0

اعتبارات قطره چكاني خواب تعريض خيابان‌ها را تعبير نمي‌كند

 
alizare1
alizare1
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1389 
تعداد پست ها : 6234
محل سکونت : یزد

اعتبارات قطره چكاني خواب تعريض خيابان‌ها را تعبير نمي‌كند

رئيس شوراي اسلامي شهر ايلام:
اعتبارات قطره چكاني خواب تعريض خيابان‌ها را تعبير نمي‌كند

خبرگزاري فارس: رئيس شوراي اسلامي شهر ايلام گفت: اعتبارات قطره چكاني خواب تعريض خيابان‌هاي ايلام را تعبير نمي‌كند.

به گزارش خبرگزاري فارس و به نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر ايلام، حجت شاكيان اظهار داشت: تمام كارهايي كه تا امروز انجام شده و كل اموراتي كه قرار است پس از اين انجام شود همه در مقوله راهكارهاي كوتاه مدت قابل بررسي است.


وي ادامه داد: تعريض خيابان‌ها، يكطرفه كردن، نصب چراغ‌هاي راهنمايي و رانندگي، زوج و فرد كردن تردد خودروها، تعيين محدوده ترافيكي، افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي همه و همه اهداف كوتاه مدتي هستند كه فقط در يك مقطع زماني خاص كاربرد دارند.


اين مسئول اضافه كرد: به عنوان مثال يكطرفه كردن خيابان‌هاي آيت‌الله حيدري و وليعصر فقط بار ترافيكي مركز شهر را برداشته اما آنرا به خيابان انقلاب، خيام و مدرس منتقل كرده است.


شاكيان تصريح كرد: گران كردن قيمت بنزين و سهميه‌بندي آن تنها تا زماني (آن هم بسيار محدود) مؤثر بود كه بنزين آزاد وجود نداشت اما مشاهده اين همه خودرو تك سرنشين در خيابان‌هاي مركز شهر نشان مي‌دهد كه عمر آن طرح به پايان رسيده و قيمت بنزين امروز عادي شده است.


رئيس شوراي اسلامي شهر ايلام افزايش سريع جمعيت به همراه توليدات روزافزون انواع ماشين‌آلات و وسائط نقليه را يكي از معضلات جامعه دانست و گفت: نه رشد جمعيت ما بر اساس داشته‌ها و امكانات صورت گرفته و نه توليد و ورود انواع خودرو با شمار جمعيت سنخيت دارد.


وي ادامه داد: سال گذشته شهرداري ايلام تصويري هوايي از ايلام سال 1337 را براي بازديد عموم در محل پارك كودك نصب كرد كه هنوز هم وجود دارد اما كمتر مورد توجه و كنكاش قرار گرفته است.


اين مسئول اضافه كرد: سطح معابر شهري آن زمان كه امروزه هسته مركزي شهر را تشكيل مي‌دهد تقريبا به همان ميزان حفظ شده است اما در آن ايام كل خودروهاي شهر ايلام به تعداد انگشتان يك دست نبوده است. يعني در حالي تعداد خودروها هزاران برابر شده است كه سطح معابر دو برابر نشده است.


شاكيان با اشاره به محدوديت منابع مالي شهرداري در اجراي طرح‌هاي ترافيكي زودبازده يا كوتاه مدت تصريح كرد: با اين اعتبارات قطره چكاني كه به شهرداري‌ها تزريق مي‌شود خواب تعريض خيابان‌ها تعبير نمي‌شود.


رئيس شوراي اسلامي شهر ايلام گفت: بنابر اين و ناگزير بايد به راه‌هايي انديشد كه بار مالي آنها به مراتب بسيار كمتر باشد.


وي راهكارهاي كوتاه مدت را ضروري اما ناكافي دانست و گفت: راهكار كوتاه مدت فقط مسكن است، دقيقا مثل يك بيمار كه سنگ حالب كليه دارد و با تزريق آمپول متادون تنها مي‌توان دردهايش را براي مدتي كه او را به يك مركز درماني منتقل مي‌كنند تسكين داد، اين آمپول درمان نيست بلكه فرصتي است براي مداوا.


اين مسئول اضافه كرد: ما حتي در زمينه كارهاي كوتاه مدت بايستي به سمتي حركت كنيم كه بتوانيم زمينه‌اي براي اهداف بلند مدت فراهم كنيم، برنامه بلند مدت براي هركسي كه مي‌خواهد معضل ترافيكي شهر ايلام را حل كند برنامه‌اي فرهنگي است.


شاكيان تصريح كرد: در مقطع كوتاه مدت هر كاري كه بتواند مردم را از پشت فرمان ماشين‌هاي شخصي پائين بياورد و آنان را به سمت ناوگان عمومي هدايت كند مي‌تواند زمينه‌ساز برنامه بلند مدت شود.


رئيس شوراي اسلامي شهر ايلام گفت: در اين راستا بهترين برنامه كوتاه مدت مي‌تواند ايجاد محدوده ترافيكي باشد.


وي ادامه داد: به اين ترتيب هم ماشين‌هاي شخصي نمي‌توانند مسافركشي كنند و هم شهروندان ناگزيرند از


سرويس‌هاي حمل و نقل عمومي استفاده مي‌كنند و حتي به اين ترتيب مي‌توان به درآمد رانندگان تاكسي بدون افزايش نرخ كرايه‌ها كمك كرد.


اين مسئول اضافه كرد: بحث بعدي كه در اين زمينه مي‌تواند كار ساز باشد طرح زوج و فرد كردن تردد خودروها در شهر ايلام است، اين هم مي‌تواند در بعضي مواقع مردم را به استفاده از ناوگان عمومي تشويق كند.


شاكيان تصريح كرد: يكي ديگر از وظايف شورا براي سال‌هاي آينده بالابردن نرخ عوارض پروانه كسب، افزايش بهاي پروانه ساختمان‌هاي تجاري و اعمال محدوديت‌هاي شديد ترافيكي در هسته مركزي شهر است تا به اين ترتيب زمينه ايجاد بازارهاي مناسب در خارج از اين حوزه فراهم شود.


رئيس شوراي اسلامي شهر ايلام همچنين از شناسايي و انتقال مؤسسات و فروشگاه‌هاي مشتري‌محور به خارج از بافت مركزي شهر خبر داد و گفت: اگر بخواهيم شهروندان ما در آسايش و رفاه باشند هيچ چاره‌ ديگري جز اين وجود نخواهد داشت.


وي ادامه داد: در زمينه كارهاي بلند مدت نه اقدامي انجام گرفته و نه اصلاً برنامه‌اي براي آن طراحي شده است.


اين مسئول اضافه كرد: در برنامه بلندمدت بايد فرهنگ‌سازي كرد تا فضاي عمومي معابر شهر را متعلق به عموم مردم بدانيم و بايد به مرحله‌اي از رشد برسيم كه به خودمان اجازه ندهيم از اين فضا و هوا بيش از ديگران استفاده كرده و از آنها صرفا براي اميال شخصي خودمان استفاده كنيم.


شاكيان تصريح كرد: براي رسيدن به اين منظور نخست بايد نيروي انساني مناسب تربيت كنيم، رانندگان در سيستم حمل و نقل عمومي بايد آنقدر در برخورد با شهروندان دقيق و ظريف باشند كه شهروندان را از پشت فرمان


ماشين‌هاي شخصي بيرون بكشند.


رئيس شوراي اسلامي شهر ايلام گفت: امروز تنها كساني از سيستم حمل و نقل عمومي استفاده مي‌كنند كه وسيله نقليه شخصي ندارند و اين درد بدي است كه براي درمان آن بايد سختي‌هاي زيادي را متحمل شد.


شاكيان مسئوليت مديران ناوگان‌هاي حمل و نقل، شهرداري و شورا را براي سياست‌گذاري خطير توصيف كرد و يادآورشد: ادارات و افراد زيادي در اذهان آينده شهروندان مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت و اگر امروز براي آينده اقدامي نكرديم مطمئنا تصوير بدي از خوبش ترسيم خواهيم كرد.

وقتی احساس غربت می کنید یادتان باشد که خدا همین نزدیکی است .

******

شنبه 22 مرداد 1390  4:38 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها