سلحشور گفت: تاكنون همه فيلمهايي كه به روحانيت پرداخته است در جهت تخريب اين چهره گام برداشته.
شفاف : به گزارش روزنامه شرق فرج ا... سلحشور کارگردان سریال یوسف پیامبر گفت : به اعتقاد من هر كسي بايد به آن چيزي بپردازد كه آن را درك كرده باشد. من كارگردان بايد سراغ سوژهاي بروم كه به آن اعتقاد داشته باشم و با تكتك اجزا دركش كرده باشم.
سلحشور در ادامه اظهار داشت : درك كردن صرفاً فهميدن نيست، ادراك به همراه علم در سينما معناي درك ميدهد.ادراك كردن فهم عقلي و دلي است.
وی افزود : سينماي ما به روحانيت اعتقاد ندارد و اگر گاهي هم از روحانيت حرف ميزند يا به خطا تحليل غلط ميدهد يا به عمد چهره روحانيت را تخريب ميكند. روحانيت ما مروج دين است اما ميخواهم اينجا با صراحت بگويم سينماي ما مخالف دين است.
سلحشور ادامه داد : دين با نفسپرستي، دنياپرستي، شهوتراني، انسانگرايي و خودمحوري مخالف است در حالي كه همه اين خصايص امروزه بر سينما حاكم است. مبناي سينماي امروز دروغبافي است بنابراين با اين ويژگي بارز اساساً نميتواند از روحانيت حرف بزند و اگر هم حرف بزند طبيعتاً نميتواند حق مطلب را آن گونه كه شايسته است ادا كند و به تصوير بكشد.
این کارگردان سینما افزود : تاكنون همه فيلمهايي كه به روحانيت پرداخته است در جهت تخريب اين چهره گام برداشته. فيلم سينمايي «طلا و مس» جديدترين كاري كه به اصطلاح به روحانيت پرداخته است و آقايان كلي از آن تعريف و تمجيد كردند به عقيده من كاملاً در تخريب روحانيت قدم برداشته است.
وی گفت : در اين فيلم شخصيت سياسي، اجتماعي و اقتصادي روحاني ناديده گرفته شده است و صرفاً روحاني در چارچوب خانه آن هم به بدترين شكل ممكن نمايش داده شده است.
سلحشور با اشاره به زندگی شخصی روحانیون گفت : روحانيون طبيعتاً زندگي شخصي هم دارند اما بايد نقشهاي جدي آنها تصوير شود و ضمناً نقش خانوادگي آنها نيز تصويري شود. اگر يك كارگردان بخواهد درباره يك قهوهچي هم فيلم بسازد بايد به او نزديك شود و زواياي مختلف زندگي او را مورد بررسي قرار دهد، اما امروزه كارگردانها بدون نزديك شدن به چهرههاي روحاني و بدون شناخت آنها تصاويري ارائه ميكنند كه دستاوردي جز تخريب روحانيت ندارد.
وی در پایان اظهار داشت : امروزه كارگردانها بدون اعتقاد صرفاً به دليل سفارش گرفتن كارها را ميسازند كه طبيعتاً همين آثار نازلي ميشود كه نمونه آن را در نهايت روي پرده ميبينيم.