0

شیعه از کی بوجود آمد؟

 
sabor92
sabor92
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 123
محل سکونت : خراسان رضوی

دلایل اثبات مکتب شیعه :

 

دلایل اثبات مکتب شیعه :

اساس اختلاف ما با آنان (اهل سنت) در مسأله خلافت و جانشینى است شیعه اعتقادش آن است كه همچنانكه تعیین پیامبران و رسولان الهى با خداوند متعال است، جانشین آنان نیز مانند ایشان هدایت امت و سعادت دنیا و آخرت را مى خواهد تضمین كند و لذا او نیز باید از طرف خداوند تعیین شود ( الله یعلم حیث یجعل رسالته ) خداوند مى داند كه رسالت خویش را در كجا قرار دهد، و نیز او مى داند كه جانشین رسولانش چه كسانى باید باشند و هر پیامبرى كه آمد جانشین خود را به مردم معرفى نمود و این امر را به اختیار مردم نگذاشت، خداوند در قرآن مى فرماید: ( و ربك یخلق ما یشاء و یختار ما كان لهم الخیرة ) همچنانكه خداوند هر كه را بخواهد مى آفریند همچنین هر كه را بخواهد از بین مخلوقاتش بر مى گزیند و انتخاب مى كند و احدى را در این رابطه اختیارى نیست . ولى دشمنان شیعه گویند پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم بعد از خودش كسى را تعیین نكرده و این امر را به دست مردم سپرده است . در مناظره قبل از ورود به سؤالاتى كه مطرح كرده اید مى توانید از راه هاى مختلف وارد بحث شوید كه یكى از آن طرق این است كه چگونه عقل به خود اجازه مى دهد كه پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم كه اول شخص عالم امكان و بزرگترین خردمند است از این امر مهم غفلت كرده باشد و مردم را در مسأله خلافت به خود واگذار نموده باشد پیامبرى كه خود خبر از ارتداد این امت بعد از خود داده، پیامبرى كه هر گاه براى خارج شدن چند روزه از مدینه به جاى خود جانشین مى گذارد، پیامبرى كه در جنگها فرمانده آن را خود معرفى مى فرمود و در تمام این جهات مسأله را به مردم واگذار نمىكرد چگونه با رفتن خود، از این مسأله غفلت كرده باشد كه ابوبكر و عمر به عنوان ترس از فتنه !! با عجله به سقیفه رفتند تا شیرازه اسلام نپاشد، آیا این جسارت نیست یعنى آیا ایندو براى اسلام از كسى كه اصل این دین را آورده دلسوزیشان بیشتر بود و آیا فاطمه زهرائى (علیها السلام) كه بیعت با ابوبكر ـ به اقرار بخارى در صحیحش ـ نكرده با اسلام و ثبات آن مخالف بوده است؟ ببینید كه با دقتى كوتاه سؤالات بسیارى از طرف شیعه بر دشمنان وارد مى شود كه جواب ندارد. و اما سؤالات شما كه گفتید شیعه را چگونه مى توان از قرآن ثابت كرد، باید گفت آیات بسیارى در قرآن است كه حقانیت مذهب ما را در ابعاد مختلف اثبات مى كند، آیاتى كه بیان مى كند كه پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم در زمان حیات خود خلفاء و جانشینانش را معرفى فرمود، آیاتى همچون آیه مباركه ( انما ولیكم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزكاة و هم راكعون ) كه ولایت را منحصر به خداوند و پیام آورش و مؤمنین كه در حال ركوع نماز زكات داده اند فرموده ولایتى كه همان متصدى شدن امر دنیا و دین است . كه در بیان این آیه از جهت شأن نزول آمده: آن امیر المؤمنین بوده كه در حال ركوع انگشتر بخشیده است و از جهت دقت در خود دلالت این آیه و نكاتى كه آمده، اوصاف گفته شده منطبق بر امیر المؤمنین و اولاد معصومین اوست . براى توضیح بیشتر در این آیه باید سؤالات بعدى خود را مطرح كنید چه اینكه نكاتى است كه احتیاج به توضیح دارد و مرحوم شیخ مفید در كتاب الافصاح در این مورد مطالبى بس ارزنده دارند . آیه دیگرى كه مى توان مطرح نمود. آیه مودت است كه: ( قل لا أسئلكم علیه أجرا الا المودة فى القربى ) و شكى نیست كه على بن ابیطالب امیر المؤمنین علیه السلام از خویشان رسول الله صلى الله علیه و آله بوده اند و خود مولى فرموده من جانشین رسول خدا صلى الله علیه و آله هستم لذا مودت او در این است كه مطابعت او شود همچنین فاطمه زهرا علیها السلام یقینا از اقرباء رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم است و ایشان به نص بخارى كه از مهمترین كتاب هاى دشمنان شیعه است با ابوبكر در قضیه غصب فدك قهر كرده و تا شهادتشان حرف نزدند، و خلیفه نبودن او را با بیعت نكردن با او اثبات فرموده و اینكه على بن ابیطالب امیر المؤمنین علیه السلام خلیفه و جانشین پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم است را اعلام فرمودند . آیه سومى كه مى توان مطرح كرد آیه ( یا ایها الذین آمنوا اطیعو الله و اطیعو الرسول و اولو الامر منكم ) است و اولوالأمرى كه اطاعتش به نحو مطلق و بدون هیچ قید و شرط در طراز و برابر اطاعت خداوند و رسول معرفى شده باید دارى علم و عصمت باشند و از هر گونه ظلمى در امان باشند و این اوصاف جز در على بن ابیطالب علیه السلام نیست. آیه چهارم آیه مباركه ( الیوم اكملت لكم دینكم و اتممت علیكم نعمتى و رضیت لكم الاسلام دینا ) مى باشد، این آیه مباركه بما مىفهماند كه اكمال دین در زمان حیات پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم تحقق پذیرفته، حال سخنان بسیارى مى توان گفت، آیا واقعا تمام مطالب لازم در زمان پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم گفته شده پیامبرى كه در رسالت 23 سالة خود دائم در گیر با دشمنان خود در مكه بود و بسیار روشن است و در مدینه با هشتاد و اندى جنگ روبرو شدند، كجا رسیدند كه تمام احكام و مسائل مورد نیاز را بیان كنند. بلى اكمال دین به نصب خلیفه و جانشین خود مى شود كه حال با رفتن من سراغ جانشین و جانشینان بعدى بروید تا حقایق را براى شما كه در زمان من منكشف نشده و در طول زمانها نیاز به آن پیدا مى شود بیان دارند. اساسا بپرسید آیا وجود خلیفه و جانشین بعد از پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم و احكام دیگرى كه حتى به صورت كلى بیانش در كلمات رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم نیامده از دین هست یا نیست؟ اگر از دین باشد حال مى پرسیم آیا پیامبر آنان را بیان كرده یا نه؟ اگر بگوئید بیان نكرده اكمال دین دیگر نیست و اگر بیان كرده و خلیفه خود را تعیین نموده كه در نتیجه احكام دیگر نیز با این تعیین بیان مى شود، این همانى است كه شیعه مى گوید. آیه پنجم ( یا أیها الرسول بلغ ما انزل الیك من ربك و ان لم تفعل فما بلغت رسالته ) كه در رابطه با خلافت امیرالمؤمنین علیه السلام آمده، البته آیات دیگرى نیز آمده. در موضوع اثبات حقانیت شیعه روایاتى كه از پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم از منابع عامه و دشمنان اهل بیت علیهم السلام نیز آمده همچون حدیث غدیر و حدیث سفینه و حدیث ثقلین و حدیث منزلت و حدیث حق. و اما در مسأله شهادت به ولایت على علیه السلام در اذان و عزادارى و امثال این امور در جواب بگوئید این مسائل فقهى است و علماء و فقهاء شیعه از روى مدرك و دلیل حكم به اثبات آنان و جوازشان فرموده و خلاصه مساله فرعى و فقهى است و علماء ما با ادله آنان را بیان كرده اند كه فعلا محل گنجایش بیان آنان نیست. در رابطه با حضرت مهدى علیه السلام آنقدر روایات از شخص پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم و حضرات معصومین علیهم السلام رسیده كه جاى هیچ شبهه اى را نمىگذارد. و اما اینكه بیان داشتید سنى ها ادعاى احترام نسبت به امام ما دارند و فقط در حد صحابه نزدیك قبول دارند در جواب بگوئید شما اگر دقت كنید یا باید ائمه علیهم السلام را امام بدانید و معصوم، و یا در احترام گذاردن دروغ مى گوئید.امامان ما خود را جانشین پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم و معصوم معرفى مى فرمودند و مخالفین این را قبول ندارند و این چه احترامى است كه مخالفت با فرموده آنان را قائل باشند و ادعاى محبت كنند. آیا در انسان 2 قلب است كه با یكى فاطمه زهراء علیها السلام را دوست داشته باشیم و با قلب دیگر مخالفین و ظلم كنندگان به اینان را؟ همه مى دانند كه فاطمه زهراء علیها السلام كه پاره تن پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله و سلم است با ابوبكر كه غصب فدكِ او را نموده بود قهر بوده و با او در حال نفرت رفته و شهید شدند حال كدام را دوست دارید یا ابوبكر و یا دختر رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم؟ پس احترام یا بدون توجه است و یا باید به آنان توجه داده شود و یا دورغ محض است.

به نقل از : http://www.al-shia.com

 

امان ز لحظه غفلت که تو شاهدم باشی !!!

پنج شنبه 5 آبان 1390  2:16 PM
تشکرات از این پست
sabor92
sabor92
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : اسفند 1389 
تعداد پست ها : 123
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:دلایل اثبات مکتب شیعه :

عزیزانی که مطلب در مورد حقانیت شیعه یا مذاهب دیگر دارند در قسمت فرق و مذاهب قرار دهند تابا یک یگر بحث کنیم

 

 

امان ز لحظه غفلت که تو شاهدم باشی !!!

پنج شنبه 12 آبان 1390  1:39 PM
تشکرات از این پست
mangool
mangool
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 21
محل سکونت : خراسان رضوی

پاسخ به:شیعه از کی بوجود آمد؟به چه کسی شیعه میگویند؟

این چرت و پرتا چیه نوشتید  شیعه از همون زمان پیامبر بود و بنیانگذار مکتب حقه تشیع پیامبر خاتم بود . در زمان پیامبر  رسول خاتم به علی فرمودند یا علی انت و شیعتنا هم الفائزون . یا علی تا و شیعیانت رستگارید . البته بعد پیامبر شیعه بوجود امد البته از نوع شیعه عثمان که خونخواه عثمان بود و یا شیعه معاویه که در کتب اهل سنت امده که معاویه هم شیعه خودشو داشته

 

سه شنبه 24 آبان 1390  1:17 PM
تشکرات از این پست
lovelornfighter
lovelornfighter
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : خرداد 1390 
تعداد پست ها : 5

پاسخ به:شیعه از کی بوجود آمد؟به چه کسی شیعه میگویند؟

ما به عنوان شیعه معدقدیم که شیعه در اصل همان سالا راستین است ( پس شیعه را خود حضرت محمد (ص) به وجود آورد) 

اهل تسنن معدقدند که اسلام آنها راستین است و شیعه یکی از فرق پیدایش یافته از اسلام است

من فقط همینو می تونم بگم که " ان الدین عند الله اسلام" همانا دین نزد خدا اسلام است ( نه شیعه و نه سنی و نه .....)

پس به جای اینکه خودمونو  در گیر الغاب کنیم باید اسلام رو بشناسیم

( از نظر تاریخی  عده ای در واقعه ثقیفه طرفدار علی(ع) بودند که بعد ها به شیعیان معروف شدند من جمله سلمان ،ابوذر و .... ( رضی الله عنهم ) ) 

 

پنج شنبه 10 آذر 1390  1:37 AM
تشکرات از این پست
bahmanyar
bahmanyar
کاربر برنزی
تاریخ عضویت : بهمن 1389 
تعداد پست ها : 113
محل سکونت : تهران
چهارشنبه 31 خرداد 1391  11:31 AM
تشکرات از این پست
edenarezo
edenarezo
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : آذر 1391 
تعداد پست ها : 4
محل سکونت : مرکزی

پاسخ به:شیعه از کی بوجود آمد؟به چه کسی شیعه میگویند؟

اول اینکه شیعه در طول تاریخ به چند گروه گفته می شد.  در زمان حضرت علی افرادی در کوفه بودند که به قول تاریخ به اینها شیعه گفته می شد. اما شیعه بدین معنی : کسانی که ابوبکر و عمر را قبول داشتند و از پیروان حضرت علی بودند. (عثمان رو بعضا قبول نداشتند.)

شما همین افراد رو در زمان امام حسین هم مشاهده می کنید. خب این شیعیان با توجه به تعاریف امروزیُ بیشتر شبیه اهل سنت امروزی هستند. کسانی که خلفای راشده رو قبول دارند و محب اهل بیت هم هستند.

اما شیعه به معنای امروزی, اولین بار در زابل (سیستان ) بودند. زمانی که معاویه آنها را مجبور کرد که علی را سب و دشنام کنند, سرپیچی کردند و در مقابل فشارهای شدید معاویه ایستادگی کردند.

 

 

 

چهارشنبه 22 آذر 1391  1:57 PM
تشکرات از این پست
ali201355
ali201355
کاربر نقره ای
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 792
محل سکونت : سیستان و بلوچستان

پاسخ به:شیعه از کی بوجود آمد؟به چه کسی شیعه میگویند؟

طبق احادیث شیعه ، مذهب تشیع از زمان پیامبر بوده است چون که پیامبر به حضرت علی(ع) می فرماید ای علی  تو و شیعیان تو در بهشت هستن.

شنبه 19 مرداد 1392  11:35 AM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها