مديركل راهآهن اراك گفت: در صورتي كه بخش خصوصي حاضر به خريداري قطار محلي اراك ـ درود، شود، اين قطار مجددا راهاندازي ميشود.
به گزارش گروه دريافت خبر منطقه مرکزي، عبدالله عامري، اظهار کرد: قطار محلي اراك ـ درود، داراي چهار سالن 96 تايي بود كه در اكثر حركتها، تنها 10 درصد از ظرفيت اين قطار تكميل ميشد كه با توجه به مقرون به صرفه نبودن، از خدمتدهي حذف شد.
وي تصريح كرد: با افزايش 9 برابري قيمت سوخت لوكوموتيو و افزايش 22 برابري در ساير مصارف سوخت در سال گذشته، اجازه افزايش قيمت بليط قطار به اداره راهآهن داده نشد و تنها در دو ماه اخير، 12 درصد به قيمت بليطها افزوده شد كه با توجه به اينكه اين افزايش جبران خسارت نميكرد و موجب ضرر و زيان پيمانكار ميشد، در نهايت تصميم به حذف اين قطار گرفته شد.
مديركل راهآهن اراك ادامه داد: فعاليت اين قطار كه تنها 50 صندلي از 288 صندلي آن داراي مسافر بود، اشغال شدن خطوط ديگر را به دنبال داشت.
وي گفت: از آنجا كه با حذف اين قطار كه جز زيان براي راهآهن چيزي نداشت، امكان حمل بيش از 5.1 رام قطار دو هزار تني بار در راهآهن اراك ميسر ميشود، تصميم به اين كار گرفته شد تا با حمل بار، هم درآمد راهآهن بيشتر شده و هم مواد خام مورد نياز كارخانجات زودتر و سريعتر در اختيارشان قرار گيرد.
عامري با بيان اينكه در صورتي كه بخش خصوصي تمايل داشته باشد ميتواند در اين زمينه سرمايهگذاري كند، گفت: با توجه به اينكه سرمايه گذار خصوصي، محدوديتي در افزايش بليطها ندارد، در صورت تمايل ميتوانند به اين بخش ورود پيدا كرده و با خريداري اين قطار و واقعي كردن قيمتها، به فعاليت بپردازد.