0

مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی دیلمان-لاهیجان

 
hojat20
hojat20
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : تیر 1388 
تعداد پست ها : 42154
محل سکونت : بوشهر

مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی دیلمان-لاهیجان

مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی دیلمان-لاهیجان در سال ۱۳۸۴ توسط چندتن از اساتید دانشگاه های کشور تاسیس شد.

اعضاء هیات مؤسس

اعضاء هیات موسس عبارتند از: دکتر کاظم معمارضیا، دکتر غلامحسین معماریان، دکتر سید باقرحسینی، و دکترسیدمهدی قریشیو دکتر جمال خانی جزنی.

تاریخچه

هیأت مؤسس به پاس خدمات آقای دکتر محمدعلی مجتهدی به آموزش عالی ایران، این مؤسسه آموزش عالی را در شهر لاهیجان زادگاه او تاسیس کردند.

مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی دیلمان-لاهیجان در سال ۱۳۸۴ در شهر لاهیجان استان گیلان افتتاح شد.

این مؤسسه از بدو تأسیس، از طریق کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به صورت متمرکز در رشته‌های معماری، عمران، مهندسی کشاورزی گرایش گیاهپزشکی، مهندسی برق گرایش الکترونیک و مدیریت بازرگانی و حسابداری در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

ظرفیت، میزان پذیرش، میزان شهریه و سایر اطلاعات همه ساله از طریق دفترچه‌های سازمان سنجش در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

چشم انداز موسسه

موسسه آموزش عالی دیلمان بر آن است که نقش کلیدی و محوری در تولید علم در سطح استان گیلان داشته و با توسعه شاخص های کیفی و کمی خود را به عنوان یکی از موسسات شاخص کشور مطرح نماید.ما در موسسه دیلمان با تاکید بر تخصص محوری، شایسته سالاری و استفاده از خرد جمعی چشم انداز تبدیل موسسه به دانشگاهی معتبر را ترسیم نموده ایم که توانایی تولید علم، تبدیل علم به ثروت، معرفی فارغ التحصیلان توانمند و مدیران و مهندسانی شایسته به بدنه علمی اجرایی کشور را داشته باشد.

ماموریت های موسسه

موسسه آموزش عالی دیلمان يک موسسه غیرانتفاعی-غیردولتی در حوزههای فنی و مهندسی و علوم انسانی است که رسالت نهايی خود را توسعه و ظرفيت سازی در حوزه های آموزش، پژوهش و فناوری در محورهای ذيل می داند:

نهادینه نمودن ارزشهای انسانی اسلامی در سطح موسسه

افزایش کیفیت آموزشی در کلیه رشته های موسسه

افزایش سالانه ظرفیت های آموزشی در تمامی رشته ها

افزایش کیفیت و کمیت فضاهای کالبدی موسسه متناسب با آخرین استانداردهای فضاهای آموزشی

بالا بردن توان پژوهشی موسسه و تعامل فعال با صنعت

جذب اساتید نخبه و باتجربه براي ارتقاء سطح علمي و افزايش کيفيت آموزش در موسسه

استخدام اعضای هیات علمی مورد نیاز در تمامی رشته های موسسه و ارائه شرایط لازم جهت ارتقا اعضای هیات علمی

 

ارایه خدمات رفاهی دانشجویی با بالاترین کیفیت برای دانشجویان

افزایش مستمر سطح رضایت­مندی دانشجویان، اساتید و کارکنان

توسعه تحصیلات تکمیلی موسسه

مدیریت جامع منابع مالی در جهت توسعه کمی و کیفی موسسه و ارتقا موسسه به دانشگاه

مطرح شدن در رتبه بندی های داخلی و بین المللی موسسات و دانشگاه ها

ایجاد منابع مالی جدید با تکیه بر پژوهش و تبدیل علم به ثروت

ورود در حوزه های جدید علم و فناوری

عضويت درمجمع بين المللي دانشگاهها (IAU)

تولید فارغ التحصیلان توانمند و کارا و موثر در سطح ملی و فراملی و وفادار به آرمانهای انقلاب اسلامی

 

 

فضا و کادر آموزشی

ساختمان مرکزی این مؤسسه در بلوار مطهری لاهیجان و در جوار استخر زیبای این شهر قرار دارد. عموم کلاس‌های تئوری و امور اداری این مؤسسه در ساختمان مرکزی موسوم به ساختمان دکتر مجتهدی برگزار می‌شود و دانشجویان برای گذراندن واحدهای عملی و آزمایشگاهی همچون آزمایشگاه برق، بتن، کارگاه چوب، آزمایشگاه‌های تخصصی دانشجویان کشاورزی و سایر دروس، از ساختمان‌شماره 2 بهره می‌برند. تدریس در این مؤسسه توسط جمعی از اساتید صاحب فن و مجرب صورت می‌گیرد.

در ساختمان مرکزی مؤسسه چند کلاس، چهار آتلیه، سایت رایانه با 70 دستگاه رایانه، مجموعه‌ای از اطاق‌های اداری همچون دفتر آموزش، دفتر صندوق رفاه دانشجویان، دبیرخانه، دفتر امور پژوهشی و دفتر امور مالی و... قرار گرفته‌اند.کتابخانه موسسه با امکانات کافی به همراه آرشیو پایان نامه های دانشجویی در طبقه دوم ساختمان قرار دارد که دارای کتاب های تخصصی دانشگاهی و همچنین نشریات پژوهشی در کلیه رشته های موجود در موسسه می باشد و هرساله بر تعداد کتاب ها و نشریات آن افزوده می شود.همچنین سایت کامپیوتر موسسه مجهز به اینترنت پرسرعت می باشد.

عموم کلاس‌های آزمایشگاه و کارگاه دانشجویان رشته‌های برق و عمران و همچنین آزمایشگاه گیاهپزشکی در ساختمان شماره ۲در خیابان تربیت معلم لاهیجان واقع است. امکانات این آزمایشگاهها در حد کافی و مناسب بوده و توانایی برگزاری کلیه واحدهای آزمایشگاهی رشتهٔ مذکور را داراست.

به منظور رفاه حال دانشجویان سلف سرویس موسسه در ساختمان شماره 2 جهت توزیع غذا موجود می باشد. همچنین امکاناتی نظیر کافه تریا و مرکز تکثیر و انتشارات در هر دو ساختمان در نظر گرفته شده است.امکانات خوابگاهی موسسه به صورت خوابگاه های خودگردان تحت نظارت موسسه می باشد.

به طور کلی امکانات در مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی دیلمان-لاهیجان در حد مطلوب و برابر استانداردها، برای رفاه دانشجویان در نظر گرفته شده است و این مؤسسه همه ساله فارغ‌التحصیلان خود را به جامعه علمی کشور تحویل می‌دهد.فارغ التحصیلان موسسه غیر انتفاعی دیلمان از بدو تاسیس آمار قبولی بالایی در کنکورهای سراسری و آزاد کاردانی به کارشناسی و کارشناسی به کارشناسی ارشد داشته اند . در سال 90 چندین تن از فارغ التحصیلان کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری تهران پذیرفته شدند.همچنین یکی از دانشجویان موسسه موفق به کسب رتبه یک کنکورکارشناسی ارشد در دانشگاه تهران شد.

لیست رشته های موسسه آموزش عالی دیلمان

ردیف نام رشته مقطع

1 عمران-عمران کارشناسی نا پیوسته

2 برق کارشناسی نا پیوسته

3 مدیریت بازرگانی کارشناسی نا پیوسته

4 معماری کارشناسی نا پیوسته

5 عمران کارشناسی

6 معماری کارشناسی

7 مهندسی کشاورزی-گیاهپزشکی کارشناسی

8 حسابداری کاردانی

9 کامپیوتر-نرم افزار کاردانی

10 الکترونیک-الکترونیک عمومی کاردانی

11 ساختمان-کارهای عمومی ساختمان کاردانی

12 نقشه کشی معماری-معماری کاردانی

13 برق-الکترونیک کاردانی

14 عمران-کارهای عمومی ساختمان کاردانی

15 معماری کاردانی

اعضا هیات علمی

معماری :دکتر رسولی، دکتر علیرضایی، حسین صفری، سجاد نازی دیزجی، رضا پرویزی

 

عمران: دکتر خالقی، مهندس شاهین چرختاب

برق: دکتر منصور ضیابری

ساختمان های دانشگاه

۱-ساختمان مرکزی(اداری-آموزشی) لاهیجان-میدان کاج-ابتدای بلوار مطهری-پلاک ۹۰-ساختمان مرکزی موسسه آموزش عالی دیلمان

۲-ساختمان شماره ۲(آموزشی) لاهیجان-خ کاشف شرقی-خ تربیت معلم-نرسیده به میدان سلمان فارسی-جنب مدرسه راهنمایی امیرکبیر-ساختمان موسسه آموزش عالی دیلمان

طرح توسعه دانشگاه

با هدف توسعه کالبدی و افزایش کیفیت فضاهای آموزشی موسسه آموزش عالی دیلمان اقدام به تهیه زمینی بالغ بر 30000 هزار متر مربع(3هکتار) در جاده آهندان لاهیجان نموده است. پروژه انجام عملیات ساختمانی شش هزار متر مربع فضای آموزشی در حال انجام می باشد.تصاویر سه بعدی ساختمان های جدید را می توانید در سایت دانشگاه قسمت طرح توسعه دانشگاه ملاحظه فرمایید.

معاونت ها

معاونت آموزشی

معاونت پژوهشی

معاونت دانشجویی

معاونت اداری مالی پشتیبانی

مدیران گروه

معماری:مهندس حسین صفری

عمران:مهندس شاهین چرختاب

برق:دکتر ضیا بری

کامپیوتر:خانم مهندس مجتهدی

 

گیاهپزشکی:دکتر سراجی

مدیریت:دکتر جزنی

امکانات سامانه آموزشی

با سامانه آموزشی موسسه که بوسیله نرم افزار سما پشتیبانی می شود می توانید موارد زیر را انجام دهید:

۱-مشاهده دروس ارائه شده

۲-انتخاب واحد اینترنتی

۳-گزارشگیری(مانند دریافت کارنامه آموزشی، دریافت کارنامه مالی)

۴-پرداخت شهریه به صورت آنلاین

دانشکده ها

دانشکده فنی و مهندسی

دانشکده معماری و شهرسازی

دانشکده مدیریت و علوم انسانی

نظام جامع پیشنهادها

موسسه آموزش عالی دیلمان به منظور احترام به آرا و نظرات دانشجویان، اساتید و کار کنان نظام جامع پیشنهادها را در سایت اینترنتی موسسه طراحی نموده است.نظرها، انتقادها و پیشنهادها از طریق سامانه الکترونیکی جمع آوری و راسا توسط مدیران بررسی و در صورت نیاز پاسخ داده می شود.در ضمن ایده های خلاقانه مخاطبان در تصمیم گیریهای بعدی مورد توجه خاص قرار می گیرد.

نحوه تشخیص کیفیت و اعتبار دانشگاههای غیر انتفاعی

زمانی تعداد صندلی های دانشگاهها به قدری کم بود که هر داوطلب به محض قبولی در دور ترین دانشگاه ها از محل تحصیل خود تردیدی برای ثبت نام در آن به خود راه نمی داد. لیکن در کنکور سال ۱۳۹۰ حدود ۹۰ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بودند. لذا داوطلبان ورود به دانشگاهها امکان انتخاب دانشگاههای بهتر را داشتند. بدین منظور معیارهای زیر برای تشخیص کیفیت و اعتبار دانشگاه ها و خصوصاْ دانشگاههای غیر انتفاعی ارائه می گردد:

1-تعداد اعضاء هیئت علمی گروه آموزشی مربوطه: توانایی آموزشی و پژوهشی هر دانشگاهی به اعضاء هیئت علمی (اساتید) آن می باشد. وجود تعداد بیشتر اساتید تمام وقت در هر گروه آموزشی نشان دهنده قدرت و توانایی آن گروه می باشد. لذا در هنگام انتخاب دانشگاه به تعداد اعضاء هیئت علمی موجود در گروه آموزشی مربوطه دقت نمایید.

2-وجود مدرسین مدعو با مدرک دکتری: اساتید مدعو از دانشگاههای مطرح ایران به عنوان یک وزینه علمی سنگین جهت هر گروه آموزشی محسوب می گردند. حضور اینگونه افراد می تواند نشان دهنده توانایی بالای یک گروه آموزشی در دانشگاهها باشد.

3- انتشار مقالات و تالیفات توسط اساتید گروه: پژوهش محور بودن اساتید دانشگاه منجر به به روز بودن اطلاعات اساتید شده و با درگیر نمودن دانشجویان در فعالیتهای پژوهشی سواد آنها دوچندان خواهد شد.

4-امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی: وجود امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی می تواند تاثیر حضور اساتید برجسته در دانشگاهها را بسیار قدرتمندتر نماید. لذا دانشگاههای مجهزتر از سطح علمی بالاتری برخوردار خواهند بود.

5-وجود وب سایت: عدم وجود وب سایت دانشگاهها در شبکه جهانی اینترنت به معنای عدم اعتنای یک دانشگاه به معرفی خود می باشد. بسیاری از رتبه بندی دانشگاههای جهان بر اساس شاخص وبومتری یا وب سنجی می باشد. این شاخص بر اساس میزان و کیفیت اطلاعات علمی و اداری موجود در وب سایت دانشگاهها آنها را رتبه بندی می نماید.

6-وجود ساختمان و امکانات آموزشی مناسب: اجرای برنامه های آموزشی عملاْ بدون وجود فضای کافی و مناسب غیر ممکن است.

7- قدمت دانشگاه و گروه آموزشی مربوطه: هرچه تجربیات گروه آموزشی مربوطه در دانشگاه بیشتر باشد بطور حتم امکانات و اساتید مناسب تری در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

 

آنروز .. تازه فهمیدم .. 

 در چه بلندایی آشیانه داشتم...  وقتی از چشمهایت افتادم...

یک شنبه 24 مهر 1390  7:21 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها