0

ثبت ركورد جديد در‌سرعت ‌اينترنت

 
samsam
samsam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 50672
محل سکونت : یزد

ثبت ركورد جديد در‌سرعت ‌اينترنت

 
كندي سرعت اينترنت به يكي از ويژگي‌هاي اصلي اين پروتكل ارتباطي در كشور تبديل شده است اما آنچه كاربران از همين اينترنت با سرعت لاك‌پشتي توقع دارند اين است كه حقوقشان ناديده گرفته نشود و براي قطع و وصل‌هاي مقطعي، پاسخ مناسبي دريافت كنند.

به گزارش مهر، آخرين آمارها نشان مي‌دهد كه بيش از 32 ميليون كاربر اينترنت در كشور وجود دارد و از اين تعداد تنها نزديك به 700 هزار نفر از اينترنت پرسرعت استفاده مي‌كنند. براين اساس سهم اينترنت دايل آپ با سرعت حداكثر 56 كيلوبيت بر ثانيه در كشور بيش از 90 درصد است.

 

با وجود اين همين حداقل سرعت نيز به معضل جدي كاربران تبديل شده و قطع و وصل‌هاي مكرر اين شبكه بدون توجه به حقوق كاربران صورت مي گيرد.

قطع چند لينك STM4 بين‌الملل

 

اوايل هفته گذشته طبق گفته برخي شركت‌هاي ارائه‌كننده خدمات اينترنت ارتباط چند لينك STM4 بين‌الملل كه مسير ترافيك ارتباطي كشور ما به داخل بوده با قطعي مواجه شد كه اين امر باعث كندي دوچندان سرعت اينترنت كاربراني كه از اينترنت دايل آپ استفاده مي‌كنند در برخي نواحي شد. اين قطعي ارتباطات بدون اطلاع‌رساني و عدم تقبل خسارت ناشي از قطعي از سوي ارائه‌كنندگان صورت گرفت.

احمد پورنگ‌نيا، معاون شركت ارتباطات زيرساخت با تاكيد بر اين‌كه به‌طور كل گزارشي از قطعي لينك‌هاي ارتباطي به دست ما نرسيده است، به مهر گفت: قطع لينك‌هاي ارتباطي به طور معمول در بعضي مواقع اتفاق مي‌افتد كه بسرعت نيز مشكل آن حل مي‌شود؛ اما اين به معناي مشكل در شبكه ارتباطات زيرساخت نيست.

وي ادامه داد: ممكن است لينك‌هاي ارتباطي در برخي نواحي دچار قطعي شوند اما اين درصدي نيست كه بتواند اينترنت مملكت را قطع كند و محسوس هم نخواهد بود. اين درحالي است كه شركت‌هاي ارائه‌كننده خدمات اينترنت مشكل اختلال در سرويس‌دهي به كاربران خود را مربوط به قطعي چند روزه چند لينك ارتباطي بين‌الملل عنوان كردند. پيگيري خبرنگار مهر نيز براي دريافت جزئيات بيشتر از مسوولان شركت ارتباطات زيرساخت براي اين اختلال بي‌نتيجه ماند.

كارشناسان معتقدند كه قطع لينك‌هاي ارتباطي موضوع پيچيده و تازه‌اي نيست و تقريبا در اغلب كشورها به دلايل مختلفي ممكن است اتفاق بيفتد؛ اما آنچه اينترنت كشور ما را از ديگر كشورها متمايز مي‌كند مربوط به عدم‌اطلاع‌رساني و ناديده گرفتن حقوق كاربران و نبود پيش فرضي به نام SLA در قرارداد مشتركان در صورت قطعي‌هاي مكرر يا مقطعي است.

اين در حالي است كه در بند (الف) ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه بر ايجاد و توسعه شبكه ملي اطلاعات و دسترسي به اينترنت پرسرعت تاكيد شده به نحوي كه تا سال دوم برنامه يعني سال 92 بايد همه دستگاه‌هاي اجرايي و واحد‌هاي تابعه به شبكه ملي اينترنت متصل شوند و نيز تا پايان برنامه يعني سال 95 بايد 60 درصد خانوار‌ها از اينترنت پرسرعت استفاده كنند، كه اين به معناي ايجاد بيش از 12 ميليون پورت پرسرعت اينترنت در كشور است. اما به باور تحليلگران، در آستانه اجراي برنامه پنجم توسعه همچنان مشكلي به نام كيفيت ارائه خدمات و نبود راهكار مناسب در اينترنت كم سرعت موضوعي است كه در ابتدايي‌ترين نقطه خود قرار دارد.

پرداخت خسارت كيفيت نامطلوب خدمات اينترنتي به كاربران

 

در مهرماه 89 ضوابط موافقت‌نامه سطح خدمات ارتباطي كشور (SLA) تصويب و به مرحله اجرا درآمد تا كاربران بتوانند در صورت نياز در چارچوب توافق با خدمات‌دهندگان ارتباطي از سرويس‌هاي مطلوب و با كيفيت برخوردار شوند و پس از سال‌ها حقوق مصرف‌كنندگان اينترنت تامين شود؛ اما اين آيين‌نامه تاكنون جنبه عملياتي به خود نگرفته است.

چارچوب موافقت‌نامه سطح خدمات ارتباطات داده‌ها با استناد به بند 9 ماده 6 اساسنامه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و به منظور شفاف‌سازي كيفيت خدمات در مقابل هزينه‌هاي آن در شبكه‌هاي ارتباطات داده‌ها و رعايت حقوق مشتريان از سوي كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات مورد بررسي و تصويب قرار گرفت كه رعايت اين ضوابط تعيين شده لازم‌الاجرا اعلام شد.

در اين توافق‌نامه كاربر مي‌تواند سطح دسترسي خود را انتخاب كرده و به‌ازاي آن هزينه بهره‌مندي از اين سرويس را پرداخت كند. پس از آن، چنانچه ميزان قطعي دسترسي وي نسبت به اين توافق‌نامه بيشتر شود، شركت ارتباطات زيرساخت به عنوان تامين‌كننده خدمات يا سرويس‌دهندگان اينترنتي بايد خسارت اين قطعي را بپردازند.

تصويب ضوابط و مقررات موافقت‌نامه سطح خدمات اگرچه براي ارائه مطلوب خدمات واگذاري لينك‌هاي ارتباطي در شبكه زيرساخت كشور و قانونمند شدن شركت‌هاي دولتي در ارائه امكانات و دفاع از حقوق كاربران اين بخش در نظر گرفته شده، اما اين ضوابط تاكنون به مرحله انجام نرسيده و كاربران اينترنت همچنان در دريافت كيفيت خدمات ارتباطي با مشكلات متعددي روبه‌رو هستند.

سريع‌ترين اينترنت دنيا با سرعت 448 گيگابيت در ثانيه

 

ثبات كيفيت ارائه خدمات با اينترنت 56 كيلوبيتي در ايران در حالي همچنان يكي از پرچالش‌ترين موضوع در بخش فناوري اطلاعات و ارتباطات كشورمان است كه گروهي از دانشمندان ايتاليايي با استفاده از فيبرنوري موفق شدند سريع‌ترين اينترنت دنيا را با سرعت 448 گيگابيت بر ثانيه ارائه كنند!

سريع‌ترين اينترنت دنيا در مدت تنها يك ثانيه قادر است يك حجم اطلاعات برابر با 20 فيلم با كيفيت بالا، 500 فيلم با كيفيت استاندارد، 7 ميليون تماس تلفني تصويري و 100 ميليون تماس تلفني استاندارد را جابه‌جا كند. اينترنت با اين سرعت معادل 22 هزار و 500 اتصال ADSL با سرعت 20 مگابيت برثانيه است و اين در حالي است كه پيش از اين، سريع‌ترين اينترنت دنيا برابر با 100 گيگابيت برثانيه بود.در همين حال تازه‌ترين گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه كره جنوبي با ارائه متوسط سرعت 14 مگابيتي و حداكثر سرعت 39 مگابيتي به كاربران خود همچنان پرسرعت ترين اينترنت را در اختيار دارد و پس از آن كشورهاي ژاپن، هنگ كنگ و روماني كشورهايي هستند كه حداقل سرعت 7 مگابيت تا حداكثر 30 مگابيت بر ثانيه اينترنت را به كاربران خود عرضه مي‌كنند.پس از اين كشورها هلند با سرعت 3/6 مگابيت برثانيه، ليتواني با سرعت 0/6 مگابيت برثانيه، جمهوري چك با سرعت 4/5 مگابيت برثانيه، سوئيس با سرعت 3/5 مگابيت برثانيه و دانمارك با سرعت 0/5 مگابيت برثانيه در رتبه‌هاي پنجم تا دهم اين رده بندي قرار گرفته‌اند.

در انگليس سرعت متوسط اينترنت برابر با 4/3 مگابيت برثانيه است. 17درصد از كاربران از سرعت بالاتر از 5 مگابيت برثانيه استفاده مي‌كنند؛ درحالي كه 85 درصد از آنها از اينترنت بالاي 2 مگابيت برثانيه و تنها 9/0 درصد از كاربران اين كشور از سرعت كمتر از 256 كيلوبيت برثانيه استفاده مي‌كنند.

چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا  2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا  3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا  4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com

تالارهای تحت مدیریت :

مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه

 

سه شنبه 13 اردیبهشت 1390  3:28 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها