منشور اخلاقي رانندگان تاكسي در اردبيل تدوين شد
گروه استانها / حوزه اردبيل
89/11/13 - 16:30
شماره:8911130285
مديرعامل سازمان تاكسيراني اردبيل:
منشور اخلاقي رانندگان تاكسي در اردبيل تدوين شد
خبرگزاري فارس: مديرعامل سازمان تاكسيراني اردبيل گفت: منشور اخلاقي رانندگان تاكسي در اردبيل تهيه و تدوين شد.
فضيلت ابراهيمي امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اردبيل با ابراز خرسندي از تدوين اين منشور اظهار داشت: محتواي منشور برگرفته از آييننامه، قوانين و مقررات سازمان تاكسيراني و مسايل عرف اجتماعي است.
وي گفت: رانندگان و ديگر دستاندركاران سازمان در تهيه، تدوين ارائه و اجراي آن به اتفاق نظر رسيده و همگي بر رعايت چنين اصول و مقرراتي تاكيد كردند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني اردبيل اظهار اميدواري كرد با تبعيت از بند بند اين منشور بتوان فضاي جديدي از فرهنگ غني اسلامي ايراني را در روابط اجتماعي از طريق حمل و نقل درون شهري ايجاد كرد.
ابراهيمي افزود: همه رانندگان موظف به رعايت اين منشور هستند چرا كه بايد رانندگان ما شغل خود را نشان شخصيت اجتماعي يك جامعه و حرفهاي شرافتمند بدانند و با همين انگيزه به امرار معاش بپردازند.
وي صنعت حمل و نقل درون شهري به ويژه تاكسيراني را يكي از مولفههاي توسعه شهري برشمرد و گفت: بنابر اين حساسيت اخلاق حرفهاي ايجاب ميكند رانندگان ما به عنوان عضوي از خانواده بزرگ براي تسريع در روند توسعه به الزامات آن پايبند باشند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني اردبيل بخش اول اين منشور را مربوط به سيره ميهماننوازي ايرانيان به ويژه اردبيليها عنوان كرد و افزود: بايد راننده ما بداند تاكسي براي دقايقي خانه سيار مسافر است كه در آن مسافر ميهمان و راننده ميزبان است پس آنچه قاعده مهمانپرستي است نظير استقبال، خوشآمد گويي، خوشرويي، ادب و احترام، صبر و حوصله، صميميت، خويشتنداري و تامين جاني و آسايش را بايد به جا آوريم.
وي اظهار داشت: در قالب اين منشور ضابطهمندي در محاسبه و دريافت كرايه، پوشش مناسب عرف، آراستگي داخل تاكسي و استفاده نكردن از موسيقيهاي غير مجاز و دخانيات در داخل تاكسي جزو ضرورتهاست.
ابراهيمي پايبندي بر اخلاق و شرافت حرفهاي، رعايت شئونات اسلامي و ارزشهاي اسلامي، پايبندي به اصل رضايتمندي مسافر، امانتداري، مراعات حال عموم، سعهصدر در پاسخگويي و راهنمايي و كمك به مسافران نا آشنا را از ديگر مولفههاي منشور اخلاقي رانندگان تاكسي در شهر اردبيل برشمرد.
مديرعامل سازمان تاكسيراني اردبيل اظهار داشت: در اين راستا رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي، احترام به حقوق مسافران، اجتناب از خدماتدهي به افراد بد حجاب، تجهيز خودرو به سيستم گرمايشي و سرمايشي و در اولويت قرار دادن نابينايان، بيماران و افراد مسن در ارائه خدمات ضرورت دارد.
چهارشنبه 13 بهمن 1389 8:11 PM
تشکرات از این پست