0

دانشگاه اينترنتي ايران

 
ahmadfeiz
ahmadfeiz
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 20214
محل سکونت : تهران

دانشگاه اينترنتي ايران

آشنايي با دانشگاه اينترنتي ايران


دانشگاه اينترنتى ايران اولين موسسه آموزش عالى است كه براى اولين بار آموزش الكترونيكى را در قالب يك دانشگاه در كشور نهادينه كرده است
اين دانشگاه مبتنى بر آموزش الكترونيكى است و قادر است به كمك دستاوردهاى فن آورى اطلاعات به تدريج طيف وسيعى از رشته هاى تحصيلى را تحت پوشش خود قرار دهد.

دانشجويان اين دانشگاه همه ساله بصورت فراگیر، طبق ضوابط وزارت علوم، تحقیقان و فنآوری پذيرفته شده و به دانشگاه وارد می‌گردند.

دانشجوى پذيرفته شده موظف است كليه ضوابط و مقررات آموزشى وزارت علوم، تحقيقات و فنآورى را رعايت نمايد و از اين جهت همانند دانشجويان دانشگاههاى معمول كشور به تحصيل خود ادامه دهد.

به غيراز امتحانات پايان ترم در هر نيمسال تحصيلى، دانشجويان اين دانشگاه به صورت غيرحضورى فعاليتهاى آموزشى خود را ادامه مى دهند بطور مثال ثبت نام، انتخاب واحد، آموزش و ... بصورت غير حضورى و الكترونيكى خواهد بود.

نظر به اينكه دانشجويان اين دانشگاه در بدو ورود ممكن است از مهارت‌هاى لازم براى بكارگيرى رايانه و يا شبكه اينترنت برخوردار نباشند، مقرر گرديده است در ترم اول اين مهارتها بصورت حضورى آموزش داده شود.

اين دانشگاه بصورت موسسه غير انتفاعى الکترونیکی (مجازی) از وزارت علوم، تحقيقات و فنآورى مجوز فعاليت اخذ نموده است. لذا دانشجويان ملزم به پرداخت هزينه هاى آموزشى خود به دانشگاه می‌باشند.

اين هزينه ها شامل هزينه‌هاى مربوط به خريد يك رايانه شخصى و اشتراك اينترنت نمی باشند. بديهى است شهريه اين دانشگاه با افزايش تعداد دانشجو در سال‌هاى آينده كاهش خواهد يافت. هزينه آموزشى براى يك ترم پانزده واحدى حدود يكصد و پنجاه هزار تومان برآورد گرديده است.

سالانه هزينه‌هاى آموزشى توسط دانشگاه تعيين و به اطلاع دانشجويان رسانده خواهد شد.

رشته‌هاى تحصيلى اين دانشگاه على الاصول داراى محدوديت ظرفيت نمی باشند ولى با توجه به نو پا بودن اين دانشگاه و محدوديت سخت افزارى احتمالاً در دوره اول محدوديت‌هايى براى ظرفيت رشته ها در نظرگرفته خواهد شد.

اين دانشگاه با مخاطبين خود از طريق اينترنت، اينترانت، و لوح فشرده ارتباط برقرار خواهد نمود.

با توجه به امكان استفاده مكرر از هر درس در چند نيم سال تحصيلى كه طبعا هزينه ها را كاهش خواهد داد، سعى گرديده است از بهترين مدرسين دانشگاههاى كشور استفاده شود.

با توجه به موارد فوق و با در نظر گرفتن اينكه دانشجويان اين دانشگاه نيازى به رفت و آمد، خوابگاه، سلف سرويس و ... ندارند و می توانند آموزش خود را با ابزارهاى جديد كسب نمايند پيش بينى می گردد داوطلبان بيشمارى علاقمند ورود به اين دانشگاه باشند.

قطعاً دانشجويى كه از ابتداى تحصيل، كامپيوتر و زبان انگليسى را به خدمت بگيرد، در آينده و بعد از فراغت از تحصيل توانايى هاى چشمگيرى را كسب خواهد نمود.

اهداف و برنامه‌ها:

بالا بردن و بهبود بخشيدن به کيفيت آموزشی
استفاده از بهترين تجهيزات آموزشی مطابق با سطح تکنولوژی امروزی
ارائه بهتين کلاسهای آموزشی از راه دور با بهترين کيفيت
آموزش رشته هايي که فارغ التحصيلان به راحتی جذب بازار کار شوند
توجه به عملکرد کارکنان، تدريس اساتيد در برنامه های آموزشی

http://www.net2university.com

پیامبر (ص): صبر اگر به بیقراری رسید دعا مستجاب می شود.

عزیز ما قرنهاست که چشم انتظار به ما دارد!

شنبه 18 تیر 1390  5:09 PM
تشکرات از این پست
ahmadfeiz
ahmadfeiz
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 20214
محل سکونت : تهران

پاسخ به:دانشگاه اينترنتي ايران

 

 

 

درتعيين ساختار اين دانشگاه با الهام پذيرىاز آيين نامه مديريت دانشگاهها و با در نظر گرفتن ويژگيهاى خاص دانشگاه اينترنتى و با تاكيد بر چار چوبى كه حفظ كيفيت فعاليتهاى آموزشى را تضمين نمايد و همچنين با عنايت خاص به اصل انعطاف پذيرى، تلاش گرديده كه ساختارى بهينه تعريف، ترسيم و پياده گردد.بديهى است به مقتضاى شرايط، امكان تجديد نظر و تجديد ساختار در اين دانشگاه وجود خواهد داشت.






   

تركيب، شرح وظائف و اختيارات هيأت امناى اين دانشگاه، مشابه هيأت امناى ساير دانشگاههاى غير انتفاعى وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فنّاورى است. جلسات هيات امناى دانشگاه با حضور وزير علوم، تحقيقات و فنّاورى يا نماينده تام الاختيار ايشان, رسميّت مى يابد.


 
 

  

رئيس دانشگاه به پيشنهاد هيأت مؤسس و با حكم وزير علوم, تحقيقات و فنّاورى منصوب مى گردد. شرح وظائف, اختيارات و مسئوليتهاى رئيس دانشگاه اينترنتى, مشابه رؤساى ساير دانشگاههاست و از تشريح آن در اين قسمت صرفنظر مى گردد.


 
 

هيأت رئيسه دانشگاه متشكل از رئيس دانشگاه, مشاور رئيس و معاونتهاى دانشگاه ( فعلاً فقط شامل معاونتهاى "آموزشى" و " فنى وپشتيبانى" ) بوده كه شرح وظائف و اختيارات آن مشابه هيأت رئيسه ساير دانشگاههاست.

 

 
 

معاونت آموزشى دانشگاه اينترنتى, عهده دار برنامه ريزى, اجرا و نظارت بر كليه فعاليتهائى است كه بطور مستقيم يا غير مستقيم با مسائل آموزشى دانشگاه در ارتباط است. مديران گروههاى آموزشى و واحدهاى ستادى خدمات آموزشى به شرح زير تحت نظر اين معاونت, فعاليت مى نمايند:

اين واحد براساس اسامى اعلام شده از سوى سازمان سنجش آموزش كشور و با كنترل نمودن شرايط عمومى پذيرفته شدگان در هر سال تحصيلى، نسبت به موارد زير اقدام مى نمايد:

  • اخذ مدارك لازم از پذيرفته شدگان، شامل: اصل ديپلم يا مدرك پيش دانشگاهى، ريز نمرات پايه هاى دبيرستان و پيش دانشگاهى، تصوير صفحات شناسنامه، عكس و .... از طريق پست و يا مراجعه حضورى دانشجويان.

  • ثبت نام اوليه، تشكيل پرونده، صدور تعرفه ثبت نام و اخذ واحد در اولين نيمسال تحصيلى، معرفى دانشجو به گروههاى آموزشى و واحد كنترل پيشرفت تحصيلى، كه البته همگى اين اقدامات از طريق شبكه صورت خواهد پذيرفت.

  • نگهدارى پرونده هاى ثبت نام دانشجويان تا زمان فارغ التحصيلى.

  • ارسال كليه مدارك و پرونده هاى دانشجويان به واحد فارغ التحصيلان پس از فارغ التحصيل شدن آنها.

  • معرفى پذيرفته شدگان ذكور مشمول به واحد نظام وظيفه كشور جهت صدور معافيت تحصيلى.

 

اين واحد مسئول كنترل ضوابط آموزشى از قبيل تعيين سقف و كف تعداد واحدهاى هر دانشجو در هر نيمسال، نظارت بر رعايت روابط پيش نيازى دروس به هنگام انتخاب واحد دانشجويان و ... مى باشد. ساير وظائف مهم اين واحد عبارت است از:

  • صدور تعرفه انتخاب واحد از ترم دوم به بعد براى دانشجويان.

  • معرفى دانشجويان به واحد فارغ التحصيلان پس از گذراندن كليه واحد هاى لازم.

  • اخذ نمرات دانشجويان از دايره امتحانات و صدور كارنامه براى ايشان در پايان هر نيمسال.

  • معرفى دانشجويان هر درس به استاد مربوطه و بالعكس در ابتداى هر ترم.

  • اعلام مقررات و ضوابط آموزشى به دانشجويان.

در اين واحد نيز كليه امور از طريق شبكه و بصورت مكانيزه انجام مى پذيرد.
 

 

اين دايره كه خود، زير مجموعه اى از واحد كنترل پيشرفت تحصيلى مى باشد، مسئول برنامه ريزى، فراهم نمودن مقدمات و اجراى مطلوب امتحانات "بصورت حضورى" در پايان هر نيمسال مى باشد كه در ارتباط نزديك با گروههاى آموزشى، واحد نظارت و ارزيابى، واحد پشتيبانى دانشگاه در شهرستانها و نمايندگان دانشگاه ناظر فعاليت مى كند.
 

 

اين واحد عهده دار اعلام فراغت از تحصيل دانشجويان خواهد بود كه بر اساس اطلاعاتى كه از واحد كنترل پيشرفت تحصيلى و امور مالى دانشگاه دريافت مى دارد، نسبت به اين امر، مبادرت مى ورزد. ساير وظائف اين واحد عبارت است از:

  • صدور گواهينامه موقت پايان تحصيلات براى فارغ التحصيلان براساس ضوابط آموزش عالى.

  • صدور دانشنامه پايان تحصيلات براى فارغ التحصيلان براساس ضوابط آموزش عالى.

  • صدور تاييديه هاى تحصيلى براى فارغ التحصيلان، بر حسب درخواست سازمانهاى مختلف.

  • معرفى آندسته از فارغ التحصيلان ذكور كه در طول دوران تحصيل از معافيت تحصيلى برخوردار بوده اند به حوزه نظام وظيفه.

 

اين واحد در واقع وظائفى را كه استادان مشاور در دانشگاههاى حضورى بر عهده دارند، در دانشگاه اينترنتى، بصورت غير حضورى و از طريق شبكه، بر عهده دارد. اين واحد نيز مستقيماً زير نظر معاونت آموزشى دانشگاه فعاليت خواهد نمود.
 

 

اين واحد عهده دار مسئوليتهاى زير است:

  • نگهدارى سوابق و مدارك تحصيلى استادان.

  • نگهدارى سوابق و مدارك تدريس استادان.

  • محاسبه ساعات همكارى هر استاد در هر نيمسال و ارائه آن به امور مالى دانشگاه.

اين امور، ارتباط تنگاتنگى با گروههاى آموزشى، امورمالى، امور ادارى و واحد نظارت و ارزيابى دانشگاه خواهد داشت.
 

 

منظور از گروه آموزشى در اين دانشگاه، چند رشته يا گرايش تحصيلى مشابه مى باشد كه به لحاظ سنخيت و مشابهت محتوائى در كنار هم دسته بندى شده اند. اين گروهها كه در ارتباط مستقيم و تنگاتنگ با واحدهاى توليد و ضبط برنامه هاى درسى فعاليت مى نمايند با واسطه مدير گروه، زيرنظر معاونت آموزشى دانشگاه قرار مى گيرند.

تعداد و عناوين گروههاى آموزشى كه براى سال پايه فعاليت اين دانشگاه پيش بينى شده است در عنوان گروههاى آموزشى دانشگاه آمده است.


 
 
 

اين معاونت از سه بخش زير تشكيل مى گردد كه در مجموع، عهده دار ارائه خدمات ستادى لازم به بخشهاى پيشين و همچنين پشتيبانى از مراكز توليد و ضبط برنامه هاى درسى دانشگاه و نيز واحد هاى پشتيبانى دانشگاه در شهرستانها، خواهند بود. نظر به وضوح نوع فعاليتهاى اين معاونت و قسمتهاى تابعه آن از تشريح فعاليتهاى ايشان صرفنظر مى گردد.

  • امور ادارى

  • امور مالى

  • امور فنى و تجهيزات و نگهداشت شبكه

اين واحد دربرگيرنده مراكز توليد و ضبط برنامه هاى درسى مبتنى بر اينترنت يا بخش اينترنتى "Webcasting" (فعلاً فقط 2 مركز در تهران) مى باشد. مراكز توليد برنامه هاى درسى، هسته هاى اصلى فعاليت هاى آموزشى اين دانشگاه مى باشند كه در ارتباط تنگاتنگ با گروههاى آموزشى و استادان، فعاليت مى نمايند. حضور فيزيكى و فعاليت آموزشى اساتيد عمدتاً در استاديوهاى اين مراكز تحقق مى يابد و مى توان اين مراكز را پركارترين قسمت هاى دانشگاه نامگذارى كرد.

اين واحد به لحاظ ابعاد علمى و آموزشى، تحت نظر و حمايت معاونت آموزشى و به لحاظ ابعاد فنى و تجهيزات، تحت نظر و حمايت معاونت پشتيبانى دانشگاه قرار مى گيرد.

ضمناً فعاليت هاى جانبى آموزشى از قبيل تكثير و ارسال CD ، تهيه نوارهاى درسى ويدئويى و ... نيز از وظايف اين واحد است كه با هماهنگى گروه هاى آموزشى و ساير قسمتهاى ستادى دانشگاه به انجام مى رساند.
 

 

واحدهاى پشتيبانى دانشگاه در خارج از تهران فعلاً براى شهرستانهاى: كرج، شيراز، اصفهان، تبريز و مشهد پيش بينى شده اند كه اين مراكز، دانشجويان شهرهاى يادشده و همچنين شهرستانهاى كوچكتر اطراف را تحت پوشش قرار مى دهند. ارتباط واحدهاى پشتيبانى دانشگاه در شهرستانهاى يادشده با يكديگر و همچنين با واحدهاى مستقر در تهران و با دانشجويان از طريق شبكه داخلى (اينترانت)خواهد بود.
 

 

به منظور تضمين استانداردهاى كيفى آموزش، نظارت برحسن انجام وظيفه قسمتهاى مختلف، بررسى و شناخت نقاط قوت و ضعف دانشگاه و نهايتاً ارائه پيشنهادات سازنده به هيات رئيسه دانشگاه، اين واحد تشكيل مى گردد.

گرچه اين واحد، عملاً بر فعاليت كليه واحدهاى دانشگاه، نظارت خواهد داشت، ليكن نظارت آن بر واحدهاى زير از اهميت ويژه اى برخوردار است:

  •  واحد ضبط و توليد برنامه هاى درسى

  • دايره امتحانات

  • امور مالى

از مهمترين وظايف اين واحد، مى توان به موارد زير اشاره كرد:

  • نظارت دائم بر قسمتهاى مختلف دانشگاه، دريافت گزارشات عملكرد آنها و تحليل گزارشات.

  • فراهم نمودن مقدمات و تمهيدات لازم براى اعمال نظارت وزارت علوم و دانشگاه ناظر.

  • ارسال طرحهاى نظرخواهى براى دانشجويان (از طريق شبكه) در پايان هر نيمسال، جمع آورى نظرات و تحليل آنها.

  • ارائه نتايج و تحليل ارزيابى ها به هيات رئيسه و واحد برنامه ريزى و پژوهشهاى اجرايى دانشگاه.

 

به منظور شناسايى امكانات داخلى و خارجى كه به ارتقاى كيفيت و كميت فعاليتهاى دانشگاه، كمك مى نمايد، بررسى هاى ادوارى ساختار و شرح وظايف قسمتهاى مختلف دانشگاه، تنظيم و ارائه ريز برنامه هاى اجرايى ساليانه دانشگاه در قالب سياستها و خط مشى هاى هيأت رئيسه، اين واحد تشكيل مى گردد.

ماهيت مسئوليتها و وظايف اين واحد، ايجاب مى نمايد كه ارتباط مستقيم و تنگاتنگى با واحد نظارت و ارزيابى و معاونتهاى دانشگاه داشته باشد.مدير اين واحد مستقيماً تحت نظر هيات رئيسه دانشگاه فعاليت مى نمايد.


 

پیامبر (ص): صبر اگر به بیقراری رسید دعا مستجاب می شود.

عزیز ما قرنهاست که چشم انتظار به ما دارد!

شنبه 18 تیر 1390  5:12 PM
تشکرات از این پست
ahmadfeiz
ahmadfeiz
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 20214
محل سکونت : تهران

پاسخ به:دانشگاه اينترنتي ايران

 آيين نامه آموزشي دانشگاه

 


دانشگاه اينترنتى ايران اولين موسسه آموزش عالى است كه براى اولين بار آموزش الكترونيكى را در قالب يك دانشگاه در كشور نهادينه نموده است. اين دانشگاه به منظور ترویج علم و دانش و تامین نیروی انسانی متخصص در کشور نظام آموزشی الکترونیکی را بنا بر مقررات این آیین نامه به اجراء می گذارد.
 

 





 





 





 

 

 

شرایط اخذ پذیرش دانشجو در این مرکز آموزش عالی منوط به شرایط زیر می باشد:

 

1-  مجاز بودن به تحصیل از نظر قوانین و مقررات جاری کشور و داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی برابر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی

 

2-  داشتن گواهینامه پایان دوره نظام قدیم  متوسطه  و یا گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی در نظام جدید

 

 

 

 

 

3-  پرداخت هزینه های بررسی درخواست پذیرش مطابق با ضوابط مندرج در سایت

 

متقاضیان دارای معدل بالاتر و پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون سراری ، زمان پذیرش دا نشجو در اولویت قرار می گیرند.


 
 

 

 

 

ماده 1 - داوطلبین پس از اعلام رسمی زمان  پذیرش دردانشگاه، در زمانی که این موسسه تعین میکند برای شروع به تحصیل و انتخاب رشته ثبت نام می کنند.در صورت عدم 
                نام نویسی از جانب داوطلب، انصراف از تحصیل محسوب خواهد شد.

 

 

 

 

 

       (شرط لازم برای انتخاب رشته و شروع تحصیل ، پرداخت شهریه بر اساس جداول مربوطه می باشد.)

 

        تبصره 1 - داوطلب پذیرفته شده در ترم نخست "دانشپذیر" محسوب می شود.

 

        تبصره 2- برای نام نویسی باید شهریه ثابت و متغیر بطور کامل پرئاخت گردد.

 

        تبصره 3- دانشپذیر در صورتی که این دوره را با معدل 13 و بالاتر از آن بگذراند، دانشجو تلقی می گردد.                            

 

        تبصره 4- در صورتی که داشپذیر در یکی از دروس ترم اول حداقل نصاب نمره را کسب نکند (نمره مردودی بگیرد) باید معدل سایر دروس وی حداقل 14 باشد.

 

 

 

 

        تبصره 5- در دوره دانشپذیری حذف ترم ، مرخصی تحصیلی و یا حذف درس مجاز نمی باشد.

 

ماده 2 - در صورت به پایان رسانیدن دوره دانشپذیری با موفقیت، داوطلب وارد دوره دانشجویی شده و موظف خواهد بود که در هر ترم و زمانی که دانشگاه اعلام می کند برای
             انتخاب واحد و ثبت نام اقدام نماید. عدم نام نویسی بدون اطلاع موسسه و داشتن عذر موجه به منزله انصراف از تحصیل تلقی می گردد. در غیر این صورت ( دلیل
             موجه) تنها حق انتخاب واحد در آن ترم را ندارد ولیکن  آن ترم جزو مدت مجاز تحصیل وی محسوب خواهد شد.

 

        تبصره 1-  دانشجو موظف است در اولین ماه ترم بعد دلایل مستند و مکتوب خود مبنی بر عذر موجه خود را به دانشگاه تحویل دهد. 

 

 

 

        تبصره 2- برای دانشجویان پسر پذیرفته شده معافیت تحصیلی درخواست می گردد.


