معرفي برگزيدگان دوازدهمین جشنواره دانشآموزان ممتاز، مبتكر و مخترع بسيجي
|
|
دوازدهمين جشنواره دانشآموزان ممتاز، مبتكر و مخترع بسيجي با حضور معاون علمي و فنآوري رئيس جمهوري، جانشين فرماندهي نيروي مقاومت بسيج و رئيس بسيج دانشآموزان و فرهنگيان در سالن همايشهاي اردوگاه شهيدباهنر برپا شد.
معاون علمي و فنآوري رئيس جمهوري در اين مراسم با اشاره به نتايج مثبت تصويب و اجرايي شدن لايحه حمايت از شركتهاي دانش بنيان و تجاريسازي اختراعات، كوتاه شدن مراحل تاسيس موسسههاي حمايتكننده از اختراعات و تعيين مرجعي واحد براي صدور مجوز اين موسسهها را ازجمله نتايج اين لايحه عنوان و تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 20 مرجع مجوز تاسيس موسسههاي حمايت از اختراعات را صادر ميكنند كه برخي از آنها گاه در تقابل با يكديگر هستند و قانون مجزايي براي خود دارند.
دكتر صادق واعظزاده، با تبريك فرا رسيدن روز معلم و با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال حركت به سوي اصلاح الگوي مصرف گفت: بديهي است كه در محيطهاي نوآورانه، پژوهشگران و دانشپژوهان بايد نسبت به اصلاح الگوي مصرف با رنگ و بوي تازهاي توجه كنند.
وي با بيان اين كه اصلاح الگوي مصرف به معني نفي روشهاي غلط و جايگزين كردن روشها، ساختار و دستاوردهاي جديد است، تاكيد كرد: در بطن اصلاح الگوي مصرف مفهوم نوآوري نهفته است و به تعبيري اين شعار تداوم سال گذشته است.
معاون علمي و فنآوري رئيس جمهوري تصريح كرد: اختراعات در سال گذشته رشد انفجاري داشت، اما مخترعان پس از ثبت اختراع راه مشخصي نداشتند كه با اجراي سامانه ارزيابي اختراعات يك مرحله پس از ثبت اختراع نيز براي مخترعان تعيين شد.
واعظزاده با بيان اين كه بسيج يك اعتقاد است، گفت: بسيج يك نوع روش جديد براي انجام كار بوده و يك نوآوري پيگيري امور است و بسيجي بودن باري بر كسي نيست تا آن را از كاري باز دارد، بلكه بسيجي بودن سبب ميشود تا كار آسانتر انجام شود.
وي يادآور شد: پژوهشگر بسيجي براي مقررات اداري و پيشرفت خود كار و تلاش نميكند، بلكه هدف او متعالي است، بسيجي بودن چنان انگيزهاي به پژوهشگر ميدهد كه سر از پا نميشناسد و كار علمي را مانند عبادت و يا برتر از آن ميشناسد.
بنابراين گزارش در پايان اين مراسم از دانشآموزان ممتاز، مبتكر و مخترع بسيجي نمونه تقدير به عمل آمد.
|
|
به جای آنکه به تاریکی لعنت بفرستید ، شمعي روشن کنید.
سه شنبه 8 اردیبهشت 1388 7:13 PM
تشکرات از این پست