به گزارش ایرنا، مهدی نوید ادهم سه شنبه درحاشیه نشست دو روزه هم اندیشی كمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش در بوشهردر گفت وگو با ایرنا افزود: با اجرای این نظام همزمان دو پایه تحصیلی دوم و ششم ابتدایی تحت تاثیر تغییرات شكلی، ساختاری و محتوایی قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینكه درسال تحصیلی جدید نیز پایه اول ابتدایی تحت تاثیر تغییرات محتوایی قرار گرفت اظهار داشت: براین اساس دانش آموزان پنجم ابتدایی سال آینده وارد پایه ششم ابتدایی می شوند و دانش آموزان دوم ابتدایی نیز مفاهیم و آموزه های جدیدی را فرار می گیرند.
نوید ادهم با تاكید براینكه سعی شده برنامه درسی پایه ششم ابتدایی با برنامه درسی اول راهنمایی و پنجم ابتدایی ارتباط افقی و عمودمی داشته باشد اضافه كرد: براساس برنامه درسی ملی در پایه ششم ابتدایی دو درس شامل درس تفكر و پژوهش و كار و فناوری اضافه می شود.
وی درمورد تغییرات پایه دوم ابتدایی نیز گفت: در این پایه تحصیلی درسی اضافه نمی شود و تنها از لحاظ محتوایی دروس تغییر می كنند.
نوید ادهم یادآورشد: برای اینكه اجرای این تحولات و استقرار یكی از احكام تحولات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام شود حدود 750كمیته و ستاد در سطح وزارتخانه و شهرستان ها شكل گرفته تا با برنامه ریزی صحیح زمینه این تحول را فراهم كنند.
وی بیان كرد: این كمیته ها برای مناسب سازی فضای فیزیكی مدرسه، آموزش معلمان و سایر موارد دیگر تصمیم گیری می كنند تا معلمان از اول مهرماه با آمادگی كامل سركلا سها حاضر شوند.
نوید ادهم اضافه كرد: سعی می كنیم سال تحصیلی آینده را با حداقل ترین مشكل برای خانواده ها و دانش آموزان شروع كنیم و دانش آموزان بدون دغدغه وارد مدرسه و از امكانات آموزشی بهره مند شوند.
وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به منزله قانون اساسی تغییرات و تحولاتی است كه قرار است برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز 20ساله كشور در افق 1404 طراحی و سیاستگ ذاری شده و براین اساس تحول عمیق همه جانبه و نظام مند مبتنی بر معارف دینی و آموزه های حیاتی انجام می شود.
نوید ادهم گفت: براین اساس درصدد هستیم همه مولفه های پیدا و پنهان سیستم را مورد بازخوانی و بازتولید قرار دهیم تا دستیابی به اهداف بلند تعلیم و تربیت اسلامی امكان پذیر شود.
وی با تاكید براینكه این سند برای تحقق، نیازمند برنامه اجرایی مختلفی است افزود: براین اساس شورای آموزش و پرورش استان ها باید براساس آمایش سرزمین و تناسب و شرایط مناطق خود برنامه عملیاتی ذیل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی كنند و تصویر مشخصی از آموزش و پرورش استان خود را تا 15سال آینده تنظیم كنند.
نوید ادهم تاكید كرد: تصویب این سند كمك می كند كه تصمیم ها در آموزش و پرورش چه در سطح كلان و خرد هدفمند و مبتنی بر برنامه انجام شود