مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان با اشاره به انتشار خبر ترك خوردن سقف سي و سه پل به دليل عبور مترو از سوي برخي رسانه ها گفت: در حال حاضر هيچ خطري پايه هاي سي و سه پل را تهديد نمي كند.
اسفنديار حيدري پور افزود: مرمت «سي و سه پل» و يا پل «الله وردي خان» جزو پروژه هاي مرمتي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان است كه در سال 90 مرمت آن آغاز شد و در حال حاضر نزديك به سه ماه است مرمت فاز اول اين پل كه به طول 300 متر مي باشد و بلندترين پل رودخانه زاينده رود است از سمت محور جنوبي و از سمت جنوب غرب و جنوب شرق آغاز شده است.
وي اضافه كرد: با توجه به نگراني هايي درباره عبور مترو از سي و سه پل به گفته كارشناسان در حال حاضر هيچ خطري سي و سه پل را تهديد نمي كند. مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان يادآور شد: در حال حاضر كارشناساني از دانشگاه علم و صنعت مشغول بررسي خطرات احتمالي عبور مترو از اين سمت هستند.
حيدري پور افزود: تا پيش از راه اندازي مترو هيچ گونه خطري سي و سه پل را تهديد نمي كند.
مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري اصفهان نيز ترك برداشتن سي و سه پل را به دليل دستگاه حفار مترو را تكذيب كرد و گفت: تاكنون عمليات اجرايي مترو هيچگونه خسارت و آسيبي به سي و سه پل وارد نكرده است.
سيدالجواد زعفراني افزود: بيش از 20 ماه پيش دستگاه TBM با حفظ فاصله مجاز از غرب سي و سه پل گذر كرد و در حال حاضر حفاري در خيابان چهار باغ بالا در حال انجام است بنابراين وارد شدن ضربه به بدنه سي و سه پل مسئله اي دور از ذهن و غيرمنطقي است.
وي با اشاره به فاصله 500 متري دستگاه از سي و سه پل گفت: پيش از اين تك تك ترك ها و شكاف هاي سي و سه پل از سوي كارشناسان رسمي دادگستري صورت جلسه شده است.