0

ژنراتور برق چیست؟

 
amitiss
amitiss
کاربر تازه وارد
تاریخ عضویت : بهمن 1400 
تعداد پست ها : 29

ژنراتور برق چیست؟

یکی از مفیدترین وسایل برای ذخیره سازی برق، مولد برق است که برق تولید می کند. با قطع برق کارشان تمام می شود. ژنراتورها کاربردهای متفاوتی دارند و به عنوان منبع ثانویه برق در زمینه های صنعتی و خانگی استفاده می شوند.

آنها معمولاً برای ذخیره برق در هنگام خاموشی استفاده می شوند. برخی از ژنراتورها با سوخت و برخی با باتری کار می کنند.

ژنراتور برق چیست؟

انرژی یک منبع ضروری است و ما کاملاً به آن وابسته هستیم تا بتوانیم معمولی ترین کارها را در زندگی روزمره خود انجام دهیم و به کار خود ادامه دهیم. برای غلبه بر شکست انرژی، از ژنراتورها برای به حداقل رساندن این خطاها استفاده می شود زیرا سیستم های الکتریکی معیوب هستند. به این ترتیب تامین مداوم انرژی در صورت نیاز را تضمین می کند.

 

نحوه عملکرد ژنراتور برق

مولد برق با تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی کار می کند. دیزل ژنراتور چگونه برق تولید میکند؟ ژنراتورها انرژی الکتریکی تولید نمی کنند، بلکه با حرکت و ایجاد بار الکتریکی در سیم های مدار، برق را به عنوان خروجی تولید می کنند. این روش تولید انرژی شبیه پمپ آب است که آب تولید نمی کند و تنها با انرژی وارد شده جریان آب را افزایش می دهد.

ژنراتورهای برق در واقع برق تولید نمی کنند. در عوض انرژی مکانیکی یا شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. آنها این کار را با گرفتن قدرت حرکت و تبدیل آن به انرژی مورد نیاز الکترون ها از یک منبع خارجی از طریق یک مدار الکتریکی انجام می دهند. ژنراتور برق اساساً یک موتور الکتریکی است که برعکس عمل می کند.

به عنوان مثال، برخی از ژنراتورهای الکتریکی در سدها می توانند انرژی خود را با انتقال نیرو از توربین های آبی به برق تبدیل کنند. با این حال، ژنراتورهای مسکونی و تجاری بسیار کوچکتر هستند و به منابع سوخت سنتی تری مانند گازوئیل، گاز و پروپان برای تامین نیروی مکانیکی که می تواند به مدار متصل شود و جریان الکتریکی القاء کند، متکی هستند.

هنگامی که یک جریان الکتریکی تولید می شود، از طریق سیم های مسی هدایت می شود تا ماشین های خارجی، دستگاه ها یا کل سیستم های الکتریکی قطع شود.

 

نحوه عملکرد ژنراتور برق

مولد برق کجا استفاده می شود؟
 

هتل ها
بیمارستان ها
مناسبت ها
جلوی خانه ها
صنایع / شرکت های بزرگ
9 ژنراتور برای یک ژنراتور برق وجود دارد که همه آنها در دستیابی به انرژی مورد نیاز بالاتر نقش دارند.

سه شنبه 10 خرداد 1401  2:37 PM
تشکرات از این پست
alirezakaz2021
alirezakaz2021
کاربر جدید
تاریخ عضویت : خرداد 1401 
تعداد پست ها : 2

پاسخ به:ژنراتور برق چیست؟

خوب است بدانید برای بهتر کار کردن ژنراتور‌ها استفاده از باسبار مینیاتوری بسیار مهم و الزامی می‌باشد. می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://electrokarina.com/category/busbar/

 

شنبه 28 خرداد 1401  2:04 AM
تشکرات از این پست
zibaaaa
zibaaaa
کاربر جدید
تاریخ عضویت : مرداد 1403 
تعداد پست ها : 0

پاسخ به:ژنراتور برق چیست؟

ممنون از محتوی خوبتون.

استفاده کردم...

ممنون میشم راجع به دستگاه موتور برق بنزینی هم توضیح بدید و اون رو از جهات و ویژگی های مختلف بررسی کنید.

دوشنبه 15 مرداد 1403  10:11 PM
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها