0

برترين فيلمهاي عاشقانه

 
samsam
samsam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 50672
محل سکونت : یزد

برترين فيلمهاي عاشقانه

وارد اينترنت مي شوي، در همان اول ورودت اگر اهل yahoo باشي اولين صفحه اي که باز کني برايت کلي آگهي تبليغاتي باز مي شود که از بعضي‌هايش اصلا سردر نمي آوري، بعضي هايش هم به درد تو نمي خورد ولي وجود دارد، وارد فضاي شخصيت هم که بشوي دور و برت پر است از تبليغات خطي و تصويري که مي آيند و مي روند و محصولات شان را به رخ تو مي کشند. اگر تبليغات تلويزيوني زمان مشخصي دارند و فقط چند ساعتي از وقت 24 ساعته برنامه هاي تلويزيوني را تسخير مي کنند، تبليغات اينترنتي تمام وقت مشغول کار هستند و از پا نمي افتند و از خير پول درآوردن هم نمي‌گذرند. کاربران اينترنت يک طرف ماجرا هستند و طرف ديگر ماجرا شرکت هاي تبليغاتي و سرمايه گذاران تبليغات آنلاين هستند که دوست دارند محصولاتشان را از طريق يک رسانه به دنيا معرفي کنند، يک رسانه جديد که آدم هاي مختلف در هر حالتي که هستند از آن استفاده مي کنند و به آن اعتماد دارند و اتفاقا درگير اين هستند که در همين رسانه نيازهاي شان را تأمين کنند.

دهه اخير دهه اوج گرفتن دنياي مجازي بوده است. اينترنت با فضاي شگفت انگيز وب سايت ها و امکاناتي که براي کاربرهايش به وجود مي آورد توانسته بيشتر از رسانه هاي قديمي خودش را توي دل مخاطبين جا کند .

به هر حال اين فضاي تبليغاتي براي شرکت ها باز شده و هر جاي اينترنت که بپلکيد از اين جور تبليغات مي بينيد از تبليغ جومونگ 4 بگيريد و بياييد تا بازي هاي رايانه اي ولي براي اين که اين تبليغات باعث آزار و اذيت کاربران نباشند و در روند اقتصادي کشور موثر باشد دو جور فرهنگ سازي بايد انجام شود:

۱. فرهنگ ارايه راهکار مناسب متناسب با نياز از سوي وب سايت ها و ارايه دهندگان تبليغات اينترنتي

۲. فرهنگ استفاده از خدمات تبليغات اينترنتي ارايه شده

تبليغات مجازي

در طول سال هاي گذشته که تبليغات اينترنتي کارشان را شروع کرده اند، روش ها و مدل هاي مختلفي براي انجام تبليغات در اينترنت اختراع و استفاده شده است. در ادامه به برخي از مهم ترين اين مدل ها اشاره مي شود.

۱. بنر: بنر (BANNER) يک تصوير گرافيکي کوچک و معمولا مستطيلي که به يک پايگاه اينترنتي ديگر متصل مي شود و ابعاد مختلفي دارد. بنرها اولين شکل از تبليغات بودند که به طور گسترده در اينترنت مورداستفاده قرار گرفتند و امروزه از معروف ترين و پرکاربردترين انواع تبليغات اينترنتي به حساب مي آيند.

بنرها معمولا در فرمتGIF، ساخته شده و در قسمت بالاي صفحات اينترنتي قرار مي گيرند. کاربر با کليک کردن روي آن ها به صفحه اي منتقل مي شود که توضيحات بيشتري درمورد آن تبليغ به او مي دهد و يا مستقيما به پايگاه اينترنتي شرکتي که تبليغ را طراحي کرده منتقل مي شود. اين مدل از تبليغات اينترنتي را مي توان تا حدي به تبليغات سنتي چاپ شده در روزنامه ها و مجلات تشبيه کرد. بنرها داراي انواع مختلف و متفاوتي هستند و مي توان آنها را به صورت زير دسته بندي کرد:

الف) بنرهاي ثابت: اين بنرها معمولا در فرمت GIF تهيه شده و دربردارنده تصاوير و متوني هستند که ثابت بوده و حرکت نمي کنند. قبلا از اين نوع بنرها به دليل آنکه گمان برده مي شد موردتوجه بازديدکنندگان قرار نمي گيرند کمتر استفاده مي گرديد. ليکن امروزه تحقيقات نشان داده است که بعضي کاربران اين نوع از بنرها را ترجيح مي دهند و به همين دليل اخيرا استفاده از آن ها بيشتر شده است .

ب) بنرهاي متحرک (انيميشني): اين نوع بنرها از ترکيب چندين بنر ثابت و با استفاده از نرم افزارهايي مخصوصي نظيرGIF BUILDER طراحي گرديده و همانند کارتون هاي انيميشني داراي خاصيت تغييرپذيري هستند. اندازه و حجم اين بنرها نيز معمولا از بنرهاي ثابت بيشتر است. اما ازطرفي اين بنرها به علت حجم زياد و اندازه هاي بزرگ سرعت بارگذاري صفحات اينترنتي را کاهش مي دهند.

ج) بنرهاي تعاملي (داراي غناي رسانه اي): در اين نوع با استفاده از انواع نرم افزارها و فناوري هاي رسانه اي ويژگي ها و کارکردهايي را به بنرها اضافه مي کنند به طوري که توانايي تعامل پذيري خاصي پيدا مي کنند. براي مثال بنرهايي وجود دارند که اول چند گزينه را براي کاربر نمايش داده (مثلا سوال درمورد مذکر يا مونث بودن کاربر!) و درصورت انتخاب هرکدام از آن گزينه ها توسط کاربر در ادامه تبليغات خاصي به او نشان داده مي شود. با وجود هزينه بالاتر براي طراحي آن ها اما از آن جا که طبق تحقيقات، اثربخشي اين نوع از دو نوع ديگر بيشتر است . شرکت ها هم ترجيح مي دهند بيشتر از آن استفاده کنند. FLASH و SHOCKWAVE از رايج ترين نرم افزارها براي طراحي بنرهاي تعاملي هستند.

۲. پنجره روي پنجره

پنجره هاي کوچکي (کوچکتر از اندازه معمولي پنجره مرورگر) که موقع جستجوي فرد دراينترنت ناگهان بر روي صفحه نمايشگر ظاهر شده و نوشته ها و تصاوير تبليغاتي همراهشان است. اين نوع از تبليغات اينترنتي به پنجره هاي جهنده نيز معروف هستند.

۳. موتورهاي جستجو

اين موتورها، بعد از آن که کاربر موضوع مورد جستجوي خود را در فرم مخصوصي که براي اين کار تعبيه شده وارد مي کند، ليستي از پايگاه هاي اينترنتي که دربردارنده موضوع موردنظر کاربر هستند براي او جمع آوري مي کند. مکانيسم عمل موتورهاي جستجو که به سايت هاي درگاهي نيز معروف هستند معمولا به دو روش زير است :

‌ تعدادي از اين پايگاه ها با استفاده از برنامه هاي نرم افزاري خاصي که خزنده يا عنکبوت ناميده مي شود، به طور خودکار اينترنت را براي يافتن موضوع موردنظر کاربر جستجو مي کنند. اين برنامه ها معمولا اينترنت را به طور روزانه جستجو کرده و بانک اطلاعاتي خود را به روز مي کنند.

پايگاه هاي اينترنتي مثل گوگل براساس اين روش عمل مي کنند. اين موتورها معمولا اين امکان را به دارندگان پايگاه هاي اينترنتي مي دهند تا مشخصات پايگاه خود را به بانک اطلاعاتي آنها اضافه کنند.

‌ تعداد ديگري از پايگاه ها مثل ياهو با استفاده از روش هاي دستي پايگاه هاي موجود در اينترنت را موردبررسي قرار داده و بعد از ارزيابي، هريک را در دسته بندي هاي خاص در بانک اطلاعاتي خود که از قبل طراحي کرده اند، قرار مي دهند.

