0

پيام مهدويت روش زندگى عضو شوراى عالى انقلاب فرهنگى گفت: پيام اصلى مهدويت، حقوق بشر واقعى است و در اي

 
mohamadaminsh
mohamadaminsh
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1389 
تعداد پست ها : 25772
محل سکونت : خوزستان

پيام مهدويت روش زندگى عضو شوراى عالى انقلاب فرهنگى گفت: پيام اصلى مهدويت، حقوق بشر واقعى است و در اي




پيام مهدويت روش زندگى عضو شوراى عالى انقلاب فرهنگى گفت: پيام اصلى مهدويت، حقوق بشر واقعى است و در اين پيام همه حقوق همه بشر چه مادى و چه معنوى تبيين مى شود.
حسن رحيم پورازغدى در اولين همايش بين المللى مقتداى مسيح كه در سالن همايش هاى صدا و سيما برگزار شد، گفت: بعضى منتظر كسى هستند كه قرار است بيايد و انتقام شيعيان را از ديگران بگيرد، در حالى كه حضرت مهدى(عج) انتقام از دشمنان خدا مى گيرد بنابراين ما بايد منتظر تبيين جامع همه حقوق همه بشر باشيم كه حقوق همه بشر تعليم و تربيت، جهاد، اخلاق، قاطعيت و مدارا را در كنار هم مى خواهد.
وى تصريح كرد: موعود يك وعده فرقه اى و متعلق به يك مذهب خاص نيست، بلكه متعلق به تمام جهان است. اينكه حضرت ولى عصر(عج) از پدرى شرقى و مادرى غربى متولد شده اند، نشان دهنده پروژه الهى است كه ايشان هنگام ظهور با شرق و غرب با زبان خودشان سخن بگويند. پس مهدى(عج) هم شرقى است و هم غربى.
رحيم پورازغدى ادامه داد: ما بايد بياموزيم براى رساندن پيام حضرت، زبان جهانى لازم است و البته اين زبان كه شرق و غرب آن را بپذيرند، وجود دارد و فقط هم يك زبان نيست، بلكه مدل زندگى است.
وى افزود: خانواده، محله، شهر و استان، ميدان آزمون افراد است كه اگر هركس نتواند در اين مراحل عدالت را رعايت كند، نمى تواند پيام رسان عدالت باشد.
رحيم پورازغدى با اشاره به مساله تكثر اديان و مذاهب در زمان حضرت تاكيد كرد: در اين موضوع دو نوع روايت وجود دارد؛ يك دسته از روايت ها بيان مى كند كه حضرت همان رفتار مسالمت آميزى كه پيامبر با يهودى و مسيحى در مدينه هنگام آغاز حكومت خود داشتند را دارند و آنها بايد ماليات و جزيه بپردازند.
وى افزود: دسته دوم روايت ها اينگونه است كه حضرت به همه مذاهب و مكاتب دنيا اسلام را عرضه مى كند نه تحميل كه اين نشان مى دهد زبان حضرت زبان عرضه است و در آنجا بخشى از مسلمانان مقابل حضرت مى ايستند و مى گويند حركت شما خلاف قرآن است كه اين مساله آشكار مى كند مسلمانان چقدر با قرآن فاصله مى گيرند.
رحيم پورازغدى با اشاره به اينكه حضرت با هر دين و مذهبى با مبانى همان دين و مذهب سخن مى گويد، گفت: در زمان ايشان نه جنگ اديان داريم و نه تكثر اديان، بلكه وحدت اديان است و تعبير امام صادق(ع) هم همين است كه مى فرمايند: در زمان ظهور، اختلاف بين مكتب ها برطرف مى شود. وى با بيان اينكه بخش مهمى از عدالت حتى در حوزه نظر هنوز مجهول است، تصريح كرد: در زمان ظهور، اكثريت حق طلبند و مسلم مى شوند و حضرت با اقليتى كه عناد و استكبار دارند با اقتدار برخورد مى كند، چون جواب شبهه پاسخ است و جواب شمشير، شمشير. سنت الهى اين است كه خداوند از بندگانش انتقام نمى گيرد، مگر پس از آنكه حجتش را آشكار كند و آنها انكار كنند كه اين نشان مى دهد ابتدا حضرت دليل را تبيين مى كند و پس از آن فقط با معاندان مى جنگد. در زمان ظهور، همه بشر خواهند فهميد حق و باطل چيست، چون اين موضوع امروز حتى براى خود ما هم مشخص نيست.
رحيم پورازغدى با بيان اينكه منطق حضرت با بشر مداراست، گفت: كسى كه مى گويد عدالت و حقيقت دشمن ندارد و حضرت در زمان ظهور با دشمنان گفت وگو مى كند، بايد بداند حضرت ابتدا حجت را آشكار مى كند و پس از آنكه نپذيرفتند، به مقابله مى پردازد، به نحوى كه طبق روايت ها جوى خون راه مى افتد. شخصى از امام باقر (ع) پرسيد كه شنيديم در انقلاب حضرت مهدى(عج) خونى نمى ريزد كه ايشان فرمودند: هرگز! سوگند به كسى كه جان من در دست اوست، اگر قرار بود عدالت بدون شمشير تحقق يابد، نهضت پيامبر(ص) بدون خونريزى و جنگ محقق مى شد. رحيم پورازغدى گفت: برخى ها در جهان مسيح (ع) را پيامبر عشق معرفى مى كنند و چنين وانمود مى كنند كه ديگر پيامبران اينگونه نبودند اما اين درست نيست، همه پيامبران پيامبر عشقند و اين موضوع را واتيكان كه تاريخ آنها پر از شكنجه و جنگ هاى صليبى است، مطرح كرده تا ذهن مردم خود را تلطيف كنند.
در مباحث مربوط به آخرالزمان به طور منطقى بيشترين استناد بايد به مدرك هاى نقلى باشد، چون بشر نه قدرت پيش بينى مطلق دارد و نه پيشگويى.

کریمی که جهان پاینده دارد               تواند حجتی را زنده دارد

 

دانلود پروژه و کارآموزی و کارافرینی

پنج شنبه 12 اسفند 1389  9:49 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها