با فعالسازی سرویس اطلاع از تماسهای ناموفق مشترکان تلفن همراه هر زمان که گوشی مشترک در دسترس نبوده یا خاموش باشد، پس از روشن کردن گوشی یا در دسترس شدن آن، پیامی که حاوی شماره تماسگیرنده با تاریخ و ساعت تماس، برای فرد ارسال میشود اما ظاهرا راهاندازی این سرویس در سراسر کشور نیازمند فراهم شدن شرایطی از سوی همراه اول است.
به گفته مسوولان راهاندازی سرویس اطلاع از تماسهای ناموفق برای مشترکان کل کشور نیازمند فعالسازی سرویس مربوطه در همه سوئیچها است و با توجه به اینکه سایت شرکت ارتباطات سیار ایران دارای سه سوئیچ از وندورهای مختلف است، برای فعالسازی سرویس ارائه اطلاعات تماسهای ناموفق در کل کشور باید شرایطی ایجاد شود که مشترک در کل کشور، بتواند در هر جا که تحت پوشش همراه اول است سرویس مذکور را داشته باشد.
اما استفاده از این سرویس که فعلا در استان مرکزی به صورت پایلوت انجام شده، برای مشترک هزینهای ندارد ولی بعد از اجرا شدن این طرح در کل کشور برای آن هزینهای مشخص خواهد شد.
مدیر کل امور مشترکین شرکت ارتباطات سیار ایران درباره این سرویس گفت: اگر مشترکی تماس بگیرد و مشترک مقابل در دسترس نباشد، یا موبایلش خاموش باشد، با فعالسازی سرویس اطلاع از تماسهای ناموفق مشترکان تلفن همراه هر زمان که گوشی مشترک در دسترس نبوده یا خاموش باشد، پس از روشن کردن گوشی یا در دسترس شدن آن، پیامی حاوی شماره فرد تماسگیرنده و تاریخ و ساعت تماس برای فرد ارسال میشود.
علی حمیدی با بیان اینکه این سرویس در حال انجام تستهای لازم بوده و زمان آغاز به کار آن اعلام میشود، اعلام کرد: در مورد تعرفه و ظرفیت آن در حال انجام بررسی هستیم و سعی مان بر این است که هر سرویسی راهاندازی میکنیم، برای همه مشترکان باشد و اگر زمانی نتوانیم این کار را انجام دهیم، بهخاطر محدودیتهایی است که گاها در ارائه سرویس برای ما پیش میآید.
حمیدی تاکید کرد: هدفمان براین است که سرویسمان به شکلی باشد که عمده مشترکانی که درخواست بهرهمندی از سرویس را دارند به آنها ارائه دهیم که تا به حال هم به همین گونه بوده است.
به گزارش ایسنا استفاده از سرویسهایی مثل سرویس ارائه اطلاعات تماسهای ناموفق به گونهای است که مشترک با ورود به محدودهی خاصی که مختص یک سوئیچ است میتواند سرویس بگیرد؛ اما با توجه به راهاندازی سرویس ارائه اطلاعات تماسهای ناموفق در استان مرکزی به دلیل اینکه این سرویس در فضای محدودی قابل استفاده است و سایت استان مرکزی نیز مربوط به یک سوئیچ خاص است، این استان موفق به راهاندازی این سرویس شده است.
مشترکان این استان برای فعالسازی این سرویس باید به بخش تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و گزینه CALL DIVERT و پس از آن گزینه VOICE CALL را انتخاب کنند و پس از انتخاب این گزینه کد 09913 را وارد کرده و این سیستم را در گوشی خود فعال کنند.
به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات استان مرکزی همچنین برای اجرای این طرح در کل کشور مذاکراتی با شرکت ارتباطات سیار ایران انجام شده و در آن صورت مشترکان برای استفاده از این سرویس باید هزینه بپردازند.
در هر حال فعالسازی این سرویس برای همه مشترکان در برنامه شرکت ارتباطات سیار ایران قرار گرفته اما دقیقا مشخص نیست که چه زمانی در سطح کشور راه اندازی میشود.