0

همه چيز درباره بزرگراه امام علي (ع)

 
ahmadfeiz
ahmadfeiz
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 20214
محل سکونت : تهران

همه چيز درباره بزرگراه امام علي (ع)

معاون فني عمراني شهردار تهران با تشريح جزييات پروژه ادامه بزرگراه امام علي(ع)، وعده داد كه با اتمام عمليات اجرايي اين پروژه تا پايان سال 91، حدود 35 كيلومتر مسير بزرگراهي از شمال تا جنوب پايتخت در اختيار شهروندان قرار گيرد.
مازيار حسيني با اشاره به گذشت 20 سال از زماني كه ايده ساخت بزرگراه امام علي(ع) مطرح شد، اظهار كرد: در طول اين سال ها تنها 9 كيلومتر از اين بزرگراه از جنوب بلوار ارتش تا مسيل باختر، به بهره برداري رسيده است.
وي ادامه داد: مردادماه امسال، طراحي تمام طول مسير ادامه بزرگراه امام علي(ع) انجام شد و با دستور شهردار تهران و تاييد شوراي شهر، حوزه فني عمراني ماموريت ساخت كل اين بزرگراه را برعهده گرفت.
عزم شهرداري براي تكميل پروژه سال ها بر زمين مانده حد فاصل مسيل باختر تا خيابان پيروزي
وي با اشاره به اينكه موضوع ساخت حدفاصل مسيل باختر تا خيابان پيروزي از بزرگراه امام علي(ع) به طول 54. كيلومتر كه در مناطق هفت و هشت قرار دارد، مدت ها در دستور كار شهرداري تهران قرار داشت، عنوان كرد: به دليل حجم بالاي معارضان ملكي در اين محدوده، ساخت اين بخش از بزرگراه مدت ها و در طول چندين دوره شهرداري از دستور كار اجرايي خارج بود.
حسيني با بيان اينكه هم اكنون طراحي اين بخش از بزرگراه امام علي(ع) تكميل و مصوبات قانوني لازم از كميسيون ماده پنج اخذ شده است، اظهار كرد: پيمانكار اين بخش انتخاب شده و حدود دو ماه است كه تجهيز كارگاه در دو نقطه اين محدوده نيز، صورت گرفته است.
به گفته وي، در طراحي اين بخش تلاش شده كه كمترين دستخوش تغيير در بافت منطقه به لحاظ اجتماعي و محلي شود.
معاون فني عمراني شهردار تهران با اشاره به وجود چهار تقاطع اصلي با خيابان هاي دماوند، شهيد مدني، سبلان و مسيل باختر در اين بخش از مسير امام علي(ع)، يادآور شد: اولويت اجرايي در اين بخش با تقاطع خيابان دماوند است و همزمان كار ساخت بزرگراه دنبال مي شود.
اجراي بخشي از بزرگراه در دو سطح 0 و 1-، مزاياي ايمني و زيست محيطي به دنبال دارد
وي با اشاره به اينكه بزرگراه امام علي(ع) در بخش ديگر از خيابان پيروزي تا ميدان شهيد محلاتي ادامه مي يابد، گفت: عمليات اجرايي اين بخش نيز در گذشته آغاز شده بود، اما به دليل حجم بالاي معارض ملكي، كار به كندي پيش مي رفت.
حسيني با بيان اينكه به همت شهرداري منطقه 14، هم اكنون رفع معارضان ملكي اين بخش از پروژه سرعت گرفته است، ابراز اميدواري كرد كه تا پايان بهار سال آينده، اين بخش از بزرگراه به بهره برداري برسد.
وي با تاكيد بر اينكه بخشي از اين قطعه با هدف كاهش حجم معارض ملكي در دو سطح 0 و 1- اجرا شده است، توضيح داد: در اين قبيل مسيرها، عموما لاين تندرو يك سطح پايين تر از لاين كندرو و محلي است كه اين موضوع علاوه بر مزاياي ايمني، موجب كاهش آلودگي صوتي براي ساكنان حاشيه بزرگراه مي شود.
اتصال بزرگراه امام علي(ع) به بزرگراه دولت آباد، تصميم استراتژيك ديگر مديريت شهري
معاون فني عمراني شهردار تهران در ادامه گفت وگوي خود با ايسنا، از تصميم استراتژيك شهردار تهران براي ساخت ادامه بزرگراه امام علي(ع) حدفاصل ميدان شهيد محلاتي تا بزرگراه دولت آباد به طول 5/8كيلومتر خبر داد و با بيان اينكه طراحي اين محدوده نيز به اتمام رسيده است، عنوان كرد: پيمانكار اين بخش از پروژه نيز انتخاب و تجهيز كارگاه انجام شده است، اما از آنجا كه هنوز رفع معارض ملكي به طور كامل انجام نشده است، اولويت به تقاطع هاي اصلي اين بخش از بزرگراه به ويژه تقاطع بزرگراه آزادگان اختصاص دارد.
