مهر، "پری سمسون" استاد علوم اتمسفری، اقیانوسی و فضایی
دانشگاه میشیگان معتقد است به منظور بهره گرفتن از این ویژگی ها باید
راهکار درست توسط اساتید در اختیار دانشجویان قرار گیرد. وی به واسطه
فعالیتهایش به منظور گسترش فناوری های آموزشی بارها مورد تشویق قرار گرفته
است.
وی سیستم تعاملی را با نام Lecture Tools را طراحی کرده است که می تواند
از لپ تاپهای دانشجویان در راستای آموزش بهره برداری کند. به گفته سمسون در
صورتی که بدون داشتن برنامه ای خاص اجازه ورود لپ تاپها به کلاس را را
صادر کنید به احتمال قوی به دردسر بزرگی خواهید افتاد. زیرا احتمال اینکه
دانشجویان به اندازه ای شیفته مطالب درسی مطرح شده در کلاس شوند که از گشت و
گذار در سایتهای اجتماعی محبوبشان بگذرند، بسیار پایین است.
تنها راه حل، مشغول کردن تعمدانه دانشجویان با لپ تاپها است و این کاری
است که سیستم Lecture Tools انجام آن را به عهده دارد. این سیستم برنامه ای
تعاملی و آموزشی است که اساتید بیش از 400 دانشگاه برای استفاده از آن
درخواست داده اند. بررسی های جدید سمسون نیز نشان داده است در حدود 200
دانشجو طی سه ترم گذشته واحدهای درسی اقلیمی وی که از سیستم Lecture Tools
بهره برده است را برداشته اند.
گزارشهای دانشجویان نشان می دهد زمانی که در تمرینات کلاسی از این سیستم
استفاده می کنند احساس مشارکت بیشتری داشته و نسبت به دیگر کلاسها که از
این سیستم بهره نبرده اند دروس را بهتر فرا می گیرند. در عین حال این سیستم
به دانشجویان اجازه یادداشت برداری مستقیم از روی بخشهای مباحث درسی را
داده و دانشجویان قادر خواهند بود به صورت ناشناس و طی کلاس از طریق پنجره
گفتگویی که در این سیستم طراحی شده است، سئوالات خود را مطرح کنند و دیگر
دانشجویان نیز می توانند این سئوال را مشاهده کرده و در صورت نیاز به آن
پاسخ دهند.
بر اساس گزارش زی نیوز، همچنین دانشجویان می توانند میزان درک خود از درس
را رتبه بندی کنند تا استاد نسبت به این رتبه بندی ها واکنش مناسب را نشان
دهد. به اعتقاد دیگر اساتید و دانشمندان این ابزار به میزان قابل توجهی
تعامل میان دانشجو و استاد را بدون ایجاد اختلال در جریان کلاس افزایش می
دهد. بیش از نیمی از دانشجویان در هنگام استفاده از این سیستم یک سئوال را
از استاد خود می پرسند، میزانی که نسبت به زمان عدم استفاده از این سیستم
بسیار بالاتر است.