خبرگزاری فارس: با حضور کارشناسان روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، شیوههای خبرنویسی و تازههای خبر در شاهرود تبیین شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، پیش از ظهر امروز شیوههای خبرنویسی و تازههای حرفه خبر در رسانه در یک دوره برای رابطان خبر روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود تبیین شد.
در این دوره که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود برگزار شد، عباس وزیری از کارشناسان مسئول امور استانهای روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، راهکارهای خبرنویسی و ارائه خبر و گزارش به رسانههای مختلف را تشریح کرد.
وزیری در این کارگاه آموزشی، عناصر خبر و چگونگی تهیه «تیتر» یا عنوان اصلی خبر را عنوان کرد.
وی گفت: با توجه به عامل زمان، خواننده یا شنونده خبر بیصبرانه منتظر است تا از مطلب اصلی خبر آگاه شود و به همین منظور «تیتر» و «لید» نقش زیادی در جذابیت خبر دارد.
این کارشناس تاکید کرد: لید خبر هدایتگر خواننده به درون خبر است و یک خبرنگار و یا تهیهکننده خبر میتواند با انتخاب لید مناسب خواننده را تا پایان خبر و گزارش ترغیب کند.
در کارگاه آموزشی خبر، کارشناسان و رابطان خبر روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان سمنان، با تمرین و بازخوانی نمونههای رایج خبری، به رایزنی و بحث در راستای انطباق با دگرگونیهای به وجود آمده در شیوه خبرنویسی و تهیه خبر پرداختند.