وي همچنين به نقش تقاطع هاي شرقي غربي در زندگي شهروندان ساكن اين محدوده اشاره كرد و افزود: براين اساس، افتتاح چهار تقاطع بزرگراه امام علي(ع) با خيابان خاوران، ميدان شهيد محلاتي، بزرگراه بعثت و بزرگراه آزادگان در اولويت اين پروژه قرار دارد.
با اتصال بزرگراه امام علي(ع) به بزرگراه شهيد آويني، شهرري از بن بست خارج مي شود
آن گونه كه معاون فني عمراني شهردار تهران گفته است، تكميل بزرگراه امام علي(ع) به اينجا خاتمه نيافته است؛ بلكه با توجه به فقدان دسترسي هاي لازم در منطقه 20 و محدوده شهرري، ماموريت ديگر حوزه فني عمراني، اتصال اين بزرگراه به كمربندي شهرري(بزرگراه شهيد آويني) در قطعه اي به طول سه كيلومتر است.
حسيني با اشاره به اينكه هم اكنون طراحي و توليد نقشه اين قطعه از بزرگراه امام علي(ع) در دستور كار سازمان مشاور مهندسي و عمران قرار دارد، به ايسنا گفت: تا پايان دي ماه فاز طراحي اين قطعه به اتمام خواهد رسيد.
به گفته وي، اين قطعه از بزرگراه امام علي(ع) علاوه بر اينكه به منزله حريم شرقي شهر تهران خواهد بود و موجب جلوگيري از گسترش شهر در اين بخش مي شود، نقش بسزايي در خروج شهرري از بن بست دارد.
اجراي ادامه مسير بزرگراه امام علي(ع) در قالب
طرح «حرم تا حرم»
معاون فني عمراني شهردار تهران همچنين با بيان اينكه ادامه بزرگراه امام علي(ع) در قالب طرح «حرم تا حرم» اجرا خواهد شد، در اين باره توضيح داد: در قالب اين طرح و در ادامه مسير بزرگراه امام علي(ع)، كمربندي شهرري به بزرگراه صالح آباد متصل خواهد شد تا بدين ترتيب، مسير حرم حضرت عبدالعظيم به حرم امام خميني(ره) هموار شود.
وي يادآور شد: نقشه هاي اين بخش از پروژه نيز طراحي و به منطقه 20 ابلاغ شده است تا همزمان با اجراي ديگر قطعات بزرگراه امام علي(ع)، عمليات اجرايي اين بخش نيز، آغاز شود.
800 تا 1000 ميليارد تومان معارض ملكي بر سر راه بزرگراه امام علي(ع)
معاون فني عمراني شهردار تهران حجم معارضان ملكي كل مسير بزرگراه امام علي(ع) را 800 تا 1000 ميليارد تومان برآورد كرد و با بيان اينكه معاون امور مناطق شهرداري تهران مكلف به مديريت رفع معارضان ملكي اين پروژه است، اظهار كرد: تيمي متشكل از سازمان املاك و سازمان سرمايه گذاري و مشاركت هاي مردمي شهرداري تهران زير نظر معاونت امور مناطق، ماموريت رفع معارضان ملكي اين پروژه را برعهده دارند.
حسيني همچنين از تاكيد شهردار تهران براي مدارا با ساكنان اين محدوده خبر داد و افزود: با توجه به اينكه اغلب شهروندان ساكن محدوده اين پروژه جزو طبقه متوسط و ضعيف هستند، به دستور شهردار تهران حداكثر مساعدت و همكاري با رعايت ضوابط قانوني براي رفع معارضان ملكي انجام مي شود.
وي با بيان اينكه بيشترين ملاحظه و انصاف به منظور رفاه حال شهروندان ساكن اين محدوده، لحاظ مي شود، ادامه داد: شهردار تهران حتي به شهرداران مناطق اين اختيار را داده كه در صورت ضرورت، افراد سالمند را در امر اثاث كشي كمك كنند.
به گفته حسيني، تيم رفع معارض موظف است تا پايان سال جاري، كل معارضان ملكي اين پروژه را برطرف كند.

پیامبر (ص): صبر اگر به بیقراری رسید دعا مستجاب می شود.

عزیز ما قرنهاست که چشم انتظار به ما دارد!

سه شنبه 22 آذر 1390  2:15 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها