0

طراحی سایت های تجارت الکترونیک (قسمت اول)

 
itman1
itman1
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : آبان 1389 
تعداد پست ها : 239
محل سکونت : اصفهان

طراحی سایت های تجارت الکترونیک (قسمت اول)

طراحی سایت تجارت الکترونیک بسیار جدی تر و مشکل تر از داشتن یک سایت جالب برای بازدید کننده است. هر چند جذابیت سایت عامل مهمی است اما باید به همان اندازه به کارایی سایت نیز اهمیت داده شود. به نظر می رسد که بسیاری از طراحان وب در طراحی سایت روی ظاهر سایت بیشتر از کارایی آن تمرکز می کنند. اما بازدید کننده ای که به علت ضعف کارایی ، از سایت نا امید می شود به سرعت سایت را ترک خواهد کرد و هرگز باز نحواهد گشت.

در طراحی سایت های تجارت الکترونیکی به اطلاعات پایه ای در زمینه ی طراحی سایت و کمی تجربه و تمرین احتیاج است. طراحی سایت های این چنینی اصول اولیه ای دارند که اگر آن ها را رعایت نکنید ، متاسفانه هیچ وقت نخواهید توانست سایت خود را از نظر امکانات و کارایی به حدی برسانید که بازدید کنندگان را راضی نمایید.

برای فروش بیشتر از طریق سایت در طراحی سایت روی نکات زیر تمرکز کنید.

1.       زمان Load اندازه صفحات و سیستم هدایت بازدید کننده در سایت

صفحاتی که به کندی ظاهر می شوند ، صفحات بسیار بزرگ یا بسیار کوچک و دشواری حرکت در سایت ، هر کدام به تنهایی کافی هستند تا بازدید کننده را خسته و نا امید نمایند. بازدید کننده هرگز نباید منتظر ظاهر شدن صفحات بماند ، هرگز نباید برای خواندن اطلاعات مورد نظرش صفحه را بالا و پایین کند و هر گز نباید برای اطلاعاتی در مورد خرید اجناس مورد نظرش ، با دشواری تمام سایت را جستجو کند. در طراحی سایت ، سایت هایی دارای صفحات مرتب ، سریع و هدفمند معمولاً در امر فروش نیز موفق تر هستند.

برای اطمینان از سرعت بالا آمدن سایت خود به این آدرس مراجعه نمایید: http://www.tracert.com . طراحی سایت مذکور بدین صورت است که از روی سایز صفحات و حجم اطلاعات شما ، سرعت را حدس نمی زند بلکه به راستی از نقاط مختلف جهان به سایت شما وصل می شود و سرعت متوسط بالا آمدن سایت را به شما بر می گرداند.

2.       استفاده ی کمتر از عوامل گرافیکی در طراحی سایت

اگر چه عوامل گرافیکی فریبنده و جذاب به نظر می رسند، اما معمولاً در طراحی سایت برای فروش موثر نیستند. حتی در صورت استفاده زیاد ممکن است نتیجه بر عکس ایجاد کند. زیرا باعث خواهند شد که سرعت سایت بسیار پایین بیاید و ضمناً ممکن است ذهن بینندگان سایت را از هدف اصلی سایت که فروش است دور نمایند. اگر لازم است که از عوامل گرافیکی در طراحی سایت

استفاده کنید باید تصاویر مناسب انتخاب نمایید و سایز آن را تا حد ممکن کوچک کنید. اکثر تصاویر گرافیکی را می توان حدود 20 درصد کوچک کرد بدون آنکه لطمه ای به کیفیت و تاثیر تصویر وارد شود.

در سایت زیر ابزار مفیدی برای بهینه سازی تصاویر گرافیکی برای استفاده در محیط وب در طراحی سایت

  وجود دارد:

 

http://www.netmechanic.com/accelerate.htm .

3.       استفاده از CSS (Cascading Style Sheet)

در طراحی سایت با استفاده از فایل های CSS می توانید بسیاری از تگ های تکراری html مانند Font را حذف نمایید. این گونه تگ ها معمولاً 5 تا 7 درصد حجم صفحات شما را در طراحی سایت اشغال می کنند. تصور کنید که در صورت داشتن 100 صفحه در سایت ، در چه حجمی صرفه جویی خواهید کرد.

 

4.       شکستن سایت به جدول هایی (table) کوچکتر در طراحی سایت

در طراحی سایت به جای قرار دادن کل صفحه در یک جدول بزرگ ، آنرا به بخش های کوچکتر تقسیم نمایید. با این کار هنگام ورود بازدید کننده بخش های مختلف صفحه شما به تدریج ظاهر می شوند و بازدیدکننده مجبور نمی شود مدت زمان زیادی به صفحه سفید خیره شود تا صفحه شما بالا بیاید. این نکته از مواردی است که معمولاً در طراحی سایت فراموش می شود.

5.       استفاد از نقشه سایت

در طراحی سایت ، نقشه سایت نه تنها باعث افزایش رتبه شما در موتور های جستجو می شود، بلکه در واقع راهنمای بازدیدکنندگان سایت به شمار می آید و از سردر گمی آنها در سایت های بزرگ مانند سایت های تجارت الکترونیک جلوگیری می کند. نقشه سایت همانگونه که از نام آن مشخص است باید نشان دهنده ی مسیر هایی باشد که بازدید کنندگان می توانند در سایت شما طی کنند. موتور های جستجو نیز از روی همین نقشه ، سایت شما را پیمایش می کنند. بنابراین نقشه سایت یکی از عوامل ضروری در طراحی سایت های تجارت الکترونیک محسوب می شوند.

دوشنبه 16 اسفند 1389  2:48 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها