بازي Medal of Honor يکي از محبوبترين اولشخص تيراندازهايي است که
شرکت EA به بازار بازي فرستاده است.
بهجرات ميتوان گفت اين بازي
در شکلگيري و تکامل بازيهاي اولشخص تيرانداز نقش ويژهاي ايفا کرده اگر
چه در طي چندسال گذشته طرفداران اين مجموعه از سير تغييرات آن راضي نبودند.
به اعتقاد بسياري از علاقهمندان بازيهاي شوتر، مدال افتخار
روزبهروز به مجموعه بازي نداي وظيفه شبيهتر ميشد و از خود تازگي نداشت.
از همينرو EA بر آن شده است که تحولي اساسي در بازي مدال افتخار ايجاد کند
و در اولين قدم، دست از سر جنگ جهاني دوم برداشته است!
بازي مدال
افتخار که در سال 2010 منتشر خواهد شد خيلي ساده تنها مدال افتخار نام
دارد؛ برخلاف نسخههاي پيشين که همگي با يک نام انحصاري ديگر شناخته
ميشوند.
بهغير از اين نسخه، نسخه ديگري از اين بازي در سال 1999
منتشر شد که دقيقا مدال افتخار نام داشت.
علت اين نامگذاري اين است
که سري جديدي از اين مجموعه آغاز شده است.
فضا و داستان بازي ديگر
بهسراغ جنگهاي جهاني دوم نخواهد رفت بلکه جنگهاي امروزي را الگو قرار
خواهد داد. اولين نسخه از اين مجموعه در کوهستانهاي افغانستان رخ ميدهد.
برخلاف
نسخههاي پيشين، بازي تک قهرماني نيست.
در طول بازي گاهي در نقش يک
سرباز از ارتش و يا يک کماندوي ماهر به جنگ خواهيد پرداخت.
جنگها
گروهي يا تکنفره خواهد بود بدين ترتيب که قهرمان ميتواند با پشتيباني چند
NPC به ميدان نبرد رود يا ماموريتي فردي را برگزيند.
به گفته مدير
توليد اين بازي، بازيکنان حداقل با 3 يا 4 کاراکتر ايفاي نقش ميکنند. هر
يک از اين کاراکترها ويژگيهاي خاصي دارند و اين موضوع منتهي به تنوع يافتن
گيمپلي بازي خواهد شد.
همانند مجموعه نداي وظيفه، قهرمان بازي مدال
افتخار نيز ميتواند از وسايل نقليه استفاده کند. پرواز با هليکوپتر،
رانندگي با جيپ و شليک با تانک چند نمونه از استفاده از وسايل نقليه هستند
که در اين بازي شاهد آن خواهيد بود.
در کنار تحولات بنياديني که در
داستان و گيمپلي بازي مدال افتخار رخ ميدهد، گرافيک اين بازي نيز متحول
خواهد شد. شايد بتوان گفت EA بيش از حد معمول در گرافيک اين بازي وسواس به
خرج ميدهد.
براي بخش يکنفره، EA Los Angeles مشغول به کار است و
از نسخه پيشرفته Unreal Engine 3 براي طراحي بازي استفاده ميکند.
EA
Digital Illusions CE نيز با استفاده از موتور گرافيکي Frostbite engine
بخش چندنفره بازي را طراحي خواهد کرد.
عکسهاي منتشر شده و
پيشنمايشهاي بازي حاکي از نمايش بسيار دقيق جزئيات است اگر چه منتقدان
نگرانند که توجه بيش از حد معمول به مباحث گرافيکي باعث کاهش کيفيت داستان و
گيمپلي اين بازي شود.
انتخاب دو توسعهدهنده براي دو بخش يکنفره و
چندنفره اين بازي، ميتواند از کمتوجهي به مسائل کيفي بازي جلوگيري کند.
اين
بازي براي دو کنسول PS3 و Xbox 360 و سيستمعاملهاي خانواده ويندوز طراحي
ميشود و در اکتبر سال ميلادي جاري به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد.
بايت