نحوه تبليغات ازطريق دو دسته از موتورهاي جستجو مي تواند به دو صورت زير باشد:

روش مجاني: موتورهاي جستجومعمولا پايگاه هاي اينترنتي را طبق کليد واژه هايي که صاحبان آنها براي شان درنظر گرفته و آنها را بر اساس اين کلمات ثبت کرده اند جستجو مي کنند. مثلا هنگامي که کاربري کلمه تبليغات اينترنتي را وارد فرم مخصوص جستجو در پايگاه گوگل يا ياهو مي کند، موتورهاي جستجو به بانک اطلاعاتي خود رجوع کرده و ليستي از تمام پايگاه هايي که تحت عنوان تبليغات اينترنتي دسته بندي شده اند (روش ياهو) و يا تبليغات اينترنتي به عنوان کليد واژه آنها درنظر گرفته شده (روش گوگل) را براي کاربرنمايش مي دهند. به اين ترتيب انتخاب کليد واژه هاي مناسب براي پايگاه اينترنتي مي تواند شانس آمدن نام پايگاه اينترنتي در رتبه هاي اول ليستي که به کاربر نشان داده مي شود را بالا مي برد و اين در حقيقت نوعي تبليغ براي آن پايگاه اينترنتي خواهدبود.

روش پولي:

در اين روش شرکتها مي توانند در ازاي پرداخت مبالغي به موتورهاي جستجو از آنان بخواهند تا درصورت جستجوي کليد واژه خاصي توسط کاربر، پايگاه اينترنتي آنها در ليست نشان داده شده به کاربر قرار گيرد. حال اينکه نام پايگاه در کدام رتبه ليست قرار گيرد، بستگي به مبلغي دارد که شرکت مي پردازد.

۴ ‌. پست الکترونيک

استفاده از پست الکترونيک داراي تاريخچه طولاني تري است. به کارگيري پست الکترونيک براي تبليغات در سال هاي اخير و با افزايش تعداد کاربران اينترنت مهم تر شده در اين تبليغات شرکت ها پيام هاي تبليغاتي طراحي کرده و به نشاني هاي الکترونيک کاربران مي فرستند. نامه هاي الکترونيک که شرکت ها براي کاربران ارسال مي کنند را مي توان به دو نوع زير تقسيم بندي کرد:

الف) نامه هاي الکترونيک خواسته شده :

در اين تبليغات، شرکت ها نامه هاي الکترونيک تبليغاتي را تنها براي مشترياني مي فرستند که خودشان براي دريافت چنين نامه هايي اعلام آمادگي کرده اند. در اين حالت، مشتريان با مراجعه به پايگاه اينترنتي شرکت، فرم مخصوصي که بيانگر مشخصات وهمچنين نوع خواسته ها و ترجيحات آنان است را پر کرده و نشاني الکترونيک خود را وارد مي کنند. بعد شرکت، نامه هاي الکترونيک که حاوي تبليغات اينترنتي متناسب با خواست و سليقه مشتريان است براي آنان مي فرستد. هر زمان هم که مشتري ديگر نمي خواهد چنين نامه هايي دريافت کند، شرکت از فرستادن آنها خودداري مي ورزد.

ب) نامه هاي الکترونيک ناخواسته (اسپم):

در اين حالت، شرکت با استفاده از نرم افزارهاي خاص که مي توانند نشاني هاي الکترونيک را از اينترنت جمع آوري کنند و يا ازطريق شرکتهاي تبليغاتي که داراي بانکي از نشاني هاي الکترونيک هستند اقدام به فرستادن نامه هاي الکترونيکي تبليغاتي به افراد مي کنند. اين کار بدون اجازه کاربران صورت گرفته و در اکثر موارد کاربران خواهان دريافت چنين نامه هايي نيستند.

درکل، فرستادن نامه هاي الکترونيک يکي از رايج ترين مدل ها براي تبليغات اينترنتي است. مزاياي اين مدل براي استفاده کنندگان عبارتند از:

‌ هزينه پايين: براساس برآوردها هزينه فرستادن نامه هاي الکترونيک کمتر از يک درصد هزينه فرستادن نامه هاي سنتي است

‌ امکان هدفگيري دقيق مشتريان: همان طورکه قبلا گفته شد با استفاده از نامه هاي الکترونيک مي توان پيام هاي تبليغاتي را تنها براي کساني که خواهان دريافت آن هستند فرستاد

‌ اثربخشي بالا: طبق آمارها ميزان جواب دادن افراد به نامه هاي الکترونيک بالا است

‌ مديريت آسان: طراحي و فرستادن نام

صديقه سادات بهشتي

وبلاگ هايي که پول پارو مي‌کنند

به طور حتم شما هم تا به حال اين اصطلاح را شنيده ايد در زماني که کسي پول زيادي را از يک کار به دست مي آورد، مي گويند از آن کار پول پارو مي کند. شايد باور اين موضوع براي افراد مختلف مشکل باشد که روزي اينترنت به يک منبع پول ساز براي برخي از افراد تبديل شود. بحث تبليغات آنلاين اينترنتي که در حال حاضر بيشتر از تبليغات در رسانه هاي ديگر درآمد دارد باعث شده است که افراد بسياري در سراسر جهان تلاش کنند که در اين شاخه پر در آمد به موفقيت مالي دست پيدا کنند. از اين ميان يکي از بهترين راه هاي درآمدي که وجود دارد، حضور تبليغات در وبلاگ هاي فعالي است که براي صاحبانشان به منبع درآمد بسيار زيادي تبديل شده اند، به گونه اي که کارشناسان آماري در اين زمينه ادعا کرده اند که صاحبان اين وبلاگ ها در حال حاضر پول پارو مي کنند. شايد تا به حال شما هم به اين موضوع فکر نکرده باشيد که داشتن يک وبلاگ تا چه حدي مي تواند براي شما به يک منبع درآمد قدرتمند تبديل شود. البته به دست آوردن موفقيت اوليه براي صاحب يک وبلاگ و اين که بتواند از نظر کاربرانش به يک جايگاه محبوبي دست پيدا کند، مستلزم راه و روش هاي خاصي است و تداوم محبوبيت و جلب بازديدکننده هاي بيشتر هيچ گاه به صورتي تصادفي اتفاق نخواهد افتاد. دانستن تاريخچه بعضي از شاخه ها به ما کمک خواهد کرد که بسيار آسان تر به سمتي حرکت کنيم که دوست داريم در آن قرار داشته باشيم. به طور مثال حتما براي شما هم جالب خواهد بود اگر بدانيد که آگهي هاي اينترنتي از چه زماني به بعد روند رو به رشدي پيدا کرده و به چه سادگي اين اتفاق رخ داده است که يک وبلاگ که حاوي نوشته هاي بسيار معمولي بوده است براي صاحب خود پول داشته باشد.

شما هم چيز برگر ميل داريد؟

در سال 2007 يک وبلاگ نويس با نام اريک ناکاگاوا که مقيم هاوايي بود، ايده بسيار جالبي را که در ذهنش بود، پياده کرد و محبوبيت وبلاگ خود را تا حد بسيار زيادي افزايش داد. ناکاگاوا که در زمينه برنامه نويسي هم مهارت داشت وبلاگش را به شيوه جذابي طراحي کرد و در صفحه اصلي اش عکس يک گربه بسيار چاق خنداني را قرار داد و روي تصوير اين گربه نوشت که " کسي چيز برگر ميل ندارد؟ ". با اين که در ابتدا زياد از اين کار توقع نمي رفت که توجه افراد خاصي را به خود جلب کند، اما در کمال شگفتي ناکاگاوا اين اتفاق افتاد که ترافيک وبلاگ او در عرض مدت زمان بسيار کوتاهي دوبرابر شد و بعد از مدتي به جايي رسيد که اين وبلاگ در طول روز بيش از 200هزار نفر بازديد کننده داشت. جالب است که بدانيد که ارزان ترين هزينه براي اين که آگهي شما در اين وبلاگ يک هفته به نمايش درآيد 1000دلار است و گران‌ترين هزينه آگهي در اين وبلاگ هم نزديک به 6هزار دلار در هفته مي رسد.

وبلاگ ShoeMoney

جرمي اسچومکر، نام آدم خوش بخت و خوش شانسي است که تنها 33 سال سن دارد و فقط روزي 30 دقيقه را صرف نوشتن در وبلاگش مي کند. اين وبلاگ روزانه بيش از 20 هزار نفر بازديد کننده دارد و به طور حتم براي شما جالب خواهد بود اگر بدانيد که تبليغات اينترنتي اين وبلاگ براي صاحبش ماهانه در حدود 12 هزار دلار درآمد دارد. اين وبلاگ در حال حاضر در بين 100 وبلاگ برتر جهان قرار دارد.

