مسئول گروه فراگير دانشگاه پيام نور زنجان گفت: در حال حاضر در حدود 7 مؤسسه آموزشي به طور غيرقانوني به نام اين دانشگاه در سطح استان فعاليت ميکنند.
محمد کاظم صفي ياري در گفتوگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اينکه هيچ مؤسسهاي در سطح شهرهاي كشورمتعلق به دانشگاه پيام نور نيست، اظهار کرد: داوطلبان شرکت در دورههاي فراگير ورود به دانشگاه پيام نور بايد از اين امر مطلع باشند و جهت ثبت نام در هر دورهاي تنها به دانشگاه پيام نور مراجعه کنند.
وي خاطرنشان کرد: اين مؤسسات مدعي دريافت مجوز فعاليت از وزارت علوم هستند؛ در حاليکه در واقع چنين نيست.
صفي ياري از اضافه شدن دو رشته جديد در مقطع کارشناسي ارشد به رشتههاي دوره فراگير دانشگاه پيام نور زنجان خبر داد و افزود: اين دانشگاه تاکنون صرفاً در رشته شيمي عالي در مقطع کارشناسي ارشد اقدام به پذيرش دانشجو مي کرد که از سالجاري در رشتههاي ادبيات فارسي و شيمي معدني نيز پذيرش دانشجو دارد.
مسئول گروه فراگير دانشگاه پيام نور زنجان با يادآوري اينکه در سال گذشته حدود 700 هزار نفر در سطح کشور داوطلب مقطع کارشناسي ارشد در دوره فراگير بودهاند، اظهارکرد: در مهرماه سال گذشته 8 نفر و در مرحله تکميل ظرفيت براي نيمسال دوم 30 نفر در مقطع کارشناسي ارشد رشته شيمي عالي دراين دانشگاه پذيرش شدند.
صفي ياري خاطرنشان کرد: ظرفيت پذيرش در دوره فراگير سالجاري از طريق سازمان سنجش تعيين و اعمال خواهد شد.
وي با اشاره به استقبال گسترده از دورههاي فراگير دانشگاه پيام نور، گفت: به طور کلي براي بسياري از داوطلبان ورود به دانشگاه که توانايي رقابت با ساير داوطلبان در آزمونهاي سراسري را ندارند، دورههاي فراگير بهترين انتخاب است.
مسئول فراگير دانشگاه پيام نور زنجان با بيان اينکه آزادي عمل در انتخاب رشته در دورههاي فراگير بيشتر از آزمونها است، اظهارکرد: شرکت کنندگان در دورههاي فراگير ميتوانند بدون هيچ محدوديتي اقدام به انتخاب رشته مورد علاقه خود کنند.
صفي ياري با اشاره به نيازمنديهاي موجود در سطح جامعه در ارتباط با علم آموزي و ادامه تحصيل در مقاطع عالي، تصريح کرد: دورههاي فراگير توانسته است زمينه رفع نيازمنديهاي جامعه را درخصوص ادامه تحصيل بدون نياز به شرکت در کنکور سراسري فراهم کند.
وي با بيان اينکه کيفيت آموزش در دورههاي فراگير و سراسري دانشگاه پيام نور هيچ تفاوتي با يکديگر ندارد، يادآور شد: تفاوت موجود صرفاً در روش ورود به دانشگاه است و کيفيت کلاسهاي آموزشي، آيين نامهها و اعتبار و ارزش مدرک اعطايي به دانشجويان در هر دو روش کاملاً يکسان است.