به میزان 60 هزار تن به صورت توافقی خریداری شده است.
وی اظهار داشت: همچنین یك هزار و 670 تن انواع محصولات كشاورزی نظیر جو، كشمش، سیب زمینی و ذرت در استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
گفتنی است در استان همدان 260 تشكل فراگیر كشاورزی با عضویت 299 هزار نفر فعال است.