 
 

 

 


ماده 3 -
تعداد واحدهای درسی لازم ( دروس پایه، تخصصی و عمومی و اختیاری ) برای به پایان رسانیدن هر یک از دوره ها به شرح زیر می باشد:

  •  

    دوره کاردانی : بین 68 تا 72 واحد

  •  

    دوره کارشناسی پیوسته غیر رشته های فنی مهندسی : بین 130 تا 135 واحد

  •  

    دوره کارشناسی پیوسته رشته های فنی مهندسی : بین 135 تا 140 واحد

  •  

    دوره کارشناسی نا پیوسته: 67 تا 70 واحد

  •  

    دوره کارشناسی ارشد نا پیوسته : 32 واحد

 

ماده 4 - دانشجو در هر ترم تحصیلی می تواند حداقل 12 و حداکثر 18 واحد درسی را انتخاب کند.

 

        تبصره 1-  واحدهای عملی  طبق تشخیص اساتید و کارشناسان محترم بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 

        تبصره 2- دانشجویی که در هر ترم تحصیلی میانگین نمراتش حداقل17 باشد می تواند در ترم آینده تا 20 واحد درسی انتخاب نماید.

 

ماده 5 - حداکثر مدت مجاز تحصیل در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 3 سال و برای دوره کارشناسی پیوسته 6 سا ل می باشد.اگر دانشجو نتواند در این حداکثر زمانی
             تحصیل خود را به اتمام برساند از این موسسه آموزشی اخراج خواهد شد.


 
 

 

 


ماده 6 - ورود دانشجو به کلاس درس مجازی در تمام جلسات الزامی است .

 

        تبصره 1- ساعات غیبت دانشجو نباید از 16/3 ساعات آن واحد درسی تجاوز کند.در غیر این صورت نمره آن درس صفر محسوب می شود.

 

       تبصره 2- حضور و غیاب دانشجو با کنترل ساعات ورود به کلاس اینترنتی از طریق کارشناس مربوطه صورت مگیرد.

       تبصره 3- چنانچه دانشجویی در هر درس بیش از 16/3  غیبت داشته باشد ولی با ارائه مدارک موجه تشخیص داده شود آن درس حذف می شود. در این حالت خاص
                   رعایت حد نصاب حداقل 12 واحد در هر ترم الزامی نیست. ولی ان ترم جزو سنوات تحصیلی وی محسوب خواهد شدو در ضمن شهریه آن واحد درسی مسترد
                   نخواهد شد.


 
 

 

 


ماده 7 - دانشجو در هر ترم می تواند طبق تاریخی که دانشگاه اعلام می کند (2 هفته اول ترم تحصیلی) یک درس دیگر انتخاب کند یا درسی را حذف کرده و یا درسی را با
             درس دیگری جابجا کند.
در همه حالات بالا تعداد واحدهای انتخابی نباید از حد مقرر تجاوز کند(حداقل 12 و حداکثر 18 واحد)

 

ماده 8 - در موارد ضروری دانشجو می تواند تا 5 هفته قبل از پایان ترم یکی از دروس نظری خود را با تائید گروه آموزشی مربوطه حذف نمایدکه این خود مستلزم شرایط زیر می
             باشد:

  •  

    غیبت دانشجو از 16/3 مجموع ساعات آن درس تجاوز نکرده باشد.

  •  

    تعداد واحدهای باقیمانده از 12 واحد کمتر نشود.

 

 

 

 

 

            در این حالت نیز شهریه درس حذف شده مسترد نخواهد شد.

ماده 9 - حذف کلیه واحدهای اخذ شده در یک ترم در صورتی امکان پذیر است که بنا به صلاحدید شورای آوزشی دانشجو در ان ترم قادر به تحصیل نباشد. در این صورت آن ترم
             جزو سنوات تحصیلی وی محسوب می گردد و شهریه آن ترم مسترد نخواهد شد.


 

 

 

 

   
 

 

 


ماده 10 - ارزیابی پیشرفت دانشجو در هر درس بر اساس میزان حضور در کلاس مجازی و حضوری و میزان فعالیت ، انجام و ارائه بموقع تکالیف درسی ، نتایج امتحانات میان ترم
               و پایان ترم و نظر استاد مربوطه صورت میگیرد.


       
تبصره - برگزاری جلسه امتحان پایان ترم برای هر درس الزامی بوده و امتحان بصورت حضوری برگزار می گردد.

 

ماده 11 - مهمترین ملاک برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی همان نمره پایان ترم دانشجو می باشد.

 

ماده 12 - حداقل نمره قبولی در هر درس 10 می باشد. کل نمرات اکتسابی دانشجو (قبولی یا ردی ) در کارنامه درج گردیده و در محاسبه میانگین کل منظور می گردد.


 
 

 

 


ماده 13 - غیبت غیر موجه در امتحان هر درسی به منزله نمره صفر خواهد بود و غیبت موجه موجب حذف آن درس می گردد.

 

      تبصره - موجه یا غیر موجه تشخیص دادن غیبت در جلسه امتحان بعهده شورای آموزشی موسسه خواهد بود.


 
 

 

 


ماده 14 - استاد موظف است ظرف 10 روز پس از برگزاری امتحان نمرات نهایی دانشجویان را به گروه آموزشی مربوطه تحویل دهد. گروه نیز پس از دریافت نمرات از استاد 
               مربوطه در اسرع وقت نتایج را از طریق اینترنت به اطلاع دانشجویان می رساند.

 

      تبصره - درخواست تجدید نظر حداکثر تا دو هفته پس از اعلام نمرات بررسی شده و نمره نهایی غیر قابل تغییر است .


 
 

 

 


ماده 15 - در پایان هر ترم تحصیلی میانگین نمرات دانشجو در آن ترم و میانگین کل نمرات وی تا پایان آن ترم محاسبه و در کارنامه ثبت می گردد.

 

      تبصره 1 - روش محاسبه میانگین اینگونه است که نمره هر درسی (قبولی یا ردی ) در تعداد واحدهای آن درس ضرب شده و حاصلجمع این ضرایب بر تعداد واحدهای اخذ
                   شده تقسیم می گردد. 

 

      تبصره 2 - دانشجویانی که برخی دروس خود را در دوره های تابستانی می گذرانند نمرات اکتسابی آن دروس در محاسبه میانگین کل نمرات وی منظور می گردد. و دوره
                  
تابستانی بعنوان ترم تحصیلی محسوب نمی شود.


 
 

 

 


ماده 16 - میانگین نمرات دانشجو  در هیچ ترمی نباید از 12 کمتر باشد در غیر این صورت نام نویسی دانشجو در ترم آینده بصورت مشروط خواهد بود.

 

ماده 17 -  دانشجویی که بصورت مشروط نام نویسی می کند حق انتخاب بیش از 14 واحد را در آن ترم ندارد البته این قانون شامل ترم آخر نمی شود.


 
 

 

 


ماده 18 - اگر دانشجویی در 3 ترم متوالی یا 4 ترم متناوب در دوره کارشناسی و 2 ترم متوالی یا متناوب در دوره کاردانی مشروط شود ، در هر مرحله از تحصیل که با شد از
               ادامه آن محروم خواهد شد.

 

ماده 19 - دانشجوی که به دلیل مشروط شدن بیش از اندازه از ادامه تحصیل باز می ماند به شرطی که واحدهای مقطع پایین تر رشته خود را با موفقیت گذرانده باشد و
                میانگین نمرات آن از 12 کمتر نباشد می تواند مدرک مقطع پایین تر در آن رشته را دریافت نماید.


 
 

 

 


ماده 20 - هر دانشجو می تواند در هر یک از مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی برای مدت 2 ترم متوالی یا متناوب ( با شرط اینکه مدت زمان تحصیل وی
               (سنوات تحصیلی) از حداکثر مجاز بیشتر نشود.) از مرخصی تحصیلی استفاده کند.

 

     تبصره 1 - تقاضا برای استفاده از مرخصی تحصیلی باید بصورت مکتوب و حداقل 20 روز قبل از شروع ترم تحصیلی توسط خود دانشجو به اداره خدمات آموزشی تحویل
                  داده شود.

 

     تبصره 2 - اداره خدمات آموزشی موظف است پس از مطلع شدن از نظر گروه آموزشی مربوطه نتیجه (موافقت یا رد ) درخواست دانشجو را قبل از اتمام مهلت نام نویسی
                  کتبا" به وی اطلاع دهند.


 
 

 

 


ماده 21 - ترک تحصیل بدون  مطلع کردن و کسب اجازه از موسسه انصراف از تحصیل تلقی شده و دانشجو در هر مرحله ای از تحصیل باشد از ادامه آن محروم شده و حق ادامه
               تحصیل ندارد.

 

      تبصره - در مواردی که دانشجو با ارایه دلایل مستند و موجه که آن را یک ماه قبل از پایان ترم به دانشگاه تحویل دهد و تایید مسئولین مربوطه  آن ترم جزو مرخصی تحصیلی
                 وی بحساب می آید.

 

ماده 22 - دانشجویی که از تحصیل  منصرف شده موظف است تقاضای خود را بصورت مکتوب به اداره خدمات آموزشی دانشگاه تحویل دهد. دانشجو فقط تا یک ماه پس از
               تاریخ درخواست مجاز است تقاضای انصراف خود را پس بگیرد. پس از گذشت این مدت تقاضای انصراف وی تایید می شود و حکم انصراف از تحصیل وی صادر می گردد
               و دیگر حق ادامه تحصیل در آن دوره را ندارد


 
 

 

 


ماده 24 - هر دانشجویی می تواند در طول دوران تحصیل خود با داشتن شرایط زیر و موافقت گروه آموزشی مربوطه در همان مقطع تحصیلی تغییر رشته دهد.

 

 

 

 

     1 – ادامه تحصیل دانشجو در رشته قبلی از نظر مقررات آموزشی بلامانع باشد.

 

     2 – حداقل 4/1 و حداکثر 3/2 واحدهای دوره (رشته) خود را گذرانده باشد.

 

 

 

 

 

     3 – گذراندن تعداد واحدهای مورد نیاز در رشته جدید با توجه به حداکثر مدت مجاز زمان تحصیل مقدور باشد.

 

     تبصره 1 - پس از موافقت با تغییر رشته،  دانشجو باید در ترم آینده در همان رشته جدید نام نویسی کند و دیگر دانشجو نمی تئاند به رشته قبلی خود بازگردد.

 

     تبصره 2 - دانشجو در هر مقطع تحصیلی فقط یک بار می تواند تغییر رشته دهد.

 

ماده 25 - واحدهای گذرانده شده در رشته قبلی د ر گروه آموزشی جدید بررسی شده و معادل سازی می شود و گروه آموزشی فقط دروسی را که از نظر محتوا با رشته جدید
                اشتراک داشته باشند و نمرات آن کمتر از 12 نباشد می پذیرد.

 

 

 

 

        تبصره - دروس پذیرفته شده در کارنامه دانشجو ثبت و در محاسبه میانگین منظور می گردد. ولی نمرات دروس پذیرفته نشده فقط در کارنامه ثبت می شود و در صورتی که
                   کل واحدهای پذیرفته نشده دانشجو کمتر از 12 باشد بعنوان یک ترم مشروطی در رشته جدید برای وی محسوب می شود.


 
 

 

 


ماده 26 - دانشجویی که کلیه واحدهای دوره خود ( کاردانی ، کارشناسی ناپیوسته ، کارشناسی پیوسته) را بر اساس مقررات این آیین نامه با موفقیت گذرانده باشد دانش
                آموخته آن دوره محسوب خواهد شد.

 

     تبصره - تاریخ فراغت از تحصیل زمانی است که آخرین نمره دانشجو توسط استاد مربوطه به اداره خدمات آموزشی دانشگاه تحویل داده شود.

 

ماده 27 - میانگین کل نمرات دانشجو باید حداقل 12 باشد تا بتواند در رشته خود  مدرک معتبر دوره خود ( کاردانی ، کارشناسی ) را دریافت نماید. اگر میانگین کل نمرات از 12
               کمتر باشد چنانچه از نظر طول زمان تحصیل ، حداکثر مدت مجاز تحصیل ، مانعی نباشد آن درسها را مجددا انتخاب کرده و تکرار کند تا نمره آن میانگین کل را جبران
               کند. نمرات دروس تکرار شده علاوه بر نمرات قبلی در کارنامه ثبت شده و در محاسبه میانگین منظور می گردد.  

 

ماده 28 – این آیین نامه در 28 ماده و 24  تبصره تنظیم گردیده رعایت و اجرای ان برای کلیه دانشجویانی که وارد دانشگاه الکترونیکی ایران می شوند الزامی است.


پیامبر (ص): صبر اگر به بیقراری رسید دعا مستجاب می شود.

عزیز ما قرنهاست که چشم انتظار به ما دارد!

شنبه 18 تیر 1390  5:14 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها