رئیس منطقه 15:کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی دریچه تولید علم را به روی جامعه می گشاید
آنا: رئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی نظریه پردازی و آزاد اندیشی را حاصل تحقیقات و پژوهش های جامع یک پژوهشگردر علوم مختلف دانست و گفت : کرسی های نظریه پردازی و آزاد اندیشی دریچه تولید علم را به روی جامعه می گشاید و افراد جامعه را به تحقیق و پژوهش وا می دارد .
به گزارش آنا، دکتر کرم الله دانشفرد در اولین جلسه هم اندیشی در خصوص کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی در جمع اعضای هیات علمی مقطع دکترا این منطقه ،با اشاره به دستاورد های دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های علمی و پژوهشی ،آزاد اندیشی و کرسی های نظریه پردازی را از برنامه های مهم این دانشگاه قلمداد کرد که در راستای بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) سرعت بیشتری به خود گرفت و با اهتمام ویژه ای در حال پیگیری است .
عضو برجسته منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی با بیان سیر تاریخی نظریه پردازی در اسلام ؛ امام جعفر صادق (ع) را یکی از برجسته ترین نظریه پردازان عصر اسلام قلمداد کرد و افزود: مغز متفکر شیعه بستر مناسب را برای مباحثات و مناظرات علمی فراهم ساخت و این حرکت معقولانه به سرعت در محافل علمی جای خود را گشود و مذهب شیعه را به عنوان یک مذهب ،جامع ، کامل و قابل انتقاد به مردم معرفی کرد و علاقه و گرایش مردم را در گرویدن به مذهب تشیع بالا برد و باب اجتهاد در جامعه گشوده شد .
وی تصریح کرد: در عرصه ی جهاد علمی تاریخ صحنه های دلخراش و آزار دهنده ای را نگاشته است که بسیاری از نظریه پردازان اسلامی و غیر اسلامی قربانی تفکرات متحجرانه فرهنگ ها ی غلط و سنتگرایانه ی عصر خود شدند ولی نظریه ی آنان به عنوان فتح باب به روی اندیشمندان گشوده شد و بعد از گذشت سالها حتی به یک قانون علمی نیز مبدل گشت .
مشاور ریاست عالی دانشگاه تاکید کرد : نقد پذیری علم در عصر کنونی ساختار های کهنه وقدیمی علم به هم ریخته و شکلی نو و جدید به خود گرفته و دروازه مباحثات ، مناظرات و تبادل افکارو آرا را در جامعه گشوده است و در این بستر حساس و ظریف ؛ استادان باید به لحاظ روانی ، سیاسی ، اجتماعی و... به درستی و با بهره گیری از علم فلسفه و منطق جامعه را هدایت و هویت بخشند و جوانان را از خطر بی هویتی مصون دارند .
عضو هیات علمی دانشگاه علوم وتحقیقات افزود : استادان به عنوان مهمترین مولفه های تولید فرآورده های پژوهشی به شمار می روند و باید فقط مصرف کننده تولیدات علمی نباشند بلکه خود آنان باید در چرخه تولید و فروش علم نیز نقش مهمتری را بازی کنند و در مصرف تولیدات علمی نیز باید به این مهم توجه کنند که این تولیدات باید به عنوان مواد اولیه برای تولیدات جدید مورد استفاده قرار گیرد تا در مواقع بحرانی گفتمان جدیدی را به روی جامعه بگشایند و برای خروج جامعه از بن بست های اقتصادی ، اجتماعی و....نقش به سزایی ایفا نمایند .
مجلۀ روانشناسی تربیتی واحد تنکابن علمی پژوهشی شد
آنا: به استناد مصوبات کمسیون بررسی و تأیید مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و بر اساس رأی هفتاد و چهارمین جلسۀ کمسیون مذکور ، مجلۀ روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن دارای شرایط دریافت درجۀ علمی پژوهشی شناخته شد.
سر دبیر، مدیرمسئول ومدیر داخلی این مجله به ترتیب آقایان دکتر علی دلاور، دکتر جواد خلعتبری ودکتر اسماعیل کاظم پور می باشند.لازم به ذکر است واحد تنکابن با حمایت دفتر تولید و گسترش علم سازمان مرکزی ّ، دارای چهار مجلۀ تخصصی مصوب در شاخه های نانو،میکروبیولوژی،آبزیان و تنوع زیستی به زبان انگلیسی و نیز دو مجلۀ روانشناسی تربیتی و خون و آنکولوژی به زبان فارسی می باشد.