0

طراحی سایت های تجارت الکترونیک (قسمت دوم)

 
itman1
itman1
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1389 
تعداد پست ها : 239
محل سکونت : اصفهان

طراحی سایت های تجارت الکترونیک (قسمت دوم)

طراحی سایت تجارت الکترونیک بسیار جدی تر و مشکل تر از داشتن یک سایت جالب برای بازدید کننده است. هر چند جذابیت سایت عامل مهمی است اما باید به همان اندازه به کارایی سایت نیز اهمیت داده شود. به نظر می رسد که بسیاری از طراحان وب در طراحی سایت روی ظاهر سایت بیشتر از کارایی آن تمرکز می کنند. اما بازدید کننده ای که به علت ضعف کارایی ، از سایت نا امید می شود به سرعت سایت را ترک خواهد کرد و هرگز باز نحواهد گشت.

در طراحی سایت های تجارت الکترونیکی به اطلاعات پایه ای در زمینه ی طراحی سایت و کمی تجربه و تمرین احتیاج است. طراحی سایت های این چنینی اصول اولیه ای دارند که اگر آن ها را رعایت نکنید ، متاسفانه هیچ وقت نخواهید توانست سایت خود را از نظر امکانات و کارایی به حدی برسانید که بازدید کنندگان را راضی نمایید.

برای فروش بیشتر از طریق سایت در طراحی سایت روی نکات زیر تمرکز کنید.

6.       محتویات غنی

در طراحی سایت محتویاتی که شامل کلمات کلیدی باشند و هدفمند و با رعایت اصول نوشته شده باشند ، باعث افزایش رتبه در موتورهای جستجو می شوند. همچنین بازدیدکننده را علاقه مند خواهند کرد که از شما خرید کنند.همانطور که شیوه ی نوشتاری غلط در طراحی سایت باعث راندن مشتریان خواهد شد و عدم وجود کلمات کلیدی رتبه شما را در موتور های جستجو پایین خواهد آورد. شیوه نوشتار اولین راه تاثیر گذاری بروی بازدید کننده ای است که تازه به سایت شما مراجعه کرده است، بنابراین توجه کافی و دقیق به محتویات سایت در طراحی سایت معمولاً موجب فروش بیشتر خواهد شد.

 

7.       عنوان (title) صفحات

صفحاتی که در طراحی سایت دارای عنوان های غنی از کلمات کلیدی هستند، ترافیک زیادی خواهند داشت و ترافیک بیشتر به معنی فروش بیشتر است. این عنوان ها رتبه ی شما را در موتورهای جستجو بهبود می بخشند. در طراحی سایت برای صفحات داخلی خود نیز کلمات کلیدی مناسبی در نظر بگیرید. سایت های تجارت الکترونیک معمولاً سایت های بزرگی هستند. کلمات کلیدی صفحات داخلی و ارتباط این صفحات با هم برای موتور های جستجو بسیار مهم هستند. در طراحی سایت برای تصاویر محصولات خود حتماً از تگ alt استفاده نمایید. عدم وجود این تگ امتیاز منفی بزرگی در رتبه ی شما ایجاد خواهد کرد.

8.       استفاده آسان برای کاربر

پایگاه های تجارت الکترونیک و رویه های فروش که استفاده از آن ها دشوار است ، مهمترین عامل صرف نظر مشتری از خرید هستند. پایگاه و رویه فروش برای استفاده کاربر باید آسان و به اندازه ای مطمئن باشدکه اطلاعات مربوط به فروش و مبالغ پرداختی هرگز از دست نرود.

9.       امنیت سایت

سایت فروش باید امن باشد و به بازدید کننده اطمینان بدهد که اطلاعات شخصی که او به سایت می دهد در مکان مطمئنی قرار می گیرد و به هیچ عنوان در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت و یا فروخته نخواهد شد. این موضوع برای خریداران Online بسیار اهمیت دارد بنابراین در طراحی سایت هرگونه تضمین و اطمینان از امنیت سایت باعث بهبود فروش خواهد شد.

10.       صفحه تشکر از خریدار

در طراحی سایت بلافاصله بعد از دریافت سفارش مشتری ، در صفحه مخصوصی از او تشکر نمایید. این حسن ادب شما تاثیر مثبتی روی بازدید کننده خواهد داشت و تضمین خواهد کرد که این فرد تبدیل به مشتری همیشگی شما شود و برای خرید های بعدی به سایت شما مراجعه کند.

طراحی سایت یک سایت تجارت الکترونیک قطعاً با سایت های شخصی و یا سایت های سازمان هایی که قصد فروش از طریق سایت را ندارند تفاوت دارد. تمرکز روی طراحی و سیستم هدایت و دیگر جنبه های سایت ، همه باید به نحوی باشد که هدف اصلی سایت که همان فروش است را برآورد.

سه شنبه 17 اسفند 1389  11:12 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها