0

انواع چیلرهای تراکمی

 
amitiss
amitiss
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : بهمن 1400 
تعداد پست ها : 29

انواع چیلرهای تراکمی

چیلرهای تراکمی را می توان بر اساس دو استاندارد کاملاً متفاوت دسته بندی کرد:

نوع کمپرسور مورد استفاده در چیلر تراکمی
نوع کندانسور مورد استفاده در چیلر تراکمی
انواع چیلرهای تراکمی بیشتر بر اساس نوع کمپرسور هستند
با توجه به قابلیت تبرید مورد نیاز، شرایط آب و هوایی وب سایت ونچر، نوع مبرد مورد استفاده، استفاده خطرپذیر و عناصر مختلف، کمپرسور مناسب برای چیلر تراکمی انتخاب می شود که انواع آن عبارتند از:

روتاری: کمپرسورهای روتاری گاهی اوقات در تهویه مطبوع با قابلیت بسیار کم (هر بار 3 تا 30 کیلووات) و در مینی چیلرها استفاده می شوند. کمپرسورهای دوار بسیار شبیه کمپرسورهای رفت و برگشتی عمل می کنند و عناصری را به همراه میل لنگ، پیستون، تیغه ها و غیره در بر می گیرند. وجه تمایز این است که پیستون در یک حرکت گرد به عنوان جایگزینی برای رفت و برگشت (خطی) ضربه می زند. از آنجایی که ناحیه بین پیستون و سیلندر توسط یک پیستون گرد به دو عنصر مکش و تزریق تقسیم می شود و با حرکت آن مقدار آن دو عنصر به طور پیوسته کاهش و بالا می رود و عملیات مکش و تزریق انجام می شود. به طور مکرر
کمپرسور روتاری در چیلر تراکمی
کمپرسور روتاری در چیلر تراکمی
اسکرول: کمپرسورهای اسکرول معمولاً در چیلرهای کم توان (5 تا 100 کیلووات در هر بار) و عمدتاً در ابتکارات تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می گیرند. این کمپرسورها دو پیچ مارپیچ را برای افزایش تنش مبرد در بر می گیرند. همانطور که معمولاً یکی در هر یک از آنها نصب می شود و مخالف در یک دایره بدون چرخش می چرخد. برای اینکه پس از مکش سوخت مبرد به داخل سیم پیچ نصب شده، به دلیل چرخش سیم پیچ دوار، سوخت بین دو سیم پیچ فشرده شده و در نهایت از ناحیه مرکزی سیم پیچ نصب شده تحت تنش خارج می شود.
کمپرسور اسکرول در چیلر تراکمی
کمپرسور اسکرول در چیلر تراکمی
کمپرسورهای رفت و برگشتی: گاهی اوقات از کمپرسورهای رفت و برگشتی در ظرفیت های متوسط ​​(هر بار 2 تا 210 کیلووات) استفاده می شود. علاوه بر تهویه هوا، آنها علاوه بر این در تبرید صنعتی نیز استفاده می شوند. این کمپرسورها تعدادی عنصر انتقال دهنده را به همراه میل لنگ، شاتون، پیستون، سوپاپ و ... در بر می گیرند. به این منظور که سوخت مبرد از مسیر منیفولد ورودی به داخل سیلندر کشیده شود، همزمان دریچه مکش باز شده و پیستون پایین می آید. سپس، هنگامی که پیستون به بالاترین قسمت سیلندر باز می گردد، سوخت تحت فشار قرار می گیرد و سوپاپ اگزوز در زمان مشابه راه اندازی می شود.
کمپرسور پیستونی در چیلر تراکمی
کمپرسور پیستونی در چیلر تراکمی
اسکرو: کمپرسورهای اسکرو گاهی اوقات در ظرفیت های بیش از حد (70 تا 1070 کیلووات در هر) برای تهویه هوا و تبرید صنعتی استفاده می شوند. این کمپرسورها از دو سیم پیچ دوار مادگی و نر (پیچ) برای ایجاد فشرده سازی در سوخت مبرد استفاده می کنند. در چنین رویکردی که همزمان مارپیچ ها می چرخند، سوخت ورودی در ناحیه بین 2 مارپیچ محبوس شده و با آنها می چرخد. سپس پس از افزایش تنش در خروجی کویل ها تخلیه می شود.
کمپرسور اسکرو در چیلر تراکمی
کمپرسور اسکرو در چیلر تراکمی
گریز از مرکز: کمپرسورهای گریز از مرکز (گریز از مرکز) که به جابجایی عظیم آنها نسبت داده می شود، معمولاً در ظرفیت های بسیار زیاد (هر 300 تا 1800 کیلووات) برای ابتکارات عظیم هوا و طبیعتاً در تبرید صنعتی. انتخاب می شوند. این کمپرسورها استرس سوخت را با افزایش حیات جنبشی آن افزایش می دهند. زیرا سوخت مبرد پس از ورود به محفظه کمپرسور به کمک پره های چرخان و با نیروی گریز از مرکز در یک حرکت گرد شتاب می گیرد و در جهت دیفیوزر پرتاب می شود. در نهایت سرعت سوخت با عبور از دیفیوزر به دلیل تقویت قسمت متقاطع حرکت کاهش می یابد و بنابراین با کاهش سرعت، حیات جنبشی سوخت به تنش تبدیل می شود.

چهارشنبه 25 خرداد 1401  12:45 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها