در دیزل ژنراتور برای کنترل فرکانس و سرعت گازوئیل باید سوپاپ سوخت با توجه به فرکانس یا سرعت دیزل باز و بسته شود، بنابراین در نهایت تحت هر شرایط کاری دیزل ژنراتور، دیزل دارای یک سرعت ثابت و بنابراین ما یک فرکانس ثابت داریم. نقش کنترل موتور دیزل بر عهده شهردار است.
گاورنرهای دیزل ژنراتور گاهی اوقات به عنوان تنظیم کننده دور موتور شناخته می شوند. یک موتور دیزل باید خروجی مشخصی داشته باشد تا سرعت نامی خود را حفظ کند. اگر دور موتور درست نباشد ژنراتور مشخصات خروجی مورد نظر را حفظ نخواهد کرد.
ژنراتور یکی از گاورنرهای سیستم قدرت است و گاورنر دیزل ژنراتور چیست و چه تاثیری بر قیمت دیزل ژنراتور دارد گاورنرها انواع مختلفی دارند و زمانی که ژنراتور تحت بار قرار می گیرد با توجه به مشتری متصل به آن مقداری افت سرعت خواهد داشت که می تواند باعث افت فرکانس شود و همانطور که ما بدانید، تغییر فرکانس برای بار مضر است.
به همین دلیل قطعه ای باید تغییر سرعت را حس کرده و سوخت را تنظیم کند تا سرعت به مقدار قبلی برگردد که به آن گاورنر می گویند. در نتیجه فرکانس
این دستگاه با توجه به تعداد تکانه های تولید شده توسط پیکاپ که با مکانیزم فلایویل منطبق است، سیگنال کنترلی مناسبی را برای تثبیت سرعت موتور دیزل تولید می کند و دستورات لازم را به شیر برقی درایو می دهد که مانع می شود. سوخت؛ در نتیجه این فرآیند، سرعت و در نهایت فرکانس خروجی دیزل در هر دو شرایط بدون بار و بدون بار بدون تغییر باقی می ماند.
گاورنر ژنراتور زمانی کار می کند که انرژی داشته باشد. بنابراین، دیزل ژنراتور باید در هنگام راه اندازی یا چند ثانیه قبل از راه اندازی روشن شود. پس از راه اندازی، گاورنر ژنراتور سیگنالی را از آهنربای پیکاپ سنسور کیلومتر شمار دیزل دریافت می کند تا حرکت اهرم یا محرک گاز را آغاز کند.
نحوه سیم کشی کنترلر ژنراتور به این صورت است که دارای ورودی مثبت و منفی است که منبع تغذیه دستگاه می باشد و دارای دو ورودی پیکاپ آهنربایی است که به سنسور کیلومتر شماری که روی دنده فلایویل موتور قرار داده شده وصل می شود. و دارای دو خروجی محرک است که مستقیماً به محرک دیزل ژنراتور متصل است. سایر سیم های گاورنر ژنراتور بسته به نوع موتور متفاوت هستند.
معرفی بخش های مختلف سیستم فرمانداری
1- نقش کنترلر دیجیتال قابل برنامه ریزی رگولاتور (PLC) و کنترلر پیکاپ پشتیبان واقع بر روی پنل الکترونیکی رگولاتور، کنترل اتوماتیک و غیر اتوماتیک شیرهای توربین می باشد.
2- تجهیزات متصل به برد الکترونیکی گاورنر که شامل تغییر سرعت و دو فرستنده اندازه گیری بازشو شیر توربین 24 ولت و دو سیگنال فشار 24 ولت برای کنترل کننده اصلی و PLC پشتیبان با خروجی 4 تا 20 میلی آمپر (سیم پیچ متحرک) می باشد. شیر) کنترل اصلی کنترل مکانیکی است.
3- تجهیزات مدار هیدرولیک (Off) واحد (تجهیزات مدار هیدرولیک با لوله های کوچک).
4- مکانیسم کار رگولاتور هیدرولیک شامل مولد جریان هیدرولیک و تابلوی کنترل مکانیکی (متشکل از یک کنترلر دیجیتال PLC برای کنترل فشار روغن) و مخزن فشار روغن رگولاتور.
راه اندازی دیزل ژنراتور الکترونیکی
گاورنرهای الکترونیکی تنظیمات پیش فرض کارخانه هستند، اما از آنجایی که این گاورنرها روی اکثر موتورها نصب می شوند، سیستم گاورنر باید بخشی از موتور باشد. برای تعمیر مالک پس از تماس، باید نقشه مناسب را به ترتیب زیر کار کنید:
1-ابتدا گازوئیل را روشن کنید و سپس با پتانسیومتر سرعت را تنظیم کنید.
2- پس از گرم شدن گازوئیل ضریب بهره را با پتانسیومتر GAIN تنظیم کنید سپس پتانسیومتر ذکر شده در بالا را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید، گازوئیل از حالت ثابت شروع به نوسان می کند سپس به آرامی پتانسیومتر را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. در این زمان ضریب افزایش گاورنر تا بازگشت دیزل به حالت عادی تنظیم می شود.
3- پس از تعیین ضریب گین گاورنر، ضریب پایداری گاورنر را با پتانسیومتر تثبیت کننده تنظیم کنید تا با چرخاندن پتانسیومتر مذکور در جهت عقربه های ساعت، موتور دیزل از حالت عادی خارج شده و شروع به نوسان کند، سپس دینامومتر را به آرامی بچرخانید. پادساعتگرد. تا زمانی که موتور دیزل به حالت عادی برگردد، در این حالت ضریب پایداری تنظیم می شود.
4- پس از قرار دادن رگلاتور در حالت بار، تنظیمات با استفاده از خط بار انجام شود.