0

اخبار دنياي ديجيتال اینترنت و وب

 
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

تشویق اپراتور، تنبیه مشترکان
 
 
ايتنا - به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران ارتباطی کشور در مسیر حمایت از بخش خصوصی حوزه موبایل راه به اشتباه رفته‌اند.
 

شهرام شريف - شاید امروزه در کمتر کشوری در جهان بتوان سراغ یافت که وزیر ارتباطات آن، زمان راه‌اندازی یک اپراتور و قیمت سیم‌کارت آن را اعلام کند و رسانه‌ها هم با اشتیاق خبرش را منتشر کنند. اینکه به جای صحبت درباره سیاست‌های کلان از تعرفه یک پالس مکالمه بگوید و گرانی آن را توجیه کند.

البته در کمتر کشوری از جهان راه‌اندازی یک اپراتور تا این اندازه مساله‌ساز و پرتاخیر می‌شود و باز معدود کشورهایی را می‌توان سراغ یافت که یک اپراتور خصوصی تا این اندازه از سوی دولت حمایت شود که یک سال تاخیرش را ندیده بگیرند و تا دو سال اجازه نزدیک شدن هیچ اپراتور دیگری را به حیطه انحصاری‌اش ندهند.

اپراتور سوم، اما مورد توجه رسانه‌ها است؛ چراکه رشد تکنولوژی خواست جامعه است و از قضا حالا کلید دروازه ورود جامعه به این تکنولوژی در دست این اپراتور است.
امروزه به‌رغم راه‌اندازی نسل سوم و چهارم موبایل در همین کشورهای اطراف، مردم ما چنین امکاناتی را روی موبایل‌های خود نمی‌بینند؛ امکاناتی که به حداقل‌های دیگران تبدیل شده برای ما هنوز رویا است.

از مرداد‌ماه ۸۹ که مجوز این اپراتور پس از فراز‌و‌نشیب‌های بسیار به تامین تلکام رسید تا امروز که این شرکت فاقد‌تجربه در حوزه ارتباطات بدون استفاده از شریک خارجی قصد ارائه تکنولوژیک‌ترین خدمات موبایلی را دارد، ۱۵ ماه می‌گذرد.
از آن زمان تاکنون این اپراتور از چتر حمایتی وزارت ارتباطات برای پاسخ ندادن به تاخیرهای خود بهره فراوانی برده است.
به‌رغم تغییرهای مداوم مدیریتی، اما هیچ کدام از مدیران این اپراتور در برابر رسانه‌ها حاضر نشده‌اند و وظیفه پاسخ به پرسش‌ها را به مدیران وزارت ارتباطات سپرده‌اند. اما مهم‌ترین نکته حمایتی شاید در ایجاد فضای انحصاری باشد که این وزارتخانه در پروانه این اپراتور تمهید دیده است.

مقررات فعلی تا دو سال پس از واگذاری سیم‌کارت توسط این اپراتور، اجازه ارائه خدمات نسل سوم به اپراتورهای اول و دوم نمی‌دهد.
این بزرگ‌ترین تضییع حق از کاربرانی است که به ادعای برخی مدیران اپراتورهای فعلی هم‌اکنون می‌توانند این امکانات را ارائه کنند؛ اما قانون‌گذار به نفع بهره‌بردار آینده این حق را از آنان سلب کرده است. به واقع وزارت ارتباطات با ایجاد این انحصار برای اپراتور سوم، نه تنها شرکت تامین تلکام را به خاطر تاخیراتش تشویق کرده، بلکه مشترکان علاقه‌مند به استفاده از این تکنولوژی را که می‌توانسته‌اند هم‌اکنون دارای سیم‌کارت‌های نسل سوم باشند،‌ تنبیه کرده است. 

در نقد این شیوه حمایت از اپراتورها در بهره‌برداری از یک تکنولوژی و اعطای امتیاز انحصاری به آنها همین بس که تکلیف نسل‌های جدیدتر (مانند نسل چهارم) در آن دیده نشده و این تعارض بین سرعت معرفی تکنولوژی و اعطای مجوز در آینده نیز بیشتر حس خواهد شد. 

تعرفه اعلام شده مکالمه با سیم‌کارت‌های این اپراتور هم نمونه دیگر از تضییع حق مشترکان است. در سکوت مجلس و ضعف نهادهای نظارتی مانند شورای رقابت عملا فضای انحصاری قیمتی نیز برای این اپراتور ایجاد شده که تعرفه مکالمه‌اش را دو برابر تعرفه اپراتورهای فعلي قرار دهند و دلیل آن را پهنای باند بیشتر عنوان کنند.

این در حالی است که پهنای باند بیشتر اگر برای ارائه بهتر خدمات تحت شبکه (اتصال به اینترنت، مکالمه تصویری و …) ضروری باشد، برای مکالمه عادی مزیتی نیست که گران‌تر به مشترک بدهند. آن هم در زمانی که گفته می‌شود فعلا و در مراحل اولیه واگذاری از خدمات و سرویس‌های ویژه نسل سوم روی سیم‌کارت‌های آن خبری نیست و فعلا کارکرد همان سیم‌کارت‌های عادی را دارد.

به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران ارتباطی کشور در مسیر حمایت از بخش خصوصی حوزه موبایل راه به اشتباه رفته‌اند؛ جایی که نه نفع عمومی در آن است و نه سود بخش خصوصی. فضای ارتباطی کشور امروز نیاز به بازیگران فعالی دارد که در فضای رقابتی، تکنولوژی‌های جدیدتر را با حداقل قیمت به مشترکان ارائه دهند. 
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 26 آبان 1390  9:30 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

شوخ طبعی میان خواهران غریب
 
 
ايتنا - فقط می‌توان آن مدیری را که برای نخستین بار تله‌کام را از الکامپ جدا کرد ستود که دریافته است بی‌شک بازدیدکنندگان با مشاهده این طنز و تضاد ناخوشایند چندان بر شوخ‌طبعی پدیدآورندگان آن قهقهه نخواند زد.
 


آرش برهمند - مهم‌ترین نمایشگاه مخابراتی کشور، نماد نعل وارونه تاریخ و طنز تلخ سرنوشت با فضای فعلی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور است.
این شوخ‌طبعی ناگزیر از آن رو درباره تله‌کام ۲۰۱۱ و خواهرخوانده ناکامش الکامپ هفدهم صدق می‌کند که در تضاد کامل با حقایق دو بازار موازی این حوزه یعنی ارتباطات (CT) و فناوری اطلاعات (IT) قرار دارد.

بازار ارتباطات یا به عبارت بومی‌تر مخابرات، در ایران بازاری است ذاتا دولتی و سیاست‌زده.
بزرگ‌ترین کارتل مخابراتی کشور یعنی گروه مخابرات ایران تازه چندماهی است که از دامان دولت جدا شده و حتی بعد از خصوصی‌سازی هم هرگز واقعا به آغوش سهامداران خصوصی نیافتاده است.
هر دو اپراتور تلفن همراه کشور رگ و پی دولتی دارند و رقابت بین آنها بیش از آنکه به معنای مسابقه میان دو بنگاه اقتصادی برای کسب درآمد باشد، شبیه‌سازی رقابت‌های بزرگ‌تر میان دو بازوی اقتصادی متفاوت در یک بدنه اقتصادی و سیاسی واحد است.

ناگفته پیداست که بر اپراتور ناکام سوم هم از ابتدا حرجی نیست و اپراتور چهارم برای اینترنت هم در میان طرح‌هایی مانند اینترنت ملی چندان داعیه خصوصی بودن ندارد.
لیکن به لطف همان زهرخند تاریخی تله‌کام نمایشگاهی است کاملا خصوصی که سال‌های سال است شرکتی چابک آن را برگزار می‌کند،‌ اپراتورها و کارتل‌ها همه در آن حضوری دست کم تشریفاتی دارند، کمپانی‌های خارجی با هزار نیرنگ برای گریز از تحریم و رسیدن به بازار چرب مخابراتی ایران در آن حضور پیدا می‌کنند و هر سال دست کم یک شرکت گوشی‌ساز جهانی، خواه سونی‌اریکسون و خواه نوکیا،‌ در آن حضور پیدا می‌کند.

شمار حاضران خصوصی و بازدیدکنندگان عمومی‌اش هم سال به سال افزوده می‌شود.
در یک کلام تله‌کام نماد همان فضیلت‌هایی مانند شفافیت، کارآمدی و مردمی بودن است که کلیت صنعت مخابرات ایران در خود ندارد.

در مقابل، بازار فناوری اطلاعات در ایران ذاتا خصوصی است و مردم‌نهاد.
ارابه سخت‌افزار بر گرده تاجران سنتی بازارهایی مانند لوازم خانگی یا صوتی و تصویری کشیده شده، چرخ اینترنت را شرکت‌های ریز و درشتی که سختی این بازار ناملایم را کشیده‌اند، گرداننده‌اند و نرم‌افزار را دانش‌آموختگان و استادان معتبرترین دانشگاه‌های کشور به اوج رسانده‌اند.
نهاد مردمی حوزه IT همواره مدافع تاجران و منتقد دولت بوده است و این بازار حتی دارای یک وزارت، سازمان یا شورای واقعا متمرکز و متولی در بدنه دولت هم نیست.
طی یک دهه اخیر همواره انگشت اتهام به سمت فعالان حوزه به جرایم متعدد از حوزه محتوا گرفته تا نشر و حتی اینترنت دراز بوده است و اگر تعاملی هم با دولتمردان صورت گرفته از بیم از میان رفتن همین بازار گلخانه‌ای موجود بوده است نه به امید ریختن آب بیشتر به این آسیاب در حال رکود. اما نمایشگاه این بازار در همین روزها نمایشگاهی است در تضاد کامل با ارزش‌های بنیادین این بازار رنج‌کشیده؛ ‌اسیر فرمایشات دولتی، غیرشفاف و ناکارآمد.

در پایان فقط می‌توان آن مدیری را که برای نخستین بار تله‌کام را از الکامپ جدا کرد ستود که دریافته است بی‌شک بازدیدکنندگان با مشاهده این طنز و تضاد ناخوشایند چندان بر شوخ‌طبعی پدیدآورندگان آن قهقهه نخواند زد.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 26 آبان 1390  9:31 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

میزان اعتماد مخاطبان به اطلاع‌رسانی در فضای وب چقدر است؟
 
 
ایتنا - در این نظرسنجی خواسته شده که کاربران، میزان مراجعه و اعتماد خود به این مراجع خبری را به صورت نسبی مشخص کنند.
 
 
میزان اعتماد مخاطبان به اطلاع‌رسانی در فضای وب چقدر است؟



با افزایش کانال‌های اطلاع‌رسانی و خبری برای شهروندان، سایت‌های اینترنتی نیز بتدریج سهم خود را در این زمینه افزایش می‌دهند.

اطلاع‌رسانی در فضای وب به دلیل تازگی و جذابیت، به خوبی از سوی کاربران مورد استقبال قرار می‌گیرد.
توانایی‌ها و امکانات سایت‌ها و نیز ایجاد فضای تعاملی نیز از دیگر برتری‌های این ابزارهای نوین نسبت به کانال‌های سنتی است.

فضای وب همچنین به دلیل بهره‌گیری از امکانات تعامل دوسویه با کاربران، می‌تواند بستز مناسب‌تری برای گردش آزاد و کامل‌تر اطلاعات فراهم نماید.

اما میزان مراجعه علاقه‌مندان کسب خبر به فضای وب برای بافتن اخبا مورد نظرشان چه میزان است؟
همچنین، کاربران تا چه حد به اخبار سایت‌های رسمی خبری اعتماد دارند؟

ایتنا به دلیل فعالیت مستمر در این فضا و به منظور مطلع شدن از اتکا و اعتماد کاربران به اخبار و گزارشات منتشره، علاقه‌مند است اعمق بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.
 
به همین جهت، ایتنا در آخرین نظرسنجی خود، این موضوع را به بررسی گذاشته است.
در این نظرسنجی خواسته شده که کاربران، میزان مراجعه و اعتماد خود به این مراجع خبری را به صورت نسبی مشخص کنند.

از همه کاربران محترم و نکته‌سنج دعوت می‌شود با شرکت در این نظرسنجی، در یافتن نتیجه بهتر و کامل‌تر، مشارکت نمایند.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 26 آبان 1390  9:32 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

چهار شگفت‌انگیز گیگابایت، X79 ها به پا می‌خیزند!
 
ايتنا - تمامی اعضای این گروه به آخرین فناوری‌های گیگابایت مجهز شده‌اند که تجهیز آنها به ۳D Power و ۳D BIOS را می‌توان نمونه‌های بارز آنها دانست.
 
چهار شگفت‌انگیز گیگابایت، X79 ها به پا می‌خیزند!


گیگابایت مادربرد های سری X۷۹ خود را که مبتنی بر این چیپ ست جدید ارائه شده توسط اینتل هستند را معرفی کرد.

به گزارش ايتنا در صف این چهار شگفت انگیز نام پرآوازه G۱.Assassin خودنمایی می‌کند که البته با مسلح کردن آن با چیپ ست X۷۹ و تغییر در معماری آن و پیروی از فلسفه به کار رفته در تولید G۱.Killer برای ارائه بالاترین کارایی و کیفیت، این سرباز کارکشته حالا با نام Assassin ۲ G۱. نیز عملیات‌هایش را انجام می‌دهد.

تمامی اعضای این گروه به آخرین فناوری‌های گیگابایت مجهز شده‌اند که تجهیز آنها به ۳D Power و ۳D BIOS را می‌توان نمونه‌های بارز آنها دانست.
در توضیح قابلیت‌های این فناوری‌ها در معرفی این سری، گیگابایت افزود: "ما ابزاری را در محیطی کاملا سه بعدی ایجاد کردیم تا کاربران سه بعد اساسی در توان رسانی به پردازنده و حافظه را کنترل کنند، یعنی ولتاژ، فاز و فرکانس!" به این ترتیب با داشتن ۳-Way Digital Engine سامانه توان رسانی و نحوه آن به طور کلی در رایانه ها متحول گشته.

از دیگر اعضای این سری X۷۹-UD۷ است که با طراحی ویژه اش و با بهره گیری تمام عیار از امکانات این چیپ ست که ۱۵ مگابایت حافظه Cache L۳ و پشتیبانی از حافظه چهار کانال از نمونه های آن است، به عنوان متخصصی در اورکلاکینگ شناخته می شود.

از سویی X۷۹-UD۵ گیگابایت با داشتن ۸ اسلات حافظه می تواند به عنوان قلب تپنده یک شبکه و یک سرور کوچک بر روی پیکره بندی رایانه های خانگی به کار گرفته شود و با بهره بردن از پردازنده های این چیپ ست با سوکت ۲۰۱۱ می تواند عضو متفکر و تحلیلگر گروه نام بگیرد.

از طرفی برای کاربرانی که به توانایی این پردازنده های جدید نیاز دارند ولی نیازی به سلاح های سنگین این حرفه ای ها ندارند، X۷۹-UD۳ ارائه شده که می تواند گلوله آتش کوچک جمع نام بگیرد که با هزینه ای به مراتب پایین تر کارایی در خور چیپ ست X۷۹ را ارائه می کند با این توصیفات شروع دوره ای جدید در صنعت مادربرد کلید خورد. 
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

شنبه 28 آبان 1390  11:49 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

تلويزيون اينترنتي تا پايان سال جاري آغاز به كار مي‌كند
 
ايتنا - تقي‌پور: اكنون محتوا به اندازه‌اي كه بتواند IPTV در كشور راه‌اندازي شود، وجود دارد.
 
 
تلويزيون اينترنتي تا پايان سال جاري آغاز به كار مي‌كند



وزير ارتباطات گفت: اميدواريم بتوانيم IPTV (تلويزيون اينترنتي) را حداكثر تا پايان سال جاري و با وسعت بيشتري طي سال ۹۱ در كشور راه‌اندازي كنيم.

به گزارش ايتنا رضا تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: حداقل تا دو سال گذشته محتواي ديجيتالي بسياري نداشتيم زيرا فرستنده‌هاي تلويزيوني ما آنالوگ بود و طبيعتا فيلم‌ها و سريال‌هايي كه پخش مي‌شد، به ديجيتال تبديل نمي‌شدند.

وي ادامه داد: طي دو سال گذشته كار در زمينه تلويزيون اينترنتي در كشور آغاز شده و بسياري از محتواي فيلم‌ها و سريال‌ها به محتواي ديجيتالي تبديل شدند، بنابراين اكنون محتوا به اندازه‌اي كه بتواند IPTV در كشور راه‌اندازي شود، وجود دارد.

به گزارش ايسنا بنابر پيش‌بيني موسسه بين‌المللي Pyramid، ميزان درآمدهاي ناشي از ارائه خدمات IPTV در سال ۲۰۱۵ ميلادي، از مرز ۳۶ ميليارد دلار عبور خواهد کرد که اين ميزان به تنهايي، ۱۵درصد از کل درآمدهاي خدمات تلويزيون پولي (Pay-TV) را شامل مي‌شود.

به گفته كارشناسان نکته مهم در اين روند، رشدي است که براي بازارهاي آمريکاي لاتين، آفريقا و خاورميانه در نظر گرفته شده است.
اين رشد ناشي از توسعه شبکه‌هاي باند وسيع و نياز به پهناي باند بيشتر در خدماتي همچون IPTV است.

البته در اين راستا ارائه‌دهندگان خدمات و اپراتورها بايد به اين مسئله توجه کنند که با در نظر گرفتن استراتژي‌هاي مناسب از جمله همکاري نزديک‌تر با تامين کنندگان محتوا، خدمات IPTV را جذاب‌تر از گذشته به کاربران ارائه دهند تا بتوانند نسبت به خدمات تلويزيون سنتي، از مزاياي رقابتي مناسب بهره‌مند شوند.

كارشناسان همچنين با تأکيد بر وجود پتانسيل‌هاي قابل توجه براي ارائه خدمات محتوامحور در کشور، بر اين عقيده‌اند كه ارائه خدمات IPTV ضمن ايجاد رونق در صنعت محتواي ديجيتالي کشور، درآمدهاي خوبي را براي بازيگران مخابراتي، رسانه‌اي و حتي اينترنتي کشور به همراه خواهد داشت.

درصورت تحقق اين مهم، مي‌توان سهمي از درآمدهاي جهاني IPTV تا سال ۲۰۱۵ را براي ايران متصور شد.

ACS مخفف عبارت Advance communication systems به معناي سيستم‌هاي ارتباطي پيشرفته است ولي در اصل همان IPTV است كه مخابرات عنوان ACS را براي آن برگزيده است.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

یک شنبه 29 آبان 1390  10:41 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

رایتل نام برند اپراتور سوم شد
 
ایتنا- نام برند سیم‌کارت‌های اپراتور سوم اعلام شد.
 
رایتل نام برند اپراتور سوم شد



نام برند سیم‌کارت‌های اپراتور سوم اعلام شد.

به گزارش ایتنا در نخستین جلسه خبری و رسانه‌ای اپراتور سوم تلفن همراه که پس از مدت‌ها تاخیر و انتقادات برگزار می‌گردد، نام رسمی برند اعلام گردید. 

در این جلسه که تا زمان انتشار این خبر همچنان در حال اجراست، از «رایتل» به عنوان نام رسمی سیم‌کارت‌های این اپراور نام برده شد.
این در حالی است که مدتی پیش و بعد از درز کردن این نام به سایت‌های خبری، مدیران شرکت تامین تلکام آن را تکذیب کردند. 

یکی از مدیران تامین تلکام، علت انتخاب این واژه را اشاره به «رای» به معنای «خرد و هوش» دانست که تاکیدی بر هوشمند بودن این برند خواهد بود.

 همچنين عبارت «زندگي در دستان شما» به عنوان شعار تبليغاتي اين اپراتور مطرح شد.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

دوشنبه 30 آبان 1390  6:45 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

تلويزيون اينترنتي تا پايان سال جاري آغاز به كار مي‌كند
 
ايتنا - تقي‌پور: اكنون محتوا به اندازه‌اي كه بتواند IPTV در كشور راه‌اندازي شود، وجود دارد.
 
 
تلويزيون اينترنتي تا پايان سال جاري آغاز به كار مي‌كند



وزير ارتباطات گفت: اميدواريم بتوانيم IPTV (تلويزيون اينترنتي) را حداكثر تا پايان سال جاري و با وسعت بيشتري طي سال ۹۱ در كشور راه‌اندازي كنيم.

به گزارش ايتنا رضا تقي‌پور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: حداقل تا دو سال گذشته محتواي ديجيتالي بسياري نداشتيم زيرا فرستنده‌هاي تلويزيوني ما آنالوگ بود و طبيعتا فيلم‌ها و سريال‌هايي كه پخش مي‌شد، به ديجيتال تبديل نمي‌شدند.

وي ادامه داد: طي دو سال گذشته كار در زمينه تلويزيون اينترنتي در كشور آغاز شده و بسياري از محتواي فيلم‌ها و سريال‌ها به محتواي ديجيتالي تبديل شدند، بنابراين اكنون محتوا به اندازه‌اي كه بتواند IPTV در كشور راه‌اندازي شود، وجود دارد.

به گزارش ايسنا بنابر پيش‌بيني موسسه بين‌المللي Pyramid، ميزان درآمدهاي ناشي از ارائه خدمات IPTV در سال ۲۰۱۵ ميلادي، از مرز ۳۶ ميليارد دلار عبور خواهد کرد که اين ميزان به تنهايي، ۱۵درصد از کل درآمدهاي خدمات تلويزيون پولي (Pay-TV) را شامل مي‌شود.

به گفته كارشناسان نکته مهم در اين روند، رشدي است که براي بازارهاي آمريکاي لاتين، آفريقا و خاورميانه در نظر گرفته شده است.
اين رشد ناشي از توسعه شبکه‌هاي باند وسيع و نياز به پهناي باند بيشتر در خدماتي همچون IPTV است.

البته در اين راستا ارائه‌دهندگان خدمات و اپراتورها بايد به اين مسئله توجه کنند که با در نظر گرفتن استراتژي‌هاي مناسب از جمله همکاري نزديک‌تر با تامين کنندگان محتوا، خدمات IPTV را جذاب‌تر از گذشته به کاربران ارائه دهند تا بتوانند نسبت به خدمات تلويزيون سنتي، از مزاياي رقابتي مناسب بهره‌مند شوند.

كارشناسان همچنين با تأکيد بر وجود پتانسيل‌هاي قابل توجه براي ارائه خدمات محتوامحور در کشور، بر اين عقيده‌اند كه ارائه خدمات IPTV ضمن ايجاد رونق در صنعت محتواي ديجيتالي کشور، درآمدهاي خوبي را براي بازيگران مخابراتي، رسانه‌اي و حتي اينترنتي کشور به همراه خواهد داشت.

درصورت تحقق اين مهم، مي‌توان سهمي از درآمدهاي جهاني IPTV تا سال ۲۰۱۵ را براي ايران متصور شد.

ACS مخفف عبارت Advance communication systems به معناي سيستم‌هاي ارتباطي پيشرفته است ولي در اصل همان IPTV است كه مخابرات عنوان ACS را براي آن برگزيده است.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

دوشنبه 30 آبان 1390  6:46 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

مينايي مدير مركز رسانه‌هاي ديجيتال مي‌شود
 
ايتنا - اخيرا عيسي زارع‌پور رييس اين مركز از سمت خود استعفا كرد.
 
مينايي مدير مركز رسانه‌هاي ديجيتال مي‌شود



مركر توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال، از زيرمجموعه‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه در چند سال اخير، فعاليت‌هاي فراواني را در عرصه فناوري اطلاعات و ارتباطات دنبال كرده است.

اين فعاليت‌هاي متنوع البته گهگاه مورد بحث و يا انتقاد صاحبنظران و رسانه‌ها نيز قرار گرفته است.


به گزارش ايتنا درپي استعفاي اخير عيسي زارع‌پور رييس اين مركز، برخي شنيده‌ها از سوي همكاران مركز مزبور از انتخاب «بهروز مينايي» مديرعامل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي به عنوان رييس مركز توسعه رسانه‌هاي ذيجيتال حكايت دارد.

مينايي كه پيش‌تر سابقه معاونت فني شوراي عالي اطلاع‌رساني كشور را داشته، بعدها بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي را به منظور سامان‌دهي موضوع بازي‌هاي كامپيوتري در كشورمان بنيان گذاشت، و از همان زمان با رياست اين بنياد، تحرك مناسبي در اين عرصه در كشور ايجاد نمود.

همچنين صرامي معاون مركز، ديگر گزينه‌‌ايست كه برخي رسانه‌ها هفته گذشته از انتصاب وي به عنوان رييس مركز خبر دادند. اما اين خبر هيچگاه از سوي روابط عمومي اين وزاتخانه تاييد نشد.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

دوشنبه 30 آبان 1390  6:48 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

«انستیتو ملی بازی سازی» آغاز به کار کرد
 
ايتنا - دوره بعدی این کلاس‌ها اوايل سال آینده برگزار خواهد شد.
 

انستیتو ملی بازی سازی با شروع اولین دوره کلاس‌های آموزش بازی سازی از روز شنبه ۲۸ آبان ماه، کار خود را آغازکرد.

به گزارش ايتنا از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اولین دوره کلاس‌های انستیتو ملی بازی سازی به آموزش هنرجویان در رشته‌های ؛ برنامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای با استفاده از موتورهای آماده، طراحی بازی، اصول هنر دوبعدی در بازی‌های رایانه‌ای و اصول هنر سه‌بعدی در بازی‌های رایانه‌ای اختصاص دارد.

این دوره آموزشی اواسط بهمن سال جاری به پایان خواهد رسید.

بهره گیری از اساتید مجرب و با سابقه در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای، دسترسی به کتابخانه تخصصی، فضای آموزشی مناسب، کلاس‌های مجهز به فناوری‌های روز و برنامه‌ریزی دقیق آموزشی براساس آخرین متدهای بین‌المللی در زمینه ساخت بازی از ویژگی‌های کلاس‌های آموزشی این انستیتو است.

شايان ذکر است که دوره بعدی این کلاس‌ها اوايل سال آینده برگزار خواهد شد.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

سه شنبه 1 آذر 1390  11:13 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

کاربرد RFID در مد و خرید پوشاک
 
ایتنا: Memove در نخستین روز آغاز به کار خود دوختن تگ‌های EPC را به پوشاک خود به منظور افزایش کارایی و افزایش تجربه مشتریانش در فروشگاهش آغاز کرد.
 
 
کاربرد RFID در مد و خرید پوشاک


زنجیره مد برزیلی جدید توسط RFID راه‌اندازی گردید. 

به گزارش ایتنا به نقل از RFIDJournal، کمپانی Memove درنخستین روز آغاز به کار خود، دوختن تگ‌های EPC را به پوشاک خود به منظور افزایش کارایی و افزایش تجربه مشتریانش در فروشگاهش آغاز کرد.

۲۸ اکتبر ۲۰۱۱، ۳ هفته پس از آغاز به کار سیستم RFID محصول شخصی (item-level) در اولین فروشگاه و مرکز پخش Memove، Voldak Global Brands گزارش کرد که استفاده از تکنولوژی RFID در این فروشگاه باعث کاهش زمان شمارش موجودی از چند روز به چند ساعت شده است.

فروشگاه که در مرکز خرید Shopping Tamboré در São Paulo برزیل واقع شده، سودی را که از طریق گسترش RFID به دست آورده است را گزارش داده است، در هر صورت راه حل RFID نه تنها متضمن فروش محصولات می‌گردد بلکه موجب می‌شود تا مشتریان موارد مورد نیز خود را بدون کمک خواستن از فروشنده خریداری کنند.

این تکنولوژی همچنین به عنوان یک electronic article surveillance) EAS) يا نظارت کارایی الکترونیکی عمل می‌کند به طوری که، هنگامی که یک کالا خریداری نمی‌شود صدایی به عنوان هشدار شنیده می‌شود.

این سیستم توسط شرکت RFID برزیلی به نام RFSense که میان‌افزاری را توسعه داده است که داده‌های RFID را به سیستم Linx واقع در سرور Memove ارسال می‌کند، طراحی و نصب شد.

هر تگ خواننده RFID readers) RFID) در سایت Impinj توسط Synergy که یک سیستم تجمیع کننده برزیلی است و محدوده‌اي از محصولات و راه حل‌ها و سرویس‌های RFID را می‌فروشد، فراهم شده است.
سازمان استاندارد GS۱ Brazil به عنوان مشاور این پروژه می‌باشد.

Voldac Global Brands برای بازگشایی فروشگاه‌هایی از این بِرَند و مد جدید در سطح برزیل برنامه‌ریزی می‌کند.
برند Memove شامل مشتریان ۱۸ الی ۲۵ ساله می‌باشد که از تکنولوژی استفاده می‌کنند.

اولین فروشگاه Memove صفحاتی را برای مشتریانی که قادر به دیدن موزیک ویدئو یا بازی‌های ورزشی هستند را در نظر گرفته است و همچنین Apple Ipadهایی برای جست‌وجو در اینترنت فراهم کرده است، به‌علاوه کمپانی می‌خواست خریداران و مشتریان برای خریدهای خود بدون ایستادن در صف، مبالغ خود را پرداخت کنند.
راه حل RFID امکان خرید سریع پوشاک را فراهم می‌کند و همچنین خارج نشدن کالاهای خریداری نشده از قسمت مربوطه را تضمین می‌کند.

با استفاده از راه‌حل «منبع تا زمین» که توسط RFSense (حسگر امواج رادیویی) فراهم شده Memove می‌تواند هر یک از محصولات فروشگاه‌هایش که به طور میانگین ۴۰٬۰۰۰ عدد می‌باشد را از تولیدکننده تا فروشگاه و حتی نقطه خرید پیگیری کند.

کمپانی در ژانویه ۲۰۱۰ شروع به بهره‌برداری نقشه‌های RFID خود کرد و سیستم در ۷ اکتبر ۲۰۱۱ در فروشگاه‌های Memove آغاز کار کرد.
تولیدکنندگان پوشاک Memove در برزیل و چین و کشورهای دیگر، یک برچسب EPC Gen۲ RFID به هر یک از کالاها می‌دوزند، این برچسب‌ها توسط کمپانی Haco Etiquetas توسعه و توسط Impinj's Monza ۵ ساخته شده است، هر کدام از برچسب‌های RFID که در پوشاک مذکور دوخته شده است توسط یک EPC(کد محصول الکترونیکی) کدخوانی می‌شود.

طبق گزارش Impinj، Memove انتظار استفاده و استعمال پنج میلیون برچسب را در سال آینده دارد.
پس از دریافت محصولات در مرکز پخش هر کدام از برچسب‌های RFID توسط یکی از دو Impinj Speedway xPortal خوانده می‌شود.
همچنین فروشگاه را به یک RFSense(حسگر امواج رادیویی) که با یک R۴۲۰ Impinj خوانده می‌شود مجهز کرده است.

برچسب‌های RFID در سه نقطه مختلف خوانده می‌شود:
۱.جایی که محصولات دریافت می‌شوند.
۲.زمانی که در انبار قرار داده شوند.
۳.زمانی که به بیرون حمل می‌شوند. 

در این حالت Memove می‌داند که کدام یک از محصولات در دست پخش‌کنندگان محصول و کدام یک در مسیر فروشگاه هستند.
سیستم فروشگاه شامل شش خواننده Speedway Revolution که برای فروش و چک کردن فهرست موجودی کالا به کار می‌رود و همچنین تطبیق‌دهنده Speedway xPortal که در جلو و عقب ساختمان نصب شده است، می‌باشد. 

یک قرائتگر xPortal ابتدا برچسب را به عنوان کالای رسیده می‌خواند و یک به روز رسانی دائمی را در لیست موجودی‌های فروشگاه در نرم‌افزار سیستمی Linx انجام می‌دهد، فروشگاه همچنین سبد خریدی که توسط RFsense طراحی و تهیه شده است را برای استفاده در فروشگاه به منظور به روز رسانی موجودی تهیه کرده که تهیه گزارش با استفاده از این سیستم تنها چند دقیقه طول می‌کشد. 

هر مشتریی که تمایل به خرید دارد می‌تواند به قسمت فروش مراجعه و تمام محصولات مورد نظرش را در این سبدها قرار دهد.
هر خواننده Speedway xPortal و آنتن Impinj Brickyard تعبیه شده در سبد، ID منحصر به فرد هر یک از برچسب‌های دوخته شده در پوشاک را ثبت کرده و این اطلاعات را به نرم‌افزار فروش فروشگاه می‌فرستد.
نرم‌افزار مذکور مقدار فروش را محاسبه و داده آن را در خروجی نقطه فروش نزدیک سبد نمایش می‌دهد پس از آن خریدار می‌تواند فرايند خرید خود را با پرداخت مبلغ محصول با استفاده از کارت اعتباری به اتمام برساند. در آن واحد مقدار موجودی برای مشخص کردن اینکه چه محصولاتی فروخته شده‌اند، بروزرسانی می‌شود. به علاوه تطبیق‌دهنده سبدها، ID محصولاتی که کد آنها خوانده شده را پاک می‌کند.

زمانی که مشتری محصولات خریداری شده‌اش را به خارج از فروشگاه می‌برد Reader (قرائت کننده) واقع در درب خروجی محصولات را چک نمی‌کند، در نتیجه هیچ صدای هشداری به گوش نمی‌رسد و زمانی که یک یا چند محصول خریداری نشده باشند صدای هشدار به گوش می‌رسد.
اگر شخصی تصمیم به پس دادن محصول خریداری شده داشته باشد، بارکد چاپ شده در محصول اسکن می‌شود و پس از آن کد محصول می‌تواند دوباره با استفاده از شماره شناسایی آن، کد خوانی شود.

اگر نتوانیم برچسب را دوباره خوانی کنیم نمایش دهنده این است که برچسب هنگام اتو کشیدن آسیب دیده است در این حالت فروشگاه از پذیرفتن محصول خودداری می‌نماید.

یک خواننده Impinj که در ورودی اتاق پرو نصب شده است هم برچسب‌های RFID را می‌خواند، زمانی که دستگاه شماره شناسایی یک برچسب را ضبط کرده و داده آن را به سیستم Linx Sistemas (که مشخص کننده تعداد محصولات حمل شده در سبد می‌باشد) ارسال می‌کند و این اطلاعات را بر روی صفحه‌ای واقع در همان محل نمایش می‌دهد. این نرم افزار می‌تواند تعداد محصولاتی را که وارد اتاق پرو می‌شود، بشمارد و در همان زمان مشتریان می‌توانند تعداد محصولاتی را که با خود به اتاق پرو می‌برند، ببینند.

Memove تصمیم به استفاده از این سیستم به مدت شش ماه در اولین فروشگاه خود قبل از ارزیابی نتایجی که مشخص می‌کند که تکنولوژی تا چه حد دقت، امنیت و آسودگی مورد نیاز خریداران را فراهم می‌کند را دارد.
پس از آن Voldac تصمیم به استفاده گسترده از به‌کارگیری این سیستم در فروشگاه‌های خود را اتخاذ خواهد کرد، طبق گزارش Impinj، Memove تصمیم به بازگشایی ۵۴ فروشگاه دیگر را طی ۵ سال آینده دارد.

در آینده ممکن است فروشگاه‌های Memove از برچسب‌های RFID برای قابلیت تطبیق محصولات با خواست مشتری و نیز نمایش جزئیات در مورد لباس یا لوازم جانبی دیگر که آن آیتم را تکمیل می‌کند، بهره‌برداری نماید.
علاوه بر این، سیستم اتاق پرو شامل دکمه‌ای خواهد بود که خریدار را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز از فروشنده کمک بگیرد.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

چهارشنبه 2 آذر 1390  8:03 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

نیمی از کودکان آمریکایی از بابا نوئل آی‌پد می‌خواهند
 
ايتنا - به بیانی ساده، اپل شرکتی است که توانسته جای خود را در میان رویاها و آرزوهای کودکان باز کند.
 
 
نیمی از کودکان آمریکایی از بابا نوئل آی‌پد می‌خواهند



یک موسسه تحقیقاتی بازار با ارائه فهرستی از محصولات فناورانه‌ای که کودکان آمریکایی انتظار دارند آنها را در شب کریسمس هدیه بگیرند نشان داد که امسال در خورجین بابا نوئل بیش از هر چیز «آی- پد» پیدا می‌شود.

به گزارش ايتنا از مهر، موسسه نیلسون همانند سال‌های گذشته با فرارسیدن فصل خریدهای کریسمس فهرستی از محصولات فناوری‌ای تهیه کرده است که کودکان آمریکایی علاقه دارند در شب کریسمس هدیه بگیرند.

درحقیقت، با نزدیک شدن به کریسمس بازار لوازم الکترونیکی مصرفی هر روز گرم‌تر می‌شود.
امروز دیگر تلفن‌های همراه هوشمند، نوت بوک‌ها، تبلت‌ها، پخش کننده‌های MP۳ و سایر دستگاه‌های الکترونیکی در میان هدایای دوستان و خویشاوندان قرار گرفته است.

موسسه نیلسون در این تحقیق که ویژه کریسمس ۲۰۱۱ انجام شده نشان داد که ۴۴ درصد از کودکان آمریکایی بین سنین ۶ تا ۱۲ سال آرزو دارند برای جشن‌های پایان سال یک دستگاه تبلت "آی- پد" هدیه بگیرند.

این در حالی است که نتایج تحقیقاتی که این موسسه برای کریسمس ۲۰۱۰ انجام داده بود نشان می‌داد که ۳۱ درصد از کودکان ۶ تا ۱۲ سال رویای داشتن یک "آی- پد" را داشته‌اند.

در رتبه دوم این طبقه‌بندی، پخش کننده "آی- پاد لمسی" با سطح علاقه‌مندی ۳۰ درصد از کودکان قرار گرفت.
درحالی که "آی‌فون" که آرزوی ۲۷ درصد از کودکان زیر ۱۲ سال است در سکوی سوم ایستاد.

به بیانی ساده، اپل شرکتی است که توانسته جای خود را در میان رویاها و آرزوهای کودکان باز کند. هرچند در این نظرسنجی ۲۵ درصد از مصاحبه شوندگان کم سن اظهار داشتند که یک تبلت غیر از "آی- پد" می‌خواهند اما تنها ۱۹ درصد از آنها گفتند که یک تلفن همراه هوشمند غیر از محصول شرکت کوپرتینو به ریاست "تیم کوک" را می‌خواهند.

براساس گزارش وب نیوز، از میان کنسول‌های بازی، دستگاه Nintendo ۳DS با جلب توجه ۲۵ درصد از کودکان در راس ایستاد و "ایکس باکس ۳۶۰" با ۲۳ درصد در رتبه دوم قرار گرفت.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

چهارشنبه 2 آذر 1390  8:05 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

ایرانسل سیم‌کارت دوقلو عرضه می‌کند
 
ايتنا - مشترکین جدید ایرانسل از این پس سیم‌کارت اصلی و هدیه خود را در قالب یک بسته‌بندی، در زمان خرید دریافت خواهند کرد.
 
 
ایرانسل سیم‌کارت دوقلو عرضه می‌کند


با هدف تسهیل در روند سابق برای ارسال سیم‌کارت هدیه به مشترکین و از هفته آینده، سیم‌کارت‌های اصلی و هدیه ایرانسل همزمان و در یک بسته‌بندی، تحت عنوان «سیم‌کارت دوقلوی ایرانسل» عرضه خواهند شد.

به گزارش ايتنا از روابط عمومی ایرانسل، با عرضه سیم‌کارت دوقلو، مشترکین جدید ایرانسل دیگر لازم نیست منتظر دریافت سیم‌کارت هدیه خود از طریق پست بمانند، چرا که از این پس سیم‌کارت اصلی و هدیه خود را در قالب یک بسته‌بندی، در زمان خرید دریافت خواهند کرد.

ایرانسل در اطلاعیه خود تاکید کرده؛ بهای سیم‌کارت دائمی ایرانسل، به همراه یک سیم‌کارت هدیه با ۲هزار ریال اعتبار اولیه، ۱۲۰هزار تومان و بهای سیم‌کارت اعتباری ایرانسل با ۲۰هزار ریال اعتبار اولیه به همراه یک سیم‌کارت هدیه با ۲هزار ریال اعتبار اولیه، ۵هزار تومان است و فرآیند ثبت نام سیم‌کارت، فعال‌سازی امکان ارسال پیام چندرسانه‌ای(MMS) و تحویل سیم کارت هدیه در قالب بسته سیم‌کارت دوقلو، کاملا رایگان بوده و مشترکین نیازی به پرداخت هیچ هزینه اضافه‌ای جز بهای سیم‌کارت ندارند.

سیم‌کارت‌های هدیه، دارای مهلت زمانی برای فعال سازی بوده و مشترک می‌تواند در هر زمان با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۱۲۱* از سیم‌کارت اصلی خود، از این تاریخ مطلع شود.

برای فعال سازی سیم‌کارت هدیه، لازم است مشترک از سیم کارت اصلی، ابتدا یک پیام کوتاه بدون متن به شماره ۲۱۱۲ و سپس به ۲۱۱۵ ارسال کند، شماره سیم‌کارت هدیه اختصاص داده شده، به طور خودکار و از طریق پیام کوتاه برای مشترک سیم‌کارت اصلی ارسال می‌شود.

همچنين آن دسته از مشترکینی که قبلا سیم‌کارت ایرانسل خریداری کرده و هنوز سیم‌کارت هدیه خود را دریافت نکرده‌اند، مطابق روال سابق و از طریق شرکت پست، سیم‌کارت هدیه خود را دریافت خواهند کرد.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

چهارشنبه 2 آذر 1390  8:06 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

نوکیا Asha 300 در بازار ایران
 
ايتنا - Asha از هندی مشتق شده و معنی آن «امید» است که نمایانگر تمرکز نوکیا بر تجربه کاربری مثبت و برقراری ارتباط میلیون‌ها نفر با فرصت‌های جدید است که به آنها کمک ‌می‌کند به آرزوهایشان برسند.
 
نوکیا Asha 300 در بازار ایران



نوکیا ورود Asha 300 را به بازار ایران اعلام کرد.

به گزارش ايتنا نوکیا در راستای اهداف خود برای ارائه محصولاتی شیک با کیفیت بالا و ایجاد بهترین سطح دسترسی به اینترنت و اطلاعات، همیشه یک میلیارد کاربر بعدی را در مرکز توجه قرار می‌دهد.

مشتری‌ها می‌خواهند به ابتکاراتی مانند استفاده آسان از دو سیم‌کارت، خدمات محلی و محتوا و برنامه‌های شخص ثالث دسترسی داشته باشند.
محصولات، خانواده جدید Asha برای برآورده کردن این نیازهای مشتریان تولید شده‌اند.

کلمه Asha از هندی مشتق شده و معنی آن «امید» است که نمایانگر تمرکز نوکیا بر تجربه کاربری مثبت و برقراری ارتباط میلیون‌ها نفر با فرصت‌های جدید است که به آنها کمک ‌می‌کند به آرزوهایشان برسند.

نوکیا Asha ۳۰۰ که به زیبایی طراحی شده، یک گوشی لمسی است که برای سهولت از صفحه‌کلید نیز برخوردار است.

نوکیا Asha ۳۰۰ پردازنده یک گیگاهرتز و شبکه ۳G برای دسترسی سریع‌تر به اینترنت دارد.
مرورگر نوکیا دسترسی سریع، مقرون‌به‌صرفه و محلی به اینترنت را با فشرده کردن ۹۰ درصدی صفحات وب میسر می‌کند.

کاربران دسترسی سریع به پیام‌رسانی، ایمیل و پیام فوری از صفحه‌نمایش اصلی خواهند داشت. می‌توانند با لمس کششی به برنامه‌ها، موسیقی یا بازی از فروشگاه مجازی نوکیا دسترسی پیدا کنند. بازی محبوب Angry Bird از پیش در نوکیا Asha ۳۰۰ نصب شده است.

نوکیا Asha ۳۰۰ با دوربین ۵ مگاپیکسل، پخش‌کننده موسیقی، رادیو اف‌ام و ارتباط از طریق بلوتوث عرضه می‌شود و می‌تواند کارت‌های حافظه تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت را به‌کار گیرد.

این گوشی هم اینک در همه نمایندگی‌های مجاز نوکیا در بازار ایران به فروش می‌رسد.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

چهارشنبه 2 آذر 1390  8:07 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

فناوری جدید کسپرسکی منتخب Tolly Group شد
 
ايتنا - نرم‌افزار Kaspersky Endpoint Security ۸ for Windows در میان راهکارهای مشابه به عنوان برترین كارايي در کنترل کاربر نهایی شناخته شد.
 
فناوری جدید کسپرسکی منتخب Tolly Group شد


نرم‌افزار Kaspersky Endpoint Security ۸ for Windows در میان راهکارهای مشابه به عنوان برترین كارايي در کنترل کاربر نهایی شناخته شد.

به گزارش ايتنا از موسسه دیده بان آی تی، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، نتایج اولین ارزیابی مستقل ویژگی‌ها و قابلیت مدیریت نرم‌افزارهای شرکتی امنیت کاربران نهایی فناوری اطلاعات منتشر شده‌اند.
شرکت Tolly Group یکی از آزمایشگاه‌های پیشتاز در آزمایش مستقل محصولات، این ارزیابی مقایسه‌ای را برای آزمایش محصولات مشابه پنج فروشنده عمده انجام داد.

این ارزیابی برتری جدیدترین نرم‌افزار محافظت از کاربر نهایی آزمایشگاه کسپرسکی را نشان می‌دهد.
انواع کنترل‌های هوشمند این نرم‌افزار، از الگوهای آماده برای راه‌اندازی گرفته تا مواردی که کنترل تکی را برای هر یک از ویژگی‌ها فراهم می‌کنند، از اهمیت خاصی برخوردار هستند.
کاربران آزمایشگاه کسپرسکی تاکنون از بالاترین سطح محافظت برخوردار بوده‌اند، اما اکنون می‌توانند از امنیت فناوری اطلاعات جامع‌تر با استفاده از کنترل پیشرفته و تک به تک دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز بهره‌مند شوند.

نرم‌افزار Kaspersky Endpoint Security ۸ for Windows در مقایسه با محصولات رقیب چندین ویژگی بی‌نظیر و پیشرفته را ارائه می‌دهد.
از جمله ویژگی‌هایی که شرکت Tolly Group بر آنها تأکید کرده است، می‌توان به عملکرد گسترده کنترل برنامه با اجرای انعطاف‌پذیر انکار پیش‌فرض (Default Deny) اشاره کرد که در اکثر محصولات رقیب موجود نیست.

بیشترین تعداد گزینه‌ها از ویژگی انکار پیش‌فرض آزمایشگاه کسپرسکی پشتیبانی می‌کنند تا کنترل برنامه‌ها را با استفاده از دسته‌بندي‌هایی نظیر متاديتا، جمع کنترلی یا مسیر فایل یک برنامه میسر سازند.
یک گزینه داخلی «تصویر طلایی» (golden image) نیز برای مستثنی کردن فرایندهای سیستم و گروه‌های «بهنگام‌ساز مطمئن» (trusted updater) فراهم شده است.

در ارتباط با کنترل وب، نرم‌افزار آزمایشگاه کسپرسکی به عنوان تنها نرم‌افزاری شناخته شد که «محافظت و مدیریت سراسری وب را در یک محصول مجزا» فراهم می‌کند.
در نهايت نيز، مجموعه ویژگی «کنترل دستگاه» کسپرسکی در مقایسه با محصولات رقیب به عنوان گسترده‌ترین مجموعه ویژگی شناخته شد، در حالی که فقط یک نرم‌افزار رقیب قادر به فراهم کردن سطوح قابل مقایسه‌اي از کنترل تک به تک بود. اما این رقیب برای کسب کنترل مشابه دستگاه، کاربر را وادار مي‌كند که نرم‌افزارهای جداگانه خریداری کند.

نیکولای گِرِبِنیکوف، مدیر اجرایی فناوری آزمایشگاه کسپرسکی توضیح داد که: «اگرچه همه فروشنده‌های نرم‌افزارهای امنیتی به محافظت ضد بدافزار از کاربران نهایی شرکت‌ها توجه زیادی می‌کنند، این امر تنها عامل امنیت IT بهتر نیست. بهترین نتیجه زمانی حاصل می‌شود که شرکت‌ها سیستم‌های فناوری اطلاعات خود را به عنوان ساختار پیچیده‌ای در نظر بگیرند که باید به طور بلادرنگ و مؤثر مدیریت شود. ارزیابی شرکت Tolly Group مؤید این است که نرم‌افزار ما متنوع‌ترین مجموعه ابزار را برای محافظت، کنترل و مدیریت کاربران نهایی شرکت‌ها با استفاده از الگوهای کارآمد بدون نیاز به نصب و نیز کنترل تک به تک همه ابعاد امنیت فناوری اطلاعات شرکت‌ها عرضه می‌کند.»

نرم‌افزار Kaspersky Endpoint Security 8 for Windows در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۱ به همراه نرم‌افزار کاملاً مديريتي جدید Kaspersky Security Center به بازار عرضه شد.
این نرم‌افزار، جزء الحاقی قابل توجه و مهمی برای مجموعه امنیت سازمانی Kaspersky Open Space Security است.

از جمله مزایای اصلی نرم‌افزار جدید امنیت کاربر نهایی برای شرکت‌ها، می‌توان به محافظت کامل ضدبدافزاری، پشتیبانی از فناوری ابری Kaspersky Security Network، گزینه‌های جامع قرار دادن در فهرست موارد ایمن و عملکرد پیشرفته کنترل دستگاه، برنامه و وب اشاره کرد.

بررسی ویژگی و قابلیت مدیریت که توسط شرکت Tolly Group انجام شد، آزمایش مستقل جدید کارایی محافظت در برابر بدافزار که توسط AV-Test.org اجرا شد را تکمیل می‌کند.
در این آزمایش، نرم‌افزار Kaspersky Endpoint Security ۸ for Windows به دلیل محافظت کارآمد، حذف نرم‌افزارهای مخرب، کارایی و قابلیت استفاده خود رتبه اول را کسب کرد.
نتایج AV-Test.org به همراه تجزیه و تحلیل Tolly Group نشان می‌دهند که آزمایشگاه کسپرسکی نرم‌افزارهای جامع و محافظت کامل را برای مشتری‌های فعلی و آتی خود فراهم می‌کند.

گزارش مفصل شرکت Tolly Group را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید: http://tolly.com/DocDetail.aspx?DocNumber=۲۱۱۱۳۲
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

چهارشنبه 2 آذر 1390  8:09 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

بیل گیتس به دادگاه فراخوانده شد
 
ایتنا- ناول، بزرگ‌ترین سازنده نرم‌افزار در دنیا را متهم کرده‌است که نرم‌افزار Word مایکروسافت در نیمه دهه ۹۰ منجر به نابودی یکی از محصولات "ناول" به نام WordPerfect شده‌است.
 
 
بیل گیتس به دادگاه فراخوانده شد


بیل گیتس در دفاع از مایکروسافت به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد و به اتهامات وارده از سوی شرکت "ناول" به خاطر نرم افزار WordPerfect پاسخ داد.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری مهر، بیل گیتس، بنیان‌گذار مایکروسافت روز دوشنبه و دیروز سه‌شنبه به عنوان شاهد به دادگاه فدرال در سالت لیک سیتی رفت تا به یک رفتار تک قطبی‌گرایی که ۱۷ سال قبل در مقابل شرکت "ناول" رخ داده است پاسخ دهد.
در حقیقت شرکت "ناول"، بزرگ‌ترین سازنده نرم‌افزار در دنیا را متهم کرده‌است که نرم‌افزار "Word" مایکروسافت در نیمه دهه ۹۰ منجر به نابودی یکی از محصولات "ناول" به نام WordPerfect شده‌است.

ناول در سال ۲۰۰۴ از مایکروسافت شکایت کرد که در یک رقابت ناجوانمردانه در دهه ۹۰ در بازار برنامه‌های پردازشگر کلمات، غول نرم‌افزاری دنیا مانع پیشرفت برنامه WordPerfect شده‌است.
در ماه می، دادگاه استیناف آمریکا در ریچموند این پرونده را مجدداً به جریان انداخت.

در سال ۱۹۹۴ نرم‌افزار شرکت "ناول" ۵۰ درصد از بازار به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار را در دست داشت، اما ناگهان ۹۶ درصد از این رقم به دلیل کاهش ۴۰ درصدی تقاضا کاهش یافت و عایدی این شرکت از برنامه WordPerfec تنها به ۱۷۰ میلیون دلار رسید.

شرکت ناول که در ایالت "یوتاه" واقع شده‌است، عامل این سقوط ناگهانی را رفتار تک قطبی‌گرانه مایکروسافت در عرضه بسته نرم افزاری "آفیس" و به ویژه برنامه "Word" دانست.

درحقیقت، مایکروسافت در آن‌زمان بسته آفیس را در ترکیب با سیستم عامل ویندوز ارائه کرد و همین مسئله موجب شد که فروش آفیس در بازار به شدت افزایش یابد، به طوری که در تا سال ۱۹۹۸ دو سیستم عامل "ویندوز ۹۵" و "ویندوز ۹۸" بر روی حدود ۹۰ درصد از رایانه های شخصی نصب بود.

ناول در شکایت خود درخواست یک میلیارد دلار غرامت کرده‌است.

براساس گزارش واشنگتن پست، اکنون دادگاه فدرال، بیل گیتس را به عنوان شاهد این پرونده به دادگاه اظهار کرده است و بنیان‌گذار مایکروسافت روز دوشنبه  در دادگاه به عنوان شاهد احضار گردید.

جلسه دوم دادگاه، دیروز سه‌شنبه برگزار شد و بیل گیتس برای دومین بار در دفاع از مایکروسافت در جایگاه شهود قرار گرفت.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 3 آذر 1390  4:26 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
دسترسی سریع به انجمن ها