خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کاهش تلفات ناشی از سوانح جادهای، حواشی جادههای کشور تحت اجرای طرحهای منظرسازی قرار میگیرد.

شهریار افندیزاده امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: بر اساس یافتههای محققان، منظرسازی یکی از راههای جلوگیری از خستگی رانندگان و به طبع آن کاهش آمار تلفات جادهای محسوب میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، واژگونی را در ردیف عمده دلایل تلفات سوانح رانندگی خواند و افزود: با در نظر گرفتن این مهم که واژگونی یکی از عمده دلایل تلفات تصادفات رانندگی محسوب میشود، سازمان راهداری، درختکاری حریم جادههای کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
افندیزاده با درخواست مساعدت از سایر نهادهای ذیربط در این زمینه خاطرنشان کرد: مجموعه سازمان راهداری در راستای اجرای طرح منظرسازی حواشی جادههای کشور نیازمند مساعدتهای دیگر نهادهای ذیربط خواهد بود.
رئیس سازمان راهداری کشور از آغاز این طرح در تمام نقاط کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر طرح منظرسازی حریم جادههای کشور در نقاط مختلف مراحل اجرایی خود را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: با ادامه این روند میتوان امیدوار بود تا سال آینده درصد قابل توجهی از حریم جادههای کشور از طریق غرس نهال در قالب طرح منظرسازی تجهیز شود.
افندیزاده افزود: اجرای این طرح، علاوه بر کاهش تلفات ناشی از سوانح جادهای، سفری خوش در کنار مناظری طبیعی و زیبا را برای هموطنان به ارمغان خواهد آورد.
رئیس سازمان راهداری کشور گفت: توسعه بزرگراهها و مسیرهای آزادراهی کشور از برنامههای مهم وزارت راه و شهرسازی برای کاهش تلفات جادهای است.
وی ادامه داد: توسعه مسیرهایی از این دست میتواند تصادفات رخ به رخ را تا حد قابل ملاحظهای کاهش دهد.
افندیزاده تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی امیدوار است تا مشارکت بخش خصوصی در تبدیل راههای اصلی کشور به بزرگراه و مسیرهای آزادراهی جذب و در سایه این مهم خدمات بهتری به مردم ارائه شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزایش کیفیت آسفالت جادههای کشور را از برنامههای این نهاد خواند.
وی تصریح کرد: تلاش خواهد شد تا مصالح به کار رفته در طرحهای آسفالتریزی همه راههای کشور از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.
افندریزاده ادامه داد: علاوه بر این بر عملکرد و همچنین مصالح مورد استفاده شرکتهای مجری طرحهای آسفالتریزی طرف قرارداد با سازمان راهداری کشور نیز دقت بیشتری مبذول داشته میشود.
رئیس سازمان راهداری کشور افزود: بازنگری در مصالح مورد استفاده در طرحهای آسفالتریزی در نهایت افزایش عمر این خدمات و کاهش هزینههای آتی را به دنبال دارد.