· تایپ و نگارش ، متون را قابل خواندن و بزرگ انتخاب کنید
هدف شما طراحی سایت ی است که فروش کند. فونت های کوچک ، به سختی قابل خواندن هستند. حتی اگر یکی از مشتریان شما نتواند آنرا بخواند از آنها در طراحی سایت استفاده نکنید.
کوچک و غیر قابل خواندن
بزرگ و قابل خواندن
این یک تله ای است که به راحتی ممکن است در آن بیفتید. شما می خواهید صفحات شما جذاب و با کلاس باشند و فکر می کنید که استفاده از فونت های رنگ روشن یا کوچک می تواند به شما کمک کند. حدس می زنید چه می شود؟
مشتری اهمیتی به نظر شما نمی دهد برای آن ها توانایی خواندن صفحات شما مهمتر است.
· ساختار وب سایت ، واحد های اطلاعاتی وب سایت خود را سازمان دهی کنید
در طراحی سایت پنج قسمت عمده ی اطلاعاتی جهت نمایش در صفحات وب خود دارید:
1. آرم
2. منوی اصلی
3. متن اصلی
4. بنر ها
5. انتهای صفحه
در طراحی سایت آرم شما نباید شبیه بنر های تبلیغاتی شما باشد و بنر شما نباید شبیه منوی سایت شما به نظر آید و به همین ترتیب هر بخش اطلاعات باید از هم جدا باشند به طوری که مشتری به راحتی بتواند آن ها را از یکدیگر تشخیص دهد و تفاوت آن ها را درک کند تا بتواند سریع تصمیم بگیرد.
· نحوه حرکت در وب سایت ، آن را درست طراحی کنید و ثابت نگاه دارید
این یکی از مهمترین موضوعاتی است که در طی سال ها اشتباهات زیادی در آن دیده می شود. ساختار پیمایش در طراحی سایت نباید از یک جا به جای دیگر تغییر شکل بدهد . بلکه باید آنقدر محکم شکل گرفته باشد که مشتری بتواند در هر زمان به آن مراجعه کند. وقتی شما روزنامه می خوانید ، شما با نحوه خواندن روزنامه خو می گیرید و عادت می کنید. روز نامه شامل سر تیتر ، متن ، فهرست و غیره است. خالا تصور کنید آن ها طرح و ساختار روزنامه را هر روز عوض کنند. شما نیمی از وقت خود را صر پیدا کردن آیتم هایی که تغییر مکان داده اند خواهید کرد ، به جای تمرکز در خواندن مطالب روزانه.
در طراحی سایت دقیقاً به همین صورت است. مشتری زمان آنالط کردن صفحات شما را ندارد. اگر آن ها را مجبور به این کار کنید، به این معنی است که شما فروش بیشتری را از دست خواهید داد چون آن ها دوست ندارند مجبور به یافتن اطلاعات در سایت شما باشند.
· فلش متحرک و اسکریپت ، یک ابزار بسیار خوب ، اگر به جا و به اندازه استفاده شود
در طراحی سایت استفاده از فلش در اضافه کردن جذابیت به وب سایت شما بسیار موثر است ولی وب سایت شما نباید وابسته به آن باشد.
مانند رنگ ، فلش نیز می تواند جهت جلب نظر مشتری به بخش مهمی از صفحات شما مورد استفاده باشد. سرعت بارگذاری و قدرت بالای فلش در ترکیب گرافیک و متن متحرک بسیارعالی است ، اگر درست استفاده شوند.
· صفحات ورودی فلش در طراحی سایت .. هرگز
همه ی ما دیده ایم ، وارد صفحه ای می شوید و منتظر بارگذاری یک فلش بسیار حجیم معرفی سایت که نهایتاً هیچ خاصیتی نخواهد داشت، خواهید شد.
وقتی شما برای خرید یک دستگاه mp3 می روید ، آیا شرکت مورد نظر یک دموی متحرک دو دقیقه ای معرفی شرکت را به شما نمایش می دهد؟ هرگز ! آنها می دانند که شما برای دستیابی به چنین اطلاعاتی منابع اطلاعاتی دیگری دارید. آن ها فقط برای فروش محصول تمرکز می کنند.
· استفاده از منو های فلش در طراحی سایت .. هرگز
بله درست است ، همه نرم افزار پخش فلش را در کامپیوتر دارند و بله درست است این ابزار کاملاً رایگان است ولی لطفاً موارد زیر را فراموش نکنید.
1. شاید یکی از مشتریان شما نتواند فلش را در کامپیوتر خود ببیند. آیا او منظر بارگذاری و نصب فلش خواهد شد؟
2. منوی شما تنها راه پرش مشتری از یک صفحه به یک صفحه دیگر سایت شما است. اگر منوی فلش شما در این میان دردسر ساز باشد چه؟مشتری شما سهولت استفاده می خواهد نه فلش زیبا.
· اسکریپت
استفاده از اسکریپت های جاوا (JavaScript) در طراحی سایت بسیار رایج تر از استفاده از فلش است. در واقع این اسکریپت ها قدمت بسیار بیشتری نسبت به فلش دارند.
اسکریپت ها توسط نرم افزار های مرورگر ، اجرا می شوند یا اصطلاحاً در سمت بازدید کننده اجرا می شوند و به همین دلیل ، کاملاً وابسته به امکانات نرم افزار مرور گری هستند که آن صفحه وب را باز می کند. پس می توان نتیجه گرفت که مرورگر های مختلف ممکن است نتایج مختلفی از اجرای این اسکریپت ها ایجاد کنند. این موضوع جالبی نیست و باعص ایجاد دردسر های زیادی در طراحی سایت می شود. بنابراین در طراحی سایت و استفاده از اسکریپت ها بسیار دقت کنید چرا که ممکن است صفحات شما برای برخی از مشتریان به خوبی عمل نکرده و شما مشتری را از دست دهید.