بولتن نیوز: تبلیغات و تحرکات نامزدهای انتخابات اتاق بازرگانی به اوج خود رسیده است . کسانی که تاکنون اعلام موجودیت کرده اند در 9 لیست اصلی مشغول فعالیت بوده اند و البته برخی افراد که شانس پیروزی بیشتری دارند و شناخته شده تر از دیگران هستند و یا قبلا ریاست اتاق تهران و شهرستان ها یا ریاست اتاق ایران را به عهده داشته اند، در چند لیست حضور دارند
لیست هایی که تاكنون اعلام موجوديت كرده و ليستهايي از نامزدهاي خود را براي انتخابات دوره هفتم اتاق بازرگاني تهران منتشر كردهاند شامل گروه نوآفرينان، گروه خودروسازان، گروه تحولخواهان، نمایندگان بخش معدن، مجمع فعالان توسعه اقتصاد، گروه حاميان توليد و صادرات، گروه ائتلاف كارآفرينان نسلنو و هيات منتخب تشكلها هستند.
انتخابات اتاقهای بازرگانی که قرار است اسفندماه امسال برگزار شود، حساس وسرنوشتساز است؛ زیرا نحوه اجرای قانون هدفمندسازی یارانهها و تبعات اقتصادی آن، ضعف های اجرای ابلاغیه اصل و کند شدن خصوصی سازی، شفاف نبودن و آشفتگی فضای کسبوکار و نیز مسائل مرتبط با تجارت خارجی کشور از جمله مهمترین دغدغههای فعالان اقتصادی در این وضعیت جدید است.تردیدی نیست که در یک دهه گذشته اتاق بازرگانی از حاشیه به متن برگشته و قدرت ساختاری آن احیا شده است.
بنا به آمار رسمی حدود 120 هزار نفر دارنده کارت بازرگانی در سراسر کشور حق حضور در انتخابات اتاقهای بازرگانی سراسر کشور را خواهند داشت، اگر چه گفته میشود فقط 50 هزار نفر از این تعداد «فعال»اند. در این میان نزدیک به 20 هزار نفر عضو اتاق بازرگانی پایتخت هستند؛ بنابراین اتاق تهران، کانون اتفاقات تجاری و مباحث مرتبط با آن شناخته میشود، به خصوص اینکه طی دو دوره گذشته نگاهها را معطوف به خود کرده و نبض اقتصاد کشور در آنجا تپیده است تا جایی که در چهار سال اخیر نشستهای صبحانه با مسوولان و نطقهای اعضای هیات نمایندگان این اتاق در نقد و بررسی برنامههای دولت و مجلس و طرح پیشنهادهای موثر، نقش محوری داشته است.