|
زنان توانایی حضور فعال در تولید فیلم كوتاه را دارند
همدان-یك منتقد سینما گفت: زنان توانایی حضور فعال در تولید فیلم كوتاه را دارند.
|
|
|
'بابك رضاپور' روز دوشنبه در صد و هفتادمین نشست نقد فیلم كوتاه حوزه هنری همدان اضافه كرد: باوجودی كه از دهه 60 كه سرآغاز شكلگیری فیلمسازی كوتاه در همدان بود، به جز یك نفر، فیلمساز خانم برجستهای ظهور نكرد و فیلم «حفرههای خالی» نشاندهنده آن است كه فیلمسازان خانم میتوانند حضوری فعال داشته باشند.
وی افزود: تدوین خوب، شاخصه اصلی این فیلم و نشاندهنده آن است كه فیلم از دكوپاژی قوی برخوردار است زیرا اگر دكوپاژ فیلمنامه دقیق باشد، برخلاف باور عمومی، نقش تدوینگر برجسته تر میشود.
رضاپور با اشاره به اینكه یك كارگردان باید بعد از پایان هر سكانس، صدای محل را بهعنوان صدای شاهد ضبط كند، اظهار داشت: فیلم «حفرههای خالی» روایتی خوب و ساختاری قابل قبول دارد؛ ولی فقدان صدای محیط كمی به آن ضربه زده است.
این منتقد سینما و تلویزیون ادامه داد: این فیلم كه روایتی است از یك جانباز روشندل كه آرزو دارد بدود و در نهایت با كنار گذاشتن عصای سفید، به آرزویش میرسد، پایانی لطیف دارد كه حس امید، پایداری و سرزندگی و غلبه بر معلولیت را به بیننده القا میكند.
وی در ادامه بیان كرد: نام فیلم با محتوایش همخوانی ندارد و احتیاج به نامی عمیقتر دارد زیرا انتخاب نام فیلم از نظر زیباییشناسی بسیار مهم است و برخی فیلمها اعتبارشان را از نام زیبایشان گرفتهاند.
گفتنی است در صد و هفتادمین نشست نقد فیلم كوتاه حوزه هنری همدان، فیلم «حفرههای خالی» به كارگردانی 'طیبه حمیدی نور' با حضور منتقدان و علاقهمندان سینما نمایش داده و نقد شد.