وبلاگ Overheard in NewYork

اين وبلاگ يکي از پرطرفدارترين وبلاگ هايي که تا به حال فعاليت کرده است و محتواي اين وبلاگ بيشتر پست هاي خنده داري است که توسط خوانندگان خود اين وبلاگ در سايت قرار داده مي شود و در بيشتر مواقع به يک موضوع چالش برانگيز تبديل مي شود. اين وبلاگ متعلق شخصي با نام مورگان فريمن است که برنامه نويس نرم افزارهاي رايانه اي است و اين وبلاگ را در سال 2003 به کمک 5 نفر از دوستانش راه اندازي کرد. شما براي درج يک آگهي اينترنتي ساده در اين وبلاگ براي مدت يک هفته بايد بيشتر از 6 هزار دلار پرداخت کنيد. در حال حاضر در هر ماه بيش از 6ميليون نفر از صفحات مختلف اين وبلاگ ديدن مي کنند و جالب است که بدانيد در هر روز بيش از 200 نفر در اين سايت عضو مي شوند. از ديگر نکات بسيار جالبي که در مورد اين وبلاگ پول ساز مي توان به آن اشاره کرد اين است که پست هاي موجود در اين وبلاگ هر چند وقت يک بار به صورت يک کتاب چاپ شده و در اختيار کاربران قرار مي گيرد. درآمد ماهيانه اين وبلاگ تنها از تبليغات آنلايني که دارد چيزي در حدود 9000 دلار براي هر نويسنده اي که در آن فعاليت دارد، برآورد شده است.

بوينگ بوينگ

وبلاگ بوينگ بوينگ، يکي از پر ترافيک ترين وبلاگ هايي است که جهان مجازي اينترنت به خود ديده است. اين وبلاگ که در سال 2000 توسط فردي با نام فرونفلدر راه اندازي شد در مورد موضوعات علمي- تخيلي و فناوري اطلاعات پست-هاي مفيدي را براي کاربران قرار مي داد. جالب است که بدانيد اين وبلاگ به جايي رسيده بود که در يک ماه بيش از 22 ميليون نفر بازديد کننده داشت و بعد از گذشت مدت زمان بسيار کمي اين عدد به 62ميليون نفر هم رسيد. با اين حساب صاحب اين وبلاگ ديگر به سادگي از کنار تبليغاتي که در وبلاگش قرار مي گرفتند، عبور نمي کرد و به اين ترتيب شما براي داشتن يک بنر بسيار کوچک تبليغاتي در اين وبلاگ بايد هزينه اي بيشتر از هزار دلار را در روز پرداخت کنيد. فرونفلدر اعتقاد دارد که اکنون به جايي رسيده است که در حالي که استراحت مي کند، مي تواند از تبليغات اينترنتي درآمدي باورنکردني داشته باشد.

جايگاه آگهي هاي آنلاين در ايران

از کنار اين نکته نمي توان به سادگي عبور کرد که درکشور ما روند شکل گيري و جا افتادن بعضي از فناوري ها بسيار کند صورت مي گيرد. بسياري از مردم خيلي دير به فناوري هاي نوين خو مي گيرند و با آن ها ارتباط برقرار مي کنند و اين در حالي است که ما شاهد اين موضوع هستيم که دل کندن از سنت هاي ديرين و تغيير روال زندگي براي آن ها بسيار مشکل مي-باشد. در جهان مجازي اينترنت بسياري از افرادي که در کشورهاي مختلف زندگي مي کنند از طريق تبليغات اينترنتي به جايگاه بسيار مناسبي دست پيدا کرده اند و مي توان بر طبق آمارهاي موجود گفت که در صنعت تبليغات آنلاين جهان بيشتر از ميلياردها دلار در سال هزينه مي شود و اين در حالي است که در کشور ما اين نوع از تبليغات هنوز جايگاه خوبي را پيدا نکرده است و صاحبان مشاغل مختلف هنوز حاضر نشده اند که پول خود را براي اين سبک از تبليغات سرمايه گذاري کنند. با اين اوصاف بيشتر شرکت هايي که در ايران فعاليت مي کنند تا به حال به اين نتيجه رسيده اند که فضايي که در ميان مردم وجود دارد به دليل اين که هنوز در مورد تبليغات سايبر به شناخت مناسبي دست پيدا نکرده اند، براي کار در زمينه تبليغات اينترنتي مناسب نيست. در حال حاضر تعداد بازديد کننده هاي وب سايت هاي ايراني بسيار زياد نيست و اغلب سايت هاي موجود در روز بين 5 تا 10 هزار نفر بازديد کننده دارند و به اين ترتيب بايد به سرمايه گذاران حق بدهيم که تبليغات در رسانه هاي ديگري چون روزنامه يا تلويزيون را بر آگهي هاي آنلاين ترجيح بدهند. بر طبق تحقيقاتي که کارشناسان در اين راستا انجام داده اند اشکال عمده اي که در ايران وجود دارد اين است که کاربران ايراني به صورت پراکنده از سايت هاي مختلف ديدن مي کنند و هيچ گاه سايتي به صورت دائم در ايران بازديد کننده ثابت ندارد. اين ويژگي باعث شده است که در ايران فضاي تاثيرگذاري سايت ها بسيار کمتر از آن چيزي باشد که ما در کشورهاي ديگر مشاهده مي کنيم. اين کمبود را بعضي از وبلاگ هاي موجود سعي کرده اند که به طريقي جبران کنند اما اين سرويس دهنده ها هم به هيچ وجه قادر نخواهند بود که به عنوان يک رسانه قدرتمند در زمينه آگهي هاي آنلاين عمل کنند. هنوز هم در کشور ما سايت بسيار قدرتمندي وجود ندارد که بتواند در فضاي سايبر به تبليغات بپردازد و به همين دليل کسي حاضر به سرمايه گذاري زياد در اين راستا نيست. البته نمي توان اين موضوع را ناديده گرفت که ما در چند سال اخير در کشورمان شاهد رشد و پيشرفت در اين زمينه بوده ايم. با رايج شدن سيستم هاي پرداخت الکترونيک در ايران مي توان اميدوار بود که تبليغات آنلاين هم به جايگاه مناسبي دست پيدا کنند. بسياري از مسئولان اميد دارند که با پيشرفت تجارت الکترونيک در ايران حجم تبليغات سايبر هم در ايران بيشتر شود و افراد بيشتري به اين گونه از سيستم ها اعتماد پيدا کنند.

شرکت هاي بزرگ تبليغاتي جهان

صنعت تبليغات آنلاين بيشتر از آن چيزي که ما تصور مي کنيم در کشورهاي ديگر جدي گرفته شده است و براي افراد مختلف به منبع درآمدهاي بسيار کلان تبديل شده است. در حال حاضر بزرگترين شرکت هاي تبليغاتي که در جهان فعاليت دارند شرکت هاي بزرگ اينترنتي هستند. شايد شما هم با اين توضيح بتوانيد به راحتي پيش بيني کنيد که صنعت آگهي هاي اينترنتي در دستان غول هاي اينترنت چون گوگل و ياهو مي چرخد. هم اکنون 4 شرکت گوگل، ياهو، مايکروسافت و AOL در اين زمينه پيشگام هستند. در گزارش مالي که توسط اين شرکت ها در سال گذشته ارائه شده است بحران مالي که در سال هاي گذشته وجود داشته است، باعث شده است که درآمد اين شرکت ها از تبليغات آنلاين تا حدود 4 درصد براي گوگل، 8 درصد براي ياهو، 12 درصد براي مايکروسافت و 19 درصد براي AOL کاهش پيدا کند. اما از ابتداي سال 2010 که به عنوان سال شکوفايي تبليغات اينترنتي از آن نام برده مي شود، پيش بيني شده است که رقمي که از اين نوع تبليغات تنها براي ايالات متحده به دست خواهد آمد به بيش از 6 ميليارد دلار خواهد رسيد. جالب است که بدانيد در حال حاضر گوگل در راس اين شرکت ها قرار دارد و بيش از 70 درصد درآمد اين شرکت از راه آگهي هاي اينترنتي تامين مي-شود، اين شرکت به تازگي اعلام کرده است که تصميمات جالبي را براي آينده صنعت آگهي هاي اينترنتي دارد.

گلسا ماهيان

چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا  2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا  3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا  4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com

تالارهای تحت مدیریت :

مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه

 

پنج شنبه 27 خرداد 1389  7:23 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها