0

مصاحبه با شيگرو مياموتو، طراح بازي‌هاي نينتندو

 
samsam
samsam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 50672
محل سکونت : یزد

مصاحبه با شيگرو مياموتو، طراح بازي‌هاي نينتندو

کمتر کسي پيدا مي‌شود که به بازي‌هاي رايانه‌اي علاقه داشته باشد و تا به‌حال نام شرکت نينتندو به گوشش نخورده باشد. اين شرکت که در 23 سپتامبر سال 1889 در ژاپن تاسيس شده و يک شرکت چندمليتي است. نينتندو در ابتداي فعاليتش به توليد کارت‌هاي بازي اشتغال داشت و پس از مدتي تمامي تمرکز خود را روي توليد بازي‌هاي رايانه‌اي قرار داد و در حال حاضر هم جزو قدرتمندترين شرکت‌هاي اين زمينه است. به‌تازگي اين شرکت، کنسول بازي دستي خود را که يک کنسول سه‌بعدي است در نمايشگاه سه‌بعدي E3 به نمايش گذاشته است. اين کنسول که 3DS نام دارد داراي ويژگي‌هاي خاصي است. به‌طور مثال شما براي ديدن تصاوير سه‌بعدي توسط آن ديگر احتياجي به عينک‌هاي خاص نخواهيد داشت و نينتندو اعلام کرده است که اين سيستم دستي قرار است که تا اواخر سال 2010 به بازار ارائه شده و فروش آن آغاز شود. اين سيستم از دو لنز دوربين تشکيل شده است و به اين ترتيب اين امکان را در اختيار کاربر قرار مي‌دهد که تمامي تصاوير مورد نظر خود را به‌صورتي سه‌بعدي تهيه کند. اين محصول جديد داراي دو صفحه‌نمايش کاملا مجزا است که يک صفحه‌نمايش براي نشان دادن تصاوير سه‌بعدي به‌کار مي‌رود و صفحه ديگر هم نقش يک واسط لمسي را براي کاربر دارد. اين محصول به‌تازگي سروصداي زيادي را در ميان علاقه‌مندان به بازي‌هاي رايانه‌اي و تصاوير سه‌بعدي ايجاد کرده است. آقاي شيگرو مياموتو Shegeru Miyamoto طراح و تهيه‌کننده بيشتر بازي‌هاي رايانه‌اي است که در شرکت نينتندو توليد مي‌شوند و به همين خاطر به او لقب "پدر نينتندو" را داده‌اند. مياموتو متولد 16 نوامبر سال 1952 است و مدتي هم در شرکت والت ديزني فعاليت داشته است. شهرت اصلي مياموتو به خاطر بازي‌هايي چون ماريو، وي‌موزيک و افسانه زلدا است. او به‌خاطر طراحي و توليد بازي ماريو مورد توجه افراد بسياري قرار گرفت و به همين خاطر نامش در ذهن بسياري از افرادي که به بازي‌هاي رايانه‌اي علاقه دارند ماندگار شد. سايت wired.com مصاحبه‌اي را با وي انجام داده است که در ادامه مي‌خوانيم. شما تا به‌حال نسخه‌هاي متفاوتي از بازي ماريو را طراحي کرده‌ايد، در آخرين نسخه‌اي که به بازار داديد اين بازي به اين‌صورت طراحي شده بود که 4 نفر بتوانند به‌طور هم‌زمان بازي کنند؛ آيا به اين فکر هستيد که ماريو روي سخت‌افزارهاي مختلفي قابل اجرا باشد؟ در اين مورد آزمايش‌هاي مختلفي در حال انجام است. در حال حاضر ما روي نحوه حرکت ماريو در صفحه‌نمايش‌هايي با اندازه‌هاي مختلف کار مي‌کنيم و بعد از اين‌که توانستيم مشکلات گرافيکي موجود را برطرف کنيم، به‌طور حتم شما ماريو را به آساني روي سخت‌افزارهاي مختلف در اختيار خواهيد داشت. چرا در نينتندو 64 بازي ماريو و لوئيجي وجود ندارد؟ نهايت سرعت و نحوه پردازش اين کنسول به شکلي طراحي شده بود که ما نمي‌توانستيم ماريو را با 4 بازيکن هم‌زمان روي آن داشته باشيم. هميشه مايکروسافت و سوني در کنسول‌هاي بازي از دوربين‌هاي کنترل‌کننده استفاده مي‌کنند؛ چرا نينتندو هيچ‌گاه از اين دوربين‌ها استفاده نکرده است؟ آيا قصد رقابت با اين شرکت‌ را ندارد؟ حتما خودتان هم مي‌دانيد که در طول اين سال‌ها تکنيک‌هاي بسياري توسط شرکت‌هاي مختلف استفاده شده است. ما هم تحقيقات مخصوص به خودمان را در اين زمينه داريم و اگر به اين نتيجه برسيم که فناوري خاصي به درد کنسول و بازي‌هاي توليدي ما مي‌خورد، به‌طور حتم از آن استفاده خواهيم کرد. ضمن اين‌که ما دليلي نمي‌بينيم که تمامي شرکت‌هاي توليدکننده بازي از راه و روش يکساني استفاده کرده و سبک کار مشابهي داشته باشند. از ميان بازي‌هايي که تا به‌حال توليد کرده‌ايد، بيشتر به کدام‌يک از شخصيت‌هاي بازي‌هايتان علاقه داريد؟ اگر بخواهم ماريو را که محبوب‌ترين شخصيت بازي‌هايم هست به کناري بگذارم، بعد از آن به گومبا علاقه دارم و ظاهر آن‌را دوست دارم. البته نبايد اين نکته را ناديده بگيرم که هر شخصيتي را که دوست داشته باشم در فاصله بسياري از ماريو قرار خواهد گرفت و ماريو جايگاه ويژه‌اي براي من دارد.بايت

چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا  2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا  3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا  4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com

تالارهای تحت مدیریت :

مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه

 

سه شنبه 15 تیر 1389  11:15 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها