مطالعه تازه پژوهشگران دانشگاه ميشيگان نشان ميدهد: پس از ايجاد اختلال در عملكرد مغز موشها، مغز آنها قادر است كنشهاي مهم مرتبط با يادگيري و حافظه را تغيير جهت دهد.
به گزارش سرويس علمي ايسنا، بر پايه اعلاميه رسانهاي بخش بهداشت دانشگاه ميشيگان، آزمايشگاه دكتر جفري مورفي در همكاري با آزمايشگاه رشد و باززايي عصبي اين دانشگاه تحت هدايت دكتر جك پرنت به تازگي نشان داد، بعد از آن كه دانشمندان قابليت ايجاد برخي سلولهاي مغزي تازه در موشها را مانع شدند، قابليت انعطاف پذيري مغز به اين حيوانها امكان داد تا عملكردهاي مهم مربوط به يادگيري و حافظه را دوباره برقرار كنند.
دستاوردهاي اين پژوهش كه در شماره آنلاين "Proceedings of the National Academy of Sciences" منتشر شده، دانشمندان را گامي ديگر به روشهايي نزديك ميكند كه مغز با استفاده از آنها با دخالتهاي خارجي مقابله كرده و كنشهاي عصبي را تغيير جهت ميدهد.
اين دستاورد ميتواند در نهايت به درمانهايي براي اختلالات شناختي حاصل از بيماري يا سالمندي در افراد منجر شود.