كاهش 23 درصدي واردات كالا به استان اردبيل
سرپرست سازمان بازرگاني استان اردبيل خبر داد:
كاهش 23 درصدي واردات كالا به استان اردبيل
خبرگزاري فارس: سرپرست سازمان بازرگاني استان اردبيل از كاهش 23 درصدي واردات كالا به استان در سال مالي جاري خبر داد.
صديف بيگزاده امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اردبيل اظهار داشت: واردات كالا به استان در سال مالي جاري 49 هزار تن به ارزش 69 ميليون دلار است كه از نظر ارزش پنج درصد و از نظر وزن 23 درصد كاهش را نشان ميدهد.
وي مهمترين محصولات وارداتي به استان را ماشينآلات صنعتي، دام زنده، مشتقات كائوچو، انواع كنجاله و سبوس اعلام كرد و گفت: در مقابل در حوزه صادرات نيز كالاهايي همچون مصنوعات پلاستيكي، سيبزميني، مصنوعات فلزي، انواع نوشيدني و مصالح ساختماني را نيز از استان به چهار كشور هدف جمهوري آذربايجان، ارمنستان، عراق و تركيه صادر ميكنيم.
اين مسئول به ثبت سفارش واردات و ارزش دلاري آنها در سال 89 اشاره كرد و گفت: در اين حوزه نيز تمديد و صدور تعداد 255 فقره كارت بازرگاني را انجام دادهايم.
بيگزاده اعزام هيئتهاي تجاري بازاريابي به كشورهاي ارمنستان و آذربايجان را يادآور شد و گفت: برگزاري كارگروه توسعه صادرات، برگزاري و شركت در جلسات كميته همكاريهاي اقتصادي استانهاي شمالغرب كشور، رشد 17.8 درصدي صادرات كالايي كشور در دو ماهه اول سال جاري، اهميت بخشي به صادرات گردشگري و توريسم در سال جاري در مقياس كشوري و ... عمده فعاليت سازمان بازرگاني استان در راستاي توسعه تجارت خارجي است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه افزايش قيمتها در استان عموميت نخواهد داشت، خاطرنشان كرد: وضعيت فعلي و تغييرات قيمتي كه براي تعداد محدودي از كالا در بازار حادث شده ارتباطي به قانون هدفمند كردن يارانهها ندارد.
سرپرست سازمان بازرگاني استان اردبيل اذعان داشت: افزايش قيمت در بستر فعلي به افزايش عمومي قيمتهاي جهاني ارتباط دارد و بر اساس تحولاتي كه در منطقه و كشورهاي عرضه كننده نفت و حاملهاي انرژي ايجاد شده سطح جهاني قيمت حاملهاي انرژي افزايش پيدا كرده است و حاملهاي انرژي كه پايه ساير كالاهاست سبب افزايش قيمت برخي از كالاها شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، بيگزاده يادآور شد؛ وزارت بازرگاني به منظور تنظيم بازار هم در بعد نظارتي و هم در بعد عرضه محصولات كالاهاي پر مصرف براي اقشار مختلف ذخيرهسازي انجام داده است كه در مواقع ضروري در بازار توزيع ميكند.
وي يكي ديگر از سياستهاي تنظيم بازار داخلي را تغيير در تعرفههاي وارداتي متناسب با تغييرات عرضه و تقاضاي بازار كشور و عرضه محصولات از طريق برگزاري نمايشگاههاي عرضه مستقيم كالا متناسب با مقاطع مختلف زماني در قالب طرح ضيافت در ماه رمضان ، بازگشايي مدارس و فروش پاييزه و ... اعلام كرد.
انتهاي پيام/م20
سه شنبه 10 خرداد 1390 10:34 PM
تشکرات از این پست