0

اخبار دنياي ديجيتال اینترنت و وب

 
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

دستاوردهای حضور GData در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۱
 
 
ايتنا - از دیگر خبرهای مهم، نهایی شدن قرارداد نمایندگی محصولات GData بین شرکت آواژنگ سیستم و شرکت دمسان رایانه بود.
 
 
 
دستاوردهای حضور GData در نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۱


G-Data در نمایشگاه جیتکس امسال با معرفی محصولات جدید خانگی و تحت شبکه و اعلان برنامه‌های خود در منطقه، حضور متفاوتی نسبت به گذشته داشت.

به گزارش ايتنا بیتا طهماسبی، مدیر عامل شرکت آواژنگ سیستم برنامه‌های این شرکت را به عنوان توزیع کننده انحصاری محصولات GData در ایران به منظور حضور پررنگ در بازار و منطقه را تشریح کرد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص قابلیت‌های منحصر به فرد GDATA از جمله در اختیار داشتن بالاترین نرخ شناسايی ویروس، بهره‌گیری از دو موتور آنتی‌ویروس به صورت همزمان، نگاه متفاوت به فناوری‌هایی نظیر Cloud Computing و Endpoint Protection و حضور توزیع کننده رسمی و انحصاری در منطقه برای ارائه خدمات پس از فروش، در دستور کار فعالیت‌های این مجموعه قرار دارد.

طهماسبی در ادامه نگاه تخصصی و جامعیت محصولات برای پاسخگویی به نیاز طیف گسترده‌ای از کاربران را، از ویژگی‌های برجسته جی دیتا دانست.

وي با اشاره به اینکه این مجموعه همواره یکی از پیشگامان ارائه محصولات امنیتی در کشور بوده است اضافه کرد رشد فزاینده تهدیدات رایانه‌ای و ارتقاء مقوله امنیت فناوری اطلاعات، عرصه معرفی محصولات با کیفیت و معتبر جهانی را فراهم نموده است که در این راستا، برنامه‌های جامعی برای توزیع این محصول در ایران در نظر گرفته شده است.
وی از استقبال مناسب بازدید کنندگان از قابلیت‌های محصول نیز ابراز رضایت نمود.

از دیگر خبرهای مهم نیز، می‌توان به نهایی شدن قرارداد نمایندگی محصولات GData بین شرکت آواژنگ سیستم، توزیع کننده انحصاری محصولات GData در ایران و شرکت دمسان رایانه به عنوان یکی از نمایندگان فروش محصول در ایران اشاره نمود.

در این مراسم، گواهینامه نمایندگی دمسان رایانه، توسط خانم طهماسبی، به این شرکت اهدا شد.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  1:59 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي مرجع صدور مجوز شد
 
 
ايتنا - به گفته دبير اين شورا: «با اين مصوبه، ديگر شاهد موازي‌كاري‌ها در اين زمينه نخواهيم بود.»
 


بنياد ملی بازي‌هاي رايانه‌اي مرجع صدور مجوزهاي بازي‌هاي رايانه‌اي شد.

به گزارش ايتنا از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي؛ کلیه امور مربوط به حوزه بازی‌های رایانه‌ای، به بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي واگذار شد.

مطابق اين گزارش به نقل از سایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد رضا مخبر دزفولي دبیر این شورا با اشاره به مصوبات جلسه امروز شوراي معين شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: با تصويب شوراي معين شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه امروز؛ حمايت و نظارت بر گسترش فرايند توليد، تامين، واردات، صادرات، آماده‌سازي، تكثير و صدور مجوز توليد و توزيع انواع بازي‌هاي كنسولي و رايانه‌اي، به بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي واگذار شد.

وي افزود: با اين مصوبه شاهد سازمان‌دهي مناسب‌تري در عرصه بازي‌هاي رايانه‌اي خواهيم بود و ديگر شاهد موازي‌كاري‌ها در اين زمينه نخواهيم بود.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  2:00 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

سری جدید پاورهای کولر مستر Silent Pro Hybrid
 
ايتنا - استفاده فلیتر دو لایه EMI نویز را در این پاور کاهش و از تاثیرات مخرب بر روی کاربران جلوگیری بعمل می آورد.
 


سری جدید پاورهای کولر مستر به نام Silent Pro Hybrid، اولین مدل از پاورهای این شرکت می باشد که تمامی کابل‌های آن به صورت مدولار و قابل جدایش می باشد که در درون خود دو درگاه مجزا ۷v برای فن نیز جای داده است. شاخه +۱۲ ولت بسیار پرقدرت این پاور که راندمان بالای ۹۰ درصد دارد گواهینامه ۸۰ پلاس طلایی را برای آن به ارمغان اورده است.

وجود کنترلر فن به همراه این پاور که در بخش جلویی کیس مانند یک درایو نصب میشود، قابلیت کنترل فن ۱۳۵ میلی متری خود پاور و ۳ فن سیستم را جهت تنظیم سرعت بوسیله دو عدد کلید تغییر دهنده ممکن ساخته است.

از ویژگی های بارز این مدل از پاورهای کولر مستر حالت fanless یا وضعیت بدون فن می باشد که در صورتی که پاور در لود کمتر از ۲۰۰ وات و یا ۲۵ درجه سانتی گراد باشد سرعت فن برابر با 0rpm و در صورت افزایش لود توان بیش از ۲۰۰ وات و درجه حرارت ۵۰ درجه سانتی گراد به صورت کاملا خودکار سرعت فن نسبت به وضعیت موجود شروع به چرخش خواهد کرد.
در حالت Manual و دستی نیز سرعت فن با افزایش ولتاژ فن از ۳ تا ۱۲ ولت قابل تغییر خواهد بود.

فناوری های انحصاری کولر مستر که در سری پا ورهای silent pro gold که قبلا به کار گرفته شده بود نیز در این سری کاملا مورد استفاده قرار گرفته است؛ Hybrid Transformer استفاده از ترانسفورماتورهای هیبرید که به طور مستقیم با هیتسینک در تماس اند که علاوه بر کوچکتر بودن راندمان بالاتری را منجر می شوند.

فناوری انتقال حرارت(HTT) طرح جدید و انحصاری L شکل هیت سینک ها برای دور کردن حرارت از منبع تغذیه و در آخر فن آوری Hyper Path که پل ارتباطی نزدیکتری بین ترانسفورماتور و دیگر اجزا مبدل پاور(IC) را ایجاد کرده است.

استفاده فلیتر دو لایه EMI نویز را در این پاور کاهش و از تاثیرات مخرب بر روی کاربران جلوگیری بعمل می آورد.
بهره مندی از کلیه سیستم های محافظتی OVP / UVP / OCP / OPP / OTP / SCP، سیستم Active PFC با کنترلر ترکیبی PWM راندمان هر رایانه ای را افزایش داده و مقدار PFC را تا ۹۹ درصد رسانده است.

با جدیدترین استاندارهای محیط زیستی Eco-friendly کاملا مطابق بوده و دارای وضعیت Erp Lot۶ Ready! می باشد که پاور در این وضعیت تنها کمتر از ۱ وات در حالت OFFو STANDBY مصرف می نماید. همچنین این سری از پاورها با اخرین استاندارد اینتل ATX ۱۲V V۲.۳ وEPS version ۲.۹۲ کاملا مطابق می باشد.

از تمامی وضعیتهای مورد نیاز کاربران در استفاده از سیستم های ۲ پردازنده( CPU) و چند کارت گرافیک به صورتهای ۴-Way SLI / CrossFire کاملا پشتیبانی بعمل می آورد. این پاور در سه مدل با توانهای۸۵۰W, ۱۰۵۰Wو۱۳۰۰W عرضه شده است.

تمامی محصولات کولر مستر فقط با گارانتی دریا کامپیوتر در بازار ایران عرضه و گارانتی میشود. 
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  2:01 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

 تلفيقي از طراحي و کارايي!

ايتنا - اين محصول طراحي ساده و در عين حال زيبايي دارد. ضخامت اين محصول در لبه‌ها حداکثر به سه سانتي‌متر و در بخش مياني به هفت سانتي‌متر مي‌رسد.
 
 
ASUS ET2700 تلفيقي از طراحي و کارايي!


یکی از دستگاه هایی که امروزه به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است،دستگاه هایی موسوم به All In One می باشد.
محصولی که دنیای کامپیوتر های شخصی را متحول ساخته و کلا در قالب یک مانیتور ارائه می شود.اما شاید در سال های گذشته ،مشتری این محصول ارگان ها ،بانک هاو سازمان های مختلف بوده اند و به تازگی کاربران شخصی نیز به سمت استفاده از این دستگاه ها پیشرفته اند.

بدین منظور شرکت های سازنده علاوه بر کارایی دستگاه تمرکز خاصی را بر مقوله طراحی و ابعاد نموده اند. اما ASUS به عنوانی یکی از بزرگترین سازندگان محصولات کامپیوتری در دنیا همواره از گسترده ترین سبد تولید کالا برخوردار می باشد.

یکی از محصولات این شرکت نیز All In One می باشد که علاوه بر کارایی از ظاهری زیبا برخوردار می باشد.
اما از جدیدترین محصولات خانواده AIO (All In one) این شرکت می توان به مدل ET۲۷۰۰ اشاره نمود، که تلفيقي از طراحي زيبا، قطعات حرفه‌اي و امکانات مناسب است. ET۲۷۰۰ يکي از بهترين دستگاه AIO است که تاکنون ايسوس به بازار فرستاده است.

اين محصول طراحي ساده و در عين حال زيبايي دارد. ضخامت اين محصول در لبه‌ها حداکثر به سه سانتي‌متر و در بخش مياني به هفت سانتي‌متر مي‌رسد.
طراحي پايه اين محصول به گونه‌اي است که وقتي آن را روي ميز قرار مي‌دهيد، دوست داريد براي چند ثانيه هم که شده است به آن نگاه کنيد.

شايد اين اغراق به نظر برسد اما يکي از نقاط قوت اين محصول در همين بخش وجود دارد. ايسوس در اين محصول از يک صفحه‌نمايش ۲۷ اينچي با پنل MVA استفاده کرده است که اين موضوع علاوه بر‌ افزايش کيفيت رنگ‌هاي در حال نمايش باعث بهبود زاويه ديد آن در حالت عمودي و افقي مي‌شود.

بر‌اساس اطلاعات ارائه شده کاربر مي‌تواند با استفاده از اين صفحه‌نمايش به راحتي در زاويه ۱۷۸ درجه در حالت عمودي و افقي تصاوير را مشاهده کند. اما ET۲۷۰۰ به اين بسنده نکرده است و براي اين که ثابت کند يک AIO متفاوت است يک ويژگي خاص ديگر را به کاربر ارائه کرده است. شايد باور‌تان نشود اما ET۲۷۰۰ مجهز به بلندگوي صداي بم (Subwoofer) براي پخش صدا‌هاي فرکانس پايين است تا اين موضوع باعث شود اين محصول با وجود پشتيباني از فناوري DTS Surround Sensation Ultra PC و وجود تاييديه Sonic Master به محصول خاص در زمينه پخش موسيقي و فيلم تبديل شود.

طبق اطلاعاتي که ايسوس در مورد اين محصول گفته است ET۲۷۰۰ قادر به تشخيص ۱۰ اثر انگشت در يک زمان است که اين موضوع با وجود قابليت لمسي خوب آن لذت استفاده از دستگاه را دو چندان کرده است.
اين دستگاه علاوه بر وجود دوربين اينترنتي و پورت USB نسخه سه داراي پورت HDMI، جک ورودي آنتن تلويزيون‌(البته بر‌اساس کشور متفاوت است)، خروجي ساب ووفر، کارت خوان حافظه و پورت ترکيبي USB۲ و eSATA است. همچنين ايسوس براي مديريت توان مصرفي در اين محصول يک نرم‌افزار مديريت توان در نظر گرفته است که کاربر با استفاده از آن مي‌تواند به راحتي توان مصرفي را مديريت کند.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  2:02 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

کارت ویزیت‌های دیجیتال و شبکه‌های ارتباطات حرفه‌ای
 
 
ایتنا - شبکه‌های ارتباطات حرفه‌ای، رایج‌ترین و کارآمدترین شیوه به عنوان مکمل یا جایگزین کارت ویزیت‌های کاغدی محسوب می‌شوند.
 
 
کارت ویزیت‌های دیجیتال و شبکه‌های ارتباطات حرفه‌ای



داشتن یک کارت ویزیت از ابزارهای ضروری هر فرد حرفه‌ای بوده و وسیله‌ای ساده و نسبتاً کارآمد برای معرفی شما در ابتدای یک ملاقات کاری محسوب می‌شود؛ اگرچه ایرادهای مهمی بر آن وارد است:

- هر فرد در طول سال‏های کاری، صدها یا هزاران کارت ویزیت دریافت می‌کند که یا گم می‏شوند، یا دور ریخته شده و یا در آلبومی قطور، رولودکس یا یک کشو، بدون امکان جست‌وجو، نگهداری می‌شوند.

- اطلاعات کارت به روز نمی‌شود. کارتی که شما یک یا دو سال پیش گرفتید معلوم نیست الان هم معتبر و آن شخص هنوز در همان شغل باشد، همان ایمیل را چک کند یا نشانی و شماره تلفنش تغییر نکرده باشد.

- آرشیو و دسته‏بندی آن دشوار و غیرعملی است. مثلاً، اگر یک کارت ویزیت را در یک کنفرانس گرفته‏اید، باید پشت آن بنویسید که در کجا آن را دریافت نموده و چه صحبتی با آن فرد داشته‌اید. جست‌وجوی این اطلاعات در زمانی که به آن نیاز دارید بین صدها کارت بسیار وقت گیر است.

- امکانی برای پیگیری ارتباط فراهم نمی‏کند و معمولاً ابزاری است برای معرفی ابتدایی و نه ایجاد یک ارتباط. در یک نمایشگاه تخصصی با فردی چند دقیقه صحبت می‎کنید، کارت ویزیت خود را مبادله کرده و در اغلب موارد، پس از خداحافظی ارتباط پایان می یابد. در واقع، امکان ایجاد یک ارتباط کاری که می‏توانست در زمان حال یا آینده برایتان مفید واقع شود، از بین رفته است.

در چند سال اخیر راه‌های متنوعی برای حل این مسائل و ورود این کارت‌ها به عصر ارتباطات الکترونیک ارائه شده که عمدتاً بر استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند یا شبکه های ارتباط حرفه‌ای متمرکز است. این شیوه‌ها بر چند دسته کلی زیر قابل تقسیم است (البته شیوه‌های ابتکاری دیگری نیز مثل Bu.mp برای آی‌فون و اندروئید ارائه شده که چون به صورت خیلی محدود استفاده می‌شود در اینجا ذکر نمی گردد)

ارسال مشخصات خود به صورت vcard از طریق پیامک که به صورت پیش‌فرض در اغلب تلفن‌های همراه قابل انجام است و پس از ارسال در آدرس‌بوک تلفن همراه گیرنده ذخیره می‌شود. این شیوه البته جایگزینی برای کارت ویزیت نیست و همچنین شما با صدها نفر کارت ویزیت مبادله می ‌نید که احتمالاً درصد کمی از آنها را مایلید بلافاصله به فهرست تلفن همراهتان بیفزایید.

اپلیکیشن‌های ارسال کارت ویزیت الکترونیک روی تلفن‌های همراه هوشمند: عمدتاً اپلیکیشن‌های آی‌فون و اندروئید هستند که با ورود اطلاعات خود و انتخاب یک پس زمینه گرافیکی، می‌توانید یک کارت ویزیت الکترونیک ساخته و آن را به ایمیل یک فرد بفرستید. به عنوان نمونه چنین اپلیکیشن‌هایی برای آی‌فون می‌توان SnapDat یا uMe را نام برد. اغلب این اپلیکیشن‌ها فاقد شیوه‌ای کارآمد برای مدیریت کارت‌های دریافت شده هستند و هیچ یک به استفاده عمومی نرسیده‌اند.

اپلیکیشن‌های آرشیو کارت ویزیت کاغذی برای تلفن‌های همراه: این اپلیکیشن‌ها که به تازگی رایج شده، برای مدیریت کارت ویزیت‌هایی که دریافت کرده‌اید به کار می‌رود و نه ارسال کارت ویزیت. به این صورت که کارت ویزیت‌های دریافت شده را با دوربین تلفن خود اسکن می‌کنید و با قابلیت OCR به متن تبدیل شده و معمولاً به آدرس بوک تلفن یا فهرست ارتباطات شما در یک شبکه ارتباطات حرفه‌ای اضافه می‌شود. البته این نرم‌افزارها قابلیت خواندن کارت‌های ویزیت فارسی زبان را ندارند. ScanBizCard، WorldCardMobile، CardMunch و Camcard چند نمونه از نرم‌افزارهای آرشیو کارت ویزیت روی آی‌فون و اندروئید هستند. چاپ کدهای QR روی کارت ویزیت‌های کاغذی باعث آرشیو آسان آنها توسط این نرم‌افزارها می‌شود و سرعت و دقت بالاتری نسبت به OCR فراهم می‌کند.

شبکه‌های ارتباطات حرفه‌ای: رایج‌ترین و کارآمدترین شیوه به عنوان مکمل یا جایگزین کارت ویزیت‌های کاغدی محسوب می‌شوند. به این صورت که معمولاً از تبادل کارت کاغذی در ابتدای جلسه برای معرفی خود استفاده کرده، و در انتهای جلسه یکدیگر را به فهرست ارتباطات خود در یک شبکه ارتباطی می افزایند.

در ایران، شبکه ارتباطی یو ۲۴ (http://u24.ir) تمام امکانات فوق (به جز قابلیت OCR) را به صورت یکپارچه فراهم می‌کند.
امکان ارسال کارت ویزیت از طریق پیامک تلفن همراه از اوایل سال ۱۳۸۷ روی یو ۲۴ ارائه شده که به گفته محمد سلیمانی‌نیا مدیر این سایت، در آن زمان یک نوآوری محسوب می‌شد که هنوز روی سایت دیگری به این شکل پیاده‌سازی نشده بود.

با استفاده از این شبکه ارتباطی شما می‌توانید کارت ویزیت خود را بدون نیاز به دسترسی به اینترنت، با ارسال یک پیامک از تلفن همراهتان به هر فردی بفرستید، کارت‌های ویزیت کاغذی یا الکترونیکی خود را آرشیو و مدیریت کنید، و با به روز رسانی اطلاعات توسط فرد مقابل، اطلاعات کارت او در فهرست ارتباطات شما نیز به روز خواهد شد.

در بخش بعد نگاهی خواهیم داشت به امکانات شبکه‌های ارتباط حرفه‌ای برای برای سر و سامان دادن به آرشیو قدیمی کارت ویزیت‏هایی که دریافت کرده‌اید و سایر ارتباطات شغلی و شخصی شما.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  2:04 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

حضور پررنگ نوکیا در نمایشگاه تله‌کام
 
 
ایتنا - نوکیا به بازدید کنندگان خود شانس برنده شدن گوشی N9 را می‌دهد.
 
 

نمایشگاه ایران‌تله‌کام ۲۰۱۱ فرصتی است تا نوکیا جدیدترین محصولات و نوآورانه‌ترین خدماتش را نمایش دهد.

به گزارش ایتنا ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه امسال نوکیا با حضور در غرفه اختصاصی خود(سالن ۱۳-۱۲ غرفه ۴۷) از ایستگاه‌های مختلفی برای نمایش محصولات و خدماتش استفاده می‌کند.

در ایستگاه نوکیا N9 ، بازدیدکنندگان این شانس را دارند که با محیط کاربری روان و تجربه لمسی Swipe گوشی نوکیا N9 از نزدیک آشنا شوند.

بخش دیگر، بخش فناوری NFC است که نحوه عملکرد این فناوری را در بلندگوی‌های استریو بی‌سیم Play ۳۶۰° و گوشی‌های نوکیا N9 و سری سیمبین Belle نشان می‌دهد.

بازدیدکنندگان می‌توانـند نسخه جدید سیمبین Belle و کار با منوهای جدید و رابط کاربری روان آن را تجربه کنند.

در ایستگاه نوکیا، فضایی به بازی جذاب Angry Birds اختصـاص داده شــده اسـت.
بازدیدکنـندگان علاقه‌مند می‌توانند این بازی را با گوشی نوکیا N9 که به یک نمایشگر LCD متصل است انجام دهند.

ایستگاه مربوط به نرم‌افزارها، پورتال جدید نرم‌افزار در سایت فارسی نوکیا را با امکان دانلود برنامه چت e-buddy و نصب آن در گوشی‌های بازدیدکنندگان معرفی می‌کند.

خبرنامه و وبلاگ گفت‌وگوی نوکیا نیز ایستگاهی است که مسئولان روابط عمومی نوکیا در آن حضور دارند.
بازدیدکنندگان می‌توانند در این ایستگاه از وبلاگ گفت‌وگو بازدیدکرده و نظرات خود در مورد نوکیا و نمایشگاه ایران تله‌کام را پست کنند (برای کسانی که از غرفه نوکیا کامنتی می‌گذارند در پایان نمایشگاه به قید قرعه یک نوکیا N9 تقدیم می‌شود) و شماره جدید خبرنامه‌ نوکیا را دریافت کنند.

در ایستگاه حمایت و خدمات پس از فروش (Nokia Care) بازدیدکنندگان از چگونگی ضمانت‌نامه‌های رسمی در ایران مطلع شده و پاسخ سوالات خود را در زمینه خدمات دریافت می‌کنند.
علاوه بر این، آنها با سرویس پیامکی، سرویس آنلاین و تلفن‌های مرکز خدمات نوکیا برای اطمینان از اصالت گارانتی گوشی نوکیای خود آشنا شده و نیز این فرصت را دارند که به صورت آنلاین گارانتی گوشی خود را چک کنند.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  2:06 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

در مورد صحت ورود استاکس‌نت جدید از منابع خارجی بپرسید
 
 
ایتنا - حکیم جوادی: به نظر من می‌رسد که این کارها خیلی تخصصی سوال نشده است.
 



معاون وزیر ارتباطات در برابر این گفته که خبرهایی از ورود نسخه جدید و ارتقا یافته استاکس‌نت به ایران گزارش‌ شده گفت: صحت خبر ورود ویروس به ایران، را باید از همان مراجعی که این خبر را اعلام کرده‌اند، سوال کرد.

به گزارش ایتنا علی حکیم جوادی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که اخیرا خبرهایی مبنی بر ورود نسخه‌ جدیدی از ویروس استاکس‌نت به ایران منشتر شده آیا این خبرها تایید می‌شود، اظهار داشت: صحت خبر ورود ویروس به ایران، را باید از همان مراجعی که این خبر را اعلام کرده‌اند، سوال کرد.

وی گفت: اما در دنیای فناوری اطلاعات و شبکه روزانه با ده‌ها ویروس مواجهیم.

معاون وزیر در پاسخ به این سوال که گفته شده این ویروس ارتقا یافته استاکس‌نت است،‌ گفت: به نظر من می‌رسد که این کارها خیلی تخصصی سوال نشده؛ اما خوشبختانه می‌توانم بگویم که همکاران ما کاملا موضوعات را رصد می‌کنند و مسلط به موضوعات هستند.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  2:07 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

اپراتور چهارم آمد
 
 
ایتنا - اپراتور چهارم به منظور فعاليت در لايه دسترسي ديتا، قرار است ارتباطات ديتا را بر بستر فيبر نوري تا در منازل افراد اجرا كند.
 



رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران تاكيد كرد: اپراتور چهارم در واقع همان مجري پروژه FTTX است كه فيبر نوري را تا منازل، ساختمان‌ها يا ادارات مي‌برد كه خدمات و سرويس‌هاي زيادي برروي اين شبكه پياده و ارائه خواهد شد.

به گزارش ایتنا علي حكيم‌جوادي رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: اپراتور چهارم در واقع همان مجري پروژه FTTX است كه بستر مناسب براي در اختيار گذاشتن پهناي باند مناسب براي توسعه كسب و كارها از طريق فناوري اطلاعات است.

وي گفت: فيبر نوري تا در منازل به‌زودي راه‌اندازي مي‌شود و اپراتور مربوطه مي‌تواند دسترسي به پهناي باند بالا را براي خانواده‌ها و كسب و كار و ادارات ايجاد كند.

حکيم‌جوادي ابراز كرد: اپراتور چهارم به منظور فعاليت در لايه دسترسي ديتا، قرار است ارتباطات ديتا را بر بستر فيبر نوري تا در منازل افراد اجرا كند كه حداكثر پهناي باند اپراتور چهارم كه برخي آن را اپراتور فناوري اطلاعات نيز مي‌نامند، متناسب با كاربرد متفاوت خواهد بود.

وي افزود: به عبارت ديگر اين اپراتور شبكه‌اي است كه خدمات ديتا را ارائه مي‌كند و پهناي باند مورد نياز آن بستگي به كاربردها و سرويس‌هاي ارائه شده از طريق اين شبكه دارد.

به گزارش ايسنا حکيم‌جوادي پيش از اين نيز گفته بود:‌ موضوعاتي از قبيل تلويزيون‌هاي کابلي تا انواع و اقسام موضوعات مختلف مي‌توانند در راستاي اين پروژه تعريف شوند، بنابراين اپراتور چهارم براي ايجاد اين شبکه و ايجاد چنين سرويس‌هايي مي‌آيد، زيرا بسياري از آن سرويس‌ها با توجه به شبکه حال حاضر يا قابل استفاده نيست و يا با محدوديت مواجه است.

به گفته او در دورکاري با يک سيستم ويدئو کنفرانس با تکنولوژي HD، مي‌شود يک کنفرانس کاملا زنده و حتي بين استاني داشت و اپراتور چهارم مي‌آيد تا اين شبکه را ايجاد کند.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  2:09 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

وقت آن رسیده که اپل سرزمین رویا‌ها را ترک کند
 
 
ایتنا - داشتن مشتریان تکراری قطعا خوب است اما موجب رشد نمی‌شود.
 
 
وقت آن رسیده که اپل سرزمین رویا‌ها را ترک کند


جیسون پرلاو، سردبیر مجله ZDNet و از کار‌شناسان برجسته حوزه فناوری در مقاله‌ای به آینده شرکت اپل می‌پردازد.
او معتقد است حال که اپل «پیتر پان» رویا‌پرداز خود را از دست داده است وقت آن رسیده که دیگر بزرگ شود و از «سرزمین رویا‌ها» بیرون بیاید.

به اعتقاد او راهکارهای سازمانی، بازار جدیدی است که اپل باید برای باقی ماندن در عرصه رقابتی فناوری روز وارد آن شود.
به گزارش ایتنا از همکاران سیستم او در این مقاله می‌نویسد:


در نمایش موزیکال پيتر پان ترانه معروفی هست به نام «من نمی‌خواهم بزرگ شوم» اگر اپل می‌خواست سرودی اختصاصی برای خود انتخاب کند شاید این بهترین انتخاب بود.

در ۱۵ سال گذشته اپل یک شرکت متمرکز بر کالاهای مصرفی بوده که بازتاب دیدگاه‌های رهبر قدرتمند و رویا‌پرداز خود استیو جابز با شخصیت والت دیسنی گونه‌اش بوده است که مسیر موفقیت این شرکت را هموار کرده بود.
اما حال وقت آن رسیده است اپل بعد از خداحافظی با منبع اصلی رویاهای خود به این فکر کند که می‌خواهد وقتی بزرگ شد چه کاره شود.

آری، کالاهای مصرفی شیک همچنان مرکز توجه عمده‌ای خواهد بود اما اپل نمی‌تواند فقط با تولید اسباب بازی‌های عالی به کارش ادامه دهد.

شرکت اپل پس از استیو جابز، باید در دنیای تکنولوژی رو به پیشرفتی حضور داشته باشد که توسط رقبا و سازمان‌هایی ایجاد شده است که در جست‌و‌جوی راهکارهای جدید و یکپارچه دسکتاپ و موبایل هستند. این‌‌ همان چیزی است که اکنون اپل آن را به مشتریان خود ارایه نمی‌دهد: محصولاتی باز به روی دیگران تا بتواند شرکای مورد نیاز برای تولید راهکارهای مورد نیاز مخاطبانش را جذب کند.

نکته این است که اپل پس از این دیگر نباید در عرصه رقابت از تاکتیک‌های ارعاب کننده رهبر فقیدش استفاده کند، مهم نیست که چند ده میلیارد دلار در حسابش دارد.

اگر به ارقام فروش سه ماهه سوم اپل دقت کنیم، متوجه می‌شویم که درآمد اپل به طور عمده مبتنی بر مدل مشتریان تکراری است.
داشتن مشتریان تکراری قطعا خوب است اما موجب رشد نمی‌شود.

با وجود پشتوانه مالی عظیم این شرکت، اپل برای حفظ موقعیت خود با چالش‌هایی مواجه است.
اپل وابسته به درآمدی با مدل حقوق بگیری است که براساس آن مشتریان کنونی‌اش هر دو سال یکبار با یک محصول جدید این شرکت به روز می‌شوند.

آی‌پدهای اپل نه تنها بازار فروش نوت بوک‌های رقبایش را کساد کرده بلکه برای فروش مک بوک‌های خودش هم دردسرساز شده است.

اپل هم اکنون نه تنها در حال رویارویی با چالش‌های توسعه است، با رقابت‌های سنگینی نیز در رابطه با نسخه‌های روزبه روز در حال پیشرفت اندروید، ویندوز ۸ و Windows Phone روبرو است.

اپل برای باقی ماندن نه تنها باید همچنان به ارائه نسخه‌های جدید و به روزرسانی شده محصولات داغ پرفروشش ادامه دهد بلکه باید به فکر گسترش فعالیتش به بازارهای جدید باشد.

محصولات سازمانی بازاری است که اپل باید به آن بیندیشد اما برای این کار این شرکت باید بتواند چرخشی بنیادی در ایدئولوژی‌های خود بدهد.

اولین گام در راه ورود به این بازار جدید می‌تواند این باشد که اپل سیستم عامل iOS خود را با مجموعه‌اي از اپلیکیشن‌های تجاری که توسط دیگر شرکت‌ها تولید می‌شود قابل یکپارچه‌سازی کند و یا سرور Mac OS X خود را قوی‌تر کند تا بتواند با سخت‌افرارهای سرورهای دیگر قابل استفاده باشد.

اگر کسی باشد که بتواند چنین مسیری را باز کند مدیر عامل اپل، تیم کوک است که تیم مدیران برجسته دستچین استیو جابز را پشت سر خود دارد به اضافه ۱۲ سال تجربه شخصی که در تولید و توسعه نرم‌افزارهای سازمانی در آی‌بی‌ام دارد.

هر چند دستیابی به این هدف نیازمند سختکوشی بسیار و نیز مقادیر زیادی پول و وقت است تا بتوانند شرکایی جلب کنند. چیزی که همیشه نقطه ضعف اپل بوده است. موفقیت در این کار مستلزم از دست دادن حدی از کنترل و مشارکت با دیگران است.

در دوران استیو جابز حتی فکر هر نوع از دست دادن کنترل غیرممکن بود. اما شاید در دوران تیم کوک این کار میسر باشد.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  2:10 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي مرجع صدور مجوز شد
 
 
ايتنا - به گفته دبير اين شورا: «با اين مصوبه، ديگر شاهد موازي‌كاري‌ها در اين زمينه نخواهيم بود.»
 


بنياد ملی بازي‌هاي رايانه‌اي مرجع صدور مجوزهاي بازي‌هاي رايانه‌اي شد.

به گزارش ايتنا از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي؛ کلیه امور مربوط به حوزه بازی‌های رایانه‌ای، به بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي واگذار شد.

مطابق اين گزارش به نقل از سایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد رضا مخبر دزفولي دبیر این شورا با اشاره به مصوبات جلسه امروز شوراي معين شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: با تصويب شوراي معين شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه امروز؛ حمايت و نظارت بر گسترش فرايند توليد، تامين، واردات، صادرات، آماده‌سازي، تكثير و صدور مجوز توليد و توزيع انواع بازي‌هاي كنسولي و رايانه‌اي، به بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي واگذار شد.

وي افزود: با اين مصوبه شاهد سازمان‌دهي مناسب‌تري در عرصه بازي‌هاي رايانه‌اي خواهيم بود و ديگر شاهد موازي‌كاري‌ها در اين زمينه نخواهيم بود.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  2:11 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

حضور شرکت مخابرات استان تهران درنمایشگاه تلکام
 
 
ايتنا - سرویس ۱۸۱۸، خدمات الکترونیک، پیامک تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت(ADSL)، سرویس‌های هوشمند (IN)، ویدئو کنفرانس، سامانه ۱۱۸، سرویس تلویزیون تعاملی (IP TV)، از جمله خدماتی است که در نمایشگاه تلکام عرضه می‌شود.
 


در راستای ارائه خدمات و مشتری‌مداری، شرکت مخابرات استان تهران برای دوازدهمین سال متوالی در نمایشگاه تلکام حضور می‌یابد.

به گزارش ايتنا از روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، حجت اله فرزین مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران با اعلام این مطلب گفت: پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران و سیاست‌های جدید مبنی بر حضور متمرکز شرکت‌های تابعه ، شرکت مخابرات استان تهران نیز حضور خود را در این شرکت فعال‌تر و پررنگ‌تر کرده است.

وی افزود: شرکت مخابرات استان تهران در نمایشگاه امسال خدمات و سرویس‌هایی را ارائه می‌دهد که هر کدام از آنها با حضور مدیران و کارشناسان متخصص به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

وی در خصوص ارائه خدمات در نمایشگاه تلکام ادامه داد: سرویس ۱۸۱۸، خدمات الکترونیک، پیامک تلفن ثابت، اینترنت پرسرعت(ADSL)، سرویس‌های هوشمند (IN)، ویدئو کنفرانس، سامانه ۱۱۸، سرویس تلویزیون تعاملی (IP TV)، از جمله خدماتی است که در نمایشگاه تلکام عرضه می‌شود.

فرزین از جمله مزایای حضور در نمایشگاه تلکام را مراجعه افراد متخصص اعلام کرد و گفت: شرکت‌ها و گروه‌های تجاری که در حوزه IT و مخابرات فعال هستند در این نمایشگاه حضور دارند، لذا بهترین فرصت برای انتقال و تبادل تجارب و بهره‌مندی از آخرین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز مخابراتی است و از طرفی فرصتی برای مخاطبان خاص برای انتقال پیام‌ها و اطلاعات مورد نظر و تبلیغ و اطلاع‌رسانی در خصوص خدمات و سرویس‌های جدید شرکت مخابرات استان تهران می‌باشد.

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران خاطر نشان کرد: دفتر روابط عمومی با حضور مدیران و کارشناسان حوزه سایت اینترنتی و واحد ارتباط مردمی ۱۹۰ به سوالات مراجعان در خصوص خدمات و سرویس‌های شرکت پاسخگو بوده و بصورت آنلاین نسبت به انعکاس اخبار، رویدادها و گزارشات نمایشگاه از طریق سایت اینترنتی WWW.TCT.IR اقدام می‌نمایند و با تهیه فرم‌های نظرسنجی، نظرات مردم را در خصوص مسائل مربوط به خدمات شرکت دریافت و برای رسیدگی به واحدهای مرتبط منعکس می‌کنند.

فرزین در پایان گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده هر روز دو نفر از مدیران کل شرکت مخابرات استان تهران در حوزه‌های فنی در غرفه حاضر می‌شوند تا با خبرنگاران رسانه‌ها مصاحبه و گفت‌وگو نمایند.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  2:12 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

نظارت بيشتر بر پيامك‌هاي انبوه لازم است
 
 
ايتنا - مركز رسانه‌هاي ديجيتال ضمن عدم تكذيب خبر مربوط به كنترل پيامك‌ها، لزوم نظارت هر چه بيشتر بر ارسال پيامك انبوه را يادآور شده است.
 
 
نظارت بيشتر بر پيامك‌هاي انبوه لازم است


مركز توسعه رسانه‌هاي ديجيتال وزارت ارشاد، در زمينه يك خبر توضيحاتي ارائه كرده است.
گفتني است چندي پيش خبري پيرامون موضوع امكان كنترل پيامك‌ها در ايتنا و با عنوان «آيا وزارت ارشاد مي‌تواند پيامك‌ها را كنترل كند؟» منتشر شده بود.
اين مركز ضمن تاييد محتواي خبر مزبور، توضيحات خود را منتشر نموده است.

به گزارش ايتنا متن كامل اين توضيحات به شرح زير است:


چه کسی مسئول ارسال پیامک‌های تبلیغاتی غیراخلاقی است؟
هنگامی که قصد خرید یک سیم‌کارت را در یکی از کشورهای اروپائی و حتی کشور های آسیائی دارید فرمی در مقابل خریدار قرار می‌گیرد و فرد با مشخص کردن حیطه فعالیت خود مشخص می‌كند که قصد دریافت چه خدماتی از سوی اپراتور را دارد و آیا تمایل به دریافت اس‌ام‌اس های تبلیغاتی را دارد یا خیر و در صورت تمایل حتی امکان مشخص کردن نوع پیامک‌های تبلیغاتی وجود دارد و کاربر بنا بر نوع حرفه و شغل خود می‌تواند نوع پیامک تبلیغاتی خود را مشخص کند و پیامک تبلیغاتی غیر از موارد درخواست شده را دریافت نکند.

در حال حاضر این امکان از سوی اپراتورهای داخلی فراهم نشده است و همه روزه شاهد دریافت انواع پیامک‌های تبلیغاتی هستیم که در بیشتر موارد نارضایتی شهروندان را نیز دربرداشته است.

پیامک‌هائی با محتوای غیراخلاقی از سوی برخی ارائه دهنده گان خدمات ارزش افزوده ارسال می‌شود که در این پیامک‌ها انواع تبلیغات نظیر تبلیغ محصولات جنسی، مراکز همسریابی و ازدواج موقت(که عموماً بدون مجوز و غیرقانونی می‌باشند)، فروش اعضاي بدن، وام‌های جعلی، محصولات پزشکی بدون مجوز از سازمان نظام پزشکی کشور، تبلیغات مربوط به فال و استخاره، تبلیغات مربوط به کلاس‌های آموزش حرکات موزون، تورهای تفریحی غیرمجاز و .. به چشم می‌خورد همچنین کم و بیش اخباری مبنی بر سوءاستفاده و کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک انبوه به گوش می‌رسد که از آن جمله می‌توان به مورد اخیر اشاره کرد که از شهروندان درخواست ارسال اطلاعات مربوط به کارت‌های بانکی شده بود و همراه اول به جهت اطلاع‌رسانی به تمامی مشترکین خود پیامکی مبنی بر عدم ارسال این اطلاعات ارسال کرد.

حال این سوال پیش می‌آید که در صورت وجود نظارت کافی از سوی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده که عموماً به منافع اقتصادی خویش می‌اندیشند چرا شاهد چنین مواردی هستیم!؟

اخیراً خبری با عنوان «چه کسی پیامک‌ها را می‌خواند؟» در برخی سایت‌های اینترنتی منتشر شده است که بیان چند نکته در خصوص آن الزامی می‌باشد که به اختصار به آنها اشاره می‌شود:

نکته اول این است که خبر مذکور به گونه‌ای تنظیم شده است که مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال قصد خواندن پیامک‌های خصوصی شهروندان را دارد این در حالی است که محتوای ارسال شده توسط ارائه دهندگان خدمات ارزش افزوده انبوه بوده و عموماً محتوای تبلیغاتی دارد و برای عموم مردم ارسال می‌شود و این محتوا جزو محتوای خصوصی شهروندان محسوب نمی‌شود.
همچنین بر اساس آیین‌نامه سامان­دهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های دیجیتال مصوب هیئت وزیران به تاریخ ۲۴/۵/۱۳۸۹ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک نهاد نظارتی مکلف به ساماندهی و نظارت بر ارائه دهندگان خدمات ارزش افزوده می‌باشد.

نکته دوم اینکه کلاهبرداری‌هائی که تاکنون توسط ارسال پیامک انبوه صورت گرفته است ضرر و زیان‌هائی را به شهروندان تحمیل کرده است و ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی که ناخواسته به شهروندان ارسال می‌شود مزاحمت‌هائی را برای آنان فراهم کرده است و حریم خصوصی کاربران تلفن همراه را نیز نقض می‌کند.
پیامک‌های تبلیغاتی ارسال شده با محتوای غیراخلاقی، کلاهبرداری‌های پیامکی و برخی تبلیغات غیرقانونی و بدون مجوز که از طریق پیامک صورت می‌گیرد نشان دهنده عدم نظارت بر محتوای ارسالی انبوه می‌باشد و نیاز نظارت بر این بخش را دوچندان نمایان می‌کند.

بر اساس آیین‌نامه سامان­دهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های دیجیتال، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال مکلف به ساماندهی و نظارت بر این حوزه می‌باشد. بدین منظور و با هدف نظارت بر خدمات ارزش افزوده و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی،ایجاد سامانه‌ای برای بررسی محتوای ارسالی انبوه امری ضروری می‌باشد که این سامانه تنها امکان دسترسی به پیامک‌های انبوه ارسالی را دارا می‌باشد.

برخی از شرکت‌های نیمه‌دولتی و خصوصی ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده و پیامک کارشکنی‌هائی را در خصوص اجرای این آیین‌نامه انجام می‌دهند و نصبت به تذکرات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پیامک های ارسالی انبوه با محتوای کلاهبرداری و غیراخلاقی بی‌توجه می‌باشند که از جمله دلایل آن می‌توان به این مورد اشاره کرد که با اجرای این آیین‌نامه و ساماندهی این حوزه تعداد قابل توجهی از ارسال‌های تبلیغاتی که عمدتا محتوای غیراخلاقی دارند کاسته می‌شود و به تبع آن سود حاصل برای شرکت های ارائه دهنده خدمات ارزش افزوده به صورت چشمگیری کاهش می یابد و انتفای این موضوع برای مردم می باشد.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

پنج شنبه 19 آبان 1390  2:13 PM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

کاهش قیمت اینترنت: به هزینه PAPها و به دستور وزیر ICT
 
 
ايتنا - طبق اطلاعات واصله و اظهارات برخي از مسوولان ذيربط در شرکت ارتباطات زيرساخت به دليل شبهه‌اي که در مصوبه ۸۶ وجود دارد، فقط شرکت‌هاي ISP وISDP مي‌توانند از اين تخفيف ۲۰ درصدي استفاده کنند و شرکت‌هاي PAP کماکان بلاتکليف هستند.
 


مسئله تخفیف پهنای‌باند ارائه شده توسط شرکت ارتباطات زیرساخت نیز یکی از جنجالی‌ترین مسائل سال ۸۹ بود که در اردیبهشت ۱۳۸۹ برای اولین بار مطرح شد. این تخفیف ۲۰ درصدی در واقع مربوط به دو نوع تخفیف در پهنای باند است. اولین نوع ۲۰ درصد تخفیف مربوط به تمام مشتریان عمده پهنای باند یعنی PAPها و ISDPها و دومین ۲۰ درصد ویژه شرکت های PAP که همچنان با گذشت یک سال و نیم حل نشده باقی مانده است.

چندی پس از اعلان این خبر وزیر ICT اعمال این تخفیف را مشروط بر کاهش قیمت اینترنت ارائه شده به مردم کرد و وظیفه نظارت بر این کاهش قیمت را به سازمان تنظیم مقرارات محول کرد.
محمود خسروی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در نشست مطبوعاتی روز خبرنگار در سال ۸۹ گفت تخفیف پهنای‌باند از نظر شرکت ارتباطات زیرساخت مشروط نیست و شرطی که تقی‌پور تعیین کرده حاکی از دغدغه ایشان برای کاربران نهایی اینترنت ADSL است که رگولاتوری به این امر رسیدگی می‌کند.

این داستان که از اردیبهشت ۸۹ شروع شد تا اواخر سال ۸۹ ادامه داشت و شرکت‌ها مدعی بودند که به هیچ وجه نتوانسته‌اند از این تخفیف استفاده کنند اما پس از یک سال و نیم همچنان شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت از عدم اجرای مصوبه مربوط به این تخفیف گله دارند و این در حالی است که به گفته شرکت ها با وجود افزایش هزینه ارائه خدمات اینترنت به علت افزایش هزینه برق ناشی از هدفمند شدن یارانه ها و افزایش دستمزد نیروی انسانی و عوامل دیگر که ناشی از تورم است، این شرکت ها نه تنها قیمت اینترنت را گران تر نکرده اند بلکه عملا بدون دریافت تخفیف موصوف، قیمت های خود را به اندازه ۴ تا ۵ درصد کاهش داده يا خدمات بيشتري ارايه داده‌ اند.

کاهش قیمت اینترنت، هدیه وزیر به مردم
سي‌ام ارديبهشت‌ماه سال گذشته (۱۳۸۹ خورشیدی) وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پايان مراسم روز ارتباطات در خصوص تلاش‌هاي اين وزارتخانه براي كاهش قيمت اينترنت گفت هديه‌اي به مردم داده ‌است که باعث ارزان تر شدن ارائه خدمات اینترنت در کشور خواهد شد.
آن هدیه این بود كه قيمت پهناي باند را براي شركت‌هايي كه پهناي باند خود را از زير ساخت تأمين مي كنند با ارائه مستندات، ۲۰ درصد تخفيف در نظر شود البته وزیر ارتباطات در نظر گرفتن این تخفیف را برای شرکت های ارائه دهنده اینترنت ADSL منوط بر کاهش ۲۰ درصدی قیمت ارائه خدمات اینترنت پر سرعت به کاربران نهایی دانست. 

با اين صحبت وزير زمزمه‌ها بالا رفت و اظهار نظرها شنيده مي‌شد كه " اين تخفيف همان تخفيف ۲۰ درصدي سابق به دانشگاه‌ها و شركت‌هاي PAP است " و پس از آن نيز ابهاماتي در خصوص اعمال اين تخفيف و منظور وزير و نيز ماهيت وجودي تخفيف جديد به وجود آمد.

ابهام در مورد تخفیف
طبق اطلاعات واصله و اظهارات برخي از مسوولان ذيربط در شرکت ارتباطات زيرساخت به دليل شبهه‌اي که در مصوبه ۸۶ وجود دارد، فقط شرکت‌هاي ISP وISDP مي‌توانند از اين تخفيف ۲۰ درصدي استفاده کنند و شرکت‌هاي PAP کماکان بلاتکليف هستند.
سرانجام در ۱۱ خرداد ۸۹ روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام كرد تخفيف ۲۰ درصدي كه وزير در روز ارتباطات از آن خبر داده، تخفيف «جديد» و علاوه بر تخفيف قبلی است كه براي برخي شركت‌هاي PAP و مراكز دانشگاهي اعمال مي‌شد و اين تصميم از سوي شركت ارتباطات زيرساخت براي تصويب به سازمان تنظيم مقررات ارسال شده، تا به اين ترتيب با تصويب رگولاتوري قيمت پهناي باند اينترنت در كشور براي شركت‌هاي PAP كه تخفيف در نظر گرفته شده را براي كاربران نهايي خود اعمال كنند ۲۰ درصد كاهش يابد. 

اما از همان زمان شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ADSL مکررا اعلام کردند که اينترنت پرسرعت از جمله خدماتي است که با وجود تورم هميشه قيمت آن رو به کاهش بوده است و هزینه پهنای باند در فرمولاسیون قیمت تمام شده ارائه خدمات این شرکت ها تنها ۴ تا ۵ درصد نقش دارد و اينترنت بخشي از کل هزينه‌¬هاي شرکت‌ها را تشکيل مي‌دهد و شرکت‌‌ها بايد اينترنت بين‌الملل را خريداري کنند از طرفي هزينه فضا، برق، پرسنل، شبکه انتقال داده و خريد اينترنت بخشی از کل هزينه‌هاي شرکت‌‌هاست پس اگر هم این ۲۰ درصد تخفیف شامل حال این شرکت ها بشود، آن‌ها می توانند ۴ تا ۵ درصد قیمت های خود را تعدیل کنند.

عدم اجرای مصوبه و توقع کاربران
اما این تخفیف تا شش ماه بعد از اعلام آن همچنان به هیچ شرکتی داده نشد و زیر ساخت اعلام کرد شرکت‌ها باید مستندات کاهش قیمت اینترنت خود به کاربران نهایی را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کنند تا پس از بررسی آن سازمان و معلوم شود که حائز شرایط دریافت این تخفیف هستند یا نه.
از طرفی با اعلام این خبر در روز ارتباطات، کاربران اینترنت هم منتظر تحقق هدیه وزیر بودند و هدیه خود را از شرکت ها طلب می کردند.

پس از گذشت نزدیک به ۶ ماه از ابلاغ تخفیف ۲۰ درصدی تعرفه پهنای باند اینترنت و اعمال نشدن این مصوبه، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد در صورت کاهش ۶ درصدی قیمت اینترنت برای کاربران نهایی،‌ شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت از تخفیف ۲۰ درصدی بهره مند می شوند اما تا پایان سال ۸۹ هیچ شرکتی از این تخفیف بهره مند نشد.
در روزهای پایانی سال ۸۹، محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت اعلام کرد که این تخفیف در دو نوبت به شرکت ها داده شد اما نظر شرکت های اینترنتی چیز دیگری بود آن ها همچنان از عدم دریافت این تخفیف گله مند بودند.

شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ADSL معتقدند از سالي که شرکت‌هاي ندا فعاليت خود را آغاز کرده تا کنون هر سال قيمت اينترنت در کشور ارزان تر شده با وجود این تاکنون تخفيف۲۰ درصدي پهناي باند موضوع مصوبه ۸۶ کميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات به هيچ يک از شرکت‌ها داده نشده است و این طور به نظر می رسد هدیه وزیر به مردم، به خرج شرکت های اینترنتی تمام شده است.

 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

جمعه 20 آبان 1390  11:36 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

فاز نخست شبكه ملي اطلاعات به زودی به بهره برداری میرسد
 
 
ایتنا - اقی‌پور: طبق تكليف برنامه پنجم توسعه، ميزان دسترسي حداقل ۱۰ميليون مشترك ايراني به عنوان حداقل در نظر گرفته شده و نياز كشور بيش از ۱۰ ميليون پورت است.
 


وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد بر اينكه امروز عزم كشور براي توسعه پهناي باند جدي است، گفت: اميدواريم شبكه ملي اطلاعات در يك زمانبندي مشخص كه قبل از پايان برنامه پنجم است، ايجاد شود كه به زودي فاز نخست اين شبكه به بهره‌برداري مي‌رسد.

به گزارش ایتنا رضا تقي‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در باره مزاياي اقتصادي، اجتماعي و امنيتي راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات، با بيان اينكه افزايش اثرگذاري بر اقتصاد ملي، GDP، اشتغال، رشد كمي و كيفي خدمات دولتي، عمومي، ‌آموزشي و مهارتي از جمله مزاياي راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات براي كشور محسوب مي‌شود، گفت: بومي‌سازي محتوا و توسعه فرهنگ ايراني - اسلامي و امنيت از ديگر مزايا در اين رابطه است.

وي ايجاد موتور جست‌وجوي ملي، فناوري‌هاي هوش مصنوعي و ايميل داخلي را از جمله تاثيرات راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات بر توسعه فاوا در كشور ذكر كرد.

وزير ارتباطات با بيان اينكه اميدواريم با اين شبكه اهداف كشور در برنامه پنجم محقق شود، ابراز كرد: در خصوص خدمات متعارف قابل ارائه بر بستر شبكه ملي اطلاعات بايد گفت كه مواردي مثل آموزش از راه دور، دسترسي به بازار، سلامت الكترونيك و كار از راه دور به راحتي برروي اين شبكه قابل دسترسي خواهد بود و از طريق اين شبكه تمام مسائل از راه دور ممكن مي‌شود.

تقي‌پور تاكيد كرد: امروز در كشور حداقل از نظر موانع قانوني براي كار از راه دور، هيچ خلاء قانوني وجود ندارد.

او خاطرنشان كرد: طبق تكليف برنامه پنجم توسعه، ميزان دسترسي حداقل ۱۰ميليون مشترك ايراني به عنوان حداقل در نظر گرفته شده و نياز كشور بيش از ۱۰ ميليون پورت است.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

جمعه 20 آبان 1390  11:37 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
mina_k_h
mina_k_h
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 12298
محل سکونت : زمین

پاسخ به:خبرهاي دنياي ديجيتال

افزایش 12 درصدی تعرفه‌های مخابراتی ناعادلانه است
 
ايتنا - قطعا با خصوصی‌سازی مخابرات انتظار می‌رفت و مي‌رود که با استفاده از تکنولوژی‌های روز، هزینه ارتباط را کاهش دهد؛ اما آیا از نظر شورای محترم رقابت، مردم می‌بایست هزینه ناکارآمدی این شرکت خصوصی را در استفاده از تکنولوژی‌های جدید و ارزان‌تر پرداخت کنند؟
 
 
افزایش 12 درصدی تعرفه‌های مخابراتی ناعادلانه است




طي ماه‌های اخیر، شایعه افزایش تعرفه‌های مخابراتی که مدیر عامل مخابرات از آن به عنوان «تعدیل تعرفه‌های مخابراتی» نام برده بود، در رسانه‌های کشور انعکاس پیدا کرد.

پس از مجادله حاكميتی بین رگولاتوری و شورای رقابت برای تعیین تعرفه‌های مکالماتی، در پایان، مخابرات تعرفه‌های پیشنهادی را به شورای رقابت برد و این شورا طبق گفته رییس آن، افزایش ۱۲ درصدی تعرفه‌های برای اول آذرماه امسال نهایی شد.
وی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «افزايش ناچيزي در قيمت مكالمات اعمال شده است» و افزود: «سهم هزينه تلفن ثابت در بودجه خانوارها بسيار پايين است و براي خانوارهاي فقير، سهم هزينه‌هاي مكالمه با تلفن ثابت ۱.۱ درصد يعني حدود يك درصد است و مشتركان با اين افزايش، تغييري احساس نخواهند كرد.»

اما به نظر می‌رسد اعضای محترم شورای رقابت در انجام محاسبات خود فراموش کرده‌اند که مواردی را در نظر بگیرند که در این نوشتار به آنها می‌پردازیم.

در تابستان ۸۷ و با شروع خصوصی‌سازی در کشور، سهام شرکت مخابرات ایران شامل ۳۲ شرکت استانی و شرکت ارتباطات سیار با قیمت ۱۵۰ تومان کشف قیمت شد.
در پنجم مهر ۸۸ و پس از یک معامله پر حرف و حدیث، سهام بلوک مدیریتی این شرکت به تعداد ۲۲۹۳۶۷۲۷۸۲۷ سهم( معادل پنجاه و یک درصد سهام این شرکت) به شرکت توسعه اعتماد مبین با قیمت هر سهم ۳۴۰ تومان و ارزش کلی حدود ۷۸۰۰ ملیارد تومان واگذار شد.

شرکت توسعه اعتماد می‌بایست ۲۰ درصد این مبلغ را به صورت نقد و مابقی در ۱۶ قسط به مدت ۸ سال به دولت بابت بزرگ‌ترین معامله تاریخی بورس پرداخت می‌کرد.
این شرکت در آبان ماه ۸۸ چکي به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان جهت تسویه پرداخت کرد و می‌بایست هر ۶ ماه مبلغ ۴۸۴ میلیارد تومان بابت اقساط خرید شرکت مخابرات ایران به دولت بپردازد.

شرکت اعتماد مبین به عنوان سهامدار اصلی شرکت مخابرات ایران است.
این شرکت یک ماه پس از خریداری شرکت مخابرات ایران در روزنامه رسمی در تاريخ ۴/۸/۱۳۸۸ تحت شماره ۳۶۰۱۱۵ به شناسه ملي۱۰۱۰۴۰۷۸۴۱۰با سرمایه یک میلیارد تومانی به ثبت رسيده است.http://www.rooznamehrasmi.ir/Detail.asp?NewsID=۹۴۸۳۱۸۷۸۹۹۷۶۰۵۶
اما نکته جالب در این میان وضعیت سوددهی مخابرات ایران پس از واگذاری است.

مجمع عمومی این شرکت در سال ۸۸ سود ۳۰ تومانی و در سال ۸۹ سود ۴۳ تومانی را برای هر سهم خود در نظر گرفت. به عبارت ساده‌تر شرکت اعتماد مبین در سال ۸۸ مبلغ ۶۸۸ میلیارد تومان و در سال ۸۹ مبلغ ۹۸۶ میلیارد تومان از سهام مخابرات سود نصیب خود کرده است.

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد شرکت توسعه اعتماد مبین تنها مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان آورده نقدی به دولت پرداخت کرده بود و می‌بایست هر ساله مبلغ ۹۶۸ میلیارد تومان به مدت ۸ سال بابت اقساط به دولت پرداخت کنند.
اما سوددهی مخابرات در دو سال اخیر نشان می‌دهد که این شرکت در سال اول تنها ۲۶۸ میلیارد تومان از آورده خود برای پرداخت اقساط شرکت مخابرات پرداخت کرده و سال دوم با توجه به میزان سود، علاوه بر تسویه اقساط با استفاده از سود به دست آمده، ۱۸ میلیارد تومان نیز سود کرده است.

هرچند خرید یک شرکت ۹ هزار میلیارد تومانی توسط شرکتی بدون سابقه و با سرمایه یک میلیاردی در ایران موضوع چندان عجیبی نیست(چرا که در ایران شرکت‌هایی وجود دارند که با سرمایه ۵۰ میلیونی حدود سه هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کنند و ارزش خود را به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسانده‌اند) اما عملکرد دو ساله شرکت مخابرات اين ابهام را ايجاد مي‌كند که چه بسا شرکت خریدار، بجای تکیه بر توانایی مالی خود برای پرداخت اقساط، تنها قصد دارد از طریق افزایش سود، اقساط بزرگ‌ترین شرکت عرضه شده در اصل ۴۴ را پرداخت کند.

شاهد این مدعا عرضه ۱۰ درصدی سهام شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) در سال ۸۹ در فرابورس با ارزش هر سهم ۳۴۵۰ تومان بود. به طوری که ۱۰ درصد سهام این شرکت با قیمت حدودی ۷۲۰ میلیارد تومان در فرابورس عرضه سد.
لازم به ذکر است عرضه این سهام عملا باعث افزایش سود سهام مخابرات در سال ۸۹ شد.

جالب اینجاست که امروز ارزش هر سهم ارتباطات سیار ۴۸۰۰ تومان است. ارزش شرکت ارتباطات سیار به عنوان یکی از ۳۳ شرکت زیرمجموعه شرکت مخابرات ایران در فرابورس حدود ۹۹۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که از این میزان، حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت اعتماد مبین تعلق دارد؛ یعنی بیش از ۳ برابر آورده نقدی این شرکت در این سه سال و بیش از ۴۵۰۰ برابر سرمایه اولیه این شرکت!

نکته قابل توجه دیگر در این میان افزایش قیمت سهام مخابرات در بورس ایران از ۱۵۰ تومان در مرداد ۸۷ به قیمت ۳۴۰ تومان در حال حاضر است. به این معنا که سهام این شرکت طی سه سال ۱۲۷ درصد افزایش قیمت پیدا کرده است و سرمایه سهامداران را بیش از ۲/۲ برابر کرده است.
این میزان سود با توجه به اعلام تورم ۱۲ درصدی سالانه بانک مرکزی و نرخ سود بانکی برای هر سرمایه‌گذاری، واقعا فرتر از تصور است.

اما در سال ۹۰ به نظر می‌رسد سیاست‌های شرکت مخابرات تغییر اساسی کرده است.
صابر فیضی مدیرعامل چندین ساله مخابرات از افزایش تعرفه مکالمات تلفنی به دلیل افزایش هزینه‌ها خبر می‌دهد. افزایشی که با توجه به مقدمات گفته شده و واقعيات مشخص موجود، به نظر می‌رسد نه برای افزایش هزینه‌های عملیاتی، که تنها برای بالا بردن سوددهی شرکت و در نتیجه بالا بردن درآمد جهت پرداخت اقساط بعدی باشد.

سوال اینجاست که با تمام این اوصاف، به کدامین مجوز و با کدامین فرمول، تعرفه‌های مخابراتی توسط شورای رقابت ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است؟
آیا اعضای محترم این شورا امیدنامه، میزان سود و قیمت سهام این شرکت را درچند سال اخیر در محاسبات خود در نظر گرفته‌اند؟
زمانی که انحصار ارائه خدمات مخابراتی در اختیار این شرکت است، سود عادلانه‌ای که این شرکت باید به سهامداران خود پرداخت کند چه میزان است؟
اعضای محترم این شورا در نظر داشته‌اند که این شرکت با ودیعه‌های مردمی که سال‌ها منتظر برقراری ارتباط تلفن ثابت یا دریافت سیم‌کارت خود بوده‌اند، بنا شده است و آیا عادلانه است که مالکين اصلی مخابرات، اقساط خود را از سود دریافتی از این شرکت دریافت کند؟

گفته می‌شود بیش از پنج هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم تحت عنوان ودیعه به صورت قرض‌الحسنه در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار دارد؛ آیا مسئولان محترم تاکنون بررسی کرده‌اند که مالكين و نيز سایر سهامداران این شرکت توانایی پرداخت این ودیعه را دارند یا خیر؟

کدام یک از شرکت‌های بورس توانایی پرداخت سودی مانند سود مخابرات را به سهامداران خود دارند؟
آیا به راستی زمانی که انحصار بزرگی در اختیار شرکتی مانند مخابرات قرار دارد، این افزایش، عادلانه است؟

سوال مهم‌تر این که هدف از خصوصی‌سازی مخابرات چه بوده است؟ اكنون كه که سهامدار عمده این شرکت تنها با پرداخت ۱۸۰۰ میلیارد تومان مالک یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های ایران شده است. آیا دولت تنها به این ۱۸۰۰ میلیارد تومان نیاز داشته است؟ و به راستی با گذشت دو سال از خصوصی‌سازی مخابرات، مشترکان این شرکت چه تغییری در کیفیت، هزینه و مشتری‌مداری ارائه شده از سوی مخابرات را حس کرده‌اند و كدام موارد در اين زمينه از سوي مديران مخابرات به اطلاع عموم رسيده است؟

علاوه بر مسائلی که به آن اشاره شد، نكته مهم ديگر اين است كه برخلاف برخي اظهارات، با پیشرفت تکنولوژی، هزینه تجهیزات و برقراری ارتباط در تمامی نقاط دنیا کاهش پیدا کرده است. به عنوان  مثال ساده، هزینه عملیاتی کردن هر سوییچ مخابراتی در سال ۷۲ حدود یکصد هزار تومان بود که این هزینه در سال ۸۶ به حدود ۲۵ هزار تومان رسیده است.
علاوه بر این با معرفی تکنولوژی‌های جدید ارتباطی، هزینه برقراری ارتباط به خصوص در بخش تلفن ثابت به طرز غیرقابل انكاري در جهان کاهش پیدا کرده است به طوری که در برخی کشورها عملا هزینه‌ای بابت این خدمات دریافت نمی‌شود. اما مدیران مخابراتی ما ادعا می‌کنند با آزادسازی یارانه‌ها، هزینه‌های عملیاتی آنها افزایش پیدا کرده است.

قطعا با خصوصی‌سازی مخابرات انتظار می‌رفت و مي‌رود که با استفاده از تکنولوژی‌های روز، هزینه ارتباط را کاهش دهد؛ اما آیا از نظر شورای محترم رقابت، مردم می‌بایست هزینه ناکارآمدی این شرکت خصوصی را در استفاده از تکنولوژی‌های جدید و ارزان‌تر پرداخت کنند؟

پاسخ به این سوالات مطمئنا نشان خواهد داد که افزایش تعرفه‌های مخابراتی تا چه میزان کارشناسی شده بوده است.
 

غصه هایت را با «ق» بنویس

تا همچون قصه فراموش شوند...

 

شنبه 21 آبان 1390  9:36 AM
تشکرات از این پست
ali_kamali
دسترسی سریع به انجمن ها