مایکروسافت و ضعف در درک وب
مایکروسافت در حوزه نرم افزار یک شرکت کاملاً موفق و مدل اقتصادی مناسبی
در دنیای نرم افزار است. نه تنها در زمینه سیستم عامل بلکه در دیگر زمینه
مانند بازیهای کامپیوتری، نرم افزارهای اداری، نرم افزارهای توسعه و...
مایکروسافت همواره محصولات چشمگیری عرضه کرده است. شاید در مقایسه با دیگر
شرکتهای موفق دنیای نرم افزار مایکروسافت خلاق و مبتکر نبوده اما کیفیت ،
پشتیبانی و نحوه عرضه محصولاتش به موفقیت این شرکت کمک زیادی کرده است. از
شرکتی با عظمت مایکروسافت انتظار می رود که اینترنت و وب را نیز در نظر
داشته و برای پیدا کردن بازارهای جدید و کسب جایگاه برتر تلاش کند اما
نگاهی به فعالیتهای مایکروسافت نشان میدهد که این شرکت از نوعی ضعف در درک
وب برخوردار بوده است. شاید بزرگترین سایت مایکروسافت برای جلب کاربران
اینترنتی سایت MSN بود که چیزی شبیه یاهو بود و اگر پشتیبانی مرورگر این و
پیش فرض بودن این سایت برای کاربران ویندوز نبود شاید این سایت موفقیت
چندانی نداشت. در سایت MSN خلاقیت و ابتکار خاصی دیده نمی شد و جالب آنکه
این سایت حتی بعد از موفقیت اولیه گوگل همچنان نتایج جستجو خود را از شرکت
دیگری می گرفت و مدتی طول کشید که مایکروسافت متوجه بازار مالی موتورهای
جستجوگر شود و زمانی به این نتیجه رسید که دیگر دیر شده بود. خرید شرکتهای
ارائه خدمات جستجو نیز کمکی به این شرکت نکرد و حتی تلاش مایکروسافت و
تبلیغ فراوانی که برای ارائه یک جستجوگر جدید راه انداخت نیز نتوانست
کاربران وب را راضی کند . گویی نوعی گیجی در مایکروسافت در عرضه موتور
جستجوگر دیده می شود . ابتدا آنرا تحت عنوان MSN تبلیغ کرد و سپس با
هیاهوی فراوان آنرا Live نامید در حالیکه نتایج جستجو چندان فرقی با MSN
نداشت و بعد از اینکه کلی از کاربران خود را از نام MSN به Live هدایت کرد
مجددا نام جستجوگر خود را تغییر داد و اینبار آنرا Bing نامید. در واقع
مایکروسافت حتی در ارائه یک برند برای جستجو نیز چندان موفق نبوده است چه
رسد به نتایج جستجویی که با استقبال مواجه شود.
مایکروسافت در دیگر
عرصه ها مانند شبکه های اجتماعی و وبلاگ نویسی نیز اگر چه محصولاتی عرضه
کرده ( مانند لایو اسپیس و...) وتوانسته کاربران زیادی را جلب کند اما در
مقایسه با سایتهای موفق (مانند MySpace یا facebook ) عملا موفقیت خاصی
نداشته است.
محصولاتی که مایکروسافت برای جلب کاربران وب عرضه کرده
بیشتر کپی برداری از سایتهای موفق بوده و گویی مایکروسافت صرفاً تلاش
میکند در این بازارها نامی از این شرکت هم باشد تا اینکه اراده قدرتمندی
برای رقابت با سایتهای موفق وب در سیاست این شرکت مشاهده شود.
منبع : وبلاگ عليرضا شيرازي
چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا 2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا 3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا 4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا
پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com
تالارهای تحت مدیریت :
مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه
سه شنبه 27 بهمن 1388 2:32 PM
تشکرات از این پست