قرن 18 در تلويزيون قرن 21
منتقدان ادبي، كتاب مردان كوچك را قسمت دوم تريلوژي زنان كوچك لوئيزا ميآلكوت ميدانند. اين نويسنده در سال 1886 قسمت سوم اين سهگانه را به نام «بچههاي جو: پيشدرآمدي بر مردان كوچك» منتشر كرد. خانم جو شخصيت اصلي قصه سهگانه اين نويسنده است كه محور اصلي مزرعه پامفيلد هم به شمار ميرود. نقش او را در اين مجموعه ميشل بورك بازي كرده است. اين بازيگر 40 ساله تلويزيوني با وجود حضور در حدود 20 كار تلويزيوني از سال 1993 تا به حال، در هيچيك از نسخههاي تلويزيوني زنان كوچك بازي نداشته است. در معروفترين نسخه تلويزيوني اين مجموعه در سال 1970 آنجلا داون اين نقش را بازي كرد، در حالي كه نسخه سينمايي آن در سال 1994 از حضور وينونا رايدر در نقش جو مارچ استفاده كرد. مجموعه مزرعه پامفيلد از 5 فيلمنامهنويس بهره گرفت كه در كار نگارش اپيزودهاي مختلف آن با بيندر همكاري كرد. 5 كارگردان تلويزيوني هم كار ساخت اين اپيزودها را انجام دادند كه معروفترين آنها رابرت مالنفنت با كارگرداني 8 اپيزود آن است. ريچل اسكارتسن در نقش اليزابت لاورنس تنها بازيگر ديگر مجموعه است كه در تمام 24 اپيزود آن حضور دارد و بقيه بازيگران بسته به نوع نقشي كه دارند، در تعداد قسمتهاي كمتري ظاهر شدهاند.
بيندر در ارتباط با انتخاب نوول ميآلكوت براي دومين كار بزرگ تلويزيوني خود ميگويد: «اين قصه براي بسياري از خانوادهها و خانمها آشنا بود. ماجراجوييهاي سرگرمكننده و جالبي داشت و خواننده كتاب را به حال و هواي قرن هجدهم و جذابيتهاي ويژه آن ميبرد. خلق چنين فضايي روي صفحه كوچك تلويزيون ميتوانست براي دوستداران اين نوع قصهها جذاب به نظر برسد.
اين فضا بيننده خود را به يك دنياي دوردست قديمي ميبرد و از واقعيتهاي امروزي دور ميكرد. زماني كه تصميم به توليد اين مجموعه گرفتم نميخواستم دقيقا قصه كتاب را تبديل به يك مجموعه كنم. به همين دليل تغييراتي در آن ايجاد كردم. نميدانستم واكنش تماشاگران و دوستداران قصههاي آلكوت نسبت به آن چه خواهد بود. اين ريسك بود و من انجامش دادم. هدفم يكجور نوآوري در كار مجموعهسازي قصههاي كلاسيك بود. برخي به من گفتند چنين كاري را انجام ندهم. آنها ميپرسيدند آيا ميدانم معني كشتن همسر جو فرتيس بهار و معرفي يك شخصيت تازه كه در قصه آلكوت نيست، چه ميتواند باشد؟ اما من حتي پا را از اين فراتر نهاده و چند سال به سن بچههاي جو هم افزودم. وقتي پخش مجموعه آغاز شد، همه ميپرسيدند واكنش تماشاگران چه خواهد بود؟ خوشبختانه آنها از اين تغييرات استقبال كردند و موضع منفي نسبت به آن نگرفتند.»