محتوای سئو شده و باکیفیت از نظر گوگل، ویژگی و شاخصههای مهمی را دارا میباشد که در قسمت زیر به آنها اشاره کردهایم. برخی از اصطلاحات همانند “عنوان” و “توضیحات متا”در بخش زیر استفاده شده است که در ادامه مقاله سئو چیست به آنها خواهیم پرداخت؛
✅ کلیدواژه در پاراگرف اول باشد
✅ آدرس صفحه (URL) کوتاه و معنادار باشد
✅ از فایلهای چندرسانهای استفاده شده است
✅ از لیست یا بولتپوینتها استفاده شده است
✅ دارای یک عنوان جذاب و حاوی کلمه کلیدی باشد
✅ توضیحات متا خوبی برای صفحه نوشته شده باشد
✅ محتوای خوب و متناسب با حوزه نوشته شده باشد
✅ در صورت نیاز به منابع خارجی، لینک منبع قرار گرفته شده باشد
✅ هدینگها به درستی نوشته شده باشد و حاوی کلمات کلیدی باشد
✅ محتوا جامع و کامل باشد و از خواندن سایر محتواها کاربر را بینیاز سازد
✅ از لینک های داخلی برای بهبود سئو محتوا و راهنمایی کاربر استفاده شده باشد
آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع به محتوای باکیفیت از نظر گوگل پرداخته است که حتما پیشنهاد میکنیم مطالعه این مقاله ارزشمند را از دست ندهید.
محتوای بی کیفیت از نظر گوگل چه ویژگیهایی دارد؟
در این قسمت به ویژگیهای محتوای بیکیفیت در صفحه اشاره میکنیم. سعی کنید باترفند و تکنیکهایی که در قسمت بالا آموزش دادهایم، محتوای خود را برای گوگل و کاربران بهینه نمایید.
✅ لینکهای نامرتبط
✅ نرخ پرش بالای کاربران
✅ چگالی پایین کلمات کلیدی
✅ حضور کوتاه مدت در صفحات
✅ بک لینکهای پایین به صفحه
✅ خزش رباتها به درستی انجام نپذیرد
✅ عدم سازگاری با دستورالعملهای گوگل
سئو فرندلی در سئو چیست؟
سئو فرندلی (SEO-friendly)، به معنی ایجاد یک وبسایت مطابق با دستورات و قوانین سئو میباشد. به عبارت بهتر هر صفحهای از سایت که گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند به راحتی در آن خزش کنند و محتوای آن را بررسی و تفسیر و ایندکس نمایند، سئو فرندلی مینامند.